RWDM Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RWDM Forum

5 posters

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Dec 14, 2015 11:35 am


    HLN 14-12-2015

    Bezoeker Renaut helpt RWDM aan zege

    RWDM is de heenronde geëindigd zoals het die is begonnen: met een zes op zes. De 1-0-zege tegen Waterloo heeft het vooral te danken aan Waterloospeler Edouard Renaut, die iets voor het uur de bal te kort terugspeelde naar zijn doelman. Daar maakte Oneyka dankbaar gebruik van om te scoren.

    Door de afwezigheden van De Troetsel (geschorst) en Michel (geblesseerd) moest trainer Danny Ost nog dieper in zijn spelersarsenaal tasten. En dat was te zien aan het spel. Op het eerste kwartier na speelde RWDM heel zwak. Op het kwartier had het 1-0 moeten zijn, maar een kopbal van Haidara werd op de lijn gered. Op slag van rust zorgde Diansangu met een schot op de dwarsligger voor de tweede opwinding van de match. Vlak daarvoor moest doelman Kempeneer alles uit de kast halen op een vrijschop van Diogo, die hij in twee keer kon pakken.

    Slechte terugspeelbal

    Bij de rust werd de onzichtbare Witpas in de kleedkamer gehouden voor Bossio. Na tien minuten kwam RWDM zowaar op voorsprong dankzij de medewerking van Renaut. Die speelde de bal terug naar zijn doelman, maar had blijkbaar niet Oneyka zien staan. De spits van RWDM ging met de bal aan de haal en kon niet zonder moeite de 1-0 scoren.

    Op het uur had Oneyka de match moeten beslissen.

    Hij werd knap de diepte ingestuurd door De Pever, kapte mooi zijn laatste tegenstander uit maar knalde dan onbesuisd hoog over. In plaats van 2-0 werd het kort daarna bijna 1-1, maar doelman Kempeneer had een knappe parade in huis op een vrijschop van Juniku.

    In het laatste kwartier ging Waterloo een tandje bijzetten en drong het RWDM op de eigen speelhelft terug. Onder luid handgeklap en de vocale steun van de bijna 2000 supporters hield RWDM stand. Na afloop sloeg iedereen bij RWDM een diepe zucht van opluchting. "Het was helemaal niet goed, maar de drie punten zijn het belangrijkste", was de meest geciteerde zin.

    RWDM: Kempeneer, El Quahidi, Haidara, Serville, Astorino; Vanderhaegen (85' Marino), Nollevaux, Witpas (46' Bossio), De Pever (60' Black), Diansangu; Oneyka.

    Waterloo: Aragona, Mpati, Nsingi, Juniku, Diogo (83' Platteeuw), Terwagne (81' Droeven), Lufimbu, Renaut, Zivkovic (Maistraux), Mvuezolo), Cunha.

    Doelpunt: 54' Oneyka (1-0).

    Geel: Kempeneer (?), Nollevaux, Lufimbu, Platteeuw.

    RWDM

    Dinsdag wordt nog eenmaal getraind, woensdag staat er een teambuildingactiviteit op het programma. Vanaf donderdag 17 december krijgen de spelers vakantie. Op 23 december hervat RWDM de voorbereiding op de terugronde. Wellicht maken dan enkele (aangekondigde) aanwinsten hun opwachting. Door het forfait van Ath is de eerstvolgende wedstrijd van RWDM op woensdag 13 januari en dat is de inhaalwedstrijd tegen Doornik. Daartegen mag RWDM niet spelen met zijn aanwinsten.

    Nieuwsblad 14-12-2015

    RWDM 1 - WATERLOO 0

    De Brusselaars sloten het kalenderjaar 2015 af met een krappe, maar verdiende zege tegen een defensief Waterloo. Voor rust stond er met RWDM maar een ploeg op het veld in het Edmond Machtensstadion. Het voetbal was niet academisch maar RWDM kreeg wel ruimschoots de kansen om op voorsprong te komen. Het raakte zelfs tot twee keer toe het doelhout. Bij de rust stond het echter 0-0. Tien minuten ver in de tweede helft was het dan toch raak voor de thuisploeg. Onwuekelu profiteerde van mistasten in de verdediging van Waterloo en scoorde de 1-0. De 2-0 hing in de lucht maar de thuisploeg sprong te slordig om met de mogelijkheden. Een slotoffensiefje van Waterloo leverde niets op. (ela)

    SCHEIDSRECHTER: Federico.DOELPUNTEN: 55' Onwuekelu 1-0.RWDM: Kempeneer, El Ouahidi, Serville, Haidara, Astorino, Nollevaux, De Pever (62' Black), Witpas (46' Bossio), Vanderhaegen (87'

    Marino), Diansangu, Onwuekelu.WATERLOO: Aragona, Lufimbu, Terwagne (80' Droeven), Nsingi, Renaut, Mvuezolo, Mpati, Juniku, Zivkovic (71' Maistriaux), Diogo (84' Platteuw), Cunha.GELE KAARTEN: Lufimbu, Nollevaux, Platteuw.RODE KAARTEN: geen.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Dec 15, 2015 9:43 am


    HLN 15-12-2015

    Versterkingen op komst

    Wat is dat toch met RWDM? Tegen Waterloo was het alweer niet goed. Integendeel. Het was slecht, of beter heel slecht. Bedroevend zelfs. Gelukkig kreeg RWDM een vroeg kerstgeschenk van Waterloo-speler Renaut, waardoor Oneyka kon scoren en zo de drie punten thuis kon houden.

