RWDM Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RWDM Forum

5 posters

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Feb 19, 2016 10:59 am


    HLN 19-2-2016

    Ganshoren is klaar voor grote derby

    Zondag nemen Ganshoren en RWDM het tegen elkaar op. Beide Brusselse clubs onderhouden goede banden met elkaar.

    Meerdere spelers hebben een verleden bij de tegenstander (of Brussels). De heenwedstrijd in Molenbeek eindigde op een gelijkspel, zodat alle partijen tevreden waren.

    Voor de derby in Ganshoren heeft het bestuur in samenspraak met de gemeente en de politiediensten ondanks de vriendschappelijke sfeer tussen beide kampen enkele maatregelen moeten nemen die de veiligheid moeten garanderen. Parkeren rond het stadion kan niet. De Bosstraat wordt volledig afgesloten door de politie, zodat men de wagen op enkele honderden meters moet achterlaten. Parkeren kan wel op de parking van Roularta. In dat geval moet men wel door het bos stappen.

    Tickets worden op de dag zelf niet verkocht. Supporters met vlaggen mogen het stadion binnen op voorwaarde dat die niet langer zijn dan 1m50. Niet plooibare paraplu's zijn evenmin toegelaten. Rugzakken en tassen worden gecontroleerd. Fouilleren is mogelijk door stewards, indien daar aanleiding toe zou zijn. Toch moet voetbal een feest worden.

    Nieuwsblad 19-2-2016

    “Eerst huiswerk maken en dan trainen terwijl mama en papa werk zoeken”

    Voetbalclub RWDM heeft een nieuwe jeugdacademie gelanceerd. De club zal de jongeren niet enkel leren sjotten, maar hen ook helpen met hun studies. De ouders kunnen intussen begeleiding krijgen op de arbeidsmarkt.

    “Momenteel zijn al 150 jongens aangesloten bij de jeugdacademie. Maar de aanvragen blijven binnenstromen”, zegt Thierry Dailly, bestuurder van RWDM. “We mikken uiteindelijk op vierhonderd tot zeshonderd jonge spelers. Iedereen is welkom en er is plaats voor iedereen. We hebben zeven terreinen: drie bij het Edmond Machtensstadion en vier aan de Sippelberg.” De jeugdacademie van Molenbeek wordt niet alleen een voetbalschool, maar ook een sociaal project. “We willen de jongeren helpen met hun schoolwerk. De twaalfjarigen moeten vandaag al een belangrijke keuze maken voor hun toekomst. Wij zullen die keuze niet maken in hun plaats, maar hen wel helpen om de juiste keuze te maken.”

    Zoeken naar talenten

    “Door samen na te gaan wat ze willen doen en te zoeken naar hun talenten. Spelers tussen de achttien en twintig jaar willen we helpen om hun weg te vinden op de arbeidsmarkt. Slechts één op de duizend spelertjes wordt prof. De anderen mogen we niet laten

    vallen. Die moeten ook iets bereiken.” RWDM wil daarom aan huiswerkbegeleiding doen. “We zouden graag hebben dat de kinderen meteen na school naar de club komen om hier, voor de training, hun huiswerk te maken. Zo voorkomen we dat ze doelloos op straat rondhangen. Maar we overleggen hierover nog met de scholen en de gemeente.”

    Zoektocht naar werk

    Bijzonder is dat de club ook begeleiding wil voorzien voor de ouders. “We zijn een multiculturele gemeenschap met veel nationaliteiten, maar ook veel kwaliteiten. De Molenbekenaren hebben het echter niet altijd gemakkelijk om werk te vinden. Onder meer door taalproblemen. Tijdens de trainingen van hun kinderen, kunnen de ouders daarom leren hoe ze de zoektocht naar werk het best aanpakken. De mensen van het recruteringsbureau DynaHR zullen bij ons klaarstaan om de ouders feedback te geven over hun curriculum vitae, of hen uitleggen waaraan een goed cv moet voldoen. Ik weet niet of veel ouders werkloos zijn en dat is ook niet belangrijk. Al komen maar vijf mensen bij ons aankloppen. Als we kunnen helpen, moeten we dat doen. Dat is belangrijk voor de stabiliteit van de gezinnen en van de club.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Feb 20, 2016 10:29 am

    NIEUWSBLAD 20-2-2016

    “Het moet een Brussels feest worden”

    “Naar de derby met RWD Molenbeek wordt al heel lang uitgekeken”, vertelt Ganshoren-trainer Serge Debacker. “De sfeer die eromheen hangt, maakt het heel speciaal. Je voelt echt dat het leeft bij spelers, bestuur en supporters.”

    “Er wordt trouwens over niets anders gepraat en het wordt een kaskraker, al kunnen toegangskaarten enkel vooraf aangeschaft worden. We leven naar deze wedstrijd met spanning en vol vertrouwen toe, maar zonder druk. Het moet echt een Brussels feest worden.”


    “Druk zal er alleszins bij RWD Molenbeek zijn, want hun ambitie is toch om komend seizoen een trapje hoger te kunnen. Ganshoren zit intussen op safe, want door het faillissement van Aat is er geen Franstalige zakker meer.”

    “Met overwinningen tegen Francs Borains en Waterloo pakten we net 6 op 6 en zo zitten we in een opwaartse spiraal. We mogen gerust spreken van een geslaagde generale repetitie. Op RWD Molenbeek speelden we in de heenwedstrijd 2-2 gelijk na een heel mooi kijkstuk. De Molenbeekse ploeg van toen en die van nu zijn wel niet te vergelijken, want er is heel wat veranderd.”

    RWDM wil bevestigen

    “Met Christian Rits hebben ze intussen ook een nieuwe sportieve baas. Zij deden tijdens de winterstop overigens nog wat aankopen. Bij Ganshoren niks daarvan. Wij gingen putten in onze jeugd en ik hevelde met Eli Kalengayi Biayi, Correas Martin en Wolf Asselman drie beloftevolle jongeren over. Het trio verlengde intussen trouwens zijn verblijf. De gesprekken met onze andere kernspelers zijn volop aan de gang en de meesten geven aan te blijven.”

    Sinds de aanstelling van Rits als trainer van RWDM leeft Anthony Marino helemaal op.

    ''Met de vorige trainer Dany Ost klikte het niet'', aldus Marino. ''Het liep al fout op de derde speeldag toen we naar Duffel moesten. Bij een 2-0 achterstand liet Ost mij invallen als defensieve middenvelder, goed wetende dat ik nog nooit op die positie had gespeeld. Ik ben van opleiding een aanvallende flankspeler. Zeventig minuten lang heb ik achter de feiten gelopen en achteraf heb ik de trainer gezegd dat ik mij niet goed voelde op die positie. Hij kon niet begrijpen dat een speler zijn keuzes in twijfel durfde te trekken. Sindsdien had ik niet de indruk dat hij nog op mij rekende. Eigenlijk trok hij zich weinig aan van de bankzitters. Christian Rits pakt het veel beter aan: wie in vorm is, speelt. Zo hou je iedereen bij de les.''

    Marino speelde vorige week een beresterke wedstrijd tegen koploper Olympic Charleroi als linksachter. Hij hoopt die prestatie te kunnen bevestigen in de derby tegen Ganshoren.

    ''Ik voel het vertrouwen van de trainer en dan kan je als speler letterlijk boven jezelf uitgroeien. Als ik nu tot het einde van het seizoen moet depanneren op de linksachter, dan doe ik dat met plezier doen.''

    HLN 20-2-2016

    "Telkens opnieuw bevestigen"

    Eén zwaluw maakt de lente niet, maar als Anthony Marino zondag in de derby op Ganshoren opnieuw een basisplaats krijgt van trainer Christian Rits en zijn schitterende prestatie van vorige zaterdag tegen Charleroi kan bevestigen, dan ziet het er sterk naar uit dat hij Alessio Bossio verdrongen heeft als linksback.

    Vriend en tegenstander fronsten de wenkbrauwen vorige zaterdag bij het overschouwen van het wedstrijdblad tegen Olympic Charleroi. Vooral omwille van vreemde eend in de bijt Anthony Marino. De jonge linksback was al bijna vergeten en begraven. In het begin van het seizoen had hij enkele keren zijn opwachting gemaakt, maar daarna was de technisch vaardige Marino - onder ex-trainer Danny Ost - in de vergeethoek beland. Nieuwe coach Christian Rits heeft hem weer van onder het stof gehaald.

    "Ik ben onze nieuwe trainer enorm dankbaar dat ik die kans heb gekregen. Hoewel ik een beetje nerveus was in het begin van de wedstrijd, heb ik die kans met beide handen gegrepen. Inderdaad, ik was zelf heel tevreden met mijn prestatie. Ik besef echter dat één goede match niet voldoende is, dat ik telkens opnieuw zal moeten bevestigen. Dat de coach vertrouwen heeft in mij, betekent veel voor mij. Misschien ga ik dan wel boven mijn mogelijkheden spelen. Maar is het niet de bedoeling dat een trainer het beste uit een speler probeert te halen?"

    Crossing

    Anthony Marino en Christian Rits zijn geen twee onbekenden voor elkaar. In het verleden werkten ze reeds samen bij eersteprovincialer Crossing Schaarbeek. Vorig seizoen trok Rits halfweg het seizoen naar Asse, terwijl Marino actief was bij derdeprovincialer Peutie. In het afgelopen tussenseizoen probeerde Christian Rits de linksvoetige Marino naar Asse Z 2002 te halen, maar Marino koos echter voor de moeilijkste weg: een plaats bemachtigen bij vierdeklasser RWDM. "Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing, ook al heb ik het de voorbije maanden niet gemakkelijk gehad. Hopelijk kunnen de ploeg en ik nog een mooi slot breien aan deze competitie en wie weet valt er toch een appel uit te kast als we straks een mooi reeks van overwinningen aan elkaar kunnen breien", blijft Marino optimistisch.


    RWDM

    Chirishungu, Revituso en De Troetsel zijn geblesseerd. Michel is ziek. Koulibaly en Makengo (vorige week ziek geweest) zitten terug in de kern. Bossio, Witpas en El Quahidi zijn niet weerhouden. De Pever is geschorst

    Selectie: Kempeneer; Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino; Diansangu, Serville, Calvete, Cissé; Koulibaly, Oneyka; Diaz, Nocente, Vanderhaegen, Makengo.


    RWDM mag in Edmond Machtensstadion blijven

    Voetbalclub RWDM kreeg gisteren in hoger beroep te horen dat de club gebruik mag blijven maken van het Edmond Machtensstadion in Molenbeek. Tweedeklasser White Star Brussels had dat liever anders gezien.

    De gemeente had eerder al een huurcontract afgesloten met White Star Brussels en die club wilde niet weten van de komst van het herboren RWDM. Desondanks kreeg de Molenbeekse club wel onderdak in het Machtensstadion, dat dan maar gedeeld moest worden. Helaas resulteerde dat vaak in pesterijen en ruzie, en uiteindelijk stapte John Bico, manager van WS Brussels, naar de rechtbank. Daar kreeg hij echter nul op het rekest.

    Maar nu heeft ook de rechter in hoger beroep RWDM en de gemeente gelijk gegeven. Dat arrest is definitief, waardoor RWDM definitief thuis is in het Edmond Machtensstadion.

    Gelaten reactie

    John Bico reageerde gelaten toen hij het nieuws gisteren vernam. Binnen White Star Brussels werd al langer beseft dat de rechter RWDM de toegang tot het stadion niet zou ontzeggen met nog slechts een tiental wedstrijden op de kalender. De club vraagt zich wel af hoe de situatie nu in de volgende jaren moet evolueren.

    Het succes van RWDM in de tribunes laat zich ondertussen ook weer dit weekend voelen. De club trekt morgen naar de buren in Ganshoren, met in het zog minstens 1.500 supporters. Om dat allemaal in goede banen te leiden, worden uitgebreide veiligheidsmaatregelen getroffen rond het kleine stadion van Ganshoren. De lokale politie krijgt versterking en er worden parkings tot ver buiten de voetbalsite ingericht.


    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Feb 22, 2016 10:22 am


    HLN 22-2-2016

    Audry Diansangu beslist feestwedstrijd

    Zelden waren veel supporters zo tevreden met een zwakke match. Ganshoren en RWDM brachten zeker geen spektakelstuk op de mat, maar de amusementswaarde langs de lijn maakte alles goed. Diansangu besliste de topper in de voorlaatste minuut. Onverdiend, maar niemand die daar om maalde. Zelfs bij de thuisploeg niet.

    Ganshoren - RWDM 0-1

    Sow had al na vier minuten een geweldige kans aan de voet, maar hij miste. De sterke opening kreeg geen vervolg. Een opeenvolging van foute passes, kleine overtredingen en valpartijen bepaalden de match.

    Een (ingebeelde ?) fout op Vanderhaegen werd door de ref niet bestraft. Meteen begon de Molenbeekse spionkop een liedje te zingen met als sprekende titel 'Zjievereir'. Een terecht afgevlagde poging van Makengo leidde dan weer tot de meezinger 'Schele'. Toen Kambala zich blesseerde,

    hielp concurrent Haidara hem met veel excuses overeind. Pas op het einde van de eerste helft dreigde Onwuekelu van dichtbij. In de tweede helft was er nauwelijks beterschap. Het spel was wel viriel, al begreep niemand waarom er vijf gele kaarten moesten getrokken worden. Kheyari dreigde even met een kopbal, maar Goeman was attent. Iedereen dacht al aan een het pintje na de match en de grote verbroedering, toen Diansangu in de voorlaatste minuut door de buitenspel glipte, Goeman omspeelde en scoorde. Voor Ganshoren een hard verdict.

    RWDM-doelman Kevin Kempeneer genoot van de ambiance. "We moeten eerlijk toegeven dat een gelijkspel logischer was geweest. Beide ploegen hebben gevochten voor dat puntje. Het geluk was aan onze zijde. Misschien was het iets flitsender bij ons, maar zeker niet overtuigend. Dat hadden de supporters voor de match wellicht niet verwacht. Iedereen kwam het naar stadion om er een feest van te maken. Goed voetbal was op dit veld en met deze weersomstandigheden niet mogelijk. Ik speelde in het verleden in Aalst en Mechelen. Dat zijn twee clubs met een traditie. Wat ik nu meemaak met RWDM is nog specialer, zeker omdat we in bevordering spelen."

    Julien Kereta berustte in de nederlaag. "We verdienden in deze sfeer niet te verliezen. Als dat op het einde gebeurt, doet dat dubbel pijn. Bovendien viel ik geblesseerd uit."

    Ganshoren: Goeman, Coet, Walschap, Huby, Sow, Kambala, Ngasseu, Kereta, Vander Voorde, Seghers, Suarez-Menendez.

    RWDM: Kempeneer, Jaidara, Kheyari, Nollevaux, Vanderhaegen, Onwuekelu, Diansangu, Serville, Marino, Makengo, Koulibaly.

    Doelpunt: 89' Diansangu (0-1).

    Nieuwsblad 22-2-2016

    RWDM blijft er tot het einde in geloven: “Het gaat crescendo”

    Ganshoren - RWDM leek op een gelijkspel uit te draaien, maar net voor affluiten maakte bezoeker Diansangu er toch 0-1 van.

    “Na een gelijkspel tegen SK Halle en tegen leider Olympic Charleroi stevenden we ook op Ganshoren af op een draw”, aldus sportieve baas Christian Rits, die zijn derde wedstrijd RWD Molenbeek onder zijn hoede had. “Net voor tijd maakte Diansangu echter het verschil. Ik ben tevreden, maar vooral blij dat de spelers tot het einde er zijn blijven in geloven. Tegen Olympic Charleroi hadden we meer verdiend dan een punt en daarom was het op Ganshoren van moeten. Geen gemakkelijke klus, want op een zwaar veld en tegen een goed gemotiveerde tegenstander.”

    “Voor de rust was er evenwicht. We speelden tegen de wind in en het doel was de nul te houden. In de tweede helft zetten we heel wat druk vooruit. Het liep goed en iedereen spande zich tot het uiterste in. Ten slotte

    werden we toch beloond. En ik ben ook tevreden dat de vervangers het uitstekend deden. We telden wat afwezigen, maar ik heb de spelers gezegd dat ik iedereen nodig heb. We moeten nu zaterdag tegen Châtelet op dat elan doorgaan.”

    Ook manager Thierry Dailly was in zijn nopjes. “We pakten de drie punten en dat is sportief belangrijk. En vorige week kregen we van de rechtbank de zekerheid ook komend seizoen in ons Machtensstadion te mogen blijven. Voor Christian Rits is het zijn eerste zege en met vijf op negen zijn we trouwens niet slecht bezig. Tegen Charleroi hadden we vorige speeldag trouwens altijd moeten winnen. Het gaat crescendo en er wordt hard gewerkt. In een sterke tweede helft toonden we dat we er stilaan staan.”

    FC GANSHOREN 0 RWD MOLENBEEK 1 In een aantrekkelijke derby gingen beide ploegen hun kans. Sow kon alleen op Kempeneer af, maar de bezoekende doelman had het laatste woord. De thuisploeg dreigde, maar ook de bezoekers bleken gevaarlijk. Coët moest Koulibaly van de bal zetten. Segers en ...

    FC GANSHOREN 0 - RWD MOLENBEEK 1

    In een aantrekkelijke derby gingen beide ploegen hun kans. Sow kon alleen op Kempeneer af, maar de bezoekende doelman had het laatste woord. De thuisploeg dreigde, maar ook de bezoekers bleken gevaarlijk. Coët moest Koulibaly van de bal zetten. Segers en Vander Voorde stopten Onwuekelu tijdig af.

    Na de rust kwam RWDM meer op het voorplan.

