RWDM Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RWDM Forum

5 posters

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Nov 28, 2017 10:11 am


    Het Nieuwsblad 28-11-2017

    Zainoul Haidara “Ik kom van heel ver terug”

    Verdediger Zainoul Haidara stond tegen Kelmis pas voor de tweede keer dit seizoen aan de aftrap en scoorde op het kwartier de winning-goal. “Ik kom van heel ver terug. Eind juli voelde ik iets aan mijn knie en er bleek iets aan de hand met de meniscus. Niet veel later liet ik mij opereren en na twee weken begon ik aan mijn revalidatie. In het begin werd ik driemaal anderhalf uur per week onder handen genomen, daarna ging ik vijf keer in de week langs bij de kine. Vanaf oktober speelde ik drie matchen bij de beloften om wedstrijdritme op te doen, en sinds kort zit ik weer vast in de A-selectie. Ik voel me nu 100 procent fit en het doet deugd meteen te scoren.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Nov 29, 2017 11:27 am

    HLN 29-11-2017

    Cherif Haidara "Genoeg kansen voor forfaitcijfers"

    Het is geen doelpuntenkermis geworden vorige zaterdag in RWDM-Kelmis (1-0), respectievelijk de nummer één en rode lantaarn in de Franstalige tweede amateurklasse. "We hebben nochtans voldoende kansen gekregen om met forfaitcijfers te winnen", stelde matchwinnaar Cherif Haidara terecht.

    Het gaat de laatste weken hard voor de centrale verdediger. Na een lange revalidatie viel hij in het slotkwartier in tegen Olympic Charleroi. Een week later stond hij op Durbuy meteen aan de aftrap en maakte de negentig minuten vol. Afgelopen zaterdag tegen rode lantaarn Kelmis stond hij weer in de basisploeg en maakte hij zijn eerste doelpunt van het seizoen. En het was meteen een belangrijke, want ze leverde de Molenbeekse club drie punten op waardoor ze aan de leiding blijft.

    "De wedstrijd had bij de rust beslecht moeten zijn, want na mijn doelpunt omstreeks het kwartier hebben we een pak kansen gekregen om de kloof uit te diepen. Ook na de rust hebben we nog mooie doelpogingen gekregen, maar de bal wilde er gewoon niet in. En ja, als het verschil slechts een doelpunt is, dan blijft het opletten geblazen tot het laatste fluitsignaal", beaamde de rijzige Haidara.

    "Op basis van de kansen en het balbezit valt op onze nipte 1-0-zege niets af te dingen. De drie punten hebben we dubbel en dik verdiend. Toegegeven, wat meer doelpunten was leuker geweest voor de supporters. Maar of je nu met 5-0 wint of met 1-0, je krijgt er in beide gevallen maar drie punten voor."

    Fris voor drieluik

    "Ik ben blij dat ik sinds een aantal weken echt mijn steentje kan bijdragen aan het succes dat de club nu te beurt valt. Toekijken vanuit de tribune was echt geen pretje. Ik heb alvast het voordeel dat ik nog fris ben. Voor de winterstop krijgen we nog drie zware wedstrijden voor de voeten. We moeten voor het maximum gaan, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de komende tegenstanders, La Louvière-Centre, Meux en Luik, zijn niet van de poes. Ik verwacht een supergemotiveerde viceleider dat zeker sportieve revanche zal willen nemen voor de nederlaag tegen ons op de tweede speeldag."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Dec 02, 2017 9:41 am

    HLN 2-12-2017

    Drazen Brncic: "Zal afhangen van details"

    RWDM kan zich zaterdagavond tot herfstkampioen kronen in de Franstalige tweede amateurklasse. Voorwaarde is wel dat het minstens gelijk speelt op Centre-La Louvière. Maar laat de tegenstander van vanavond nu precies één van de grote titelconcurrenten zijn van Molenbeek.

    Psychologisch heeft Centre-La Louvière misschien wel een streepje voor, ook al verloor het vorige zondag die andere topper
    der titelkandidaten. Tegen Luik verloor het met 2-1. De club met als thuishaven 'Tivoli', wipte in de vijfde ronde van de Belgische beker immers RWDM na het nemen van de strafschoppen.

    "De wedstrijd van zaterdagavond kan je niet vergelijken met die bekerwedstrijd in augustus", vindt trainer Drazen Brncic. "In die bewuste cupmatch waren onder meer Geoffrey Cabeke en Liard, toch twee van onze sterkhouders, afwezig wegens lichte blessures. Maar voor hetzelfde geld hadden we die match ook kunnen winnen, want we waren kort voor het einde zelfs 1-0 voorgekomen. Details hebben toen beslist over winst en verlies. Ik verwacht vanavond niet anders."

    Na de 0-1-nederlaag tegen Olympic Charleroi tankte RWDM met een zes op zes opnieuw het nodige vertrouwen. "Of het nu 1-0 is of 10-0, in beide gevallen krijg je drie punten. En daar was en
    is het ons om te doen. Binnen enkele weken zal blijken hoe waardevol deze zege is geweest. Vorig seizoen hadden we zo'n wedstrijden misschien verloren."

    Net zoals op Durbuy posteerde de Molenbeekse trainer ook tegen Kelmis Yohan Brouckaert op de rechtsback positie. "Deels uit noodzaak, want Anthony Cabeke was geblesseerd of nog niet voldoende hersteld om een volledige wedstrijd te spelen. Bovendien verdiende Ba extra speelminuten voor zijn harde werk. Hoe en met wie ik Centre wil bestrijden, laat ik nog even in het midden. Wat ik wel weet, is dat ons een hete avond te wachten staat. Als Centre voor de titel wil blijven meestrijden, dan moet het vol voor de drie punten gaan. Winnen op Tivolo zou mooi zijn, maar een gelijkspel is geen drama zijn, want dan blijven we gewoon op kop, al is de kans dan wel groot dat we Luik naast ons moeten dulden."

    Nieuwsblad 2-12-2017

    “La Louvière is een van de vier overgebleven titelkandidaten”

    RWDM heeft tegen La Louvière iets goed te maken na de bekeruitschakeling eind augustus. “Eigenlijk heeft La Louvière ons toen een goede dienst bewezen door ons uit de beker te wippen”, aldus trainer Drazen Brncic. “We kampten toen met veel blessures en dankzij de uitschakeling hebben we geen verdere averij opgelopen. Kijk hoe het met La Louvière is gelopen: een paar dagen na hun bekermatch tegen Sporting Charleroi verloren ze tegen Walhain. Voor de supporters en het bestuur was het jammer om een affiche tegen Sporting Charleroi mis te lopen, maar op dat moment maakten we tegen hen geen kans.”

    Niet mikken op een punt

    Ondanks een comfortabele voorsprong van zes punten op La Louvière wil Brncic niet speculeren op een gelijkspel. “Ik ben niet van plan om te mikken op een puntje. Dat ligt niet in onze aard. Dat soort matchen is sowieso gemakkelijker dan tegen pakweg Durbuy. Mijn spelers zullen geconcentreerd zijn en ik moet ze niet prikkelen. Al besef ik dat La Louvière best een goede ploeg is. Ze hebben alles in huis om op het einde van het seizoen op de eerste plaats te eindigen. Met alle respect voor de andere teams, maar voor mij blijven er vier teams over voor de titel: behalve wij zijn dat Luik, La Louvière en Olympic Charleroi.''
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Dec 04, 2017 9:19 am


    HLN 4-12-2017

    Normaal voetballen niet meer mogelijk door steeds fellere mist

    De topper tussen La Louvière-Centre en RWDM werd na veertig minuten bij een 0-0-tussenstand stilgelegd door de scheidsrechter. "Door de steeds fellere mist was de zichtbaarheid te klein geworden, waardoor normaal voetballen niet mogelijk was", luidde de verklaring na de beslissing.

    "Waarom liet de scheidsrechter de match beginnen?", was de vraag die iedereen zich stelde. Terecht, want ook bij het aanvangsuur was de mist heel fel. In die mate zelfs dan je vanop de tribune geen bal zag door de mist. Heel veel fans (en journalisten) gebruikten hun smartphone om in te zoomen en alzo nog iets te kunnen zien. Iets voorbij het halfuur was de maat vol bij de meegereisde RWDM-fans. Die konden het spel alleen volgen tot wat er voor het doel van RWDM gebeurde, maar eens de bal uit de grote rechthoek was, zagen ze gewoon niets. Zij riepen massaal "rembourser". Niet onterecht eisten ze hun geld terug.

    Afgelasten

    "Deze topper had nooit mogen beginnen", verklaarde RWDM-trainer Drazen Brncic. "Maar we hebben bij de scheidsrechter niet aangedrongen om de match te af te gelasten, want we wilden zijn beslissing niet beïnvloeden. Vanuit de dug-out kon ik nauwelijks zien wat er voor het doel gebeurde. Ik weet wel dat we in de gespeelde periode de betere ploeg waren en twee goede kansen hebben gekregen om op voorsprong te komen. Stel dat het 0-1 had geweest, dan was een stopzetting na veertig minuten veel moeilijker geweest of veel moeilijker te aanvaarden. Bij een 0-0 lijkt het me het beste dat deze match gewoon opnieuw gespeeld wordt. De match Meux-Luik was zelfs al om half acht uitgesteld. Dat had men ook hier moeten doen."

    Supporters

    Voorzitter Thierry Dailly ging een stapje verder. "Uit respect voor de supporters had de match niet mogen starten. Als bestuur zitten we op de betere plaatsen in de tribune en wij konden zelfs niets zien. Indien we gescoord hadden, dan hadden we het niet eens gezien. Onze supporters zijn twee keer de dupe, ze moesten een duur combi-ticket kopen en hebben uiteindelijk niets gezien. Ik juich het echter toe dat de ref de match toch finaal heeft stopgezet, want voetbal is er in de eerste plaats voor de supporters", klinkt het.