    Op zijn zachtst gezegd 'gevleid', zo mag en kan je de zege van RWDM tegen Waterloo omschrijven. Door de twee opeenvolgende overwinningen heeft RWDM de heenronde wel afgesloten zoals ze die veelbelovend was begonnen. Met 23 punten uit vijftien wedstrijden is RWDM met de hakken over de sloot geslaagd op zijn kerstrapport. Kapitein Jerome Nollevaux was niet Te beroerd om na afloop toe te geven dat de supporters geen waar voor hun geld hadden gekregen tegen Waterloo.

    "We zijn allemaal van goede wil, maar om wellicht verschillende redenen kunnen we ons spel niet brengen dat we graag zouden spelen. Ik denk dat onervarenheid en faalangst zeker een invloed hebben. Je moet het niet onderschatten om als jonge gast voor zoveel mensen te voetballen bij een ploeg die steile ambities heeft en waar de verwachtingen hoog zijn", verklaarde de Brusselse kapitein. "Belangrijker dan de geleverde prestatie zijn de drie punten, waardoor we weer aansluiting krijgen met een hele trits ploegen voor ons. De weg naar de promotie is nog lang, maar volgens mij is de derde plaats die toegang geeft tot een hogere reeks volgende seizoen, geen utopie als de nodige versterkingen worden gedaan"

    En dat het bestuur van RWDM hemel en aarde zal bewegen om die promotie af te dwingen mag duidelijk zijn. Naast Calvete (De Graafschap) heeft RWDM ook een akkoord met Cisse en Nocente van Ath. "Maar die transfers zijn officieel nog niet afgerond", vertelt sportief manager Thierry Dailly. "Er zijn wel akkoorden met de spelers zijn, maar eerst moet het forfait van Ath officieel worden uitgeroepen door de Voetbalbond. En dat is een kwestie van dagen. Wij hopen alvast dat beide jongens bij het hernemen van de trainingen kunnen aansluiten bij de groep."

    Door het uitvallen van Rudi Chirishungu, wiens seizoen erop zit, is sportief manager Thierry Dailly ver gevorderd in de onderhandelingen met een nieuwe nummer tien, die in het verleden bij omliggende derdeklassers heeft gevoetbald.

    Maar trainer Danny Ost wil nog meer versterkingen en we kunnen hem geen ongelijk geven als hij van het bestuur moet promoveren. Immers, met de huidige groep is een plaats tussen zeven en twaalf het hoogst haalbare.

    "Een trainer is altijd vragende partij voor goede spelers", lacht Thierry Dailly.

    "Als we iemand halen, moet hij echt een serieuze meerwaarde zijn. We moeten steeds rekening houden met het financiële plaatje. Hoeveel spelers we er uiteindelijk zullen bijhebben na Nieuwjaar hangt ook af van de beschikbaarheid van de huidige jongens. Revituso en Chirishungu komen dit seizoen niet meer in actie. M'Bo, Zahoui en Kalulika hebben of mogen de club verlaten. Maar ik kan niet ontkennen dat de ploeg een kleine metamorfose zal ondergaan en dat de concurrentie zal verhogen", besluit Thierry Dailly.

    Waterloo: "Hopelijk niet onze laatste match"

    "Ik verlies liever 5-0 en een ganse partij overspeeld te zijn geweest dan met 1-0 zoals vorige zaterdag bij RWDM", aldus Waterloo-coach Philippe Droeven.

    "Mijn mannen hebben gevochten als leeuwen. " In de wandelgangen doen wilde verhalen de ronde over spelers die al twee maanden niet betaald werden en dat de partij zaterdag wel eens de laatste match van de Walen zou zijn geweest. "Daar spreek ik me niet over uit",zegt coach Droeven nog. "Ik heb de spelers gevraagd zich volledig te geven en dat hebben ze zaterdag gedaan. Hoe het verder moet weet ik niet. Destijds bij White Star zei ik nog tegen Mazzu dat het vliegtuig binnen een paar dagen aan de grond zou staan en nu hangt het nog steeds in de lucht. Zolang er leven is is er hoop."

    Nieuwsblad 15-12-2015

    "Er zit nog rek in deze ploeg"

    Dankzij de 1-0-winst tegen Waterloo houdt RWDM voeling met de linkerkolom. "We hebben geen enkel punt verloren. Maar toch heb ik het gevoel dat we zes tot zeven punten meer verdienden", zucht manager Thierry Dailly. "We hebben veel pech gehad met blessures of doelpunten in blessuretijd. Maar de spelers hebben ook schuld aan lage klassering."