    Dainsangu haalde uit. Goeman weerde een kopbal van Diansangu. Een gelijkspel leek toch in de maak. Even voor tijd kwam Ganshoren dicht bij de openingstreffer. Huby plaatste de vrije trap nipt naast. RWDM diende van antwoord met een snelle tegenaanval. Diansangu ging diep en liet Goeman kansloos.

    SCHEIDSRECHTER: Matthias De Prins
    DOELPUNT: 89' 0-1 Diansangu
    FC GANSHOREN: Goeman, Coët, Walschap, Segers, Huby, Sow, Kambala (80' Kalengayi), Ngasseu, Kereta (65' Pace), Vander Voorde, Suarez-Menendez
    RWD MOLENBEEK: Kempeneer, Haidara, Kheyari, Nollevaux, Vanderhaegen (90' Astorino), Onwuekelu, Diansangu, Serville, Marino, Makengo (65' Cisse), Koulibaly
    GELE KAARTEN: Kheyari, Kereta, Huby, Walschap, Suarez

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Feb 23, 2016 9:39 am

    HLN 23-2-2016

    "Eindelijk nog eens drie punten"

    Ondanks de hoopgevende prestatie tegen Olympic Charleroi (1-1) zette RWDM maar een matige prestatie neer in de derby op het veld van Ganshoren. Terwijl De RWDM-fans zich klaar maakten om - ontgoocheld - af te druipen bezorgde Audry Diansangu zijn ploeg en supporters het delirium in de slotminuut.

    Christian Rits pakte na twee gelijke spelen tegen Ganshoren zijn eerste driepunter als trainer van RWDM. Voor de derde keer op rij voerde hij alweer (te) veel wissels door. De Pever (geschorst), Calvete (geblesseerd) en Michel (ziek) bleven weliswaar noodgedwongen aan de kant. In hun plaats kwamen Makengo, Koulibaly en Vanderhaegen aan de aftrap. Nieuwkomers Nocente en Cissé moesten zich alweer tevreden stellen met een zitje op de bank. Nocente bleef er heel de match op zitten.

    Met de komst van de nieuwkomers had iedereen gedacht dat het liedje van Audry Diansangu voor een groot stuk zou uitgezongen zijn, maar de flankspeler blijft de basisplaatsen opstapelen. Ook bij Christian Rits dus. Hij bedankte alvast voor het vertrouwen met een super belangrijk doelpunt tegen Ganshoren. Het was overigens van 12 december geleden dat RWDM nog eens gewonnen had in competitieverband. Dat was tegen Waterloo.

    "Deze zege doet enorm veel deugd. Vooral omdat het zo lang geleden is", lachte Audry Diansangu na afloop. "Ik ben heel blij voor de ploeg, maar in het bijzonder voor de supporters, die weer massaal aanwezig waren om ons tot de laatste minuut te steunen."

    Een kinderhand is gauw gevuld, wordt gezegd. Wel, de supporters van RWDM zijn wel heel snel bij. Tot voor het doelpunt kon je er veel horen mopperen en werden bepaalde (selectie)keuzes van de nieuwe trainer Rits in (al) vraag gesteld. Na de goal in de laatste minuut bouwden ze echter een feestje alsof hun ploeg de promotie had afgedwongen.

    "Dat is voetbal hé", repliceerde Diansangu. "Vreugde en ontgoocheling liggen soms heel dicht bij elkaar. Een doelpunt kan dan het verschil maken. Hopelijk zijn we nu eindelijk gelanceerd. Komende zaterdag moeten we doorgaan op dit elan", blijft Diansangu zeer strijdvaardig.

    Tegen Chatelet recupereert trainer Rits alvast Daan De Pever, die afgelopen zondag de match volgde tussen de RWDM-fans.

    Nieuwsblad 23-2-2016

    RWDM mag definitief blijven spelen in Machtensstadion

    De kogel is door de kerk: voetbalclub RWDM mag in het Edmond Machtensstadion blijven sjotten.

    Dat heeft de rechtbank in hoger beroep beslist. De gemeente Sint-Jans-Molenbeek die eigenaar is van het stadion had een huurovereenkomst voor acht jaar gesloten met 'aartsrivaal' White Star Brussels. In eerste instantie ging het om een exclusiviteitscontract met White Star Brussels als enige huurder.

    Maar na politiek lobbywerk van onder meer de lokale partij Gemeentebelangen werd een clausule in het contract opgenomen. Als er een levensvatbaar project kwam om RWDM opnieuw op te starten, dan moest White Star Brussels bereid zijn om samen met de gemeente en RWDM te onderhandelen over een gedeeld gebruik van het stadion. De clausule was vaag en leek niet meer dan een doekje voor het bloeden voor de trouwe RWDM-supporters die ervan droomden om hun club zelf opnieuw op de rails te krijgen.

    Tegenkanting

    Maar hoe concreter het project werd, hoe meer steun er kwam uit de meerderheid en hoe meer tegenkanting van White Star Brussels en zijn manager John Bico, die er niet happig op waren om het stadion te delen. Uiteindelijk kon RWDM dit seizoen toch aantreden in het Edmond Machtensstadion. White Star Brussels startte een juridische procedure en kreeg zowel in eerste aanleg als in beroep ongelijk
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Feb 27, 2016 9:07 am


    HLN 27-2-2016

    Eerste thuiszege in 2016?

    Kan RWDM de opwaartse spiraal, die het heeft ingezet sinds de komst van de nieuwe trainer Christian Rits, voortzetten? Vorige zondag op en tegen Ganshoren was het allesbehalve fraai spel, maar werden wel de drie punten gepakt. Met Châtelet, de tegenstander vanavond, heeft RWDM nog een eitje te pellen, want ginds verloor 'Meulebeek' met 2-1 in de slotfase.

    Woensdag viel RWDM nog in de prijzen. Sportief manager Thierry Dailly werd er - in naam van en dankzij de club - verkozen tot Brusselaar van 2015 in de categorie 'Sport'. Andere genomineerden waren Youri Tielemans van Anderlecht en de atletiekbroers Borlée. "Ik ben vooral blij voor iedereen die onze club een warm hart toedraagt, maar vooral de mensen dankbaar die er mee voor gezorgd hebben dat onze club weer op de kaart staat. Elke thuiswedstrijd lokken we tussen de twee- en drieduizend supporters. Als dat niet magnifiek is. De wedergeboorte van RWDM heeft heel veel mensen gelukkig gemaakt en daar gaat het toch om", stelt Thierry Dailly.

    Waar het zeker ook om draait, zijn de positieve sportieve resultaten en die beginnen er langzaam maar zeker te komen. Echter, dit jaar kon RWDM nog geen enkele keer winnen voor eigen volk, want zowel tegen Doornik (2-2), tegen Duffel (0-1), tegen Leopold (0-2) als tegen leider Olympic Charleroi (1-1) moest RWDM zijn supporters teleurstellen, ook al maakte het goede spel tegen de leider Charleroi heel veel goed.

    Dertien krijgers

    Trainer Christian Rits beseft dat de weg nog lang is. "Vorige zondag op Ganshoren hebben we niet bepaald onze beste wedstrijd gespeeld. Maar dat is normaal in een derby. Bovendien speelde het veld niet echt in ons voordeel. Ik onthoud vooral de drie punten, maar ook de inzet die de jongens getoond hebben. Ik zag dertien krijgers op het veld, want ook de invallers hebben hun beste beentje voorgezet", blikte hij even terug. "Vanavond tegen Châtelet wil ik mooier voetbal zien, ook al is ook ons veld verre van een biljart. En hoe graag ik spektakel wil brengen, is een goed resultaat halen nog veel belangrijker. Met de competitiehervorming in aantocht mogen we niets aan het toeval overlaten. We staan nu negende, maar als we een mooie reeks kunnen neerzetten, is de top-vijf zeker mogelijk."

    RWDM

    Chirishungu, Revituso, Calvete en De Troetsel zijn geblesseerd. Michel is ziek. Makengo is geschorst. Bossio, Witpas en Nocente (disciplinair gestraft) zijn niet weerhouden. El Ouahidi wordt heropgevist. De Pever keert terug uit schorsing.

    Selectie: Kempeneer; El Ouahidi, Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino; Diansangu, De Pever, Serville, Koulibaly, Oneyka; Saigal, Vanderhaegen, Cissé, Astorino

    Nieuwsblad 27-2-2016

    “We doen het altijd goed tegen top vijf”

    RWDM staat voor twee belangrijke wedstrijden. Vanavond komt Chatelet op bezoek en volgende week moeten de Brusselaars naar Sterrebeek. “Na die twee duels zullen we weten hoe ambitieus we nog mogen zijn dit seizoen”, beseft trainer Christian Rits. “Sinds mijn aanstelling hebben we met Olympic Charleroi en Halle twee ploegen uit de top vijf bekampt en telkens deden we het héél goed. Met Chatelet komt de nummer drie op bezoek, maar het verschil is niet zo groot als het klassement doet uitschijnen. Op offensief vlak is Chatelet wel de meest complete ploeg. Zij willen voetballen en wij ook, dus zal het voor de supporters een aangenaam kijkstuk worden.”

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Feb 29, 2016 3:21 pm

    HLN 29-2-2016

    RWDM kan weer niet winnen voor eigen volk

    Weer geen zege voor RWDM, dat tegen een sterk Châtelet op een 1-1-gelijkspel bleef steken. Een uur lang moest Molenbeek wel met een man minder spelen na de uitsluiting van Serville wegens twee gele kaarten. Ondanks die numerieke minderheid kon Onyeka vlak voor de rust de gelijkmaker scoren.

    RWDM - Châtelet 1-1

    Het Machtensstadion lijkt wel vervloekt voor RWDM, dat dit jaar nog steeds niet heeft gewonnen. Trainer Christian Rits voerde slechts één noodgedwongen wissel door in vergelijking met de wedstrijd op Ganshoren. De geschorste Makengo werd vervangen door Daan De Pever, die terugkeerde uit schorsing.

    Opvallend, RWDM was van de eerste minuut wakker en kreeg al na vijf minuten dé kans om voorsprong te komen, maar Koulibaly slaagde er niet in om doelman Aromatario in een één-tegen-één situatie, te grazen te nemen. Omstreeks het kwartier kon Onyeka nog tweemaal de neus aan het venster steken, maar het tweede kwartier was volledig voor Châtelet, dat in die tijdspanne liefst drie keer zwaar kon dreigen. Een eerste keer halfweg de eerste periode via een vrijschop van Bilstein, die door doelman Kempeneers uit de kruising werd geranseld.

    Vijf minuten later moest Kheyari redding brengen op de lijn na een snelle tegenaanval van de bezoekers. Derde keer, goede keer voor Châtelet dat via Bilstein op een hoekschop niet onverdiend op voorsprong klom. Tot overmaat van ramp moest RWDM iets voorbij het halfuur met tien verder na de uitsluiting van Serville, die zijn tweede geel kreeg omdat hij probeerde een fout van ploegmaat Marino te herstellen. Maar ondanks een man minder kon RWDM op een psychologisch goed moment - één minuut voor de rust - op gelijke hoogte komen. Een schot van Diansangu werd eerst nog door de bezoekende doelman gepareerd, maar Onyeka kon de rebound in doel verwerken: 1-1.

    De tweede helft had minder om het lijf, maar de match bleef spannend. Iets voor het uur ontsnapte RWDM aan de 1-2 toen de vrijstaande Bilstein van kortbij onbegrijpelijk naast schoot. Op het einde van het vijfde kwartier deed Bilstein hetzelfde. Ruim vijf minuten voor tijd ontsnapte Bertrand aan rood voor een opzettelijke en duidelijke duwfout op Onyeka.

    Het laatste gevaar was van RWDM, maar De Pever zag zijn schot gepareerd worden vijf minuten voor tijd.

    RWDM: Kempeneer, Nollevaux, Kheyari, Serville, Marino; Diansangu, Haidara, De Pever, Koulibaly, Vanderhaegen (63' Cissé); Onyeka.

    Châtelet: Aromatarion, Meunier (62' Giraudon), Vanderbecq, Bilstein, Derraz, Thiebaut, Mucci, Hellas (72' Sbaa), Bertrand, Michez, Salime.

    Doelpunten: 24' Bilstein (0-1), 44' Onyeka (1-1).

    Geel: Marino, Diansangu, Bilstein, Derraz, Bertrand, Michez.

    Rood: Serville

    Nieuwsblad 29-2-2016

    RWD MOLENBEEK 1 - CHÂTELET 1

    Met de steun van het enthousiaste thuispubliek trok RWDM van bij de aftrap alle registers open. De Brusselaars speelden Châtelet van de mat, maar de efficiëntie in de grote rechthoek ontbrak. De beste kans was voor Haidara, die moederziel alleen doelman Aromatario niet wist te verschalken. In tien minuten leek de wedstrijd helemaal in bezoekend voordeel te kantelen. Eerst tikte Bilstein op een corner de 0-1 binnen en daarna werd Serville met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd. Op karakter bleef RWDM

    aanklampen en op slag van rust maakte Onwuekelu verdiend gelijk. In de tweede helft was het voor de thuisclub hinken op twee gedachten. Gescoord werd er niet meer. (ela)

    SCHEIDSRECHTER: De Greef.
    DOELPUNTEN: 25' Bilstein 0-1, 44' Onwuekelu 1-1.
    RWDM: Kempeneer, Marino, Haidara, Serville, Vanderhaegen (64' Cissé), De Pever, Nollevaux, Kheyari, Diansangu, Onwuekelu, Koulibaly.
    CHÄTELET: Aromatario, Meunier (62' Giraudon), Vanderbecq, Derraz, Thibaut, Mucci, Hellas (72' Sbaa), Bertrand, Michez, Salime, Bilstein (76' Buffon).
    GELE KAARTEN: Marino, Kheyari, Meunier, Bertrand, Derraz, Michez.
    RODE KAART: 34' Serville (2x geel).
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Mar 01, 2016 9:39 am

    HLN 1-3-2016

    "Vooral erg voor supporters"

    RWDM en thuis spelen, het lijkt een vervloekte combinatie. RWDM moest weer vrede nemen met een puntendeling en daarmee schiet de Molenbeekse club geen moer op. Immers, door de verrassende winst van Leopold op leider Charleroi zakt RWDM naar plaats tien (!) in de ranglijst.

    Met enkele schitterende reddingen was doelman Kevin Kempeneer de uitblinker bij RWDM. Het zegt veel over de werkelijke waarde en sterkte van dit RWDM. En ja, Koulibaly had na vijf minuten moeten scoren waardoor de match een heel andere wending had kunnen gekregen hebben. Maar Koulibaly heeft niet gescoord. En ja, Serville kreeg minstens een gele kaart te veel, maar waarom liet hij zich die kaart te veel toch aannaaien? Cijfers liegen niet: van de 21 wedstrijden kon RWDM er tot dusver slechts zes winnen, waarvan eentje in 2016.

    RWDM is dé kampioen van de gelijke spelen: negen al, waarvan drie onder de nieuwe trainer Christian Rits. Tegen Châtelet kwam nogmaals tot uiting waarom RWDM in de rechterkolom staat: het kan niet scoren.

    Het is dankzij Kempeneer dat RWDM nog staat waar het nu staat.

    "Als je tegen de viceleider moet spelen, dan zouden de meeste mensen tekenen voor een gelijkspel", weet hij. "Wel ik niet, want ik wil altijd winnen, wie de tegenstander ook is. En ondanks het feit dat we een uur met een man minder hebben gespeeld, ben ik ontgoocheld over het resultaat, want volgens mij zat er meer in. Zeker als we compleet waren gebleven. Ook met een man minder vond ik ons bij momenten beter voetballen en goede kansen creëren."

    Niet gestolen

    "Anderzijds hebben mijn ploegmaten gevochten als leeuwen, waardoor we dat punt niet gestolen hebben. Dat verdient ook een pluim. Vooral voor de supporters vind ik het erg dat we na de winterstop nog niet kunnen winnen hebben in het eigen stadion. Nochtans zijn ze een heel grote steun."

    "Komende zondag op Sterrebeek moeten we proberen om de verloren punten van tegen Châtelet te recupereren, want anders dreigt het seizoenseinde echt kleurloos te gaan worden en dat moeten we vermijden. Toegegeven, Sterrebeek wordt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, want we kregen er thuis voetballes van. Met de inzet van de laatste weken moeten we altijd voor de drie punten gaan."

    Nieuwsblad 1-3-2016

    ''Scoren komt op de tweede plaats''

    RWDM leed voor de vijfde thuiswedstrijd op rij puntenverlies. Onyeka Onwuekelu redde de meubelen met zijn negende doelpunt van het seizoen. ''Toch blijf ik met een wrang gevoel achter”', zegt de struise spits. ''Mijn obsessie is wedstrijden winnen, scoren komt pas op de tweede plaats. Mijn doelpunten moeten vooral helpen om de hoge ambities van de club waar te maken.''

    Voorlopig slaagt Onwuekelu er niet in om RWDM naar de top te loodsen. ''Veel verschil is er niet tussen de ploegen uit de top vijf en wij. Neem nu de wedstrijd thuis tegen Charleroi van twee weken geleden. Ik maak de 2-1, maar het doelpunt werd om een onverklaarbare reden afgekeurd. In Halle en afgelopen weekend tegen Châtelet ontbrak het ons telkens aan geluk.''

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Mar 05, 2016 10:21 am

    HLN 5-2-2016

    "Nog zeven keer alles geven"

    Met veel tromgeroffel werd Elis Koulibaly net voor het afsluiten van de zomermercato door Anderlecht uitgeleend aan RWDM. De snelle offensieve speler sloeg meteen gensters in zijn eerste wedstrijd voor RWDM op Leopold. Het niveau van die wedstrijd haalde hij daarna nooit meer. In de laatste rechte lijn wil 'Kouli' nog eens alles geven.