    RWDM-speler Liard had volgende reactie. "Op het veld kon je maximaal vijftien à twintig meter ver kijken. Ik denk dat dit niet goed is voor de kwaliteit van het spel. Dus stopzetten was een logische keuze."


    De match wordt wellicht herspeeld/ingehaald in het (vrije) weekend van 27 en 28 januari 2018.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Dec 05, 2017 10:17 am

    HLN 5-12-2017

    RWDM

    De competitiewedstrijd in de Franstalige tweede amateurklasse tussen La Louvière-Centre en RWDM, die vorige zaterdag bij een 0-0-tussenstand na 40 minuten werd stilgelegd omwille van te felle mist, zal herspeeld worden op zaterdag zes januari 2017 om 20 uur. Die avond wordt ook Meux-Luik ingehaald
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Dec 09, 2017 8:57 am

    HLN 9-12-2017

    Vincent Vandiepenbeeck (RWDM): "Geen verstoppertje meer spelen"

    De supporters van RWDM hebben Vincent Vandiepenbeeck dit seizoen nog maar alleen aan het werk gezien in de beker. Vlak voor de competitiestart blesseerde de verdediger zich aan de knie. Diagnose: meniscus afgescheurd met een operatie tot gevolg.

    Intussen is de operatie ruim drie maanden achter de rug. Vandiepenbeeck kijkt hoopvol naar de toekomst. "Een tweetal weken geleden ben ik gestart met de trainingen. Individueel. Mijn trainingsarbeid bestaat voornamelijk uit lopen. Intussen kan ik al 45 minuten doen. Ik maak elke training progressie en dat stemt me optimistisch voor de toekomst."

    "De reden dat het zolang heeft geduurd alvorens ik met de training mocht herbeginnen, is omdat de meniscus moest gehecht worden. Op de lange termijn is dit beter dan het stukje kraakbeen dat loshing weg te snijden. In de loop van januari wil ik topfit zijn, waardoor ik weer beschikbaar ben voor de ploeg. Natuurlijk zal ik mijn selectie moeten afdwingen en het is de trainer die zal beslissen wanneer ik zal spelen. Ik weet nu al dat de strijd om een basisplaats hard zal zijn, want de ploeg draait goed en dan heeft de coach in principe geen redenen om te wisselen. Fysiek en mentaal zal ik fris zitten."

    Vandiepenbeeck volgt vanzelfsprekend de ploeg op de voet. "Het lijkt me niet meer dan logisch dat ik elke wedstrijd bijwoon. En ja, als je halfweg de competitie steeds bovenaan staat, dan moet je de ambitie hebben om daar ook op het einde van het seizoen te willen staan. We kunnen geen verstoppertje meer spelen. Ik denk dat een viertal ploegen zal bikkelen voor de hoofdprijs. Naast RWDM zullen dat ook Luik, La Louvière-Centre en Charleroi zijn. Het zal een spannende strijd worden."

    Vincent Vandiepenbeeck had niet gedacht dat RWDM zo'n parcours zou afgelegd hebben. "De ambities voor het seizoen waren een stek behalen in de top vijf. Een realistische doelstelling toen, want RWDM was een nieuwkomer in de reeks. En met ambitieuze clubs zoals Luik, La Louvière en Olympic Charleroi in dezelfde reeks, ben je beter bescheiden. Onze ploeg mag ook gezien worden. Er zit een goede mix in van ervaren spelers en jonge talenten. De mentaliteit en de supporters doen de rest."

    Nieuwsblad 9-12-2017

    RWDM

    Drazen Brncic neemt dezelfde vijftien spelers mee als vorig weekend in La Louvière. Vincent Vandiepenbeeck staat voor op schema in zijn revalidatie, maar hij zal pas na de winterstop aansluiten bij de groep. Richard, Laurent, Petitpretz en Jonckheere speelden vrijdagavond met de beloften. De inhaalmatch in en tegen La Louvière en RWDM wordt wellicht op zaterdag 27 januari gespeeld.

    Selectie: Ba, Brouckaert, Bova, Cissé, Cabeke G., Cabeke A., Damblon, Haidara, Liard, Mabika, Mbuba, Ngangue, Petitpretz, Rivituso, Sadin, Timmermans.

    Santos Pravos “Vanop de tribune beleef je match anders”

    Tweede doelman Miguel Santos Pravos beleefde nog niet al te veel plezier aan het sterke seizoenbegin van RWDM. “Aangezien de trainer liever een vierde veldspeler op de bank zet dan een keeper, val ik telkens naast de selectie”, zegt Santos Pravos.

    “Ik warm mee op en, terwijl de andere spelers zich klaarmaken, neem ik een douche. Tegen dat ik mijn plaats heb ingenomen in de tribune is de match al enkele minuten bezig. Van op de tribune beleef je de match op een andere manier dan op de bank, maar ik probeer mij zo goed mogelijk in te leven in de match. Ik kan het standpunt van de trainer begrijpen en hopelijk komen we dit seizoen niet in de situatie dat onze eerst doelman uitvalt.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Dec 11, 2017 9:35 am

    HLN 11-12-2017

    Yohan Brouckaert schiet RWDM naar twaalfde overwinning

    Op het veld van Meux heeft RWDM gedaan wat het moest doen om de concurrentie op afstand te houden. De jongens van trainer Brncic boekten een 2-4-zege met onder meer twee doelpunten van Yohan Brouckaert.

    Het is meteen de twaalfde overwinning van het seizoen voor de leider in de Franstalige tweede amateurklasse. Op Meux gaf coach Brncic het vertrouwen aan de zelfde basiself die vorige week op La Louvière-Centre aan de aftrap kwam.

    Ook de namen van de vier wisselspelers waren ongewijzigd.

    Leider Molenbeek wilde in de aanloop naar de topper tegen Luik koste wat het kost de drie punten pakken om zonder extra druk naar die confrontatie toe te leven. Ondanks dat RWDM het meeste balbezit had, moest het wachten tot op het halfuur om de scoren. Daar zorgde Yohan Brouckaert op aangeven van Geoffrey Cabeke voor: de 0-1 was ook de ruststand.

    Topper volgende week

    Na de pauze kregen de talrijk meegereisde Molenbeekse fans meer spektakel en doelpunten te zien. Al na vijf minuten verdubbelde Cissé de score.

    Maar niet veel later bracht Pacquet met de aansluitingstreffer weer 'spanning' in de wedstrijd. Enige vorm van nervositeit heerste in het spel van RWDM, dat vijf minuten voor tijd via een penalty van Brouckaert de zege toch veilig kon stellen. Invaller Damblon zorgde nog voor de 1-4, maar thuisspeler Smal had het laatste woord in de toegevoegde tijd: 2-4. Door de afgelasting van Luik-Lessines heeft Luik al twee weken geen competitieritme in de benen. Komende zaterdag is het de topper tussen RWDM en Luik. Voor die topper is de voorverkoop volop aan de gang. Verwacht wordt dat vijfduizend supporters deze match zullen bijwonen.

    Meux: Paulus, Boreux, Francois, Palate (84' Baudoin), Paquet (54' Katalay), Villan, Azzouzi, Joannes, Deameschal (77' Otte), Smal.

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Haidara, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert (88' Ba), Mabika, Liard (86' Ngangué), Bova; Cissé, Mbuba (78' Damblon)

    Doelpunten: 30' Brouckaert (0-1), 50' Cissé (0-2), 54' Pacquet (1-2), 84' Brouckaert (1-3, pen.), 89' Damblon (1-4), 92' Smal (2-4)

    Geel: Azzouzi, Cissé, Otte
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Dec 12, 2017 9:16 am

    Nieuwsblad 12-12-2017

    Damblon “Ondanks goal geen makkelijke invalbeurt”

    Lucas Damblon ontpopte zich tegen Meux weer tot supersub: hij viel een kwartier voor tijd in en maakte de geruststellende 2-4. “Ik maakte mijn vijfde doelpunt in pakweg 400 minuten. Ik mag dus niet klagen over mijn persoonlijke statistieken”, zegt Damblon.

    “Ondanks mijn doelpunt was het zeker geen gemakkelijke invalbeurt. Meux deed er alles aan om op gelijke hoogte te komen. Ik had het voordeel helemaal fris te zitten, terwijl mijn rechtstreekse tegenstanders er al driekwart van een match hadden opzitten. Ik hoop meer speelminuten te krijgen. Mijn goals compenseren in zekere zin het feit dat ik het moet doen met korte invalbeurten. Anders had ik mij helemaal overbodig gevoeld.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Dec 14, 2017 9:43 am

    HLN 13-12-2017

    "Klaar voor schok tegen Luik"

    Het is geen gezondheidswandeling geworden op het veld van Meux. RWDM moest tot in de slotfase knokken voor de drie punten, ook al waren die zeker niet gestolen. Pas vijf minuten voor tijd kon Brouckaert met zijn tweede van de avond voor de bevrijding zorgen, waardoor RWDM zonder extra druk kan toeleven naar de topper tegen FC Luik.

    Zaterdag op Meux ging het lang niet zo makkelijk dan in de heenwedstrijd thuis toen met 5-0 werd gewonnen. Toch kon (alweer) Yohan Brouckaert zijn ploeg over de streep trekken. "Ik durf zonder blikken of blozen zeggen dat we de drie punten niet hebben gestolen.Toegegeven, het is moeilijker gegaan dan we hadden verwacht. Meux heeft het ons niet gemakkelijk gemaakt en zorgde voor serieus weerwerk. De voetbalomstandigheden waren wel niet ideaal, maar dat geldt voor beide ploegen natuurlijk", weet Brouckaert. "De wind en de koude hadden niet bepaald een gunstige invloed op het spel, dat bij ons minder was dan onze supporters gewoon zijn. Ik vergelijk de match zaterdag een beetje met deze op Comblain. Met dat verschil dat we dit keer geen punten hebben laten liggen. We hebben dus geleerd uit onze fouten."