    "Er zit nog rek in deze ploeg, daar ben ik van overtuigd. Haidara is helemaal fit en hij brengt stabiliteit in het elftal. Nollevaux kwam half geblesseerd aan bij ons, maar hij groeit nu naar zijn beste niveau toe. In vergelijking met het seizoenbegin is de kern flink uitgedund. Maar de spelers die nu overblijven, zijn allemaal jongens die bereid zijn om voor hun plaats te vechten."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jan 05, 2016 11:16 am

    HLN 04-01-2016

    Nocente geeft visitekaartje af

    In zijn eerste oefenwedstrijd van het nieuwe jaar heeft RWDM met 1-3 gewonnen op het veld van VC Groot-Dilbeek, dat in de tweede helft de evenknie was. Nieuwkomers Nocente en Cisse, overgekomen van Ath, waren de smaakmakers bij RWDM. Calvete speelde eerder een onopvallende wedstrijd.

    VC GROOT-DILBEEK - RWDM 1-3

    Voor de oefenpot tegen tweedeprovincialer VC Groot-Dilbeek liet trainer Danny Ost - noodgedwongen - zijn drie nieuwkomers opdraven. Ook testers Tape (centrale verdediger) en Nicusmas (rechterflank) stonden in de basis. Bij RWDM ontbraken een hele rits spelers wegens 'ziek': Nollevaux, Michel, De Pever, Koulibaly en El Quahidi waren afwezig of konden niet aantreden wegens te fel verzwakt door griep.

    Ruim duizend (!) toeschouwers, waarvan het grootste deel Molenbeekse fans, zagen RWDM op voorsprong komen via een gekruist schot van aanwinst Nocente op aangeven van die andere (Ath-)nieuwkomer Cissé. Op het kwartier hield de plaatselijke goalie Brian Brabant Nocente van een tweede treffer. Halfweg de eerste helft ging Serville, die een pijnscheut voelde in de kuit, uit voorzorg naar kant voor Witpas. Kort daarna werd het 0-2 via tester Nicusmas die de Dilbeekse doelman met een lobbal mooi te grazen nam. Iets voorbij het halfuur kon de thuisploeg een eerste keer de neus echt aan het venster steken, maar doelman Menendez kon met een kamikaze ingreep Massart van de 1-2 houden. Het laatste wapenfeit van de eerste periode kwam van RWDM, maar Calvete zag zijn schot in hoekschop verwerkt worden.

    Na de rust werd het snel 0-3 via Bossio, nadat doelman Brabant eerst een hard schot van Cissé kon pareren. Kort daarna werd het zowaar 1-3 via de snelle Massart die een aarzeling in de Molenbeekse defensie kon afstraffen. Halfweg de tweede helft had invaller Oneyka dé kans op 1-4, maar hij besloot knullig over doel. Ruim tien minuten voor tijd werd een kopbal van Haidara op hoekschop van de ingevallen Moding op de lijn gekeerd. Diezelfde Moding zag in de slotfase nog een harde knal, op aangeven van Onyeka, door de Dilbeekse keeper gepareerd worden.

    Doelpunten: 6' Nocente (0-1), 26' Nicusmas (0-2), 51' Bossio (0-3), 54' Massart (1-3).

    HLN 05-01-2016

    "Fans belonen met promotie"

    De RWDM-fans konden zondag op het veld van tweedeprovincialer VC Groot-Dilbeek voor het eerst de nieuwkomers aan het werk zien. De aanwinsten van het failliete Ath, Nocente en Cissé, zijn een versterking. "Wij moeten voluit voor de promotie gaan", klinkt het ambitieus bij flankspeler Sindou Cissé.

    Liet John Nocente zich als diepe spits opvallen door zijn balvastheid, loopvermogen en doeltreffendheid dan speelde Sindou Cissé zich vooral in de kijker door zijn snelheid en technisch vermogen.

    "Hoe ik de eerste (oefen)wedstrijd in het truitje van mijn nieuwe club RWDM heb beleefd? Goed zeker, we hebben gewonnen hé", lachte Cissé zijn tanden bloot. "Serieus nu. Sinds de eerste training voel ik me goed bij deze club. Ik ben dan ook heel goed opgevangen. Dat de meeste spelers (ook) Frans spreken, heeft mijn integratie natuurlijk serieus vergemakkelijkt."

    De overgang van Sindou Cissé van Ath naar RWDM is heel snel gegaan.

    "Op het moment dat RWDM lucht had gekregen van het nakende faillissement van Ath heeft sportief manager Dailly direct contact opgenomen met John Nocente en mezelf. We waren snel overtuigd, want RWDM heeft grootse ambities en die spreken ons zeker aan. Maar een titel of een promotie kan je niet bestellen hé. We zullen dus keihard moeten werken om de ambitie van de club te kunnen waarmaken. Ik heb er alleszins veel goesting in", verklaarde Cissé, die vorige zondag best wel onder de indruk was van de grote supportersopkomst voor een oefenwedstrijd.