    Zowel op Ganshoren als thuis tegen Châtelet stond de flankspeler, die ook als hangende spits kan gebezigd worden, aan de aftrap. In die wedstrijden liet hij bij momenten opnieuw fraaie dingen zien. Maar vooral, hij woog op de defensie. Scoren deed hij echter nog niet, ook al kreeg hij daartoe wel de kansen.

    "Ik heb inderdaad een vliegende start gekend bij RWDM", blikt hij even terug.

    "Daarna kende ik een veel mindere periode, waardoor ik op de bank belandde onder toenmalig trainer Danny Ost. Mijn vormdip had echter een verklaring. Ik was blijkbaar zieker dan ik dacht. Tot ik echt helemaal geveld ben geraakt en noodgedwongen aan de kant moest blijven. Het was zelfs zo erg dat ik in het ziekenhuis was beland. Dat was voor mij het signaal dat ik eerst moest genezen alvorens terug aan voetballen te denken. Na Nieuwjaar ben ik stilaan terug aan de conditie beginnen werken. Dat ik de voorbije twee weken in de basis stond, is een teken dat ik de voorbije weken keihard heb gewerkt. Ik vind van mezelf dat ik nog niet de Koulibaly ben, die ik graag zou willen zijn, maar het komt helemaal goed.

    "In de resterende wedstrijden wil ik er echt nog eens vol voor gaan. Dit RWDM heeft gewoon een goede ploeg die gewoon onder zijn waarde staat. Tegen de top twee hebben we telkens een punt gepakt, nadat we waren achter gekomen. Dat betekent dat de groep mentaal heel sterk is. Maar voor het zelfde geld hadden we die matchen ook kunnen winnen. Tegen Olympic Charleroi werd immers de 2-1 van Onyeka onterecht afgekeurd, terwijl we tegen Châtelet met tien man een 0-1 achterstand hebben kunnen wegwerken. Als we compleet waren gebleven, dan ben ik er quasi zeker van dat we hadden gewonnen. We moeten nog zeven keer alles geven en dan zien we wel wat er uit de bus komt."

    Zondag trekt RWDM naar Sterrebeek. De heenwedstrijd was de eerste in het Machtensstadion, die een echte afknapper was. Niet alleen omwille van het verlies, maar vooral over de manier waarop. En dat voor een tot in de nok gevulde tribune. Sportieve revanche nemen, dat zijn de RWDM-spelers hun supporters verplicht.

    RWDM

    Chirishungu, Revituso, Calvete en De Troetsel zijn geblesseerd. Michel is ziek. Makengo keert terug uit schorsing, maar nu zit Serville op het strafbankje. Bossio, Witpas en Nocente (disciplinair gestraft) zijn niet weerhouden.

    Kern: Kempeneer; Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino; Diansangu, Cissé, De Pever, Koulibaly, Oneyka; Diaz Vanderhaegen, Astorino, El Ouahidi, Astorino.


    Nieuwsblad 5-2-2016

    ''De vijfde plaats is niet veraf''

    Sterrebeek wordt de vierde topper in anderhalve maand tijd voor RWDM. De Brusselaars speelden gelijk tegen Charleroi, Halle en Châtelet. De troepen van Christian Rits verloren enkel van Duffel. De resultaten bewijzen dat RWDM tot meer in staat is dan een flauwe tiende plaats. ''Ik ben ook ontgoocheld over ons klassement', vertelt Daan De Pever.

    ''Gelukkig staat alles kort bij elkaar. We staan niet veraf van de vijfde plaats. De discipline werd aangescherpt en we staan conditioneel sterker. We trekken nog altijd ruim 1500 toeschouwers aan. Het leeft dus nog. Al hadden we met betere resultaten nog meer supporters kunnen aantrekken.'

    Sterrebeek: "Onze ploeg staat als een huis”

    Elais Blanckaert, pas 18, is sinds eind oktober basisspeler van Sterrebeek. Trainer Van Nerom kent hem dan ook al van bij KVW Zaventem, waar hij als 17-jarige trainde met de A-kern en één keer in tweede klasse mocht opdraven. Maar nu primeren zijn studies.

    "Daarom koos ik ook voor Sterrebeek. Omdat de trainer me mee vroeg en omdat ik bij Sterrebeek niet alle dagen moet trainen”, zegt Blanckaert. “Ik zit in mijn eerste jaar toegepaste economische wetenschappen aan de unief in Brussel en twee keer trainen per week past perfect binnen mijn planning om te studeren. Maar ook in het voetbal ben ik ambitieus. Terecht denk ik, want als 18-jarige in vierde klasse spelen, doet hopen op meer. Met dank aan trainer Van Nerom en zijn assistenten en aan het clubbestuur. De trainer brengt zijn eigen ambities over op de spelers en ook zonder druk lukt dat alsmaar beter. We zijn klaar voor de clash met RWDM.”

    RWDM doet wel niet mee voor de prijzen?

    "In deze reeks ligt alles zeer dicht bij elkaar. RWDM is wel een ploeg in volle opbouw en op dat vlak staat Sterrebeek een stapje verder. De helft van de ploeg speelt hier al jaren en zorgt voor een vast stramien. Samen met Vujadinovic, Ben Abbes en Benlouafi kwam ik over van buur Zaventem en alle vier brengen we op een eigen manier iets bij. Als duiveltje debuteerde ik bij FC Eppegem. Van mijn 10 tot 15de jaar speelde ik bij nationale jeugd van KV Mechelen. Dat is een ideale leerschool. Vooral qua tactiek en techniek en fysiek was ik bij de jeugd altijd al één van de beteren. Ik debuteerde in heenmatch op RWDM en we wonnen met 0-1. Voor dat resultaat teken ik meteen, want ook nu weer wordt het met heel veel volk dicht bij het veld, een dubbeltje op zijn kant.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Mar 07, 2016 10:18 am

    HLN 7-2-2016

    Sterrebeek vooral fysiek maatje te klein

    Sterrebeek ging zondagnamiddag met 1-3 de boot in tegen RWDM. De thuisploeg liet enkele kansen onbenut en was vooral fysiek een maatje te klein.

    VC Sterrebeek - RWDM 1-3

    Ruim 600 supporters woonden de wedstrijd bij. Beide ploegen schoten stevig uit de startblokken. De eerste echte dreiging was van de bezoekers. Op het kwartier wrong Onwuekelu een enorme kans de nek om. Zijn schot ging van dichtbij huizenhoog over. Aan de overkant trapte Christiaens een vrije trap in het zijnet. Halverwege de eerste helft kwam RWDM dan toch op voorsprong. Vanderelst verkeek zich op een diepe bal en Onwuekelu lobte doelman Vujadinovic, die te ver uit zijn doel stond. Sterrebeek kwam opzetten en het laatste kwartier van de eerste helft was voor de thuisploeg. Achteraan bij RWDM begonnen ze te klungelen. Na balverlies van Haidara kreeg De Pauw de kans om gelijk te maken, maar de flankaanvaller raakte in twee keer niet voorbij doelman Kempeneer. Vijf minuten voor de rust werd Onwuekelu het straatje ingestuurd. De spits faalde oog in oog met Vujadinovic.

    Schwalbe

    Sterrebeek claimde meteen na de pauze een strafschop. Marion dribbelde Kempeneer en ging neer. Scheidsrechter Pirard oordeelde echter schwalbe. Niet veel later was Marion daar opnieuw. Na een knappe actie van De Pauw trapte hij van dichtbij op Kempeneer. De wedstrijd verliep evenwichtiger tot Koulibaly twintig minuten voor tijd een prima voorzet van Nollevaux binnenknikte. Een minuut na de 0-2 liep Kheyari dom tegen een tweede gele kaart aan. Het signaal voor Sterrebeek om alles op de aanval te gooien. Na een voorzet vanop links van Benlouafi kopte Marion onbegrijpelijk over.

    Tien minuten voor affluiten trok Nollevaux Vanderelst onderuit in het zestienmetergebied. Christiaens zette de strafschop feilloos om. Niet veel later liep diezelfde Christiaens in één fase tegen twee gele kaarten aan na een discussie met de ref. Op de counter maakte Vanderhaegen er in de slotminuut nog 1-3 van.

    "Een verdiende zege voor RWDM", stelde trainer Nico Van Nerom na afloop. "Het klopt dat we meer kansen hadden, maar we werden opzijgezet door een fysiek sterker RWDM. De ref was voor beide ploegen slecht."

    Sterrebeek: Vujadinovic, Vanderelst, Marcelis, Beerten, Blanckaert (45' Camara), Benlouafi, Christiaens, Marion (75' Vandenplas), Feyaerts, Gharmaoui (10' Erdogan). De Pauw.

    RWDM: Kempeneer, Haidara, Kheyari, Nollevaux, Vanderhaegen, De Pever, Onwuekelu (77' Nocente), Diansangu (58' Makengo), Marino, Cisse, Koulibaly (72' El Ouahidi).

    Doelpunten: 24' Onwuekelu (0-1), 70' Koulibaly (0-2), 83' Christiaens (1-2, strafschop), 90' Vanderhaegen (1-3)

    Rood: 71' Kheyari, 85' Christiaens (allebei tweemaal geel)

    Geel: Blanckaert, Marion, Vanderhaegen, De Pever, Camara, Beerten, Nollevaux.

    Nieuwsblad 7-2-2016

    KOVC STERREBEEK 1 - RWD MOLENBEEK 3

    RWDM was in eerste half uur heer en meester. Via De Pauw counterde Sterrebeek gevat, maar Marion, alleen voor doel, miste zijn controle. Vrijschopknal van Christiaens plofte in het zijnet. Toen Vujadinovic onoordeelkundig uitkwam strafte Onwuekelu dit af met een perfecte lob in het lege doel. De Pauw had de 1-1 aan de voet maar Kempeneer stond twee keer pal. Derde kwartier was evenwichtiger.

    Na de rust was Marion er drie keer dichtbij. Eerst haalde Kempeneer hem al of niet foutief onderuit, tweede keer redde hij met de voet en derde keer ging kopbal net over. Daarna maakte RWDM het af op de counter.

    SCHEIDSRECHTER: Pirard

    DOELPUNTEN: 24' en 76' Onwuekelu 0-1 en 0-2; 83' Christiaens 1-2 (str.) en 89' Vanderhaegen 1-3.

    STERREBEEK: Vujadinovic, Christiaens, Beerten, Vanderelst, Marcelis, Blanckaert (46' Camara), Feyaerts, Benlouafi, Gharmaoui (9' Erdogan), Marion (69' Vandenplas) en De Pauw.

    RWDM: Kempeneer, Haidara, Kheyari, Nollevaux, Vdhaegen, De Pever, Onwuekelu (77' Nocente), Diansangu (58' Makengo), Marino, Cissé en Koulibaly (70' El Ouahidi).

    GELE KAARTEN: Blanckaert, Marion, Camara, Beerten, Christiaens, Vdhaegen, De Pever, Kheyari en Nollevaux.

    RODE KAARTEN: 69' Kheyari en 86' Christiaens.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Mar 08, 2016 9:48 am


    Nieuwsblad 8-3-2016

    RITS: “Niet beste match onder mijn leiding”

    Thuis wil het vooralsnog niet lukken voor RWDM, maar op verplaatsing pakten de Brusselaars hun tweede zege onder leiding van Christian Rits. Na vijf wedstrijden is Rits nog altijd ongeslagen. ''Nu moeten we onze supporters thuis verwennen!''

    Christian Rits leidde RWDM op het veld van Sterrebeek naar zijn tweede zege in vijf duels. Niet toevallig pakte Rits opnieuw drie punten op verplaatsing.

    “Laten we eerlijk zijn: sinds mijn aanstelling verspeelden we te veel punten in eigen huis”, aldus Rits. “Elk punt die je thuis verspeelt, moet je goedmaken op verplaatsing. Door het 1-1-gelijkspel tegen Châtelet op de vorige speeldag waren we dus verplicht om te winnen.”

    Was je verrast dat Sterrebeek jullie vooral in de eerste helft weinig in de weg legde?

    “Bij de rust moest de wedstrijd al gespeeld zijn. In plaats daarvan morsten wij met de kansen en is het maar 1-0. Wij deden onszelf bij de rust te kort door die ondermaatse afwerking. Tijdens de rust heb ik mij kwaad gemaakt, ja. Ik wist dat Sterrebeek moed zou putten uit die ruststand. Stel je voor dat ze op 1-1 kwamen: dan kon de wedstrijd alle richtingen uit.''

    De rode kaart van Sofiane Kheyari halfweg de tweede helft heeft jullie niet geholpen.

    ''Zijn eerste kaart pakt hij na een discussie met de ref. In feite had hij daar niets te zoeken, hij was niet betrokken bij die fase. Zijn tweede gele kaart komt er na een lichte fout. Met zijn ervaring had hij zeker die eerste kaart kunnen vermijden.”

    “Na de uitsluiting van Kheyari, die een uur lang alles had weggekopt achterin, besloot Sterrebeek powerplay te spelen. Ze posteerden een stevige aanvaller voorin en trapten alle ballen richting ons strafschopgebied. Na hun aansluitingstreffer was het even bibberen, maar we maakten het af met een counter uit het boekje.”

    Jullie deden het uiteindelijk niet onaardig tegen de top vijf?

    “Op Ganshoren na kwamen we de voorbije vijf duels enkel ploegen tegen uit de top van het klassement. Wel, ik vond de wedstrijd tegen Sterrebeek niet eens onze beste prestatie. We scoorden drie keer, maar thuis tegen Charleroi en Châtelet vond ik ons nóg beter voetballen.”

    Wat opvalt: op verplaatsing voetballen jullie meer ontspannen.

    “De spelers voelen niet de druk van al die supporters die in onze nek zitten te hijgen en komen daardoor relaxed aan de aftrap. Het wordt tijd dat we eens een wedstrijd winnen in het Edmond Machtensstadion en onze supporters verwennen. Het klopt dat ik nog ongeslagen ben, maar ik zal pas een gelukkige trainer zijn wanneer we eens een thuisduel winnen.”

    Sterrebeek na rust evenknie van RWDM: "Alleen die tweede helft onthouden”

    Het was zondag nog eens één groot volksfeest in Sterrebeek. Parkings, kantine en noodtribune waren voor de 1000 toeschouwers veel te klein. Na rust ging het dan ook nog fel regenen en hagelen, maar precies dan ging de thuisploeg beter voetballen.

    Rechtsachter Tom Christiaens was eerst de held, daarna de pineut. In die helse tweede helft scoorde hij de aansluitingstreffer vanop de stip, maar kort voor tijd werd hij na een tweede gele kaart ook uitgesloten.

    "Voor de rust, zeker in het eerste half uur, werden we weggespeeld door RWDM dat veel sterker en collectiever was dan in de heenmatch”, zegt Christiaens. “We kwamen er amper uit en moesten drie uitgespeelde kansen toestaan. Dat was hun verdienste, maar wij speelden in eerste helft ook niet al te best. Zij kwamen verdiend voor, maar hadden daarvoor een foutje van onze keeper nodig. Net ervoor hadden ze twee loepzuivere kansen verknoeid. Een eerste keer redde Radenko met een knappe voetreflex, de tweede keer knalde één van hen van dichtbij de bal nog over het doel. Toen waren ze fysiek en technisch duidelijk beter met de sterke Cissé op het middenveld en twee snelle en vaardige flanken. Maar niet efficiënt bij de afwerking en zo had het aan de rust zelfs nog 0-0 kunnen zijn.”

    In de tweede helft kantelde de match ei zo na.

    "Na rust wonnen we wél de duels en was de tweede bal wél voor ons. Dat leverde ook ons drie goede kansen op. Telkens voor Alex Marion, die de match had kunnen doen kantelen. Bij de eerste poging kwam Alex alleen voor doel, maar koos ervoor om hun keeper zelf op te zoeken. Om een strafschop en een rode kaart voor de keeper uit te lokken, maar de ref gaf hem geel voor een schwalbe. Dat was het zeker niet, want er was duidelijk contact en hun keeper kwam onder Marion te recht en raakte de bal niet. Zijn tweede poging, na onze beste aanval over verschillende tussenstations, werd door hun keeper afgeweerd met een voetreflex. En ook een kopbal van dichtbij van Marion verdiende beter. Ik scoorde dan toch vanop de stip en we geloofden er nog in. RWDM zat er wat door en probeerde, zeker toen ze met tien verder moesten, tijd te winnen. Toen Nocente mij wilde beletten snel een vrijschop te nemen en ook nog bal wegtrapte, duwde ik hem weg en kreeg niet hij, maar ik de gele kaart. Ik protesteerde dan ook tegen zoveel onrecht en kreeg zo prompt opnieuw geel voor verbaal geweld. Maar we moeten alleen onze prestatie uit die tweede helft onthouden.”


    HLN 8-3-2016

    "Geluk nu aan onze zijde"

    Het is RWDM eindelijk gelukt om eens een driepunter te pakken tegen een ploeg uit de top vijf. Het heeft de jongens van trainer Christian Rits wel heel veel bloed, zweet en tranen gekost tegen Sterrebeek, maar Nicolas Vanderhaegen ontpopte zich tot de grote verlosser in de slotminuten.

    Het mag duidelijk zijn: er staat weer een ploeg op het veld bij RWDM. In ruim een maand tijd heeft Christian Rits duidelijk zijn stempel gedrukt op Molenbeek. De nieuwe coach blijft overigens ongeslagen en pakte in zijn drie laatste wedstrijden een zeven op negen. Opschuiven in de rangschikking doet RWDM nog niet, maar de rol lossen evenmin. Een stek in de top vijf is dus nog steeds mogelijk.