    Na de 1-3 werden achtereenvolgens Brouckaert en Liard in korte tijd naar de kant gehaald. "Ik denk niet dat het zozeer te maken had met een applausvervanging", lacht Brouckaert, die nochtans twee keer had gescoord. "Eerder om te vermijden dat Philip en ik in de slotminuten alsnog een gele kaart zouden pakken, waardoor we de topper van komende zaterdag tegen Luik zouden moeten missen wegens schorsing. Voor die topmatch is er trouwens niemand geschorst."

    Door twee opeenvolgende afgelastingen is het van 26 november geleden dat Luik nog eens een wedstrijd met inzet heeft gespeeld. "Ik zou niet meteen durven zeggen dat dit een nadeel is voor Luik. De goesting bij onze komende tegenstander zal des te groter zijn en Luik zal ook iets meer uitgerust zijn. In ons voordeel zou kunnen en moeten spelen dat we meer matchritme in de benen hebben. We zijn klaar voor de schok."

    RWDM: voorverkoop voor topper tegen Luik

    Omdat de vraag naar tickets voor de topper tussen RWDM en Luik, de nummers één en twee in de ranglijst van de Franstalige tweede amateurklasse, groot is, last RWDM extra momenten in om tickets in voorverkoop aan te schaffen. Zo zijn de loketten van dinsdag to zaterdag alle dagen open van 10 tot 12 uur. Op woensdag is er een extra aankoopmoment tussen 16 en 19 uur. Vrijdagavond kunnen er nog tickets aangekocht worden in voorverkoop tussen 17 en 20 uur. Luik vroeg, kreeg en verkocht intussen 500 tickets. De club verwacht een opkomst van 5000 fans.



    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Dec 15, 2017 9:22 am

    HLN 15-12-2017

    Thierry Dailly "We willen de kloof nu verder uitdiepen"

    RWDM versus FC Luik, dat is de schok in de Franstalige tweede amateurklasse waar iedereen al weken naar uitkijkt. Omdat het pas de tweede wedstrijd van de terugronde is, is deze clash echter nog niet beslissend. Maar wie gaat RWDM van de titel houden als de Brusselse club zaterdagavond aan het langste eind trekt?

    Voorzitter Thierry Dailly, die afgelopen week enkele dagen in de Spaanse hoofdstad Madrid vertoefde, rekent op en verwacht een grote publieke opkomst.

    "Het is tot dusver de match van het seizoen, want nummer één en twee nemen het tegen elkaar op. De druk ligt bij FC Luik, want de club uit de Vurige Stede mag absoluut niet verliezen tegen ons als ze haar kansen op de titel wil gaaf houden. Wij hoeven niet te winnen, met een draw houden we onze titelconcurrent immers op dezelfde afstand als nu. Maar het spreekt voor zich dat we de kloof willen uitdiepen. Maar ik ga nu niet beginnen rekenen en tellen in geval dit of dat gebeurt. We zien zaterdagavond wel waar we dan staan", blijft de Molenbeekse voorzitter met beide voetjes op de grond.

    "Of dit niet de match van het jaar is? Toch niet, dat was voor mijn de thuiswedstrijd op de laatste speeldag van het vorig seizoen, toen we voor vijfduizend uitzinnige fans de titel hebben gepakt na een overtuigende 4-0 zege tegen Doornik. Daardoor spelen we nu een reeks hoger en staan we weer een stapje dichter bij onze ultieme doelstelling", lacht Thierry Dailly. "Door de felle regen de voorbije dagen is de sneeuw verdwenen, maar de kans is groot dat het veld er zwaar zal bijliggen. Ik verwacht dus een ware veldslag."

    Voor Luik is het sinds 26 november geleden dat het nog in actie kwam. Dat is dus drie weken. "We zullen zien of dit in ons voordeel zal spelen. Het klopt dat Luik daardoor wat minder matchritme in de benen heeft, langs de andere kant is onze tegenstander meer uitgerust en zal de honger bijzonder groot zijn om nog eens alles te geven in deze topwedstrijd."

    Na zaterdag wordt er nog een week getraind, waarna de spelers negen dagen vrijaf krijgen. Het is niet duidelijk of RWDM tijdens de wintermercato nieuwe spelers gaat aantrekken. "Als er spelers zouden vertrekken omdat ze te weinig aan de bak komen, dan zullen we zien of we een vervanger nodig hebben, maar ik heb nog geen signalen opgevangen van spelers die willen vertrekken."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Dec 16, 2017 9:23 am

    Nieuwsblad 16-12-2017

    Drazen Brncic “Beginnen met mentaal voordeel aan de match”

    RWDM kijkt vanavond eerste achtervolger Luik in de ogen en kan bij winst de kloof uitdiepen tot acht punten. Het wordt dus een topper onder hoogspanning.

    “Het wordt een soort zespuntenmatch”, zegt trainer Drazen Brncic.

    “We kunnen een uitstekende zaak doen: drie punten pakken en een rechtstreekse concurrent nog meer op afstand houden. Eigenlijk beginnen we de wedstrijd met een mentaal voordeel aangezien we thuis spelen en een mooie voorsprong hebben. De spelers hebben dus geen reden om met stress aan de aftrap te staan. Integendeel. Ik kan mij inbeelden dat ze bij het betreden van het veld kippenvel zullen hebben. Dat moeten ze omzetten in positieve energie. Mij hoor je echter niet zeggen dat de competitie al gespeeld is als we winnen. La Louvière volgt op korte afstand en je hebt ook nog Olympic Charleroi. Ik denk dat we met drie ploegen naar de eindmeet zullen trekken. Maar als wij ons beste niveau halen, moeten we van niemand schrik hebben.''

    Brncic won op de eerste speeldag met 2-3 in Luik, maar sindsdien legden les Sang et Marine een bijna perfect parcours af.

    “We wisten van bij de start van het seizoen dat Luik zich als titelfavoriet zou profileren. Dat kan ook niet anders aangezien ze de voorbije twee seizoenen naast de promotie grepen. Dat het telkens niet lukte, bewijst hoe moeilijk het is om van het amateurvoetbal door te groeien naar het profniveau.”

    Voor de topper tegen FC Luik is iedereen, op Vandiepenbeeck na, beschikbaar.

    Kern: Sadin; A. Cabeke, Haidara, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Liard, Bova; Cissé, Mbuba. Damblon, Ba, Ngangué, Rivituso, Jonckheere.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Dec 18, 2017 9:13 am

    HLN 18-12-2017

    RWDM maakt brandhout van FC Luik: Anthony Cabeke zet feest in gang

    RWDM gaat de winsterstop in met acht punten voorsprong op het duo Luik en La Louvière-Centre nadat het zelf met overtuigende 4-0-cijfers kon winnen van Luik en La Louvière niet verder kwam dan een 1-1-gelijkspel.

    Geen wijzigingen in de basisploeg van RWDM, die ook vorige week startte op Meux (2-4- zege). Wel veel schoon volk tussen de bijna vijfduizend toeschouwers voor deze topaffiche (zie ook pagina 19). Onder meer wielerlegende Eddy Merckx, Anderlechtmanager Herman van Holsbeeck en Paul Van Himst volgden de topper in de Franstalige amateurklasse vanop de eerste rij.

    De wedstrijd kon niet beter beginnen voor leider Molenbeek. Een voorzetschot van Anthony Cabeke draaide aan de tweede paal net onder de kruising mooi binnen: 1-0 en het stadion in vuur en vlam. Kort daarna moest de match enkele minuten stilgelegd worden omdat verschillende vuurpijlen vanuit het Luikse supportersvak op het veld terechtkwamen.

    Vuurpijlen

    Pas omstreeks het halfuur noteerden we een eerste Luiks schot naar doel, maar keeper Sadin plukte simpel de bal. Op een scherpe counter werd het bij het ingaan van het derde kwartier 2-0 na een voorzet van op links van Cissé, die door Mbuba werd binnengekopt. En nog geen handvol minuten later werd het zelfs 3-0 na een voorzet van Geoffrey Cabeke die door Anthony Cabeke - nadat Cissé naast de bal had getrapt - in het dak van het doel werd geknald. Een minuut daarna werd de match vijftien minuten stilgelegd wegens wangedrag van de Luikse fans die bleven vuurpijlen schieten op het veld. Nog voor de rust moest Luik de kelk tot op de bodem ledigen nadat Bova op de counter nummer vier van de avond had binnengeschoten.

    De tweede helft bracht begrijpelijk minder spektakel daar RWDM zich beperkte tot controlevoetbal. Mbuba en Bova konden nog dreigen, maar de kanonnen stonden minder precies afgericht. Een kwartier voor tijd kreeg Luik op de tegenaanval nog de beste kans om tegen te scoren, maar ondanks de numerieke meerderheid (vier tegen drie, red.) ging de mogelijkheid verloren. Na het laatste fluitsignaal barstte een heus feestje los.

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Haidara, Timmermans, G. Cabeke; Brouckeert , Mabika, Liard, Bova, Cissé, Mbuba.

    FC Luik: Matthys, Diaz, Vandebon, Jiyar, Lamort, Dethier, Electeur, Kenne, Massa, Zzahri, D'Ostillio.