    "Het is bijzonder plezant maar vooral stimulerend om voor zo'n grote massa te spelen. We mogen die fans niet ontgoochelen. We moeten hen belonen met een promotie naar een hogere reeks", vindt de kwieke middenvelder, die voor zijn passage bij Ath een seizoen bij de U21 van AA Gent heeft gevoetbald.

    Sportief manager Thierry is in zeer ver gevorderde onderhandelingen met een ervaren centrale verdediger, die voor de winterstop in het buitenland speelde. Om mogelijke kapers af te houden zal de naam pas bekendgemaakt worden nadat het contract ondertekend is. Wellicht gebeurt dit nog deze week.

    De Franse testers Tape en Nicusmas werden doorgestuurd.

    RWDM

    RWDM speelt zijn eerst volgende competitiematch op 13 januari tegen Doornik. Het betreft een inhaalwedstrijd waarbij de nieuwkomers niet speelgerecht zijn.


    "Goede repliek tegen RWDM"

    Dilbeek-trainer Peter Hellinckx blikte met tevredenheid terug op de oefenwedstrijd tegen RWDM, waartegen met 1-3 werd verloren. "We hebben voor een goede repliek gezorgd", verklaarde hij....

    Moest Dilbeek in de eerste helft het spel ondergaan tegen de vierdeklasser uit Molenbeek, dan was Dilbeek na de pauze zeker de evenknie.

    "Ik vind niet dat we in de eerste helft zijn weggespeeld. We hebben wel het initiatief wel aan RWDM overgelaten. Toch heb ik bij de rust tactisch bijgestuurd. En die tactische ingrepen hebben geloond, want we kregen steeds meer grip op het

    middenveld waar RWDM steeds meer ruimte liet. Ik ben alvast tevreden over wat ik gezien heb van mijn jongens met het oog op de eerste competitiewedstrijd na de winterstop tegen en op Leeuwkens Teralfene."

    "Daar zal ik wel moeten puzzelen aan mijn basisploeg vermits Jordy Roosens en Niels Spotbeen dan geschorst zijn. Na het 1-4-verlies in de heenwedstrijd zijn we wel uit op sportieve revanche", klinkt het strijdvaardig.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Jan 06, 2016 3:21 pm


    Nieuwsblad 6-1-2016


    Serville: ''Als aanvaller zat ik nu nog in Engeland''

    Twee seizoen geleden had Kevin Serville de clubs voor het uitkiezen in België. Maar de middenvelder wilde een droom waarmaken: in Engeland voetballen. Ondanks een rits mislukte avonturen in Engeland en de VS heeft hij geen spijt van zijn keuzes. In afwachting van een nieuw avontuur maakt de 30-jarige Brusselaar het mooie weer bij RWDM.

    Kevin Serville is in de zomer van 2013 hot op de Belgische transfermarkt. Hij heeft er als aanvoerder van derdeklasser Racing Mechelen net een schitterend seizoen opzitten en clubs van tweede klasse tot eerste provinciale staan te dringen om hem over te nemen. Serville droomt echter luidop van de Engelse competitie.

    "In september had ik nog altijd geen club gevonden in België en toen wilde ik mijn kans wagen in Engeland'', vertelt Serville. ''Het was nu of nooit. Ik wilde voet aan wal zetten in Engeland, het maakte mij niet uit dat ik helemaal onderaan de ladder moest beginnen. Een makelaar versierde voor mij een test bij vierdeklasser Accrington Stanley, een club op een half uur rijden van Manchester. In afwachting dat ik een contract kreeg, mocht ik bij Rodyse logeren, de beste vriend van Vincent Kompany. Bij Accrington speelden ze nog het ouderwetse kick and rush met snelle flankspelers en een grote stevige jongen vooraan. De trainer James Beattie, vooral bekend van zijn periode bij Southampton en vijf keer Engels international, probeerde dat enigszins te veranderen. Tot november heb ik er meegetraind, maar ik werd zwaar ziek en de club kon mij om financiële redenen geen contract aanbieden."

    Moordende tackle

    In december zat Serville opnieuw in België, maar na de winterstop keerde hij vol goede moed terug naar Engeland. We zijn dan in januari 2014 en bij vijfdeklasser Macclesfield willen ze Serville wel een kans geven.

    ''Op mijn tweede training werd ik onderuit geschopt door een verdediger. Die gast kwam doodleuk bij mij staan en zei:Welcome in Macclesfield lad. Ik schreeuwde het uit van de pijn, maar voor mijn ploegmaats was dat een doodnormale tackle.''

    Tot mei haspelde Serville trainingen en oefenmatchen af. Financieel raakten de twee partijen er niet uit.