    "Wat er door mijn hoofd ging toen ik in de laatste minuut van de match die bevrijdende derde treffer had gescoord. Een grote zucht van opluchting, want Sterrebeek had alle registers opengegooid in zijn zoektocht naar de gelijkmaker. Dat het tot de laatste minuut spannend is gebleven, hebben we wel in eerste instantie aan onszelf te danken. In de eerste helft, waarin we heel dominant waren, hebben we immers voldoende goede kansen gekregen om bij de rust met 0-3 voor te staan. Maar wie met vuur speelt, riskeert op de blaren te moeten zitten. Gelukkig is het zover niet gekomen", lachte Vanderhaegen.

    RWDM is aan een remonte bezig, maar de weg naar een stek in de top vijf is nog lang. "We zitten in een positieve flow en hebben bewezen tegen elke tegenstander ons mannetje te kunnen staan. In tegenstelling met de eerste wedstrijden onder nieuwe trainer Christian Rits, die overigens heel veeleisend is, hebben we nu meer het geluk aan onze zijde. Veel scheidsrechters zouden in de val getrapt hebben toen die nummer veertien van Sterrebeek zich liet vallen in de grote rechthoek. In plaats van een penalty te versieren kreeg hij terecht geel voor een schwalbe."

    Sofian Kheyari werd halfweg de tweede periode uitgesloten met een tweede gele kaart. "De eerste gele kaart was terecht maar mocht ik nooit gepakt hebben. Ik wilde bemiddelen, maar werd dan boos omwille van een ongepast verwijt van een thuisspeler. Die tweede geel was echt overdreven, maar ze koste me wel de uitsluiting waardoor ik er komende zondag niet bij ben. Dat is natuurlijk bijzonder jammer."

    "Hieruit moet ik mijn lessen trekken"

    Sterrebeek liet zondag in eigen huis tegen RWDM een resem kansen onbenut. De bezoekers wonnen dan ook verdiend met 1-3.

    Als de thuisploeg zijn kansen had afgemaakt, had een gelijkspel er zeker ingezeten.

    "Het was een moeilijke wedstrijd", luidt de analyse van Tom Christiaens. "Je weet dat er in zo'n wedstrijd een paar sleutelmomenten zijn die je moet benutten als je iets wilt rapen. Eigenlijk waren er tegen RWDM redelijk wat sleutelmomenten, maar we deden er telkens niets mee. Zij hadden zeker niet meer kansen dan ons."

    "Vooral in de eerste helft stonden we te ver uit elkaar en kwamen we mede door de power van RWDM niet in ons spel. We hebben te weinig gevoetbald, wat volgens mij de grootste oorzaak is van onze nederlaag. Als we ons spel van de afgelopen weken konden spelen, zat er inderdaad meer in. In de tweede helft hebben we met momenten getoond dat we ook konden vechten. Over heel de wedstrijd bekeken moeten we echter toegeven dat we niet sterk genoeg en niet op niveau waren. Het klopt dat we op voorhand wisten dat we het fysiek moeilijk gingen krijgen, maar je kan niet plots twintig centimeter groeien (lacht)."

    Christiaens noemt de nederlaag geen schande. "Zeker niet. We moeten er vooral lessen uit trekken en in de spiegel durven kijken. RWDM beschikt over zeer ervaren spelers en wij zijn nog volop aan het groeien."

    Vijf minuten voor affluiten pakte Christiaens in één fase tweemaal geel. "Ik vind eigenlijk dat er heel weinig gebeurde", reageert de verdediger. "De spits van RWDM trapte de bal weg om tijd te winnen, wat niet bestraft werd. Ik gaf hem een licht duwtje waarna hij heel theatraal neerging. De scheidsrechter gaf me daarvoor geel. Ik vond het echter heel onterecht dat ik bestraft werd en hij niet."

    "Waarom ik een tweede gele kaart kreeg, weet ik echt niet. De scheidsrechter kwam heel dicht bij mij staan om me de eerste gele kaart te geven. Ik maakte mijn ongenoegen duidelijk, wat blijkbaar genoeg was voor een tweede gele kaart. Dat zijn situaties waar ik dan weer uit moet leren."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Mar 12, 2016 10:35 am


    HLN 12-3-2016

    "Onze fans eens verwennen"

    Natuurlijk was trainer Christian Rits bijzonder blij na de 1-3-zege op het veld van Sterrebeek vorige zondag. Desondanks hield hij zich op de achtergrond. "De jongens hebben die drie punten gepakt. Maar nu zondag tegen Charleroi-Fleurus wordt het wel tijd dat we onze fans nog eens verwennen met een zege."

    Het is intussen drie maanden geleden dat RWDM een competitiewedstrijd voor eigen volk kon winnen. De laatste dateert van 12 december 2015. Dat was een 1-0-winst tegen Waterloo, waarbij een zware blunder in de defensie aan voorafging. Tegen de clubs uit de grote regio van Charleroi kon RWDM nog niet een winnen. Tegen leider Charleroi-Marchienne, het vroegere Olympic Charleroi, werd verloren en gelijk gespeeld. Tegen Châtelet werden de zelfde resultaten behaald. Op Charleroi-Fleuris bleef RWDM, nadat het 1-2 was uitgelopen, op een 2-2-draw steken.

    Als het van trainer Christian Rits afhangt, komt daar zondag verandering en pakt RWDM zijn eerste driepunter in drie maanden voor eigen volk. Maar het staat in de sterren geschreven dat dit niet van een leien dakje zal lopen. "Tegen enkele topploegen hebben we bewezen dat we ons mannetje kunnen staan. Zowel tegen Charleroi-Marchienne - waartegen de 2-1 onterecht werd afgekeurd - als tegen Châtelet - waartegen we een uur met een man minder hebben gespeeld - hadden we op basis van ons spel meer verdiend dan een gelijkspel. Vorige zondag tegen Sterrebeek waren we over de hele wedstrijd bekeken minder goed dan in die twee andere wedstrijden, maar konden we wel de volle buit pakken. Dat is nu eenmaal voetbal", weet Rits als geen ander.

    Voor het duel tegen Charleroi-Fleurus kan de Molenbeekse sportieve baas geen beroep op zijn winning team van vorige zondag. RWDM komt sowieso verzwakt aan de aftrap, want sterkhouders Nollevaux, die zijn derde gele kaart pakte, en Kheyari, die twee gele kartons kreeg in dezelfde wedstrijd, zijn geschorst. Serville keert wel terug uit schorsing.

    "Dat wordt inderdaad puzzelen of beter gezegd schuiven met enkele pionnen. Aan andere jongens om zich te tonen en te bewijzen dat ze volwaardige vervangers zijn. Ik ben alvast niet het type trainer dat gaat klagen of me ga verstoppen achter schorsingen en blessures, want dat hoort nu eenmaal bij het spel. Al is en Nollevaux en Kheyari missen in één duel wel iets te veel van het goede. Maar we trekken onze plan wel. Met de steun van ons publiek moet het lukken."

    RWDM

    Chirishungu, Revituso, Calvete, Serville en De Troetsel zijn geblesseerd. Michel is ziek. Kheyari en Nollevaux zijn geschorst. Vooral defensief is RWDM zwaar gehavend, waardoor Rits wel een zou kunnen opteren voor twee defensieve middenvelder en een achterlijn met drie i.p.v. met vier.

    Kern: Kempeneer; El Ouahidi, Haidara, Marino; Diansangu, De Pever, Koulibaly, Vanderhaegen en Cissé, Nocente, Oneyka; Diaz, Astorino, Makengo.


    Nieuwsblad 12-3-2016

    “Kampioen van de gelijke spelen”

    Na de zege in Sterrebeek kan RWDM dit weekend zijn tweede 6 op 6 pakken van het seizoen. Dan moet Charleroi-Fleurus wel voor de bijl. “Het is een raar seizoen”, beseft doelman Kevin Kempeneer. “We winnen niet vaak, maar we hebben ook niet veel wedstrijden verloren. Eigenlijk zijn we de kampioen van de gelijke spelen.”

    Ondanks een knappe reeks van vijf wedstrijden zonder nederlaag hebben de Brusselaars thuis hun draai nog niet gevonden. “We hebben in eigen huis te veel punten weggegeven. Vanaf nu moet iedereen hetzelfde doel hebben: ervoor zorgen dat geen enkele ploeg nog punten komt pakken in het Edmond Machtensstadion.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Mar 14, 2016 9:33 am


    HLN 14-3-2016

    Koude douche voor RWDM in slotseconden

    Ook tegen Charleroi-Fleuris is RWDM er niet in geslaagd om de drie punten thuis te houden. Sterker, in de toegevoegde tijd kreeg de ploeg van trainer Rits een koude douche over zich heen, waardoor ze blijft aanmodderen in het klassement. Arm Meulebeek.

    RWDM - Fleurus-Charleroi 1-2

    In vergelijking met de wedstrijd op Sterrebeek moest trainer Christian Rits noodgedwongen twee vervangingen doorvoeren. Nollevaux en Vanderhaegen waren geschorst, in hun plaats kwamen El Ouahidi en Nocente in de basis. Kheyari stond verrassend genoeg ook aan de aftrap. Dit door een scheidsrechterlijke vergissing. Hoewel de centrale verdediger vorige week op Sterrebeek twee gele kaarten had gekregen en werd uitgesloten, waren ze op naam gezet van Vanderhaegen, die daardoor op het strafbankje moest plaatsnemen.

    De wedstrijd kon voor RWDM niet slechter beginnen, want al na twintig seconden keek Meulebeek tegen een achterstand aan nadat Marvin Vanhorick aan de tweede paal alle vrijheid kreeg om een voorzet vanop links voorbij doelman Kempeneer te leggen. RWDM was gedurende een kwartier serieus van slag. Maar bij de eerste echte aanval halfweg de eerste helft was het wel meteen bingo na een collectieve aanval waarbij Onyeka knap de bal inleverde tot bij de vrijstaande Nocente, die met een streep de 1-1 op het bord bracht. Door de slechte staat van het veld, hard en hobbelig, kregen de talrijk opgekomen toeschouwers niks meer te zien voor de rust.

    RWDM kwam agressiever uit de kleedkamer en na vijf minuten moest de bezoekende doelman Bourdon alles uit de kast halen om een vrije trap van De Pever uit zijn kooi te houden. Naarmate het einde in zicht kwam, ging RWDM harder op het gaspedaal duwen, maar aan de zestienmeter stokte het meestal. In de laatste minuut kreeg Haidara met een hakje op aangeven van de jonge Omamoya de bal niet in doel, aan de overzijde pleegde Fleurus een hold-up. Een schot van Spitaels belandde op de dwarsligger en Liyama - die volgens heel RWDM buitenspel stond - trapte de rebound binnen: 1-2. Meteen de eerste nederlaag onder trainer Christian Rits. En de supporters, die moeten lijdzaam toezien hoe RWDM de punten blijft verkwisten in de eigen arena.

    RWDM: Kempeneer, El Ouahidi, Kheyari, Haidara, Marino: De Pever; Diansangu (69' Makengo), Koulibaly (75' Omamoya), Cissé; Onyeka, Nocente

    FLEURUS-CHARLEROI: Bourdon, Rezouk (73' Mathieu), Liyama, Spitaels, Utshinga, Mabchour, Castronovo (78' Arikan), S. Vanhorick, Koutaine, M. Vanhorick, K. Vanhorick.

    Doelpunten: 1' M. Vanhorick (0-1), 25' Nocente (1-1), 91' Liyama (1-2)

    Nieuwsblad 14-3-2016

    RWDM 1 - CHARLEROI-FLEURUS 2

    De Brusselaars moesten na twintig seconden al achtervolgen na een flater achterin. RWDM kreeg pas halfweg de eerste helft voet aan de grond en kwam verdiend langszij na een knap opgezette aanval die via de linker van Nocente binnenging. De tweede helft was een maat voor niets. RWDM domineerde maar het had alle moeite om de bal in de rechthoek van de Henegouwers te krijgen. Doelman Bourdon moest een keer ingrijpen bij een gevaarlijke vrije trap van De Pever. In blessuretijd werd de thuisploeg helemaal uit verband gespeeld na een scherpe counter van Charleroi. Het eerste schot belandde tegen de paal, in de rebound trof Bombele wel raak. Al hing er wel een buitenspelgeur aan de 1-2.

    Scheidsrechter: Boeur.
    Doelpunten: 1' Vanhorick M. 0-1, 28' Nocente 1-1, 93' Bombele 1-2.
    RWDM: Kempeneer, El Ouahidi, Haidara, Kheyari, Marino, De Pever, Diansangu (68' Makengo), Cissé, Nocente, Koulibaly (73' Eghaghe), Onwuekelu.
    Charleroi-Fleurus: Bourdon, Rezouk (72' Nart), Bombele Liyama, Spitaels, Utshinga, Mabchour, Castronovo (78' Arikan) Vanhorick S., Koutaine, Vanhorick M. (62' Kruys), Vanhorick K.
    Gele kaarten: Koulibaly.
    Rode kaarten: geen.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Mar 15, 2016 9:34 am


    HLN 15-3-2016

    "Late tegengoal was koude douche"

    Met nog vijf wedstrijden te gaan kan RWDM nog steeds een stek in de top vijf bemachtigen, maar zelfs de grootste optimist durft niet al zijn geld daar meer op in te zetten. Tegen Fleurus was RWDM niet goed genoeg, ook al was de nederlaag overdreven.

    In het voetbal kan je al eens pech hebben, maar het omgekeerde is ook waar. Op Ganshoren won RWDM in de slotminuut, waardoor het drie gouden punten pakte. Zondag tegen Fleurus-Charleroi ging de ploeg van trainer Rits kopje-onder in de slotseconden. Op het einde van het seizoen sta je dan waar je hoort te staan. De huidige tiende plaats is gewoon onder de verwachtingen.

    Sinds lang stond John Nocente nog eens in de basis bij RWDM. Na zijn weigering om vijf minuten voor tijd in te vallen op Ganshoren werd hij door trainer Christian Rits uit de selectie gehouden. Vorige week werd hij in extremis heropgevist. Tegen Fleurus knalde hij zijn eerste van het seizoen tegen de touwen.

    "Als spits wil je altijd scoren. Het is pas mijn eerste goal, die mijn vertrouwen een boost zal geven na enkele moeilijke weken. Maar de late tegengoal, die ons uiteindelijk de nederlaag kostte, voelde aan als een koude douche", stelde hij na afloop.

    "Of de vroege goal een gebrek aan concentratieverlies was? Dat zou ik niet durven zeggen, want de trainer had ons gevraagd om direct bij de les te zijn. Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren en niet alleen op ons niveau, maar ook op het allerhoogste niveau. Die goal zorgde er wel voor dat we direct op achtervolgen waren aangewezen. Leuk is dat niet, maar ik denk dat we wel de nodige veerkracht hebben getoond om snel die achterstand weg te werken. Op het einde hebben we er alles aan gedaan om die drie punten te pakken. In plaats van 2-1 is het dan 1-2 geworden. Erg sneu natuurlijk, want daardoor blijven we maar ter plaatse trappelen in de rangschikking."

    Het is intussen genoegzaam bekend dat dit RWDM op papier over heel wat kwaliteiten beschikt, maar dat het als ploeg te weinig brengt of gebracht heeft dit seizoen. In de wandelgangen is sportief manager Thierry Dailly alvast erg actief in het bouwen van een ploeg voor volgend seizoen. Dit betekent dat er heel wat jongens van de huidige kern de club zullen mogen verlaten. Namen zijn er nog niet genoemd.

    De fans van RWDM verdienen alvast beter. Respect voor hen, ondanks een kwakkelseizoen blijven ze massaal hun favoriete ploeg aanmoedigen. Thuis én op verplaatsing.

    Nieuwsblad 15-3-2016

    ''Jammer dat eerste goal niets oplevert''

    Het eerste competitiedoellpunt van John Nocente in het shirt van RWDM bracht niets op tegen Charleroi-Fleurus. ''Het is altijd fijn om in eigen stadion zijn eerste doelpunt te maken. Alleen jammer dat het geen punt oplevert'', vertelt Nocente, die na de winterstop overkwam van het failliete Aat. ''Ik kom wel van héél ver terug. Om disciplinaire redenen werd ik voor onbepaalde tijd naar de B-kern gedegradeerd. In de derby tegen Ganshoren vorige maand heb ik uit koppigheid geweigerd om in het slot in te vallen. Daarom doet dit doelpunt dubbel zoveel plezier. Maar nogmaals: mijn treffer is van geen enkele waarde aangezien we hebben verloren. We hadden minstens een punt moeten pakken.''
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Mar 19, 2016 9:55 am


    HLN 19-3-2016

    "Betekom niet onderschatten"

    RWDM slaagde er dit seizoen nog maar één keer in om twee zeges op rij te boeken. Door die wispelturige resultaten, ook onder de nieuwe trainer Christian Rits die weliswaar opnieuw strijdlust in de groep heeft gebracht, blijft het wel allemaal onzeker in welke reeks RWDM volgend seizoen zal spelen: tweede of derde hoofdklasse amateurbond van de Franstalige taalrol?

    Ook de toekomst van Daan De Pever, die in het tussenseizoen als de absolute toptransfer werd binnengehaald, bij RWDM is onduidelijk. "We zijn half maart voorbij en ik heb nog niets gehoord van het bestuur. Wachten ze tot na het seizoen om met mij aan tafel te gaan zitten, of moet ik concluderen dat mijn verblijf bij RWDM zich tot één seizoen zal beperken? Voorlopig is het allemaal koffiedik kijken. Ik laat het voorlopig niet aan mijn hart komen en ga de resterende vijf wedstrijden het beste van mezelf geven. Op welke positie dat ook mag zijn."

    Heftig seizoen

    Daan De Pever wordt de laatste weken uitgespeeld als een echte verdedigende middenvelder, die vlak voor de defensie opereert. Die positie kreeg hij toebedeeld omdat trainer Christian Rits Jérôme Nollevaux naar de rechtsachterplek heeft verhuisd.