    Doelpunten: 3' A. Cabeke (1-0), 32' Mbuba (2-0), 36' A. Cabeke (3-0), 44' Bova (4-0).

    Geel: D'Ostillo, Vandebon, Mabika, Electeur.

    Toeschouwers: 5.000

    RWDM-fans eren Goethals met tifo

    De harde supporterskern van RWDM eerde zaterdagavond Raymond Goethals met een opvallende tifo voor de topper in de tweede amateurklasse tegen FC Luik, die met 4-0-cijfers werd gewonnen. De bezoekende fans hadden het duidelijk niet zo begrepen op 'Nie zievere, speile'. Ze gooiden verschillende vuurpijlen op en rond het terrein, waardoor de match meerdere minuten moest stilgelegd worden. Een steward tracht zo'n projectiel dat in de tribune terecht kwam, te doven met zijn voet.

    Nieuwsblad 18-12-2017

    Anthony Cabeke: “Getoond waarom wij de leider zijn”

    De spanning was zaterdag te snijden in het Edmond Machtensstadion. RWD Molenbeek wilde minstens zijn voorsprong van vijf punten behouden en Luik, dat een match minder speelde, wilde uiteraard dichterbij kruipen.

    Na nog geen drie minuten spelen was de topper al gespeeld na een lucky goal van aanvoerder Anthony Cabeke. “Dat snelle doelpunt heeft ons bevrijd”, bekent Anthony Cabeke. “Daarna waren we dominant en speelden we tegelijk goed georganiseerd. Ik denk dat we tot op de letter hebben uitgevoerd wat de trainer ons gevraagd had.”

    Na goed een halfuur stond het al 3-0 en was er van een clash tussen de beste twee ploegen van de reeks al lang geen sprake meer. RWDM deed aan de bal wat het wilde en doelman Anthony Sadin stond in zijn eigen zestienmeter te verkleuren van de kou.

    De massaal meegereisde supporters van Luik konden het niet meer aanzien: ze vernielden de stoeltjes en gooiden een paar rookbommetjes op het veld, het sein voor de scheidsrechter om de match een kwartier stil te leggen.

    De donderpreek van Luik-trainer Dante Brogno bracht niets op, want op slag van rust maakte Bova er nog 4-0 van. Het werd dus een complete afgang voor Luik, dat voor het derde seizoen op rij met uitgesproken titelambities startte.

    Voor het Brusselse supporterslegioen was het genieten. “We hadden dit seizoen nog geen topper gewonnen thuis. We wilden dus aan de spelers van Luik tonen dat ze in Molenbeek waren en niet bij hen thuis”, aldus Cabeke. “We toonden duidelijk waarom wij aan de leiding staan. Dankzij onze overwinning en het puntenverlies van La Louvière doen we een perfecte zaak.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Dec 19, 2017 9:01 am

    Het Nieuwsblad 19-12-2017

    DRAZEN BRNCIC “Prestatie van team was buitengewoon”'

    “Het is buitengewoon wat mijn spelers tegen Luik presteerden”, aldus trainer Drazen Brncic na de 4-0-zege in de topper.

    “In zo'n wedstrijd heb je altijd een tikkeltje geluk nodig, maar het is onze verdienste dat de afweer van Luik het zo snel begaf. Deze groep is zo gedisciplineerd dat hij nooit het noorden verliest. De spelers slagen er in elke omstandigheid in om een match in hun voordeel te doen kantelen. Iedereen begint nu ook te beseffen dat we met zo'n mentaliteit ver geraken. Of we nu vertrokken zijn voor de titel? Acht punten is op zich een serieuze voorsprong, maar met 13 wedstrijden voor de boeg is er nog niets beslist.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Dec 20, 2017 9:42 am

    HLN 20-12-2017

    Anthony Cabeke: "Voetjes op grond houden"

    Wat een spektakel op de laatste speeldag voor de winterstop in het goedgevulde Machtensstadion, waar leider RWDM directe titelconcurrent FC Luik vooral in de eerste helft alle kleuren van de regenboog liet zien. RWDM telt liefst acht punten meer dan het achtervolgend duo Luik en La Louvière-Centre. Luik heeft wel nog een inhaalmatch te goed.

    Met twee doelpunten was aanvoerder Anthony Cabeke de grote smaakmaker bij de autoritaire leider in de Franstalige tweede amateurklasse.

    "Dank je voor het compliment, maar deze ruime overwinning is tot stand gekomen door het werk van de ganse ploeg", betrok de Molenbeekse kapitein zijn medemaats bij de hulde. "De tactische richtlijnen van coach Drazen Brncic werden tot in de details opgevolgd. Bij mijn tweede doelpunt stond ik eigenlijk iets te hoog, maar ik stond dan wel op de goede plaats om de netten voor de derde keer van de avond bol te zetten. Toegegeven, bij mijn eerste treffer was er wat geluk gemoeid. Het was de bedoeling om een voorzet te geven, maar tot eenieders verbazing - dus ook de mijne - verdween de bal in doel. Van een droomstart gesproken. Vanaf dan al voelde je aan dat er meer in zat, wat achteraf ook is gebleken. De trainer had ons gevraagd om van bij het begin direct veel pressing te zetten en hoog te spelen. Inderdaad, op de speelhelft van de tegenstander. We wilden direct laten zien wie de leider was. Ik denk niet dat Luik deze aanpak van ons had verwacht."

    Na zijn doelpunten liep hij telkens met het vingertje omhoog richting supporters. "Mijn vinger wees naar mijn vriendin die in de tribune zat. Maar gescoord heb ik natuurlijk voor alle supporters, die met hun vreugde geen blijf wisten. Daarvoor doe je het natuurlijk."

    Hard werken

    RWDM pakte tegen concurrent FC Luik een zes op zes en staat virtueel vijf punten voor op Luik, want het heeft nog een inhaalmatch op Meux te goed. Wie houdt dit RWDM van de titel? "Dat we nu staan waar we graag staan, is de beloning van zes maanden hard werken. Maar onze echte sterkte is dat we meer dan een spelersgroep zijn geworden. We zijn ook een hechte vriendengroep. Zowel op als naast het veld klikt het perfect. Maar we moeten behoedzaam zijn en keihard blijven voortwerken. RWDM zelf is zijn grootste tegenstander voor de titel. We gaan vanaf vrijdag echt genieten van de kerstdagen om er vervolgens weer keihard in te vliegen vanaf 2 januari 2018."

    Indrukwekkende cijfers van koploper RWDM

    Na vijftien speeldagen kan RWDM indrukwekkende cijfers voorleggen in de Franstalige tweede amateurklasse. De club uit Molenbeek kon dertien keer winnen, speelde één keer gelijk en ging ook één keer de boot in, een 'accident de parcours', thuis tegen Olympic Charleroi (0-1)

    Dankzij de ruime 4-0-zege zaterdag tegen Luik vond RWDM liefst 46 keer de weg naar doel of gemiddeld 3 keer per wedstrijd. Het incasseerde slechts 12 doelpunten. Twee keer werd met de kleinste score gewonnen: op Lessines en thuis tegen Kelmis, ook al had het kansen gekregen om minstens met forfaitcijfers te zegevieren. Liefst acht keer hield doelman Anthony Sadin zijn netten proper.

    De hoogste score werd behaald tegen Walhain (7-2). De grootste verschillen tegen datzelfde Walhain en thuis tegen Meux (5-0). Met Mbuba (11), Brouckaert (9) en Bova (7) heeft RWDM spelers in huis die een neus voor doelpunten hebben. Twee spelers misten nog geen enkele minuut in de voorbije vijftien competitiewedstrijden: doelman Sadin en centraal verdediger Timmermans. (NFA)

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Dec 22, 2017 9:53 am

    HLN 22-12-2017

    RWDM oefent tegen Union SG

    De competitiewedstrijd tussen La Louvière-Centre en RWDM, die enkele weken geleden werd afgelast wegens de mist, moet afgewerkt worden in het eerste weekend van het nieuwe jaar. Dit ondanks het feit dat beide clubs overeengekomen waren om deze match in te halen op 27 of 28 januari 2018.

    Door deze verplichting moet RWDM noodgedwongen zijn winterprogramma aanpassen. Spelers krijgen maar een week vakantie in plaats van elf dagen. Om matchritme op te doen zal RWDM een oefenwedstrijd spelen tegen de buren van Union op vrijdag 29 december om 19u30 in het Machtensstadion

    "Wij zijn natuurlijk niet gelukkig met de beslissing van het ACFF", vertelt voorzitter Thierry Dailly. "We zijn geen profclub en onze spelers hebben recht op een rustperiode. Die wordt hen nu nauwelijks gegund. Ikzelf had ook een vakantie gepland in Spanje, die ik nu moet onderbreken. Er wordt geen rekening gehouden met het menselijke aspect. We hebben geen andere keuze. De geplande oefenmatch op zondag 7 januari 2018 op Dilbeek kan dus niet doorgaan.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jan 05, 2018 10:00 am

    HLN 5-1-2018

    "We zijn mentaal klaar voor de schok"

    Vroeger dan verwacht moet RWDM aan de bak in het nieuwe jaar. Zondag trekt de leider in de Franstalige tweede amateurklasse naar 'stade Tivoli' om er de inhaalwedstrijd tegen La Louvière-Centre te spelen. Iedereen bij RWDM is present, maar aanwinst Jérôme Simon is niet speelgerechtigd.

    Begin december 2017 werd deze wedstrijd tussen de nummers 3 en 1 na veertig minuten spelen stilgelegd omdat de dichte mist normaal voetballen op dat moment niet meer toeliet. Beide clubs hadden deze inhaalwedstrijd liever in het laatste weekend van januari gespeeld, maar de Bond stak daar een stokje voor. Daarom ook werd er in extremis de oefenwedstrijd tegen Union SG ingelast vorige week vrijdag, die weliswaar met zware forfaitcijfers werd verloren.