    "'De bestbetaalde spelers in de reeks - meestal de spitsen - streken tot 1500 euro per week op. Premies niet inbegrepen. Maar de club zat in vieze papieren en kon mij enkel premies uitbetalen. Was ik een aanvaller, dan hadden ze wellicht wel een inspanning gedaan. Ik heb dat seizoen acht maanden in Engeland verbleven zonder competitievoetbal te spelen, maar ik heb geen seconde spijt. Over het Kanaal is de benadering van het voetbal helemaal anders dan in de rest van Europa. In welk land kan je voor een maand uitgeleend worden en na twee wedstrijden opnieuw vertrekken? Ik heb het Engelse voetbal van binnenin meegemaakt en dat neemt niemand mij nog af."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Jan 09, 2016 9:44 am

    HLN 9-1-2016

    "De enige echte Brusselse derby"

    Brussel heeft morgen een afspraak met de eigen sportieve geschiedenis. Dan staat immers de vriendschappelijke derby tussen Union en RWDM op de planning. Het legendarische Dudenpark belooft helemaal vol te lopen voor de wedstrijd.

    Het lijkt wel alsof de tijd van 'Bossemans en Coppenolle' herleeft. Voor de spionkop 'Brussels Boys' van RWDM is het alleszins een retour op het hoogste niveau. De club verdween jaren geleden roemloos van het toneel en het leek er lang op dat voetbal in Molenbeek dood en begraven was. Maar RWDM is weer 'alive and kicking', tot groot plezier van de eigen aanhang en zélfs de Union-supporters. FC Brussels en White Star Brussels kregen immers nooit de massa op de been.

    "Deze derby is dan ook meteen een statement", zegt Sven van Hulst, notoir RWDM-fan. "Een statement dat toont dat er slechts twee echte voetbalclubs van het volk in Brussel zijn."

    Sven is een supporter van de toekomst, wat des te opvallender is omdat hij nog maar een baby was toen RWDM een trieste dood stierf. "Maar de club zet veel jongeren ertoe aan om naar het stadion te komen", aldus Sven. "Het blijft een club waar de 'Brusselse zwans' van afdruipt. Hier voelen mensen zich thuis. Momenteel is de club maar een vierdeklasser die sportief nog veel te leren heeft. Toch kan elke thuismatch op minstens drieduizend supporters rekenen. Hier komen oude vrienden elkaar tegen en worden nieuwe vriendschapsbanden gesmeed."

    Uitverkocht

    De derby tegen Union is slechts een oefenpartij, maar de kaarten gingen in voorverkoop probleemloos de deur uit. Voor de Brussels Boys belooft het dan ook een hoogdag te worden. "Union en RWDM vormen samen het voetbalgezicht waar het beroemde Brusselse theaterstuk 'Bossemans en Coppenolle' op gebaseerd werd", aldus Sven.

    "Het zijn twee clubs die niet enkel op het sportieve mikken, maar ook een deel willen zijn van het dagelijkse leven van hun supporters. RSC Anderlecht heeft bijvoorbeeld andere ambities, maar de rol van die club is ook niet te vergelijken met de onze. De kunstmatige club White Star Brussels, met wie we het Edmond Machtensstadion moeten delen, ligt ons helemaal niet. De manier waarop het management van die club RWDM behandelt, kan niet op sympathie rekenen. Union is daarentegen wel een tegenstander met wie we ons kunnen identificeren. Onze aanhang heeft veel respect voor de manier waarop de Union-collega's hun ongenoegen uitten tijdens een recent duel met White Star in ons stadion. Ze ontrolden een banner waarop te lezen stond dat die wedstrijd niet hun derby was. Daarom is de match van morgen ook zo belangrijk. Het resultaat is van ondergeschikt belang. Dit is vooral een gevoel van thuiskomen in de Brusselse voetbalwereld. Het zal ook een 'kick' geven om in het stadion te staan. Het Dudenpark is een voetbaltempel uit de oude architecturale doos. Het is elke keer weer indrukwekkend wanneer je als supporter in de straat wandelt en die grote achtermuur van de tribune opdoemt."

    De derby komt ook de Brusselse overheid goed uit. Die doet immers verwoede pogingen om het imago van de stad op te poetsen na de terreurdreiging en de 'lockdown'. "Ik vrees dat RWDM zowat het enige lichtpunt was in het voorbije jaar in Molenbeek. Uiteraard is de situatie een gespreksonderwerp in de tribune. Dit doet pijn in het hart van elke Brusselaar en Belg. Maar de RWDM- en Unionfans tonen elke dag dat het leven in Brussel nog mooi is", besluit Sven.

    Plooien zijn gladgestreken

    De legendarische tweestrijd tussen Union en Den Daring (nu RWDM) kreeg al in 1938 een verlengstuk op de theaterplanken met de volkse komedie Bossemans & Coppenolle. 'Madame Chapeau' verwierf er zelfs eeuwige roem én een standbeeld mee. En nu zondag doet Madame in het Dudenpark weer haar hoed af.