    "Ik word het liefst uitgespeeld als nummer acht, zodat ik dan niet alleen hoef te verdedigen maar af en toe ook een in de aanval mag trekken. Ik infiltreer graag in de defensie van de tegenstander. Maar het stoort me helemaal niet dat ik nu als nummer zes louter defensief werk moet opknappen. Ik speel in functie van de ploeg en stel ook vast dat die positie me wel ligt. Alvast beter dan de nummer tien", vindt De Pever, die niet ontevreden is over zijn seizoen.

    "Het is best een heftig seizoen geweest, zeker in het begin. Maar naarmate het seizoen vorderde, is er op vele vlakken vooruitgang geboekt en meer stabiliteit gekomen binnen de club. Belangrijkste is dat deze club weer leeft. Er is een basis waarop verder kan gebouwd worden."

    Zaterdagavond trekt RWDM naar Betekom. "Thuis wonnen we vrij vlot, maar dat is geen garantie op nieuw succes. Laat ons het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is. Want dit seizoen is het al veel te vaak van net niet geweest. We moeten nog voor maximaal puntengewin gaan en dan zien we wel wat er uit de bus komt."

    RWDM

    Chirishungu, Revituso, Calvete en Serville zijn geblesseerd. Michel is ziek. Nollevaux keert terug uit schorsing. Haidara (griep) is twijfelachtig

    Selectie: Kempeneer; Nollevaux, Kheyari, Haidara (?), Marino; Diansangu, De Pever, Koulibaly, Vanderhaegen en Cissé, Oneyka; Diaz, Astorino, Makengo, Nocente, Eghaghe, El Oauhidi.

    "Extra motivatie hoeft niet"

    Nu de redding zo goed als een feit is, kan Betekom de laatste rechte lijn in de competitie met vertrouwen aanvatten. Eerste halte van een aantrekkelijk vijfluik: het toch nog altijd tot de verbeelding sprekende RWDM.

    Met nog verplaatsingen naar subtoppers Duffel en Halle en thuismatchen tegen toekomstig kampioen Olympic Chareleroi, Ukkel en publieksmagneet RWDM vanavond, oogt het programma van Betekom zwaar maar aantrekkelijk.

    Doelman Niels Stroobants kijkt er alvast naar uit:

    "Nu we eindelijk die eerste uitzege binnen hebben en daardoor zo goed als gered zijn, kunnen we deze laatste matchen toch met minder druk aanvatten en bevrijder voetballen. Niets moet, alles mag. Tegen RWDM gaat niemand gemotiveerd moeten worden, de focus zal er voor de volle 100% zijn. Ik heb gehoord dat ze met een kleine 600 supporters afzakken naar Betekom, dat zal hier niet nog vaak zijn voorgevallen. Voor zo'n matchen doe je het toch nog altijd en het is ook een kans om je te tonen."

    "Ondanks hun naam en talrijke supporters tellen ze wel maar twee punten meer dan wij. Winnen we vanavond dan springen we dus over hen, een motivatie extra. En dat moet zeker mogelijk zijn voor eigen publiek. Op ons kleine veld moeten we van niemand schrik hebben. Voor ploegen als RWDM, die het gewoon zijn op een groot veld te spelen, zal het toch wennen zijn. Dat moeten we ten volle zien te benutten."

    Acht op twaalf

    "Het vertrouwen in een goede afloop is er dus zeker. Daar is ons recent reeksje van acht op twaalf het bewijs van. In de weken dat het moest gebeuren, tegen rechtstreekse concurrenten, hebben we onze waarde bewezen en laten zien dat we in nationale thuishoren. Daardoor hebben we toch een bonus genomen om de laatste rechte lijn in te trekken, die natuurlijk zwaar wordt maar niet onmogelijk. Vijf matchen na elkaar gaan we zeker niet verliezen, we gaan nog onze punten pakken. Zeker omdat we nog drie keer thuis spelen. En wie weet wat dan nog mogelijk is. Dan kunnen de vele vertrekkers, waaronder ook ikzelf, het seizoen met een positieve noot afsluiten na een toch wel turbulente terugronde."

    Nieuw oorlogje in de maak

    Dat een club zonder ziel een straffe ploeg op de been kan brengen, heeft White Star wel bewezen. Het team van John Bico staat op een tweede plaats in tweede klasse. Dat de 'Molenbekenaars' alle wapens in de strijd durven gooien, is men bij Union niet vergeten. Wordt het straks een warme ontvangst in het Dudenpark?

    Tijdens de heenmatch ontrolden de Unionfans al een groot spandoek met de slogan: 'Dit is niet onze derby'. Dat White Star zich een plaats in het Machtensstadion kocht en daarbij ook nog het heropgestarte RWDM de duivel aandeed: het werd ook bij Union op veel tandengeknars onthaald.

    Dat spelersmakelaar John Bico heel z'n netwerk inschakelde om Union deze winter flink te dwarsbomen in de zoektocht naar een nieuwe spits, het is de club met het stamnummer 10

    niet ontgaan. Nu Union bij behoud in tweede klasse zich ook een plaats verzekerd ziet in het Koning Boudewijnstadion (zodat het eigen stadion in het Dudenpark kan worden gerenoveerd, red.) toverde Bico al een nieuwe joker uit zijn mouw: White Star wil ook verkassen naar de Heizel. Een nieuw oorlogje in de maak.

    Wil Bico zijn Brusselse reeksgenoot stokken in de wielen steken? "Ik ga daar niet op reageren", vertelt Unionmanager Guy Brison. "Ik start geen polemiek op in de kranten. We weten natuurlijk wel wat er allemaal gebeurd is. Maar op het veld mag daar zondag niks van merkbaar zijn. De spelers hebben daar overigens ook helemaal geen boodschap aan."

    "De match tegen White Star is voor ons niet meer of minder belangrijk dan een andere match. De drie punten, daar is het ons om te doen. White Star wil een gooi doen naar de titel, wij willen absoluut in de top acht blijven."

    Stadion of tv-scherm?

    White Star is een club zonder achterban. Veel volk zullen de 'Molenbekenaars' wel niet meebrengen.

    "Dat denk ik ook niet. En ik kan alleen maar hopen dat onze eigen supporters wel massaal van de partij zijn. Ook dat is niet zeker, want op hetzelfde ogenblik wordt op de Heizel de bekerfinale gespeeld. Die match komt ook op tv, net als de onze tegen White Star overigens. De Unionfans hebben al vaak hun rol als twaalfde man gespeeld. Ik hoop dat ze dat ook zondag doen."

    Zondag is eigenlijk dé match die moet gewonnen worden, want Lommel is bye. "Ik weet dat. En Roeselare moet naar Eupen. Dat zijn de twee teams die net voor ons liggen. Terwijl Lierse tegen Heist mag. Ik heb al geteld en herteld. Een gelijkspel gaat voor ons niet volstaan. Dat Lierse zich nog tot in de top acht gaat werken, dat heb ik al voorspeld. Dus moeten we één van die andere teams nog zien voorbij te gaan."

    Nieuwsblad 19-3-2016

    “Enkele zaken voor verbetering vatbaar”

    RWDM moet weer overeind klauteren na de klap van vorige week tegen Charleroi-Fleurus. De thuisnederlaag tegen de Henegouwers was de zoveelste tegenslag voor de Brusselaars, die een grijs seizoen draaien. ''Ik ben hier pas sinds Nieuwjaar, maar ik weet dat er een paar zaken in de club voor verbetering vatbaar zijn'', zegt Sofian Kheyari. ''In het begin van het seizoen werden er wellicht te overhaaste beslissingen genomen door het bestuur en die draaiden niet goed uit. Bij de jonge jongens mis ik vooral de grinta die nodig is om elke wedstrijd te winnen. Ze luisteren wel, maar ze doen uiteindelijk toch hun eigen zin. Dat fenomeen is niet eigen aan het voetbal, maar het is een maatschappelijk probleem.

    GVA 19-3-2016

    “Voor deze matchen doen we het”

    Betekom, dat na de uitzege vorige week in Waterloo zo goed als zeker gered is, ontvangt zaterdag (19.30u) RWDM. Met een zege springt het zelfs over de Brusselaars. “Voor deze match hebben we geen extra motivatie nodig”, blikt aanvoerder Michael Thijs vooruit.

    Thijs, die samen met Dylan Everaerts als een van de enigen zijn verblijf in Betekom verlengde, kijkt uit naar de topper tegen RWDM. “Samen met Dylan vorm ik al zes jaar een koningskoppel in het hart van onze defensie. Hij is niet alleen een vriend naast het terrein, maar het is ook een fantastisch goede voetballer. We wonen overigens allebei in Tremelo. We hebben elkaar overtuigd om samen te blijven. Een topper is de match van zaterdag niet, maar het is wel een match met veel ambiance. We weten uit de heenmatch dat RWDM voor heel wat volk speelt, zowel thuis als buitenshuis, en dat verhoogt de aantrekkingskracht. Voor beide ploegen valt er eigenlijk nog weinig of niets

    te rapen dit seizoen en vooral voor onze groep is dat een nieuw gegeven. Al enkele jaren spelen we met deze vriendengroep allen maar wedstrijden met inzet. Nu die druk weg is, zou het wel kunnen dat we nog enkele leuke confrontaties te zien gaan krijgen. Met RWDM, Duffel en op de laatste speeldag thuis tegen de leiders uit Charleroi krijgen we nog enkele pittige opdrachten. Het is in deze omstandigheden dat we ons truitje nog wel eens nat kunnen maken. Voor deze matchen doen we het.” (bdva)

    Betekom: Nana (knie) en Van Winckel (pols) zijn geblesseerd. Ook Robeyns (geschorst door het bestuur) ontbreekt.

    Kern: N. Stroobants, Vanasselberghs, Thijs, Everaerts, Dierickx, Merckx, Kempenaers, Larivière, Claessens, Pelgrims, W. Stroobants, Van Loock, Clemens, Vrebosch, Van Heer, Allaerts.

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Mar 24, 2016 11:04 am



    Nieuwsblad 24-3-2016

    RWDM

    Het bestuur van RWDM bevestigt dat de thuiswedstrijd van zaterdag tegen Rebecq ondanks het dreigingsniveau 4 gewoon doorgaat. Voor de aftrap zal er een pakkend eerbetoon worden gehouden voor de slachtoffers van de aanslagen in de luchthaven van Zaventem en in het metrostation Maalbeek.

    Hallenaar Kevin De Broyer keert terug naar Machtensstadion: “Ik kijk er echt naar uit”

    Op paaszaterdag kruisen RWDM en US Rebecq de degens. Voor de 33-jarige Hallenaar Kevin De Broyer is het Machtensstadion wat thuiskomen, want hij begon er als jonge knaap en stootte er door naar de eerste ploeg.

    “Ik beleef een moeilijk seizoen”, zegt Kevin De Broyer, die als leraar L.O. actief is. “In de vorige campagne werd ik met 22 doelpunten beste schutter van de reeks en was ik nauwelijks of niet geblesseerd. Thans bleef ik niet van tegenslag gespaard. In de heenronde was ik al lange tijd out na een malaise en na de winterstop liep ik een spierblessure op. Ik stond nog maar twaalf keer op het wedstrijdblad. Toch hoor je me niet klagen. Ik heb een lange carrière achter de rug en het is voor het eerst dat ik zo lang aan de kant stond. Het vergde natuurlijk heel veel van me, want telkens moet je revalideren en weer op niveau komen.”

    “Vorige zondag was ik dan ook blij tegen Waterloo weer bij de vijftien te zijn. Ik voelde bij mijn invalbeurt geen hinder meer, maar de prestatie kon nog beter. We wonnen met 4-0 van een jong Waterloo, dat met veel enthousiasme lang standhield.”

    “Op RWDM hoop ik er natuurlijk weer bij te zijn. Thuis werd het 2-2. Rebecq domineerde de eerste helft. De Brusselaars trokken nadien het laken naar zich toe. Ik kijk er echt naar uit om nog eens in het Machtensstadion te spelen waar mijn carrière begon. De ambiance van weleer is terug en dat is tof. Het wordt geen gemakkelijke wedstrijd. Voor RWDM is het thuis van moeten. Wij willen zo hoog mogelijk eindigen om kans te maken op promotie.”

    “Of ik er nog een seizoen bij doe in Rebecq weet ik niet. Ik heb er nog veel zin in, maar misschien zak ik toch af, want drie trainingen per week en een wedstrijd zijn niet niks.”

    HLN 22-3-2016

    Zelfs Betekom te sterk

    Het ziet er naar uit dat RWDM zijn laatste strohalm om te promoveren niet heeft gegrepen. En dat heeft de ploeg van trainer Christian Rits in eerste instantie aan zichzelf te danken. Tot vijf minuten voor tijd was er geen vuiltje aan de lucht, maar twee individuele fouten werden RWDM fataal tegen Betekom.

    Door ziekte van Haidara moest trainer Rits keuzes maken. Een fitte maar onder niveau spelende El Ouahidi meenemen naar Betekom, of de pas uit blessure terugkerende De Troetsel aan de aftrap brengen. Hij opteerde voor dat laatste. Ondanks de wissel beet RWDM ook op Betekom in het zand na een teleurstellende prestatie. "Met dit scenario hadden we absoluut geen rekening gehouden", verklaarde Cedric De Troetsel bij het verlaten van de kleedkamer. "Je kon een muis horen lopen, zo stil was het in de kleedkamer na de nederlaag. Het besef dat het nog heel moeilijk wordt om te promoveren heeft een mentale tik gegeven. Maar zolang het mathematisch nog kan, moeten we erin blijven geloven. We moeten ons tot de laatste speeldag blijven inzetten. Je weet maar nooit wat er toch nog uit de bus valt", blijft hij tegen beter weten in optimistisch denken.

    Ervaring en concentratie

    De nederlaag op Betekom, vorig seizoen nog in eerste provinciale, is het beeld dat de supporters al een heel seizoen kennen. Het is wellicht al de tiende keer dit seizoen dat een wenkende zege of draw alsnog uit handen werd gegeven. Dit heeft niets meer met pech te maken, eerder met ervaring en concentratie.

    Marino, die sterk was gestart onder nieuwe trainer Christian Rits, kan zijn vorm van die eerste weken niet aanhouden en ging bij het eerste doelpunt van Betekom, de gelijkmaker, niet vrijuit. Hij liet zich te makkelijk uitkappen door Vanheer, die zelf kon scoren vanop een kleine twintig meter. Christian Rits heeft geen alternatieven, want van Alessio Bossio, heel lang titularis op de linksbackpositie, is al lang geen sprake meer.

    "De supporters hebben hun werk gedaan, want ze hebben massaal de verplaatsing gemaakt naar Betekom om onze ploeg de komen aanmoedigen", stelde trainer Rits. "Wij hebben ons werk niet gedaan. Ongelooflijk hoe we ons in de slotfase nog lieten ringeloren", klonk het ontgoochelend.

    Sportief manager Thierry Dailly stond er bij en keek zeer beteuterd. "Niet te geloven hoe we weer drie punten te grabbel hebben gegooid. Ik ben volop bezig met de samenstelling van een ploeg voor volgend seizoen. Vorig seizoen ben ik pas half juli kunnen beginnen, nu ben ik er op tijd bij, want volgend seizoen moet het er boenk op zijn."

    GVA 22-3-2016

    “Onze drang om te winnen was doorslaggevend”

    Na de knappe thuiszege tegen een stug RWDM is Betekom nu ook mathematisch zeker van het behoud in nationale.

    Die overwinning kwam er eerder gevleid en ook pas in het slot van de wedstrijd. “Een gelijkspel was een correcte weergave van de wedstrijd geweest, maar onze overwinningsdrang werd beloond”, aldus linksachter Yannick Dierickx, die na zijn blessure opnieuw aan de aftrap verscheen en kon terugblikken op een sterke partij.

    De wedstrijden tegen RWDM staan telkens bol van de sfeer. De talrijke mee afgereisde Brusselse supporters zorgen er met gezangen en Bengaals vuur altijd voor dat de sfeer rond het terrein aanwezig is. Dat doet telkens terugdenken aan de glorieperiode waarin de traditieclub destijds actief was. “Dergelijke toestanden motiveren elke ploeg om er iets moois van te maken”, vertelde Yannick Dierickx.

    Hoog tempo

    “De eerste helft werd aan een erg hoog tempo gespeeld, maar veel kansen leverde dat niet op. Toen de bezoekers kort na de rust op voorsprong kwamen, wisten we dat het erg moeilijk zou worden om hun vesting te slopen. Toch zijn we erin geslaagd om het laken volledig naar ons toe te trekken. Onze drang om de drie punten thuis te houden, was doorslaggevend, want we moeten eerlijk toegeven dat een gelijkspel misschien wel een correctere weergave van de match was geweest.

    Gelukkig hadden we met Olivier Claessens een 'grote meneer' in huis die er stond op de grote momenten. Een strafschop trappen op drie minuten voor het einde bij een gelijke stand en in dergelijke helse sfeer was geen sinecure, maar Olivier kweet zich perfect van zijn taak. Voor ons een perfect slot van een spannende match”, aldus Dierickx, die aan een kopduel met Coulibaly vier hechtingen aan de wenkbrauw overhield.


    HLN 21-3-2016

    Betekom bezorgt RWDM alsnog koude douche

    In een partij met vrij weinig kansen boog Betekom in het slot een 0-1-achterstand om in een knappe 2-1-zege.