    "Voor de supporters vind ik het jammer dat we met zo'n zware cijfers de boot zijn ingegaan", verklaarde trainer Drazen Brncic na die match. "Maar ik ben ervan overtuigd dat ze ook beseffen dat het geen normale oefenwedstrijd was. Ik heb van die gelegenheid ook gebruik gemaakt om zoveel mogelijk jongens speelminuten te geven, ook als beloning voor hun hard werken tijdens het voorbije halfjaar. Voorts heb ik de jongens ook gevraagd om geen onnodige risico's te nemen in de duels. Ik wilde immers vermijden dat iemand zou geblesseerd geraken met het oog op de kapitale wedstrijd van nu zondag in La Louvière", verklaart de Molenbeekse coach. "Ik ben ervan overtuigd dat het verlies tegen Union totaal geen sporen zal nalaten. Iedereen is klaar voor de schok."

    Sinds dinsdag is de héle spelersgroep
    opnieuw present. De vakantiegangers Ba, Mbuba, Liard, Bova en Santos Pravos tekenden allemaal present. Ook aanwinst Jérôme Simon trainde mee. "Iedereen zal vier trainingen in de benen hebben tegen zondag", meldt teammanager Serge Beerens. "Het stormachtige weer op dinsdag en woensdag heeft ons niet belet om goed te trainen, ook al heeft de trainer zijn oefeningen ietwat moeten aanpassen. Belangrijk is dat iedereen met veel goesting is teruggekeerd."

    Vanaf volgende week is Simon speelgerechtigd en ook Vincent Vandiepenbeeck staat niet meer (zo)ver van een terugkeer. De plaatsjes worden dus nog duurder.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Jan 08, 2018 9:22 am

    HLN 8-1-2018

    Efficiënt RWDM maakt thuisploeg voor de rust af

    Zonder de geblesseerde Liard en zonder de na een kwartier uitgevallen Brouckaert kon RWDM de inhaalwedstrijd op het veld van het derde geklasseerde La Louvière-Centre toch met ruime 0-5-cijfers winnen. Met dank aan Bova, die drie keer aan het kanon stond.

    La Louvière-Centre RWDM 0-5

    Voor de match op La Louvière-Centre moest trainer Drazen Brncic noodgedwongen één wijziging in zijn basisploeg doorvoeren in vergelijking met de wedstrijd tegen FC Luik. Doordat Philippe Liard zich op training geblesseerd had, bracht hij André Ngangué in als verdedigende middenvelder, die het uiteindelijk prima heeft gedaan.

    De match had nochtans helemaal anders kunnen verlopen als Sbaa knullig balverlies van Haidara wel had afgestraft. De lokale aanvaller verscheen plots alleen voor doelman Sadin, maar die redde spectaculair. In het eerste halfuur bleef de thuisploeg dominant, maar bij het ingaan van het derde kwartier ontglipte Mbuba op pas van Ngangué de buitenspelval. De aanvaller kon de bal voorzetten, waar Bova aan de eerste paal de bal tegen de netten kon jagen. Twee minuten later bediende Bova zijn maatje Mbuba, die in de grote rechthoek werd neergehaald. Bova zette de strafschot feilloos om. Vijf minuten voor de rust mocht Ngangué op een gemeten voorzet van Geoffrey Cabeke nummer drie van de namiddag tegen de netten knallen. Match gespeeld.

    In het eerste kwartier na de pauze kwamen Van den Kerkhof (nipt naast) en Ulens (op de deklat) dicht bij de aansluitingstreffer, maar in plaats van 1-3 werd het aan de overzijde via een snelle counter 0-4 via alweer Bova. Halfweg de tweede periode noteerden we alweer twee goede kansen voor de thuisploeg, maar evenveel keer werden ze de nek omgewrongen. Bij het ingaan van het laatste kwartier mocht Damblon alleen op doel afgaan, maar zijn zwak schot werd gepakt. Vijf minuten voor tijd kwamen de forfaitcijfers dan toch op het scorebord via de ingevallen Ba, die een aarzeling van de plaatselijke doelman afstrafte.

    La Louvière-Centre: Toubeau, Ulens, Felix, Wantiez, Van Den Kerkhof, Utshinga, Michel (63' Lazitch), Lesage, Sbaa, Garcia (63' Scaletta), Falzone (72' Francotte).

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Haidara, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert (19' Damblon), Mabika (71' Rivituso), Ngangué, Bova (78' Ba), Cissé, Mbuba.

    Doelpunten: 33' Bova (0-1), 35' Bov (0-2, pen.), 41' Ngangué (0-3), 60' Bova (0-4), 86' Ba (0-5).

    Geel: Wantiez, Haidara, Bova, A. Cabeke.

    Publiek: 2.000.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jan 09, 2018 9:26 am

    Nieuwsblad 9-1-2018

    Anthony Bova “We moeten bescheiden blijven"

    RWDM blijft maar door de competitie denderen en pakte nu ook titelkandidaat La Louvière in met 5-0.

    Voor de winterstop hadden de Brusselaars ook al brandhout gemaakt van eerste achtervolger Luik (4-0).

    Anthony Bova ontpopte zich tot matchwinnaar met drie doelpunten. “Het was niet mijn eerste hattrick in mijn carrière”, vertelt Bova.

    “Voordien lukte het mij al met Moeskroen en Rebecq. Het klinkt afgezaagd, maar mijn doelpunten heb ik vooral te danken aan mijn ploegmaats.”

    “Intussen zit ik aan elf stuks en dat is zeker niet slecht. Maar ik ben niet bezig met mijn persoonlijke statistieken. Het zou natuurlijk mooi zijn om net als vorig seizoen boven de twintig goals uit te komen. Ik zou evengoed tevreden zijn mochten we de resterende wedstrijden met 1-0 winnen.”

    Voor Bova aan zijn one-man show begon, zag het er niet naar uit dan RWDM met een forfaitscore zou winnen.

    “Eigenlijk had La Louvière op voorsprong moeten komen. Gelukkig hadden we een goede reactie in huis. Na de 0-1 was het een walk-over. We scoorden nog twee keer voor rust en je zag aan hun lichaamstaal dat de match gespeeld was.”

    Met klinkende zeges tegen twee concurrenten voor de titel profileerde RWDM zich andermaal tot dé te kloppen ploeg. Verstoppertje spelen kan niet meer.

    “Zolang we geen comfortabele voorsprong hebben, moeten we bescheiden blijven. Ik heb geen schrik dat de ploeg plots gaat zweven? Dat zit gewoon niet in de groep.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Jan 10, 2018 10:27 am

    HLN 10-1-2018

    "In het voetbal kan het allemaal snel keren"

    Met zijn drie doelpunten tegen La Louvière-Centre had Anthony Bova een groot aandeel in de 0-5-zege. De Franse flankspeler brengt daarmee zijn totaal op elf doelpunten. Maar ook doelman Anthony Sadin kan mooie statistieken voorleggen. Voor de negende keer dit seizoen hield hij zijn netten proper.


    Eerlijk is eerlijk. Op basis van het eerste halfuur had niemand gedacht dat de eindscore 0-5 zou worden in het voordeel van RWDM. In die periode had de thuisploeg immers het meeste balbezit gehad en ook de betere kansen gekregen. Eentje zelfs na twee minuten langs Sbaa. Iedereen zag zijn knal in de verste kruising binnen gaan, maar doelman Sadin toonde op dat moment waarom hij de minst gepasseerde doelman van de reeks is.

    Bij de eerste tegenstoot van RWDM daarentegen was het wel bingo. Getekend: Anthony Bova. Het geluk van een kampioen in spé?

    "Die eerste treffer werkte bevrijdend", verklaarde de uitblinker na afloop. "Wij kregen plots een injectie aan vertrouwen, terwijl La Louvière mentaal een tikje kreeg. Toen het dan vrij snel 0-2 werd, had ik meteen het gevoel dat de drie punten ons niet meer konden ontsnappen. Natuurlijk had niemand verwacht dat we hier in 'stade Tivoli' met zo'n ruime cijfers zouden winnen, maar de doublures van de geblesseerden Liard en Brouckaert (uitgevallen met een hamstringblessure, red.) hebben getoond dat ze er staan als de trainer én de ploeg hen nodig hebben. Een heel seizoen aan de top meedraaien kan je nu eenmaal niet met elf."

    Voor de winterstop won RWDM nog overtuigend met 4-0 van viceleider Luik, afgelopen zondag werd het dus 0-5 tegen de derde geklasseerde.

    Brede kern

    "Laat ons vooral niet te euforisch worden", waarschuwt Bova. "In het voetbal kan het allemaal snel keren. Behalve dat Liard voor langere tijd out is met een voetblessure, vielen afgelopen zondag ook Brouckaert en spitsbroeder Mbuba out. En voor komende zaterdag is ook Anthony Cabeke er wegens een schorsing niet bij. Ik wil echter geen excuses inroepen, want de kern is kwalitatief breed genoeg om dit op te vangen."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jan 12, 2018 9:27 am

    HLN 12-1-2018

    "RWDM is meer dan de elf basisspelers"

    Na de winst vorige zondag op La Louvière-Centre moet er al een ramp gebeuren indien RWDM aan het einde van dit seizoen niet promoveert naar de hoogste amateurklasse. De RWDM-supporters twijfelen er alvast niet aan dat hun ploeg straks kampioen wordt. "Half maart is het gebeurd", speculeren ze.