    Antwerp op stage in Murcia (Spanje), White Star in Hoenderloo (NL), Cercle Brugge naar Limassol (Cyprus), Lierse naar Colina Verde (Portugal) en Eupen zelfs helemaal tot in Doha (Qatar): heel wat tweedeklassers zetten alles op alles om de tweede ronde zo goed mogelijk voor te bereiden. Union trekt echter niet op stage. De Brusselse tweedeklasser tracht zich klaar te stomen op het eigen oefenterrein aan de Ukkelse Bempt. Noblesse oblige. Om wat wedstrijdritme op te doen, nodigt het vierdeklasser RWDM uit. Een eerste derby sinds lang en komende zomer staat er zelfs al een terugmatch geprogrammeerd.

    Dat de vriendschapsbanden fors worden aangetrokken is geen toeval. Enerzijds zijn allebei de Brusselse clubs aan een opmerkelijke revival bezig: zowel Union als RWDM trekken opnieuw duizenden supporters naar het stadion. Dat gaat zondag niet anders zijn. RWDM kreeg 980 tickets toegewezen (meer kon niet om veiligheidswege, red.) en die gingen allemaal de deur uit. Bij Union voorspelt men dat er zondag in totaal ruim 5.000 voetbalfans gaan opdagen. Niet mis voor een oefenmatch.

    Misverstand uitgepraat

    Maar er dienden wel eerst plooien gladgestreken. RWDM aasde een jaar geleden op het stamnummer van vierdeklasser Waterloo, maar dat werd voor hun neus opgekocht door Uniongeldschieter Jurgen Baatzsch. Molenbeek vermoedde er een zet van aartsvijand Bico (White Star) achter. "Maar dat bleek niet het geval", gaf Thierry Dailly (RWDM-manager en ex-Unionspeler) recent toe. We hebben dat intussen helemaal uitgepraat."

    Om de historische banden en de Brusselse zwans wat verder aan te scherpen, trekken Dailly en Baatzsch overigens dit weekend samen naar een opvoering van Bossemans & Coppenolle in Zinnema. "Ik ben zelf geen Brusselaar", aldus de Duitser Baatzsch. "Maar ik voel de sfeer en folklore die rond deze oefenderby hangt niettemin goed aan. Dat is geweldig. De score zondag is van geen tel. Maar we maken er met z'n allen een tof voetbalfeest van."

    UNION SG

    Dit weekend speelt Union niet alleen een oefenmatch tegen RWDM in het eigen Dudenpark (zondag om 15u). Vandaag zaterdag (14u30) trekt coach Grosjean met zijn team (inclusief enkele testers) eerst nog naar het La Louvière van Dante Brogno. De Walen prijken momenteel op een mooie tweede plaats in derde klasse A. Sportief dus een interessante tegenstander. Geen van beide oefenmatchen wordt met een B-team afgewerkt: het is de bedoeling om alle spelers van de A-kern voldoende ritme te laten op doen en dus vlot te laten roteren.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Jan 11, 2016 9:28 am


    Nieuwsblad 11-1-2016

    "De winnaar, dat is het Brussels voetbal"

    RWDM en Union Sint-Gillis hebben zondag in een vol Marienstadion voor het eerst in dertig jaar tegen elkaar gevoetbald. RWDM won met 0-1.

    Een derby, dat is vaak een fel bevochten wedstrijd tussen twee stadsclubs die al jaren elkaars bloed kunnen drinken. Bij Union en RWDM zit dat anders.

    "Wij zijn bloedverwanten," zegt Marc Cortois, RWDM-supporter in hart en nieren. "RSC Anderlecht, dat is de club van het geld, van de elite. Union en RWDM staan voor puur Brussels voetbal en traditie. We gunnen elkaar het beste. Vroeger ging ik met mijn oom de ene week naar RWDM kijken en de andere week naar Union. Naar Anderlecht ging ik nooit. Dat RWDM verrezen is, komt door de supporters. Wij zijn een grote familie."

    "Mijn vader zette de tv zelfs af als Anderlecht in beeld kwam," klonk het bij een van de Brussels Boys, de supporterskern van RWDM. "Daar betaal ik geen elektriek voor, zei hij."

    Bossemans en Coppenolle

    Het zag er 's ochtends veelbelovend mooi uit, maar iets voor de aftrap begon het toch te miezeren in het Dudenpark, waar Union's Marienstadion zich bevindt. Het belette de supporters niet om in groten getale af te komen, pinten te drinken en hun ploegen aan te vuren in de match waar sommigen onder hen al decennialang op wachten. Bossemans en Coppenolle zijn terug, klonk het hier en daar, verwijzend naar de legendarische Brusselse vaudeville uit de jaren dertig van vorige eeuw, waarin twee rasechte Brusselse boezemvrienden plots tegenover elkaar komen te staan omdat de ene supporter geworden is van Union, terwijl de andere supportert voor den Daring. Union en RMWD, dat zijn niet enkel voetbalclubs, maar een stuk Brusselse folklore die heel wat mensen - ook van buiten Brussel - na aan het hart ligt.