    Betekom - RWDM 2-1

    De supporters van RWDM waren zoals verwacht in grote getalen afgezakt naar Betekom. In totaal stonden er zo'n 500 supporters langs de zijlijn. Zij zagen een evenwichtig begin van de match met veel intensiteit maar vooral veel middenveldspel. Rond de tiende minuut verdedigde Thys iets te nonchalant uit, waardoor de bal tot bij Onwuekelu caprioleerde. Die kon vrij aanleggen maar schoot voorlangs. Betekom had wel vaak de bal maar aan het doel van Kempeneer geraken zat er niet echt in. Halverwege de eerste helft wel een goede aanval via Vanheer en Dierickx, maar die laatste schoot te zwak in de handen van Kempeneer. Wat later liet Niels Stroobants de bal uit zijn handen glippen, maar Nocente was te verrast om te profiteren. Vlak voor de pauze devieerde Vanheer een corner van Larivière met een subtiel hakje maar de bal hobbelde voorlangs. Zo gingen we rusten met 0-0 na een vrij povere pot voetbal.

    Net na de pauze haalde Vanheer hard uit, Kempeneer loste zijn trap maar Van Loock was net te laat in de herneming. Aan de overzijde een knappe counter van RWDM. Nocente mocht oprukken en stak op het gepast moment naar Onwuekelu, die de 0-1 koeltjes langs Stroobants schoot. Betekom moest nu komen en een vrije trap van Larivière zoefde net langs de kruising. Wat later haalde Thys van ver uit, de bal bleef steken en kwam zo bij Vanheer terecht. Die kon redelijk vrij uithalen maar Kempeneer redde knap met één hand.

    Daarna viel de match wat stil, Betekom kwam er voetballend weinig uit en een eveneens matig RWDM hield vrij vlot stand. Tot een dikke vijf minuten voor het einde Vanheer aan de bal kwam. De met voorsprong meest dreigende speler van Betekom kwam naar binnen en haalde dan van ver uit. Zijn grondscherend schot paste perfect in het hoekje en zorgde voor 1-1.

    Betekom voelde dat er meer in zat en op een vrije trap van Larivière naar Vanheer werd die laatste door Kempeneer in de rug geduwd. Penalty voor Betekom één minuut voor tijd en Claessens zette die elfmeter met succes om: 2-1 voor Betekom na een dol slot en de eerste 6 op 6 van het seizoen. Hierdoor is Betekom nu ook mathematisch zeker van een verlengd verblijf in nationale.

    Betekom: N. Stroobants, Thys, Vanheer, Larivière, Dierickx, Vrebosch (59' W. Stroobants), Everaerts, Claessens, Kempenaers, Pelgrims (89' Alaerts), Van Loock (87' Achnak)

    RWDM: Kempeneer, Kheyari, Nollevaux, Vanderhaegen (85' Astorino), De Pever, Onwuekelu, Marino, Cisse (76' Diansangu), Nocente (82' Eghaghe), De Troetsel, Koulibaly

    Doelpunten: 52' Onwuekelu (0-1), 84' Vanheer (1-1), 89' Claessens (2-1, pen.)

    Geel: Cisse, Onwuekelu en Larivière
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Mar 26, 2016 9:48 am

    HLN 26-3-2016

    "Knokken tot laatste speeldag"

    In het paasweekend ligt het voetbal in vierde nationale stil, maar niet voor RWDM dat zaterdagavond in een vooruitgeschoven wedstrijd Rebecq ontvangt. "Pas na overleg met de gemeente Sint-Jans-Molenbeek en de politie is beslist om deze wedstrijd te laten doorgaan", meldt sportief manager Thierry Dailly.

    In de nasleep van de bomaanslagen in Brussel en Zaventem zal er geen RWDM-Village zijn voor de wedstrijd en zullen rugzakken niet toegelaten zijn.

    "Maar ook vuurwerk of Bengaals vuur is strikt verboden", meldt sportief manager Thierry Dailly. "Wie het bij heeft of het laat ontsteken riskeert onmiddellijk aangehouden te worden. Op dat vlak zal er nultolerantie heersen."

    RWDM roept de supporters en toeschouwers op om massaal in de Belgische kleuren naar het stadion te komen.

    "We zullen op serene en gepaste wijze hulde brengen aan de overledenen en hun nabestaanden van de bomaanslagen in onze hoofdstad. Als club leven we enorm mee met hen. Het is verschrikkelijk dat dit is kunnen gebeuren zo dicht bij ons."

    Na de twee recente nederlagen tegen respectievelijk Fleurus en Betekom houdt RWDM geen rekening meer met de promotie.

    "Nu de druk van de ketel is, gaan de jongens misschien minder krampachtig gaan voetballen. Als club willen we wel dat de spelersgroep tot de laatste speeldag alles geeft, dat betekent dus nog vier keer het onderste uit de kan halen. Je weet maar nooit dat er nog een appel uit de kast zou vallen."

    RWDM speelt vanavond reeds omdat het anders volgende week weer op zondag moest spelen.

    "Volgende week zaterdag speelt WS Brussel thuis. En spelen op een bespeelde grasmat is niet het meest ideale. Vandaar dat we deze verschuiving al twee maanden geleden hadden aangevraagd nadat we met Rebecq tot een vergelijk waren gekomen."

    Intussen maakt Thierry Dailly volop werk van de ploeg voor volgend seizoen.

    "Met doelman Kempeneer, Kheyari, Haidara, Cissé, Nollevaux, Vanderhaegen zijn we rond voor volgend seizoen. Ook Chirishungu en Revituso blijven. Met Onyeaka zijn de besprekingen aan de gang. Met de vele andere spelers worden gesprekken gepland volgende week. Er zijn ook al vijftal versterkingen binnengehaald, maar daarvan kan ik de namen - op hun eigen verzoek - echt niet bekendmaken omdat ze nog elders aan de slag zijn", meldt Dailly.

    RWDM

    Chirishungu, Revituso, Calvete en De Troetsel (opnieuw) zijn geblesseerd. Michel en Koulibaly zijn ziek. Haidara is genezen na zijn griep. Onyeka is geschorst.

    De kern: Kempeneer; Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino; Diansangu, De Pever, Serville, Vanderhaegen en Cissé, Nocente, Diaz, Astorino, Makengo, El Ouahidi, Eghaghe.

    Nieuwsblad 26-3-2016

    “We zijn supporters thuiszege schuldig”

    RWDM gaat vanavond op zoek naar zijn eerste thuisoverwinning van 2016. De laatste keer dat het Edmond Machtensstadion collectief uit de bol kon gaan dateert al van 12 december tegen Waterloo. ''We zijn het aan onze supporters verschuldigd om te winnen tegen Rebecq'', beseft Kevin Serville, die terug is na een hamstringblessure.

    ''Zij waren elk weekend op de afspraak. Thuis en op verplaatsing. De verwachtingen van de supporters lagen wellicht té hoog. Zij dachten dat we kampioen konden spelen met deze ploeg, terwijl we hoogstens op een plaats in de top vijf mochten mikken. Niet vergeten dat RWDM negen maanden geleden niet eens bestond. Hoeveel clubs zijn er in geslaagd om in hun eerste levensjaar meteen de titel te pakken? Beerschot-Wilrijk deed het twee jaar geleden in eerste provinciale, maar dat is een uitzondering. Qua structuur stonden zij veel verder dan RWDM. Kijk maar naar wat BX Brussels is overkomen. In twee jaar tijd zijn ze naar tweede provinciale gezakt.''

    Met Serville in de ploeg verloor RWDM nog maar een keer. ''Die nederlaag kwam er tegen Duffel. Ik werd bij een 1-1 stand vervangen en uiteindelijk kregen we nog twee goals om de oren.'

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Mar 29, 2016 9:43 am


    HLN 29-3-2016

    Nicolas Vanderhaegen schenkt RWDM deugddoende zege

    RWDM is er - eindelijk - in geslaagd om na ruim drie maanden nog eens aan te knopen met een zege in het eigen Machtensstadion. Nicolas Vanderhaegen zorgde al heel vroeg in de wedstrijd voor het enige en beslissende doelpunt.

    RWDM - REBECQ 1-0

    De match werd vooraf gegaan door één minuut stilte ter nagedachtenis van de vele slachtoffers van de bomaanslagen vorige week dinsdag. Bij de thuisploeg hadden spelers en technische staf een witte T-shits aangetrokken met het opschrift 'Je suis Bruxelles' met de Belgische vlag er boven afgebeeld. De Belgische hymne zorgde voor een kippenvelmoment. RWDM is duidelijk meer dan een voetbalclub, want de supporters hadden de oproep om massaal met de Belgische kleuren te komen, opgevolgd.

    De wedstrijd dan, door blessures en schorsingen moest trainer Christian Rits twee noodgedwongen vervangingen doen: De Troetsel her- viel in een oude blessure terwijl Onyeka op het strafbankje terecht zat. Haidara keerde terug uit ziekte en Makengo kreeg een nieuwe kans in de basis. Voor de thuisploeg kon de wedstrijd niet beter beginnen toen Nicolas Vanderhaegen nog in de openingsminuut de scoren kon openen: 1-0 na een knappe voorzet van Makengo, die verlengd werd door Nocente. Daarna hebben RWDM en ook Rebecq uitstekende kansen gekregen om deze aangename wedstrijd te kruiden met nog meer doelpunten, maar niemand bij RWDM die er om treurde dat er niet meer gescoord werd.

    "Beide ploegen waren elkaar waard", stelde macthwinnaar Nicolas Vanderhaegen. "Maar deze keer stond Dame Fortuna aan onze zijde. Dat mag ook wel eens, ook al zou ik niet stellen dat we de zege gestolen hebben. We hadden er alvast heel veel zin in en dat zag je aan onze mentaliteit op het veld. We vochten voor elke vierkante centimeter grond. We wilden absoluut die drie punten thuishouden."

    Door deze zege en het verlies van Betekom springt RWDM weer naar de tiende plaats. "Maar we maken ons geen illusies meer betreft promotie.

    We zullen wel zien tot wat de hervormingen zullen leiden. Ik heb alvast bijgetekend voor volgend seizoen. Er ligt nu een goede basis waarop verder kan gebouwd worden. Ik heb al verschillende namen gehoord van potentiële versterkingen, maar wie al getekend heeft, dat is niet aan mij besteed om naar buiten te brengen."

    RWDM: Kempeneer, Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino; Koulibaly (65' Diansangu), Makengo, De Pever, Vanderhaegen (89' El Ouahidi), Cissé (81' Omamoya); Nocente

    Rebecq: Faidherbe, Kourouma, Verhaeren, Fixelles, Falzone (63' De Broyer), Herbecq, Hakiki (79' Deotto), Spinelli (Martin Lorite), Bova, Crauwels

    Doelpunt: 1' Vanderhaegen (1-0)

    Geel: Koulibaly, Nocente, Marino, Verhaeren, Spineli

    Nieuwsblad 29-3-2016

    RWD MOLENBEEK 1 - US REBECQ 0

    Het kippenvelmoment van de avond had plaats voor de aftrap toen de paar duizend supporters in het Edmond Machtensstadion een minuut stilte hielden voor de slachtoffers van de aanslagen. Luttele seconden na de aftrap ging het stadion uit zijn dak na ...

    RWD MOLENBEEK 1 - US REBECQ 0

    Het kippenvelmoment van de avond had plaats voor de aftrap toen de paar duizend supporters in het Edmond Machtensstadion een minuut stilte hielden voor de slachtoffers van de aanslagen. Luttele seconden na de aftrap ging het stadion uit zijn dak na de openingsgoal van Vanderhaegen. RWDM probeerde vergeefs het spel in handen te nemen, maar vooral de bezoekers gingen op zoek naar een doelpunt.

    Na rust drong Rebecq verder aan zonder noemenswaardige kansen. De Brusselaars waren op hun hoede voor een laat tegendoelpunt, maar de verdediging hield kranig stand. Ondanks een slotoffensiefje kwam de eerste thuiszege van RWDM in 2016 niet meer in gevaar.

    SCHEIDSRECHTER: Gilis.
    DOELPUNT: 1' Vanderhaegen 1-0.
    RWDM: Kempeneer, Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino, De Pever, Makengo, Vanderhaegen (89' El Ouahidi), Koulibaly (65' Diansangu), Cisse (82' Eghaghe), Nocente.
    REBECQ: Faidherbe, Martin Lorite, Kourouma, Spinelli, Crauwels (82' Bailly), Verhaeren, Herbecq, Hakiki (79' Deotto), Bova, Fixelles, Falzone (63' De Broyer).
    GELE KAARTEN: Spinelli, Verhaeren, Nocente, Vanderhaegen.

    ''Nog nooit zo vroeg gescoord''


    De zege van RWDM kreeg al na 30 seconden vorm dankzij een doelpunt van Vanderhaegen. “Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo vroeg heb gescoord. Na die goal zag je het team groeien. Misschien werden we een beetje te euforisch. We dachten dat we snel een tweede of een derde maal zouden scoren. Het draaide anders uit. Rebecq kwam beter in de match, wij dachten enkel aan verdedigen. Van nature ben ik geen goalgetter, maar deze maand vond ik al tweemaal de weg naar doel. Het is geen toeval dat ik weer met vertrouwen speel sinds de aanstelling van Christian Rits. Toch ben ik niet bezig met statistieken. Geef mij elke week maar de drie punten.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Apr 01, 2016 10:57 am


    HLN 1-4-2016

    ASSE Z 2002 - RWDM 2-3

    Bij de rust leidde RWDM met 0-1 dankzij een doelpunt van Diansangu. Kort na de pauze stelde Casseau gelijk. Iets voor het uur bracht Moding de bezoekers weer op voorsprong, maar na ruim een uur voetballen was het alweer Casseau die voor de tweede keer voor de gelijkmaker kon zorgen. Een kwartier voor tijd legde Makengo de 2-3-eindcijfers vast.
    Hopje
    Hopje


    Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 2015-09-02

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Hopje Thu Apr 07, 2016 7:33 pm

    Hopje
    Hopje


    Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 2015-09-02

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Hopje Thu Apr 07, 2016 11:00 pm

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Apr 09, 2016 9:47 am

    HLN 9-4-2016

    "Ik wil nog drie keer winnen"

    Nog drie wedstrijden en dan is het seizoen afgelopen voor RWDM. Voor de trip naar Doornik, waartegen Molenbeek thuis niet verder kwam dan een 2-2-gelijkspel, zal trainer Christian Rits serieus moeten sleutelen aan zijn ploeg. "Toch wil ik negen op negen pakken", klinkt hij strijdvaardig.

    Begin deze week zat de ziekenboeg goed vol. De Troetsel (MRI), Nocente (ziek), Michel (ziek), Koulibaly (knie) en Onyeka (knie) moesten allemaal verstek geven. Serville en Calvete hervatten de groepstraining, maar voor Calvete komt de match op Doornik nog veel te vroeg. Chirishungu is nog steeds aan zijn herstel bezig, mogelijk kan hij nog de laatste wedstrijd van het seizoen zijn comeback maken. Nocente tekende weer present op de donderdagtraining, waardoor hij hoogstwaarschijnlijk wel aan de aftrap zal komen, want Koulibaly is niet alleen geblesseerd aan de knie, maar is ook geschorst. Onyeka, die op de laatste training voor de wedstrijd tegen Rebecq een verrekking had opgelopen aan de ligamenten van de knie, moet nog rusten. Marino, sinds vele weken de vaste waarde op de linksachterpositie, zit zaterdagavond tevens op het strafbankje.

    Puzzelen

    "Het wordt inderdaad puzzelen tegen Doornik, maar ik wil me niet te veel verstoppen achter schorsingen en blessures", stelt trainer Christian Rits. "Ik kan nog wel wat schuiven met bepaalde jongens omdat ze door hun polyvalentie op verschillende posities kunnen uitgespeeld worden."

    Ondanks een gehavende kern wil Rits de drie punten pakken tegen Doornik. "Ik wil in de resterende drie wedstrijden nog het maximum van de punten pakken. Ten eerste en vooral omdat we als ploeg de competitie in schoonheid moeten kunnen afsluiten, maar ook omdat we bij een negen op negen zeker nog enkele plaatsen in de ranglijst zullen opschuiven. En je weet nooit welk appeltje er uit de kast valt door de voetbalhervormingen", merkt de Molenbeekse coach op. "We blijven het ritme van drie trainingen per week gewoon aanhouden, want ik wil me achteraf niks kunnen verwijten of beklagen."

    Over zijn toekomst wil trainer Christian Rits liever nog niet te veel zeggen. "Er is afgesproken dat we pas na het seizoen aan tafel zullen zitten voor een evaluatie. Ik ga me daar nu nog niet druk over maken."

    RWDM

    Revituso, Onyeka (knie) en De Troetsel (verrekking) zijn geblesseerd. Michel is ziek. Chirishungu en Calvete hebben de trainingen hervat, maar de match komt te vroeg. Marino en Koulibaly zijn geschorst

    Selectie: Kempeneer; Serville, Kheyari, Haidara, Astorino; Diansangu, De Pever, Nollevaux, Vanderhaegen en Cissé, Nocente. Diaz, Makengo, El Ouahidi, Kitumba

    Molenbeek wil White Star niet meer in Machtensstadion

    Vanaf volgend seizoen speelt tweedeklasser White Star niet meer in het Edmond Machtensstadion. De gemeente Molenbeek heeft de huurovereenkomst ontbonden. De voetbalclub verzette zich het afgelopen jaar nog fel tegen de cohabitatie met vierdeklasser RWDM. "White Star heeft de gemeente dikwijls aangevallen, dat moet stoppen", zegt burgemeester Schepmans.

    De tweedeklasser kreeg negen jaar het gebruiksrecht van het Edmond Machtensstadion, maar dat wordt nu eenzijdig opgeschort. "White Star heeft zich nooit kunnen verzoenen met de cohabitatie met RWDM. Het trok zelfs naar de rechtbank, maar kreeg nooit gelijk. Daarnaast kwam de club haar beloftes niet na, onderhield ze het stadion niet, betaalde ze de rekeningen niet en annuleerde ze jeugdtrainingen."