    De spelersgroep is logisch realistischer en bescheidener over de titelkansen. Bova waarschuwde na afloop van de winst tegen La Louvière-Centre overigens voor te voorbarig optimisme. "We moeten beide voetjes op de grond houden, want in het voetbal kan het tij snel keren", liet hij noteren. De kans is groot dat RWDM het zaterdagavond moet stellen zonder vier sterkhouders. Liard, Mbuba en Brouckaert zijn out met blessures, kapitein Anthony Cabeke is geschorst.

    "Toch kregen we deze week redelijk goed nieuws over onze geblesseerde jongens", verklapt teammanager Serge Beerens. "De onbeschikbaarheid van Philippe Liard was oorspronkelijk geraamd op zes weken, maar na nader onderzoek bij een specialist zou Liard slechts de komende twee wedstrijden aan de kant staan. Wat de hamstringblessures van Mbuba en Brouckaert betreft, was er nauwelijks iets te zien op de echo's. Als ze niets voelen op training en, bestaat de kans dat ze alsnog in de selectie zitten. Maar we gaan absoluut geen risico's nemen, want met z'n allen hebben we ook veel vertrouwen in hun doublures, die het vorige zondag op La Louvière, toch ook een titelpretendent, zeer goed hebben gedaan", vindt Serge Beerens.

    Debuut Jérome Simon?

    'De ene zijn dood, is de ander zijn brood.' Door de blessures van de vernoemde jongens, is de kans groot dat nieuwkomer Jérôme Simon meteen zijn debuut maakt tegen Twee-Akren. "Simon speelde vorige zaterdag in de oefenpot op Dilbeek 75 minuten mee en liet goede dingen zien. Maar het is aan de trainer om te beslissen of hij al dan niet start. Ook andere jongens, die in de heenronde wat minder aan de bak zijn gekomen, zullen opnieuw speelminuten krijgen. Aan hen om te bevestigen. Een ploeg bestaat echter uit meer dan elf spelers hé", benadrukt Beerens.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Jan 15, 2018 9:32 am

    HLN 15-1-2018

    Moeizame zege voor RWDM

    Het heeft RWDM veel bloed, zweet en tranen gekost om het bescheiden geklasseerde Akren-Lessines af te houden. Pas in het slotkwartier kon de gehavende leider, want zonder vier sterkhouders aan de aftrap, afstand nemen met een treffer van Ngangué.

    RWDM Akren-Lessines 2-1

    Door blessures en schorsingen moest RWDM-trainer Brncic liefst drie wijzigingen doorvoeren in vergelijking met de wedstrijd vorige week op La Louvière-Centre. Brouckaert (geblesseerd), Mbuba (uit voorzorg op de bank) en Anthony Cabeke (geschorst) ruimden plaats voor Rivituso, Damblon en aanwinst Simon.

    Nadat de bezoekers omstreeks minuut tien een eerste waarschuwing hadden gekregen, zorgde Bova iets voor het kwartier vanop de stip voor de 1-0 nadat hij zelf was neergehaald in de grote rechthoek door Smars. Op het einde van het tweede kwartier ontsnapten de bezoekers tot tweemaal toe aan een dubbele achterstand: op een voorzet van Cissé kopte Simon de bal naast de verste paal en slechts luttele seconden later kon Damblon op een diepe voorzet van Rivituso wel zijn man uitspelen, maar niet doelgericht besluiten.

    De tweede helft kon niet slechter beginnen voor de thuisploeg. In de eerste minuut al verdween belandde een hoekschop van Rastoill aan de tweede paal via het scheenbeen van Rivituso in doel. RWDM was aangeslagen en speelde een half uur lang niet goed genoeg.

    Ruim een kwartier voor tijd werd dan toch maar Mbuba ingebracht en die zorgde voor meer offensief gewicht. Onmiddellijk na zijn invalbeurt werd hij net voor de grote rechthoek neergehaald. De vrijschop van Bova werd knap gepareerd door de bezoekende doelman. Twee minuten later was het wel bingo. Na een corner van Bova werd de bal voor doel gekopt door Mabika, waar Ngangué op de juiste plaats stond om de 2-1 te scoren. Tweede treffer op rij voor Ngangué, die daarmee zijn ploeg alsnog de drie punten kon schenken na een moeizame wedstrijd. In de slotfase werd Geoffrey Cabeke uit voorzorg nog naar de kant gehaald. NIeuwkomer Simon liet zien dat hij een versterking is.

    RWDM: Sadin, Rivituso; Haidara, Timmermans, G. Cabeke (81' Jonckheere); Simon (60' Ba), Mabika, Cissé (73' Mbuba); Ngangué, Damblon, Bova.

    Akren-Lessines: Chalon, Mayele, Merckaert, Rastiol, Aragon (81' Dessart), Varez, Hakini (46' Diaw), Diaw, Smars, Teirlinckx, Sakanoko.

    Doelpunten: 13' Bova (1-0, pen.), 47' Rivituso (1-1, own.), 77' Ngangué (2-1).
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Jan 17, 2018 9:56 am

    HLN 17-1-2018

    "Het kan niet altijd spektakel zijn"

    De ene wedstrijd is duidelijk de andere niet. Als je tegen topploegen zoals FC Luik (4-0) en La Louvière-Centre (0-5) met ruime cijfers wint, verwacht niemand dat je voor eigen volk diep moet gaan om de drie punten thuis te houden tegen een staartploeg. Gelukkig voor RWDM was er - alweer - André Ngangue, die het winnende doelpunt kon scoren in het slotkwartier.

    Het was pas de tweede basisplaats in de competitie voor André Ngangue. En net zoals op La Louvière-Centre liet hij ook afgelopen zaterdag de netten trillen. Zijn treffer tegen Akren-Lessen was echter van grotere waarde, want op dat moment stond het 1-1. "We hebben het onszelf moeilijk gemaakt", verklaarde de 'redder' van RWDM. "Voor de rust hebben we niet zo veel kansen gekregen, maar het had wel 2-0 moeten zijn. Akren-Lessen had in die eerste periode overigens geen enkele kans gekregen. Wij mochten het spel maken, maar het was niet makkelijk om een gaatje te vinden in het goed georganiseerde blok van de tegenstander. Dit soort wedstrijden zijn eigenlijk moeilijker dan spelen tegen een topploeg. Luik en La Louvière-Centre zijn voetballende ploegen die ook vol voor de winst gaan, dat was bij Akren-Lessen niet het geval. Langs de andere kant kan het niet altijd spektakel zijn", weet Ngangue.

    De offensieve middenvelder is het nieuwe jaar 2018 alvast goed begonnen. "Door blessures van andere jongens kreeg ik mijn kans en die heb ik met beide handen gegrepen. De trainer weet dat hij op mij kan rekenen. Als straks de titularissen zijn hersteld en opnieuw hun basisplaats opeisen, zal ik dat jammer vinden. Ik ben de trainer wel dankbaar dat hij vertrouwen heeft in mij. En ik vond het fijn om na de match van hem felicitaties te ontvangen voor mijn bijdrage. Waardering krijgen, doet veel."

    Van de titel spreekt men volgens Ngangue nog niet in Molenbeek. "Daarvoor is het nu nog veel te vroeg. Tegen ons plooit elke tegenstander zich dubbel. En ja, ongewild voel je toch wel stijgende druk. Aan ons om daar gepast mee om te gaan."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Jan 18, 2018 11:14 am

    HLN 18-1-2018

    Profvoetballer riskeert 3 jaar cel met uitstel voor 58 kg cannabis

    Jean-François M. (25), een ex-speler van KSV Roeselare die nu uitkomt voor RWDM, waar hij topscorer is met negen doelpunten, moest vandaag voorkomen in beroep voor het bezit van 58 kg cannabis. De profvoetballer kreeg in eerste aanleg een celstraf van acht maanden met uitstel. De procureur-generaal in het hof was hierover niet te spreken: "Volgens mij heeft de eerste rechter zich 'vergist', het gaat hier niet over 58 gram cannabis, maar over kilo's! De straf van de eerste rechter is niet voldoende. Ik vorder een straf van drie jaar met uitstel voor M. en zijn ex A., voor D. vraag ik een effectieve celstraf van drie jaar", aldus de procureur-generaal die een duidelijke boodschap brengt.

    In april 2015 werd de 35-jarige Eddy D. in Roeselare op heterdaad betrapt met de drugs in zijn autokoffer. Het spul kwam uit de garagebox van M. en zijn toenmalige vriendin Imane A. (28). Zij had aan D. gevraagd om een diefstal te ensceneren, uit wraak voor de veelvuldige ontrouw van M. De ex-vriendin kwam weg met een werkstraf.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jan 19, 2018 10:24 am

    Het Laatste Nieuws 19-1-2017

    Jérôme Simon "RWDM is prachtige club met mooi project"

    Mede door blessures en schorsingen maakte nieuwkomer Jérôme Simon sneller zijn debuut bij RWDM dan voorzien. Vorige week tegen Akren-Lessen stond hij zelfs meteen aan de aftrap. Wat de Fransman liet zien, is veelbelovend. Hij kan uitgroeien tot een echte versterking bij de leider in de Franstalige tweede amateurklasse, die zaterdagavond naar Sprimont moet.

    Jérôme onderhield het voorbij half jaar zijn conditie bij de Zuid-Franse club Nîmes, nadat hij aan het einde van vorig seizoen Virton had verlaten, waarmee hij ongeveer vijftig wedstrijden in de 'oude' Belgische tweede klasse heeft gespeeld. Hij speelde er samen met Jean-François Mbuba die begin dit seizoen de overstap van Virton naar RWDM had gemaakt.