    Mythische match

    "Dit is een mythische match," zegt Pascal Cornet onomwonden. "Ik supporter al meer dan dertig jaar voor Union. Ik was erbij in 1985 bij de match tegen Molenbeek. We hebben toen verloren. Ik weet niet meer met hoeveel, maar ik herinner me wel nog dat ze onterecht een penalty gekregen hebben. Ik heb dat nog altijd niet verteerd. Dit is voor ons de enige echte derby. White Star dat telt niet. RWMD en Union, daar gaat het om. We zullen elkaar negentig minuten lang jennen en daarna in elkaars armen vliegen en samen drinken. De winnaar, dat is het Brussels voetbal."

    HLN 11-1-2016

    RWDM neemt Union te grazen

    Veel schoon en ander volk op Union, waar het thuispubliek voor een allereerste keer vocaal stevig weerwerk kreeg. De RWDM-aanhang kreeg slechts 980 tickets, maar creëerde daarmee bijna evenveel decibels.

    Union SG - RWDM 0-1

    En ook op het veld trokken de Molenbekenaars zich goed uit de slag. De eerste kans was voor de bezoekers: Diansangu ging diep door op rechts en Garcia Calvete kwam aan de tweede paal net te laat om de strakke voorzet binnen te lopen.

    Bij Union dreigde de lichtvoetige Rajsel een paar maal. Hij hield er enkel een hoekschop aan over. Da Silva raakte twee keer tot bij Cocchiere, maar die werd eerst door Bossic afgeblokt en kopte dan overhoeks tegen de paal, maar werd tevens teruggevlagd.

    Dat gebeurde aan de overzijde ook met Calvete, al had ook Sadin een supersave veil.

    Onwuekulu zorgde nog voor een nummertje: borstcontrole, draaien maar dan de bal hoog over jagend. De thuisploeg ging echter nadrukkelijker de bal opeisen. Cocchiere schoot naar de korte hoek: Diaz duwde in corner. Rajsel baande zich met regelmaat een weg over het middenveld en strooide heerlijke passen. Alleen: er stond geen Fauré (naar Antwerp) meer om af te ronden. Geoffrey Cabeke vond De Troetsel op z'n weg, Da Silva dropte de bal in de handen van Diaz. De 20-jarige RWDM-doelman speelde zich geregeld in de kijker. Op slag van rust leverde Anthony Cabeke een sluwe steekpass af voor Zitte, maar ook die kreeg oog in oog met Diaz de bal niet tegen de netten.

    Overigens zou Diaz ook in blessuretijd nog in extremis redding brengen. Dit keer was het Geoffrey Cabeke die Camara alleen voor doel bracht. De Unionbelofte mikte goed, maar Diaz duwde nog in hoekschop.

    Toontje hoger

    Zodat Union zowaar in het zand beet tegen de vierdeklasser. Diep in de tweede helft - waarin totaal 16 wissels werden doorgevoerd - forceerde Onwuekulu het enige doelpunt: hij laveerde in de 16 meter tot hij een gaatje vond en mikte mooi in de linkerhoek.

    Bossemans boog het hoofd, Coppenolle ging uit het dak. En de Daringfans zongen nog een toontje hoger en een glaasje dieper.

    Union SG: Sadin; Anthony Cabeke, Martens (75' Kocabas), Vandiepenbeeck, Geoffrey Cabeke;

    Da Silva (84' Mpati), Neels, Morren (77' Massengo), Rajsel (84' Kaminiaris) Cocchiere (64' Khiter), Zitte (46' Abderrahmani 87' Camara)

    RWDM: Diaz; Bellany (60' El Ouahidi), Haidara (79' Fofana), De Troetsel (68' Michel), Bossic; Diansangu (88' Makengo), Moding (81' Mareno), Garcia Calvete (46' Depever), Vanderhaegen (50' Nollevaux); Cissou (50' Koulibaly); Onwuekulu (92' Witpas)

    Doelpunt: 73' Onwuekulu (0-1)

    Geel: Onwuekulu, Mpati

    Toeschouwers: 4800

    "Benieuwd wie volgende week lacht"

    Een derby tussen Union en RWDM, het blijft enorm leven in Brussel. De twee clubs zijn aan een opmerkelijke revival bezig. Met alle respect voor de ploeg die White Star in de wei brengt: het is een dode club zonder achterban. En dat kan je niet bepaald zeggen van RWDM (Daring Wetteren, beweren stoute tongen). Het zijn de supporters die de ziel zijn van een club. Voor en na de match liepen er gisteren duizenden fans te verbroederen midden op de straat. Met een obligate pint in de hand.