    Voorwaarden

    Schepmans houdt de deur wel op een kier. "Als ze geen ander stadion vinden, is de deur niet helemaal gesloten. Maar dan zijn de voorwaarden wel helemaal anders dan bij het vorige contract. Voor ons zijn de 450 jeugdspelers de grootste prioriteit. Daar moeten we de aandacht op vestigen."

    Inkomsten

    Algemeen manager Thierry Dailly van RWDM reageert voorzichtig. "RWDM was nooit vragende partij om White Star uit het stadion te zetten. Onze relatie met White Star heeft geen invloed gehad op de uitspraak van het schepencollege."

    Door het wegvallen van White Star lijkt de weg naar de volledige uitbating van het stadion nu open. "Wij hadden inderdaad geen toegang tot de eerste tribune en de bijhorende seats en restaurant. Het gebruik van die infrastructuur zou ongetwijfeld een belangrijke nieuwe bron van inkomsten betekenen die we opnieuw kunnen investeren in het familiale karakter van onze club", besluit Dailly.

    White Star verspreidde gisteravond een communiqué. "Wij nemen akte van de beslissing van burgemeester Schepmans. Blijkbaar heeft burgemeester Schepmans dezelfde minachting voor de andere gemeenteraadsleden dan voor WS Brussel, zijn medewerkers en de jeugd. Wij organiseren maandag een persconferentie. Dezelfde dag worden de ouders van de

    jeugdspelers geïinformeerd over de schadelijke gevolgen van deze anti-sociale beslissing."

    Nieuwsblad 9-4-2016

    White Star niet meer welkom in Edmond Machtens-stadion

    Voetbalclub White Star Brussels moet het onderspit delven in de vete met RWDM, die andere Molenbeekse ploeg die in hetzelfde Edmond Machtens-stadion speelt. White Star mag van het gemeentebestuur nu niet meer in het stadion komen.

    White Star Brussels is vanaf volgend seizoen niet meer welkom in het Edmond Machtens-stadion. De samenwerking met RWDM, die andere ploeg die ook in het stadion speelt, verloopt zo slecht, dat de gemeente afgelopen maandag op de gemeenteraad besloot om het contract met White Star stop te zetten.

    Dat gebeurde volgens de Franstalige krant La Capitale niet zonder slag of stoot. Sommige gemeenteraadsleden waren gekant tegen de beslissing maar moesten uiteindelijk na een felle discussie toch het onderspit delven.

    De stopzetting van het contract zat er al lang aan te komen maar de gemeente probeerde alsnog een oplossing te zoeken en rond de tafel te zitten met White Star. Die ploeg stuurde echter steeds haar kat. Voor het gemeentebestuur is het nu genoeg geweest.

    Daarmee lijkt er eindelijk een einde te komen aan de saga rond het stadion. Die sleept al zo'n twee jaar aan. White Star eiste immers van de gemeente exclusief gebruik van het stadion. De club trok zelfs tot tweemaal toe naar de rechtbank, maar kreeg daar steeds ongelijk.

    Om RWDM te treiteren, zorgde White Star ervoor dat de sloten van alle deuren veranderd werden op een matchdag voor RWDM. Ook het materiaal om de lijnen te kalken werd achter slot en grendel gestoken. Dat leidde enkele maanden geleden tot het hilarische beeld van een terreinverzorger van RWDM die de lijnen 'afkalkte' met bloem.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Apr 11, 2016 10:36 am


    HLN 11-4-2016

    Doornik - RWDM 0-4

    De eerste kans was voor de thuisploeg via Breleur, die tot tweemaal toe stuitte op een uitstekende doelman Kempeneer. Dan kwam RWDM sterker in de partij en de vroege voorsprong kwam er langs Nocente met een knap schot in de verste hoek. Op slag van rust werd de thuisploeg reeds knock-out geslagen met een tweede treffer van Nocente. Na de koffie bleef Molenbeek baas en iets na het uur kon Vanderhaegen alle twijfels wegnemen. Doornik kreeg nog een vierde treffer te slikken.

    Doornik: Henneton, Pollet, De Coninck, Romanjko (46'Theunis), Fofana, Chantry,

    Dauchy (63'Doignon), Fairier, Fortuna, Breleur, Kindundu.

    RWDM: Kempeneer, Nollevaux, Kheyari, Serville, Haidara (37'Kitumba), Diansangu, Cisse (83'El Ouahidi), De Pever, Astorino, Vanderhaegen, Nocente.

    Doelpunten: 12' en 45' Nocente (0-1 en 0-2), 64' Vanderhaegen (0-3), 81' De Pever (0-4).

    Geel: De Pever, Vanderhaegen, Pollet.

    Rood: 85' Fairier (2x geel).

    Nieuwsblad 11-4-2016

    DOORNIK 0 - RWDM 4

    De wedstrijd had misschien anders kunnen verlopen, als Breleur vroeg de score had kunnen openen. Hij kreeg tot tweemaal toe de kans. Maar doelman Kempeneer gaf geen krimp en had twee keer een goede reflex in huis. Dan kwam Molenbeek opzetten en met een knap schot in de verste hoek kon Nocente snel toeslaan. RWDM werd baas . Op slag van rust was er alweer Nocente, om doelman Henneton een tweede keer te verslaan. Ook na de koffie bleek RWDM bij de pinken, Vanderhaegen nam iets na het uur de hoop bij de thuisploeg helemaal weg. Het leed werd nog erger, met het slikken van een vierde treffer en de uitsluiting van Fairier.

    SCHEIDSRECHTER: Baton
    DOELPUNTEN: 12' en 45' Nocente 0-1 en 0-2, 64' Vanderhaegen 0-3, 81' De Pever 0-4
    DOORNIK: Henneton, De Coninck, Romanjko (46' Theunis), Pollet, Fofana, Dauchy (63' Doignon), Chantry, Fortuna, Breleur, Fairier, Kindundu
    RWDM: Kempeneer, Kheyari, Serville, Nollevaux, Haidara (37' Kitumba), Cisse (83' El Ouahidi), De Pever, Diansangu, Vanderhaegen, Astorino, Nocente
    GELE KAARTEN: De Pever, Vanderhaegen, Pollet
    RODE KAART: 85' Fairier (2x geel)
    Hopje
    Hopje


    Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 2015-09-02

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Hopje Tue Apr 12, 2016 9:20 am

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Apr 12, 2016 9:33 am

    HLN 12-4-2016

    "Heel efficiënt in afwerking"

    RWDM heeft nog eens zwaar uitgehaald, dat was geleden van de uitwedstrijd op Leopold in het begin van het seizoen. Tweemaal Nocente, Vanderhaegen en De Pever waren de doelpuntenmakers van dienst in en op het bescheiden geklasseerde Doornik.Voor Vanderhaegen was het zijn derde treffer al in relatief korte tijd, want zowel op Sterrebeek en thuis tegen Rebecq scoorde hij zijn eerste en tweede doelpunt van het seizoen.

    "Hoe langer het seizoen duurt, hoe meer ik blijkbaar tot scoren kom. Van mij mag het seizoen nog een maand langer duren", lachte Nicolas Vanderhaegen.

    Toch was de middenvelder kritisch over de prestatie van zijn ploeg.

    "Onze eerste helft was eigenlijk niet zo goed op Doornik, maar door onze efficiëntie in de afwerking, heel het seizoen ons teer punt, stonden we gevleid aan de leiding bij de rust.

    We zijn enkele keren goed weggekomen zelfs, maar dat hoort bij het voetbal he. Het is al vaak andersom geweest", stelt hij terecht. "Na de rust hebben we de wedstrijd goed onder controle gehouden en nog twee keer kunnen scoren omdat Doornik meer risico's in zijn spel is gaan leggen. Er kwam immers veel meer ruimte en daarvan hebben we optimaal gebruikt gemaakt om nog eens een grote score te behalen.

    "We pakken nu zes op zes en we gaan proberen om dat nog eens over te doen in de laatste twee duels. Dat is niet alleen de wens van de technisch staf maar ook van de spelersgroep. We mogen immers niets aan het toeval overlaten en moeten nog zoveel mogelijk punten pakken, ook al is het nog steeds niet duidelijk of er een eindronde wordt gespeeld of dat bijkomende stijgers worden aangeduid op basis van hun rangschikking. Het is eigenlijk wel straf dat die beslissing op dit moment nog steeds niet duidelijk is", stelt Vanderhaegen, die persoonlijk op een goed seizoen mag terugblikken, terecht.

    Contractverlenging

    "Ik mag niet klagen over mijn seizoen. Ik ben door het seizoen heen steeds gaan groeien. Dat ik mijn contract heb verlengd heeft te maken met het feit dat clubdirigenten tevreden zijn over mij, maar dat ik ook graag bij deze club ben. Geen enkele club op dit niveau kan rekenen op zoveel supporters en die schitterende ambiance"

    PEPINGEN

    Nicolas Maeyens verlaat op het einde van het seizoen Pepingen. De kans is groot dat hij onderdak vindt bij RWDM.


    Nieuwsblad 12-4-2016

    '”Niet makkelijk om spelers te motiveren''

    RWDM blijft het onder Christian Rits uitstekend doen op verplaatsing. Tegen Doornik pakten de Brusselaars hun derde uitzege in vijf duels. “Ondanks die 0-4 was het geen makkelijke wedstrijd”, stelt Rits. “Ik moest lang puzzelen aan mijn ploeg door de vele afwezigen. Het is ook niet makkelijk om je spelers te motiveren voor zo'n typische eindeseizoenswedstrijd tegen een ploeg die veel lager geklasseerd staat. Reken daar een busrit van anderhalf uur bij en je weet genoeg. Ik gaf de spelers dan maar een uitdaging voor de laatste vier wedstrijden: 12 op 12! De spelers pikten dat goed op, want met nog twee duels te gaan hebben we al 6 op 6.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Apr 13, 2016 9:45 am


    HLN 13-4-2016

    RWDM HAALT LUTULA (DIEGEM) EN MAEYENS (PEPINGEN)

    RWDM heeft zijn eerste transfers gerealiseerd. Van derdeklasser Diegem Sport komt spits Jean-Pol Lutula over. Lutula speelde in het verleden bij FC Brussels en is erg geliefd bij de RWDM-fans. Met het aantrekken van Nicolas Maeyens haalde RWDM een tweede bekende terug naar het Machtensstadion. Maeyens is dit seizoen actief bij vierdeklasser Pepingen.

    FC STROMBEEK / RWDM

    Donderdagavond speelt eersteprovincialer Strombeek een oefenwedstrijd en het wist daarvoor een mooie tegenstander te strikken. Het zal in eigen huis vierdeklasser RWDM ontvangen. De aftrap is om 19.30 uur gepland. De thuisploeg hoopt uiteraard om heel wat volk op de Singel over de vloer te krijgen.

    White Star Brussel werkt voort aan licentiedossier

    White Star Brussel krijgt geen licentie en dat is niet echt een verrassing gezien de stadionproblematiek. De club werkt dus gewoon voort aan een oplossing.

    White Star zal zich wellicht wenden tot het BAS en heeft dan nog een maand om zijn zaakjes op orde te brengen. Anders dreigt de degradatie naar de amateurklasse. "We moeten eerst een oplossing vinden voor ons stadion", zegt directeur communicatie Julien Carpentier. "Daarna

    zullen we wel bekijken wat dat betekent voor onze licentie. Wij weten ook wel dat we een dossier moeten voorleggen dat een stadion bevat. Of we bij een verhuis naar een ander stadion binnen de 30 km moeten blijven, is voer voor de licentiemanager. We blijven positief en zijn zeker niet tegen samenwerking."

    Die zal nodig zijn om in Molenbeek te blijven, nog altijd de beste manier om de licentie binnen te halen. Praktisch gezien kan dat volgens Michel Eylenbosch, Operation Manager. "De rechter besliste dat RWDM volgend seizoen in het Machtensstadion mag blijven spelen, op het C-terrein. Er is dus nog plaats voor White Star op het A-veld."


    Belang Van Limburg 13-4-2016

    Geen licentie voor WS Brussel

    Goed nieuws was er gisteren voor Antwerp en Union-Sint-Gillis die van de licentiecommissie een proflicentie 1A en 1B toegekend kregen. Dat groen licht kwam er niet voor White Star Bruxelles. De club speelt al een paar jaar in het Edmond Machtensstadion in Molenbeek en het gemeentebestuur heeft de huurovereenkomst zopas eenzijdig opgezegd. Enerzijds omdat het al lang hommeles is met vierdeklasser RWDM (met wie het stadion gedeeld wordt) en veel meer nog, omdat White Star zijn contractueel vastgelegde verplichtingen niet zou nakomen. De 'dakloze' club krijgt dus geen licentie... tenzij er nog een achterpoortje zoals bij Union (dat op de Heizel mag spelen tijdens de renovatiewerken aan het Dudenpark) gevonden wordt.

    "Wij hebben gehoord dat Brussels naar het BAS zou trekken (de club zal dat morgen doen, nvdr)”, zegt Greet Vanbrabant. "Wij gaan er vanuit dat die proflicentie voor White Star er toch wel zal komen. Om volgend seizoen in liga 1B te spelen, focussen wij uitsluitend op het sportieve. De top acht is een must." Dat sportieve doel kan dit weekend al bereikt worden, als Lommel wint van Seraing en Roeselare verliest van Union.



    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Apr 14, 2016 10:33 am

    HLN 14-4-2016

    WS Brussel zoekt nieuwe thuishaven

    Het is nu definitief: WS Brussel verlaat volgend seizoen het Machtensstadion en gaat op zoek naar een nieuwe thuishaven. Maandag werd nog gezegd dat er opnieuw onderhandeld zou worden met de gemeente om alsnog in Molenbeek te kunnen blijven. Die piste heeft geen toekomst meer.

    "WS Brussel merkt op dat er geen bereidheid is bij onze gesprekspartner om een oplossing te vinden in het belang van de lokale jeugd", klinkt het bij de club. "De enige reden voor de weigering van onze licentie is een beslissing van mevrouw Schepmans. Deze beslissing heeft slechts één doel: ons onder druk zetten. WS Brussel bevestigt dat het zijn advocaat heeft moeten vragen om alle nodige stappen te ondernemen om de club te verplaatsen naar een ander stadion voor 2016-2017."

    Deze verhuis betekent overigens niet dat de juridische strijd voorbij is. White Star zal een aantal rechtszaken aanspannen tegen de gemeente en schadevergoeding eisen.


    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Apr 23, 2016 9:33 am



    HLN 23-4-2016

    RWDM

    Astorino, Chirishungu, Revituso, Eghaghe, Calvete en De Troetsel zijn er niet bij wegens (herstel van) blessures. Ook Oneyka is nog niet hersteld. Michel is ziek.

    Selectie: Kempeneer; Nollevaux, Kheyari, Haidara, Marino; Koulibaly, De Pever, Serville, Vanderhaegen, Cissé, Nocente; Saigal, Makengo, Kitumba, Diansangu.

    Wie zijn straks extra stijgers?

    Nog twee wedstrijden voor RWDM: zondag thuis tegen Wolvertem en volgende week zondag op Francs Borains. Intussen is het onduidelijkheid troef. Door de competitiehervorming zijn er extra stijgers, maar niemand die weet op welke manier die gaan aangeduid worden. Zelf de voetbalbond weet het nog niet.

    Na de nederlaag op Betekom boekte RWDM een zes op zes. Er was winst tegen Rebecq en twee weken geleden nog de 0-4-zege op het veld van Doornik. Trainer Christian Rits wil meer: in de twee resterende wedstrijden nog eens zes op zes pakken om de mogelijke waterkans op promotie toch nog te vrijwaren.

    Kampioen Olympic Charleroi en Châtelet zijn al helemaal zeker van promotie naar tweede klasse amateur. Maar dan is het onduidelijk.

    Wordt er straks na de reguliere competitie een eindronde gespeeld om extra stijgers aan te duiden, of promoveren ploegen op basis van hun positie in de ranglijst? Of straffer nog: op basis van hun behaalde punten in de competitie. Feit is dat er minimaal drie extra stijgers moeten aangeduid worden. Als er een eindronde komt, dan is de kans groot dat de drie bestgeklasseerde Franstalige clubs, inclusief de Brusselse, vanaf plaats vier het moeten opnemen tegen de nummer vier tot zes uit de D-reeks. Voorlopig zijn dat in de B-reeks Charleroi-Fleurus, Rebecq en Leopold, dat een match meer gewonnen heeft dan RWDM. Dit weekend is het wel Leopold-Rebecq, waarbij een van de ploegen toch punten zal laten. "We moeten in de eerste plaats naar onszelf kijken", stipt bestuurslid Danny Van der Eeckt aan. "En als aan die voorwaarde is voldaan, kunnen we naar de uitslagen van de concurrenten kijken. In die optiek zou Leopold-Rebecq best op een gelijkspel eindigen zodat we een kansje behouden om op de laatste speeldag over beide ploegen te wippen. Eigenlijk heeft het geen zin om te speculeren, want voor hetzelfde geld doen er vier ploegen uit elke reeks mee aan de eindronde en in dat geval zijn we er nu al bij."

    Over een mogelijk cohabitatie van RWDM en WS Brussel in het Machtensstadion in Van der Eeckt duidelijk. "Wij hebben nooit geëist dat White Star uit het stadion geweerd moet worden, alleen dat we op een degelijke en eerlijke manier het stadion kunnen delen. De gemeente juicht dat doe, maar WS Brussel wil voorlopig van geen wijken weten. Wat de jeugd betreft, die kunnen we overnemen. Voorlopig zijn er al 300 jeugdspelers ingeschreven voor volgend seizoen.