    "Of het door toedoen van Mbuba is dat ik naar RWDM ben gekomen?", vraagt Simon. "Hij heeft een zekere rol gespeeld in mijn overgang, maar ik ben vooral op het voorstel van de voorzitter ingegaan omwille van het project, de ambities en de ongelooflijke sfeer die hier heerst. RWDM is echt een prachtige club."

    Over zijn eerste optreden bij RWDM, die precies één uur heeft geduurd, was de middenvelder alvast tevreden. "Fysiek was ik zeker in orde, maar ik ondervond dat ik wat matchritme miste, ook al vond ik snel mijn plaats in de ploeg. Mijn sterke punten? Goed positiespel en een goede vista. Door steeds meer te spelen zal ik ook steeds makkelijker de ploegmaats vinden. Tegen Lessen waren er soms nog misverstandjes, dat is niet abnormaal", stelt Simon, die als offensieve middenvelder fungeerde, maar ook het verdedigende werk niet schuwde.

    Trainer Drazen Brncic is maar al te blij dat Simon de ploeg heeft vervoegd. "Jerome is een polyvalente middenvelder die dus op verschillende posities kan worden uitgespeeld, ook al is hij op z'n best als hij zich offensief kan uitleven. Simon brengt door zijn ervaring rust op het middenveld. Hij leest het spel heel goed. Als straks weer iedereen beschikbaar zal zijn, wordt het voor mij niet makkelijker om te selecteren. Maar ik beschik liever over te veel goede spelers dan te weinig."

    Op Sprimont keert Anthony Cabeke terug uit schorsing.



    Nieuwsblad 19-1-2018

    Profvoetballer Jean François Mbuba riskeert drie jaar cel voor bezit van 58 kilo cannabis

    Ex-speler van KSV Roeselare, Jean François Mbuba (25), riskeert in beroep drie jaar cel voor het bezit van 58 kilogram drugs. De profvoetballer, die nu aan de slag is bij RWDM in 2C, kreeg in eerste aanleg een celstraf van acht maanden met uitstel.

    Zijn ex wilde hem een loer draaien en dat kostte hem al een plek in eersteklasse.

    In april vorig jaar werd de 35-jarige Eddy D. uit Roubaix in Roeselare op heterdaad betrapt met 58 kilo cannabis in zijn autokoffer. De arrestatie volgde nadat de politie op camerabeelden had gezien dat hij de drugs uit een garagebox had gehaald. Die garage werd gehuurd door Mbuba en zijn toenmalige vriendin Imane A.

    Zij vroeg aan D. een vriendendienst. Door een diefstal van de drugs te ensceneren, wilde ze wraak nemen voor de ontrouw van de voetballer. Mbuba ontkende dat de 58 kilo cannabis van hem was. “Dit gaat hier om 580.000 dosissen cannabis ter waarde van een half miljoen euro. 58 kilo? Daar kan je toch niet naast kijken! Bovendien stinkt dat gelijk de pest. Ik geloof dus niet dat jij niet wist dat de drugs in die box lagen”, zei de procureur-generaal.

    Voor Mbuba vorderde hij drie jaar met uitstel, net als voor zijn ex. Voor Eddy D., die al een gevuld strafblad heeft, vorderde hij drie jaar effectief. De voetballer blijft volhouden van niks te weten. “Hij leeft voor zijn sport, hij heeft hier niks mee te maken. Zijn ex wou hem enkel een loer draaien. Hij zag een transfer naar een ploeg in eersteklasse aan hem voorbijgaan toen deze zaak aan het licht kwam”, zei zijn advocaat. Uitspraak op 28 februari.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Jan 24, 2018 9:46 am

    HLN 24-1-2018

    Vincent Vandiepenbeeck "Eindelijk opnieuw voetballer"

    Vincent Vandiepenbeeck (33) is weer voetballer. Na ruim vier maanden aan de kant te hebben gestaan wegens een knieblessure, mocht hij vorige zaterdag op en tegen Sprimont tien minuten voor tijd invallen. "Mijn eerste speelminuten deze competitie. Ik was er klaar voor en de omstandigheden waren ideaal."

    Vincent Vandiepenbeeck was zo blij als een kind toen hij van trainer Drazen Brncic het sein kreeg zich op te warmen om vervolgens nog voor tien minuten in te vallen. De verdediger, in het tussenseizoen overgekomen van Union, kan in de resterende wedstrijden nog van on schatbare waarde zijn.

    "Mentaal was ik er helemaal klaar voor, maar uiteindelijk is het de trainer die beslist of je al dan niet in actie mag komen. Ik maak elke week progressie op training. Of ik al een hele wedstrijd zou aankunnen? Ik verkies de geleidelijke weg van opbouw. Ik heb nu twee weken extra tijd om verder aan de conditie te werken. De volgende wedstrijd is immers pas op zondag 4 februari."

    RWDM deed in de strijd om de titel een schitterende zaak. Niet alleen door zijn eigen wedstrijd te winnen, maar vooral ook omdat naaste achtervolger FC Luik onverwacht punten liet liggen op het bescheiden geklasseerde Ciney, waar ook RWDM niet verder kwam dan een gelijkspel in de heenwedstrijd. "We mogen niet de fout maken te denken dat ons niets meer kan overkomen."

    De enige concurrent van RWDM is RWDM zelf, wordt gezegd. "Coach Brncic zal er wel over waken dat gemakzucht ons niet zal overvallen. Trouwens, zo zit de spelersgroep niet in elkaar. De concurrentie is daarvoor veel te groot."

    "Ondanks mijn ervaring zal ook ik moeten knokken voor mijn plaats, maar dat schrikt me niet af, integendeel. Dat motiveert me nog meer om er keihard voor te gaan. Ik ben alvast blij dat ik weer kan voetballen na maanden blessureleed."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jan 26, 2018 9:46 am

    HLN 26-01-2018

    Thierry Dailly "RWDM is meer dan een voetbalclub"

    De jongens van trainer Drazen Brncic komen dit weekend niet in actie omdat er alleen inhaalwedstrijden op het programma staan. RWDM maakt zich alvast klaar voor de laatste rechte lijn die op 4 februari thuis tegen Ciney begint. "Nog tien keer alles geven en we kunnen opnieuw feesten", hoopt voorzitter Thierry Dailly.

    In de resterende tien matchen moet RWDM op dit moment nog 24 punten pakken. Dat betekent dat het mathematisch nog zes punten mag verliezen. In voetbal kan alles, maar zes punten in tien wedstrijden verliezen zou meer zijn dan de vijf punten die RWDM tot dusver in liefst achttien duels heeft verloren. En in de komende weken kan de ploeg alleen maar sterker worden als straks Vincent Vandiepenbeeck en aanwinst Jérôme Simon honderd procent fit zijn.

    Hoewel bestuur, spelers en technische staf er met geen woord over reppen, wellicht om het lot niet te tarten, is er geen enkele RWDM-fan die er aan twijfelt dat RWDM kampioen zal worden. Voorzitter Thierry Dailly en zijn bestuursleden zijn wel al bezig met de voorbereiding op het volgend seizoen. "We staan er goed voor, maar we zijn er nog niet", verliest hij zijn zin voor realisme niet. "Maar met bepaalde zaken kan je nu eenmaal niet wachten tot je honderd procent zeker bent van promotie. Ik denk dan in eerste instantie aan de licentie voor volgend seizoen. Als we dan in de hoogste afdeling van het amateurvoetbal uitkomen, heb je een licentie nodig. En daar komt heel veel bij kijken."

    Behalve het licentiedossier, is de sportieve cel in overleg met de technische staf ook bezig met de verdere uitbouw van de club.

    "Als we promoveren, en een vooraanstaande rol willen vertolken, zullen we opnieuw versterkingen moeten halen. Ik denk dat we in quasi alle geledingen een speler met ervaring moeten bijhalen. De trainer wil over een ploeg beschikken waarin achttien evenwaardige spelers zitten die elkaar moeten kunnen vervangen zonder dat de ploeg daardoor verzwakt wordt. De speurtocht is echter niet altijd even gemakkelijk. Elke ambitieuze club zoekt betaalbare witte merels", lacht de preses. "RWDM is alvast meer dan een voetbalclub. RWDM is één grote voetbalfamilie."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Feb 02, 2018 9:49 am

    HLN 2-2-2018

    HLN 2-2-2018

    Anthony Cabeke "Ons niet laten verrassen"

    Na een verplichte onderbreking hervat RWDM de competitie tegen Ciney. Omdat het de laatste wedstrijd betreft van de tweede periode, wordt dit duel op zondag afgewerkt. "We zijn klaar voor de laatste rechte lijn", verklaart kapitein Anthony Cabeke.

    Ondanks de onderbreking heeft RWDM de voorbije twee weken niet stilgezeten. "Integendeel, we hebben vorige week keihard getraind om in ruil daarvoor een vrij weekend te krijgen. We hebben zelfs zo hard gewerkt dat sommige jongens af te rekenen hadden met kleine kwaaltjes.

    Maar een weekendje rust heeft blijkbaar wonderen gedaan en sinds begin deze week traint iedereen gewoon weer mee."

    Voor Anthony Cabeke kwam de onderbreking niet gelegen. "Met een negen op negen na de winterstop zaten we in een goede flow. We hadden de smaak van de overwinning goed te pakken. In die context had ik liever geen pauze gehad. Langs de andere kanten hebben jongens zoals Simon en Vandiepenbeeck een extra weekje gekregen om de conditie voort aan te scherpen. Ik beschouw beiden als geslaagde wintertransfers, ook al is Simon de enige echte winteraankoop. Vandiepenbeeck is daarentegen de hele heenronde out geweest door een blessure, maar je ziet op de training dat hij deze ploeg de komende weken en maanden nog grote diensten kan bewijzen."

    Niet bezig met titel

    Vorige weekend is concurrent Luik tot op zeven punten genaderd nadat het zijn inhaalwedstrijd tegen Lessen had gewonnen met 4-1. "Zolang wij blijven winnen, moeten we niet kijken naar de resultaten van de concurrenten", merkt Anthony Cabeke op.

    "We zijn overigens nog altijd niet bezig met de titel. Onze focus gaat steeds naar de eerstvolgende wedstrijd en die is nu zondag tegen Ciney. We zijn niet vergeten dat we ginds een 0-2-voorsprong nog uit handen hebben gegeven en tevreden moesten zijn met een 2-2-gelijkspel. Dat mag ons zondag niet overkomen. We mogen ons niet laten verrassen. Iedereen staat scherp. We hebben geen geblesseerden of geschorsten. Met de steun van het publiek moeten we gewoon vol voor de drie punten gaan. Amen en uit", lacht de rechtsachter van Molenbeek.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Feb 05, 2018 9:33 am

    HLN 5-2-2018

    Leider bibbert tot laatste minuut

    RWDM-Ciney is geen hoogvlieger geworden. Op de eerste kwartieren van beide speelhelften na was het bij momenten zelfs huilen met de pet op. Een vroeg doelpunt van Haidara leverde de thuisploeg uiteindelijk de volle buit op, waardoor de leider zijn voorsprong van zeven punt behoudt op achtervolger FC Luik.

    RWDM 1 - Ciney 0

    In vergelijking met de laatste wedstrijd twee weken geleden op Sprimont (0-3- zege, red.), moest trainer Drazen Brncic een noodgedwongen wissel doorvoeren in zijn basisploeg. De geblesseerde Geoffrey Cabeke werd vervangen door Vincent Vandiepenbeeck, die voor het eerst dit seizoen aan de aftrap stond.

    De thuisploeg ging fel van start en na twee minuten stuurde Brouckaert de bal diep tot bij Bova, die op zijn beurt het leder nipt over de deklat knalde. Een goede vijf minuten later was het wel bingo toen de mee opgerukte Haidara een knap aangesneden vrije trap van Bova centraal in doel kon binnenkoppen: 1-0. Iets voor het kwartier belandde een knappe vrijschop van bezoeker Bojavic op de buitenkant van de paal. Pas vijf minuten voor de rust konden de plaatselijke fans zich nog eens opwarmen aan een knappe omhaal van Vandiepenbeeck na een hoekschop, maar de bal werd door doelman Salmon met een goede reflex gepareerd.

    Nerveuze slotfase

    Net zoals in de eerste helft kreeg RWDM ook na de rust snel een goede mogelijkheid. Mbuba werd knap de diepte ingespeeld, kapte zich mooi vrij, maar knalde de naast de verste paal buiten. Niet veel later had doelman Salmon een goede redding in huis op een knal van Haidara na een overgewaaide hoekschop.

    In het slotkwartier ging Ciney iets meer druk ontwikkelen en dat leidde tot enkele nerveuze situaties bij de thuisploeg. De angst om, net zoals in de heenwedstrijd, nog een doelpunt te incasseren, speelde duidelijk in de hoofdjes van de jongens van trainer Brncic, maar zover kwam het uiteindelijk niet.

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Haidara, Timmermans, Vandiepenbeeck (89' Rivituso), Brouckaert, Mabika, Simon (71' Cissé), Ngangué, Bova (89' Damblon), Mbuba.

    Ciney: Salmon, Dion, Etienne (83' Lizen), Sidy (63' Guiot), Fiase, Mohimont, Colinet, Lecomte, Tshiala, Eloy, Bojovic (68' Sbaa).

    Doelpunten: 8' Haidara (1-0).

    Geel: Etienne, Colinet, Guiot, Lecomte, Ngangué, Tshiala.

    Toeschouwers: 2000.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Feb 06, 2018 10:33 am

    HLN 6-2-2018

    "Onthouden alleen drie punten"


    Hoewel RWDM na de 0-3-overwinning in Sprimont twee weken geleden al zeker was van de tweedeperiodetitel, werd de thuiswedstrijd tegen Ciney niet naar zaterdagavond vervroegd. "Organisatorisch niet mogelijk", klonk het. "Ook al weten we dat de Molenbeekse fans liever 's avonds naar het voetbal komen kijken."

    Het gebeurt niet vaak, maar de afwezigen hadden voor de match tegen Ciney geen ongelijk om hun kat te sturen. Behalve een schrale en bijtende koude viel er niet zo veel te beleven in het Machtensstadion. Vooral op de grasmat dan wel te verstaan, want op het eerste kwartier van de eerste helft na, waren de echte kansen op minder dan één hand te tellen. Maar ook door 'slechte' matchen tot een goede eind te brengen, word je kampioen. Dat wordt toch gezegd.

    Tegen Ciney zorgde Cherif Haidara voor het enige en beslissende doelpunt van de wedstrijd. "Ciney was een moeilijke tegenstander. En ja, ons spel was minder goed in vergelijking met wat de toeschouwers gewoon zijn én mogen verwachten van ons. Maar als ik moet kiezen tussen een mindere wedstrijd en winnen of een spektakelstuk die je verliest, dan weet ik het wel. Zeker in dit stadium van de competitie. En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt", verklaarde de centrale verdediger heel serieus.

    "Ik ben wel blij dat ik met mijn doelpunt een bijdrage heb geleverd aan dit nieuwe succesje, dat ons dichter brengt bij ons uiteindelijke doel. We beseffen echter dat we de titel niet op een presenteerblaadje zullen krijgen en dat we er dus elke week keihard moeten voor knokken."

    Concurrentie

    Door de blessure van Geoffrey Cabeke maakte Vincent Vandiepenbeeck zijn debuut als basisspeler. "Iedereen weet wat Vincent waard is. Met zijn ervaring kan hij de ploeg nog heel veel diensten bewijzen. Het is een luxe voor onze ploeg dat spelers noodgedwongen moeten vervangen geen verzwakking van de ploeg betekent. De geblesseerden Geoffrey Cabeke en Philip Liard gaan deze week de trainingen hervatten met de groep. Met hen erbij zal de concurrentie alleen maar toenemen. Dat is geen overbodige luxe met de laatste rechte lijn in zicht. Komende zondag op Hamoir zullen we een tandje moeten bijzetten, want het is de ploeg in vorm", merkt Haidara nog fijntjes op.


    Het Nieuwsblad 6-2-2018

    Haidara “Lengte is wapen op stilstaande fasen”

    Tegen zijn gewoonte deed RWDM slechts één keer de netten trillen. Het doelpunt van Zainoul Haidara volstond voor drie punten tegen Ciney.”Dit was mijn tweede treffer op een stilstaande fase en dat is geen toeval. Mijn lengte is uiteraard een wapen op corners en vrije trappen, maar het is ook een kwestie van een aantal ingestudeerde nummertjes achter de hand te houden. Dat het bij 1-0 bleef, hebben we enkel aan onszelf te wijten. We hadden de match in de eerste helft al moeten doodmaken. Dit is het zoveelste bewijs dat er geen makkelijke wedstrijden zijn. Het zal zaak zijn om ons niet in de val te laten lokken en elke tegenstander te respecteren.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Feb 10, 2018 10:35 am

    HLN 10-2-2018

    "We moeten waakzaam zijn"

    Zondag staat RWDM voor de verre verplaatsing naar Hamoir. Thuis werd vlot met 4-0-cijfers gewonnen van de club die ten zuiden van Luik ligt. Maar Hamoir is ook de ploeg in vorm. Vorige speeldag verloor het nipt van Luik met 3-2, maar daarvoor had het een mooie reeks van 17 op 21 neergezet.

    Trainer Drazen Brncic is waakzaam. "We zullen allemaal op onze hoede moeten zijn zondag. Ik voorspel een zeer lastige verplaatsing. Niet alleen omdat Hamoir aan een sterke reeks bezig is, maar vooral ook omdat het veld ons helemaal niet ligt: klein en als het geregend heeft komt de modder tot aan je enkels. We houden meer van technisch verfijnd voetbal, maar ik vrees dat dit soort voetbal brengen niet mogelijk zal zijn komende zondag."

    De Molenbeekse sportieve baas beseft dat er tegen Hamoir uit een ander voetbalvaatje zal moeten getapt worden dan vorige zondag tegen Ciney. "Ciney is een ploeg die onder haar waarde staat geklasseerd. Maar een goed RWDM mag nooit tot de laatste minuut bibberen om de zege veilig te stellen. Gelukkig hebben we een scenario zoals in de heenwedstrijd kunnen vermijden, waarbij we een 0-2-voorsprong nog deels uit handen hebben gegeven. Na de match heb ik tegen mijn spelers gezegd dat ze niet moeten wachten op de titel, maar dat ze die moeten zoeken en afdwingen. Ik hun ogen kon ik zien dat ze mijn boodschap hebben begrepen. En zo hoort het ook, want het beloven nog negen finales te worden. Immers, elke week opnieuw wil onze tegenstander niet liever dan ons een voetje te lichten. Als RWDM kan geklopt worden, is bij wijze van spreken het seizoen geslaagd voor onze tegenstanders", weet trainer Brncic

    Hoewel de titel mathematisch nog verre van binnen is, is voorzitter Thierry Dailly met het bestuur en de sportieve staf druk bezig met de uitbouw van de ploeg voor volgend seizoen. "We zijn heel fier dat we het contract van Cissé Sindou met twee jaar hebben kunnen verlengen, met een optie op een bijkomende seizoen. We geloven sterk in onze middenvelder. We zetten onze besprekingen met andere spelers rustig voort."

    Sponsored content


    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 11 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Current date/time is Mon May 13, 2024 3:44 am