    KVK TIENEN

    Yadi Bangoura is erg gegeerd en wordt nu bij RWDM in vierde klasse geciteerd.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Apr 25, 2016 9:20 am


    HLN 25-4-2016

    Staande ovatie voor afscheidnemende Nollevaux

    RWDM heeft in zijn laatste thuismatch van deze competitie gedaan wat het moest doen: in schoonheid afscheid nemen van zijn publiek. Na negentig minuten wezen de bordjes 3-1 aan met twee doelpunten van Diansangu en één van De Pever. De afscheidnemende Nollevaux kreeg een applausvervanging en staande ovatie.


    RWDM - WOLVERTEM 3-1

    De wedstrijd kon niet beter beginnen voor RWDM, dat al na 15 seconden op voorsprong klom langs Diansangu, die zich een weg baande door het centrum van de verdediging en doelman Van Ransbeek te grazen nam. Maar bij de eerste echte tegenstoot van Wolvertem omstreeks het kwartier hingen de bordjes alweer in evenwicht. Op een lange bal verkeek Kheyari zich en de aalvlugge Badi was er als de kippen bij om doelman Kempeneers met een plaatsbal te kloppen: 1-1.

    Kort daarop had doelman Kempeneer veel geluk als hij een afstandsschot van Bouwmeester maar met veel moeite in hoekschop kon verwerken. Vijf minuten voor de rust ontbond Diansangu opnieuw al zijn duivels. De flankspeler, die van kant was gewisseld, kreeg alle ruimte om vanuit het centrum naar doel te knallen en zowaar opnieuw te scoren: 2-1. Geen zestig seconden later moest het 3-1 staan, maar Haidara,

    die mooi het straatje was ingestuurd door Cissé, talmde veel lang zodat zijn schot kon afgeblokt worden. Op slag van rust had RWDM nog een huizenhoge kans langs Nocente, maar ook hij liet na de score verder op te drijven.

    Wolvertem kwam goed uit de kleedkamer. En na ruim vijf minuten kreeg Meysmans dé kans om de gelijkmaker te scoren, maar hij knalde het leder onbesuisd hoog over doel. Niet veel later moest doelman Kempeneer alles uit de kast halen om opnieuw de gelijkmaker te verhinderen. In plaats van 2-2 werd het na een voorzet aan de overzijde 3-1 via een kopbaldoelpunt van De Pever, die de laatste weken weer sterk aan het spelen is. Een doelpunt van Makengo werd nog afgekeurd. In de slotminuten kreeg Nollevaux, die afscheid neemt van RWDM na dit seizoen wegens professionele redenen, een applausvervanging en staande ovatie.

    RWDM: Kempeneer, Nollevaux (85' Marino), Kheyari, Serville, Kitumba; Diansangu (62' Koulibaly), Cissé, De Pever, Haidara, Verhaegen; Nocente (78' Makengo).

    Wolvertem: Van Ransbeeck, Wauthy, Bouwmeester, Baudewyns, Quansah, Jennart (79' Asselberghs, Delhaye, Vandevoorde, Meysmans, Perrault, Badi.

    Doelpunten: 1' Diansangu (1-0), 16' Badi (1-1), 39' Diansangu (2-1), 68' De Pever (3-1).

    Geel: Kheyari, Meysmans.

    Nieuwsblad 25-4-2016

    RWD Molenbeek 3- WOLVERTEM 1

    De RWDM-supporters waren massaal aanwezig in het Machtensstadion voor de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Lang moesten ze niet wachten op een eerst hoogtepunt want na amper 15 seconden ging Diansangu op wandel op zijn rechterflank en gaf hij Van Ransbeeck het nakijken. Op het kwartier hingen de bordjes weer in evenwicht. RWDM mocht toch met een voorsprong naar rust nadat Diansangu voor de tweede keer zijn duivels ontbond. Met vloeiend voetbal in de tweede helft

    legden de Brusselaars hun wil op aan Wolvertem. Dat resulteerde in een derde doelpunt van Haidara op een corner. In het slot zorgde de vertrekkende aanvoerder Nollevaux voor een kippenvelmoment toen hij een applausvervanging kreeg.

    SCHEIDSRECHTER: Dossogne.
    DOELPUNTEN: 1' Diansangu 1-0, 16' Badi 1-1, 40' Diansangu 2-1, 68' Haidara 3-1.
    RWDM: Kempeneer, Haidara, Kheyari, Nollevaux (84' Marino), Vanderhaegen, De Pever, Diansangu (62' Koulibaly), Serville, Cissé, Nocente (78' Makengo), Kitumba.
    WOLVERTEM: Van Ransbeeck, Wauthy, Bouwmeester, Baudewyns, Quansah, Jennart (79' Asselberghs), Delhaye, Vandevoorde, Badi, Meysmans, Perrault.
    GELE KAARTEN: Kheyari, Meysmans.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Apr 26, 2016 9:40 am


    HLN 26-4-2016

    "Blij dat ik mee aan de wieg van de wederopstanding stond"

    Jerôme Nollevaux, tegen Wolvertem weer één van de betere spelers, trekt een streep onder zijn avontuur bij RWDM. Na vele jaren in onze contreien te hebben gevoetbald bij FC Brussels, Dender en dit seizoen RWDM, verhuist hij weer naar de Ardennen, waar zijn roots liggen. De Molenbeekse kapitein, die op een sterk seizoen kan terugblikken, gaat immers de zaak van zijn vader overnemen en die taak combineren met voetballen bij RWDM was niet langer mogelijk.

    Vijf minuten voor het einde gunde trainer Christian Rits hem zijn applausvervanging. Na afloop sprak hij de supporters toe, die een spandoek hadden gemaakt voor hem met het opschrift 'Thank you captain'.

    "Ik wil iedereen bedanken voor de steun en warmte die ik bij deze club heb mogen ontvangen. Jullie waren en zijn schitterende fans, die ik hard zal missen. Ik ben blij dat ik mee aan de wieg stond van de wederopstanding van deze schitterende club", klonk het bij een geëmotioneerde aanvoerder.

    Komende zondag volgt voor Nollevaux dan de allerlaatste match op verplaatsing bij Francs Borains. Of winst voldoende zal zijn om alsnog de (eventuele) eindronde te kunnen spelen, hangt af van de resultaten van Rebecq (Op Halle) en Leopold (op Doornik).

    Trainer Christian Rits was alvast tevreden over de prestatie van zijn ploeg tegen Wolvertem. "Door de regen was het veld beter bespeelbaar en dat was zeker niet in ons nadeel", stelde hij. "We hebben een volwassen wedstrijd gespeeld. Alleen na de 1-1 hebben we een kwartiertje het spel wat moeten ondergaan, maar voor de rest waren we eigenlijk de betere ploeg. Natuurlijk hebben we weer een aantal goede kansen de nek omgewrongen, wat ons duur puntenverlies had kunnen kosten, maar gelukkig stonden de kanonnen van de bezoekende aanvallers ook niet altijd even goed afgesteld."

    "Voorlopig blijven we op schema: drie wedstrijden geleden had ik gezegd dat we absoluut voor 12 op 12 moesten gaan, met 9 op 9 als tussenbalans zitten we dus goed. Ook op Francs Borains moeten we die drie punten pakken, zodat we ons achteraf niets hoeven te beklagen", vindt Rits.

    RWDM versterkt zich met Achraf Essikal (Cappellen)

    Met linksachter Achraf Essikal, (ex-FC Brussels en dit seizoen bij Capellen) haalde RWDM zijn vijfde versterking binnen. Eerder werden ook aanvaller Jean-Pol Lutula (Diegem), middenvelder Nicolas Maeyens (Pepingen), linkerflank Thomas Weydisch (Temse) en aanvaller Andre Ngangue (T. Overijse) al aangetrokken.

    Nieuwsblad 26-4-2016


    “Misschien maken we nog kans op promotie”'

    RWDM pakte voor het eerst dit seizoen 9 op 9. “Het ware mooi de competitie af te sluiten met een vierde zege op rij”, vertelt trainer Christian Rits na de zege tegen Wolvertem. “Je zou kunnen zeggen dat we de voorbije weken enkel tegen ploegen speelden die niets meer te winnen of verliezen hebben. Dat ware niet correct tegenover de groep. Ik kreeg de spelers zo ver dat ze nu ook op training enkel aan winnen denken.” Volgend doel van Rits: de ploeg in de linkerkolom parkeren. “We willen voor Rebecq en Leopold eindigen. Momenteel is onduidelijk hoeveel clubs naar de nieuwe Franstalige reeks in derde klasse mogen promoveren. Hoe hoger we eindigen, hoe meer kans we maken om een reeks hoger te spelen.”

    “Nu moet de bond wel een beslissing nemen”

    White Star behoudt dankzij een riante zege op het veld van Koksijde een kans op de titel in tweede klasse. In het Edmond Machtensstadion maken ze zich sterk dat ze zelfs een punt meer tellen dan het leidersduo Antwerp en Eupen.

    De reden? Seraing zou eind oktober tegen White Star de niet-speelgerechtigde verdediger Jeffrey Rentmeister hebben opgesteld, nota bene een ex-speler van de Brusselaars. De wedstrijd eindigde op 1-1, maar White Star diende een klacht in bij de bond en hoopt voor de groene tafel de drie punten te krijgen.

    “We kaartten maanden geleden deze zaak aan bij de bond, maar kregen nooit antwoord”, vertelt voorzitter Charles Simar. “Ik denk dat de bond het op de lange baan wou schuiven in de hoop dat die wedstrijd geen invloed zou hebben op het kampioenschap. Nu moeten ze de knoop wel doorhakken. Als de bond zijn eigen reglementen toepast, moeten wij twee punten recupereren. In dat geval staan wij aan kop van het klassement, en niet Antwerp en Eupen.”

    Blijft de vraag of White Star een eventuele titel kan verzilveren. Op dit moment heeft het geen licentie voor eerste klasse. Een stadion heeft het evenmin daar het door de gemeente uit het Edmond Machtensstadion werd gegooid.

    “We zijn in volle onderhandelingen met RWDM wat betreft het gebruik van het Machtensstadion”, aldus Simar, die bevestigt dat het stamnummer van de club niet te koop is. “Komen we niet tot een vergelijk, dan moeten we naar elders uitwijken. Dender wordt het niet. We vonden intussen een andere locatie waar we welkom zijn en die voldoet aan de voorwaarden voor eerste klasse.”


    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Apr 27, 2016 9:22 am

    (... Het licentiedossier ziet er zelfs zo slecht uit dat John Bico nog in allerijl probeert het stamnummer van Union of RWDM over te nemen. WS Bruxelles zou zelfs dicht bij een faillissement staan....) ???


    Nieuwsblad 27-4-2016

    Bom onder titelstrijd tweede klasse

    White Star Bruxelles is de nieuwe leider in tweede klasse. De club van John Bico kreeg gisteren van de Geschillencommissie Betaald Voetbal van de Belgische voetbalbond (KBVB) twee punten extra na een uitspraak in de zaak-Rentmeister. Maar WS Bruxelles heeft (voorlopig) geen licentie voor betaald voetbal en mag bij een titel dus (voorlopig) niet promoveren.

    De titelstrijd in de tweede voetbalklasse staat helemaal op zijn kop. Normaal vochten Antwerp en Eupen zaterdagavond in een rechtstreeks duel om de titel. De winnaar zou de nieuwe kampioen zijn. Alleen bij een gelijkspel op de Bosuil maakte White Star Bruxelles nog kans op de titel. Maar daar bracht de Geschillencommissie gisteren verandering in. Daar werd beslist dat Jeffrey Rentmeister door een transferverbod niet speelgerechtigd was in drie duels van Seraing United, waaronder het gelijkspel (1-1) tegen WS Bruxelles op 31 oktober 2015. De commissie vervangt de uitslagen van de wedstrijden Seraing-WS Bruxelles, Patro Eisden-Seraing (1-1)

    en Geel-Seraing (0-2) door de forfaitscore (5-0 of 0-5) en kent de bijbehorende punten toe aan White Star (+2), Patro (+2) en Geel (+3). Daardoor wordt White Star de nieuwe leider in tweede klasse en heeft het zaterdag aan een overwinning tegen Patro Eisden genoeg om de titel in tweede klasse te pakken.

    Pikant detail in heel deze zaak: de voetbalbond had Rentmeister aanvankelijk wel speelgerechtigd verklaard en ging dus zelf in de fout. Daarom kregen we gisteren niemand bij de KBVB te pakken die hierover een zinnige uitleg had over waarom die uitspraak zo lang bleef aanslepen.

    De titelmatch van zaterdag tussen Antwerp en Eupen wordt zo een pak minder interessant. Toch is over deze zaak het laatste nog niet gezegd. Bij Antwerp wilden ze nog niet uitgebreid reageren. “Wij nemen notie van die uitspraak, maar moeten eerst kijken wat onze juridische mogelijkheden zijn en welke stappen we willen ondernemen”, zegt COO Yorik Torreele.

    Eupen en Seraing kondigden gisteren al aan dat ze tegen die beslissing in beroep gaan bij het BAS. “Met ons beroep willen we ervoor zorgen dat de huidige stand behouden blijft”, zegt Thomas Herbert, financieel directeur van Eupen. “We willen dat de beslissing over promotie op het veld beslecht wordt en niet voor de groene tafel. Bovendien is het tijdstip van de beslissing op z'n zachtst gezegd ongelukkig, zo vlak voor de laatste speeldag.”

    Wedstrijden uitstellen?

    Maar bij een titel van White Star Bruxelles is het nog niet zeker dat die ploeg ook mag promoveren naar eerste klasse. Voorlopig mag dat niet, want White Star kreeg geen licentie voor het betaald voetbal. Daar gaat het maandag tegen in beroep bij het BAS, maar Antwerp en Eupen scharen zich nu bij Roeselare - dat nog in de top acht kan geraken als White Star geen licentie krijgt - en beroepen zich op hun recht om als derde tussen te komen bij de zitting van het BAS.

    Volgens bronnen die het licentiedossier van WS Bruxelles konden inkijken, ziet dat er zeer beroerd uit en is de kans erg klein dat ze een licentie krijgen via het BAS. White Star heeft geen stadion voor volgend seizoen en ook hun vooropgestelde begroting zou onrealistisch en niet haalbaar zijn. De club heeft nog tot vandaag om documenten toe te voegen. Vanaf morgen mogen Antwerp, Roeselare en Eupen het dossier van White Star Bruxelles gaan inkijken en hun eigen dossier samenstellen. Het licentiedossier ziet er zelfs zo slecht uit dat John Bico nog in allerijl probeert het stamnummer van Union of RWDM over te nemen. WS Bruxelles zou zelfs dicht bij een faillissement staan.

    Antwerp en Eupen doen er dus maar beter goed aan om zaterdag hun wedstrijd te winnen. Maar door heel deze zaak en de ongelukkige timing van de uitspraak wordt er nu links en rechts al gefluisterd dat de wedstrijden van zaterdag maar moeten worden uitgesteld tot ook alle beroepsprocedures zijn afgerond.

    HLN 27-4-2016

    Mogelijk twee Brusselse clubs in eerste klasse (als White Star stadion vindt)

    White Star Brussel maakt sinds gisteren plots kans om naast Anderlecht de tweede Brusselse voetbalclub in eerste klasse te worden. Maar omdat er volgend jaar misschien geen stadion is, loopt de club mogelijk een licentie - en dus ook de promotie - mis.

    De Geschillencommissie gaf White Star Brussel gisteren gelijk in het dossier rond Jeffrey Rentmeister, die naar verluidt niet speelgerechtigd was toen zijn ploeg Seraing hem opstelde tegen de Brusselse club. Die match eindigde op een gelijkspel, maar door de beslissing van de commissie krijgt White Star nu twee punten extra. Als zaterdag Patro Eisden geklopt wordt, dan is de promotie een feit.

    Dispuut met RWDM

    Maar White Star, dat ook al amper supporters heeft, zit volgend jaar misschien zonder stadion - en dus ook zonder licentie. De gemeente Molenbeek besliste eerder deze maand om het huurcontract voor het Edmond Machtensstadion niet te verlengen, na een aanhoudend dispuut tussen White Star en RWDM, de ploeg die van hetzelfde stadion gebruikmaakt. Er was zelfs sprake van pesterijen door White Star.

    Een verlengd verblijf in het Edmond Machtensstadion is evenwel nog altijd een optie, al moet de club daarvoor een akkoord vinden met vierdeklasser RWDM. "Er deden geruchten de ronde dat zo'n akkoord er was, maar dat is er absoluut nog niet", zegt Danny Vander Eeckt van RWDM. "Er zijn in de voorbije week wel verschillende onderhandelingen geweest, maar beide partijen konden zich niet vinden in elkaars standpunten. Wij hebben onze supporters afgelopen jaar in moeilijke omstandigheden moeten ontvangen, en willen daar volgend jaar verandering in zien. Alleen dan is een gedeeld gebruik van het stadion weer mogelijk."

    Bij White Star zelf wil men zich voorlopig enkel op het sportieve nieuws concentreren. "We hebben van de Geschillencommissie fantastisch nieuws gekregen, en zijn deze week enkel nog bezig met de promotie naar eerste klasse", zegt woordvoerder Julien Carpentier. "Over het stadiondossier wensen we in deze fase van de competitie niet te communiceren. Dankzij een jaar hard werken, maakt deze club zaterdag kans om de promotie naar eerste klasse af te dwingen. Het zou heel positief zijn voor het Brusselse voetbal mochten er volgend jaar twee clubs in eerste klasse spelen."

    Het Belgisch Arbitragehof voor de Sport spreekt zich op 2 mei uit over het beroep van WS Brussel bij de Licentiecommissie.

    Sponsored content


    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 4 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Current date/time is Thu Mar 28, 2024 12:37 pm