    In het Dudenpark liepen ook tussen de lijnen opmerkelijk veel RWDM-mannen. Want ook 4/5de van de Uniondefensie heeft een Molenbeeks verleden: doelman Sadin, kapitein Vandiepenbeeck en de tweelingbroers Cabeke. Allevier hadden ze bijzonder graag gewonnen van hun herboren ex-club. En al juichen ze die (zoveelste) reïncarnatie toe, het 0-1-verlies maakte hen nukkig.

    "Voor ons primeert uiteraard de competitiematch van volgende zondag tegen Lierse", aldus Geoffrey Cabeke. "En RWDM moet woensdag al voor punten spelen. Benieuwd dus wie volgende week lacht."

    RWDM Transfers

    RWDM blijft zich roeren op de transfermarkt: Na Cissou en Nocente van Ath en Calvete van De Graafschap, bereikte de club ook een akkoord met Brian Moding van derdeklasser Gullegem. Maar de toptransfer van de wintermercato wordt zo goed als zeker vandaag, maandag, officieel bekendgemaakt. Sportief manager Dailly heeft volgens goed ingelichte bronnen een akkoord met niemand minder dan Sofiane Kheyari, vorig seizoen nog sterkhouder bij tweedeklasser Tubeke. Kheyari werd gisteren in de Brusselse derby gespot in de tribune
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jan 12, 2016 9:30 am


    Nieuwsblad 12-1-2016

    RWDM aast nu ook op galawedstrijd tegen Anderlecht

    Veel volk, een leuke oefenpot en een goede generale repetitie voor de terugronde: “Voor RWDM was de galawedstrijd tegen Union een voltreffer over de hele lijn. “Dit moet een jaarlijks evenement worden”, aldus RWDM-manager Thierry Dailly.

    En de winnaar is... het Brusselse voetbal. Dat was de algemene teneur zondag na de ouderwetse derby tussen Union en RWDM, de opvolger van het roemrijke Daring Club Brussel.

    Wie zondag plaats had genomen in de gradins van het Joseph Mariënstadion werd 90 jaar terug in de tijd gekatapulteerd. Tussen de twee wereldoorlogen was een ontmoeting tussen Union en Daring dé hoogmis van het Brusselse voetbal, dikwijls bijgewoond door meer dan 20.000 toeschouwers. Eergisteren zat het stadion van Union propvol met 5.500 toeschouwers, van wie 5.000 betalenden.

    “'Veel mensen twijfelden of we het Dudenpark vol zouden krijgen. Wel, ik was van dag één overtuigd dat de Brusselaar snakte naar zo'n wedstrijd'', vertelt Thierry Dailly. ''Onze supporters hebben honger. Om veiligheidsredenen mochten er maar 1.000 supporters in het supportersvak. We hadden de helft meer tickets kunnen verkopen!”

    Dankzij een doelpunt van Onyeka ging RWDM niet onverdiend met de zege lopen. Het was dezelfde uitslag als 31 jaar geleden, toen de twee clubs elkaar voor het laatst ontmoetten in tweede klasse. In juli volgt de terugwedstrijd in Molenbeek.

    “Aan de gezichten van de spelers van Union zag je dat ze over enkele maanden revanche zullen willen nemen”

    Als het van Dailly afhangt, wordt het burenduel tussen de twee voormalige grootmachten in het Belgische voetbal een jaarlijks evenement. “Ik wil elk seizoen een heen- en terugwedstrijd organiseren tegen Union. Met Anderlecht zijn we in gesprek om in de voorbereiding tegen hen te spelen in het Machtensstadion.”

    “Herman Van Holsbeeck ziet het zeker zitten. We moeten nu enkel een geschikte datum vinden. Het zou toch schitterend zijn om onze trouwe aanhang te belonen met een duel tegen Anderlecht?”


    HLN 12-1-2016

    Thierry Dailly bekent kleur

    RWDM heeft zich tijdens de wintermercato serieus geroerd op de transfermarkt. Het haalde met Nocente, Cissou en Calvete al voor Nieuwjaar serieuze versterkingen binnen. Ook met Brian Moding van SK Gullegem werd een akkoord bereikt, maar hij moet nog het licht op groen krijgen van de KBVB omdat binnenlandse transfers tussen amateurclubs in principe niet kunnen, behalve als daarvoor een goede reden is.

    Het grote probleem van RWDM in de heenronde was een stabiele achterlinie. Linksachter Bossio en centrale verdediger De Troetsel waren certitudes. Door de blessure van Rivituso was El Quahidi gepromoveerd tot vaste rechtsachter. Naast De Troetsel werd er al eens gewisseld: Michel of Haidara, al heeft laatstgenoemde het pleit heeft gewonnen. Vorige zondag in de Brusselse derby op Union nog toonde Haidara achterin zijn grote klasse: kopbalsterk, altijd rustig, voetballende

    oplossingen en zijn ploegmaats coachen waar nodig. Maar blijkbaar heeft trainer Danny Ost andere plannen met de boomlange Haidara, want achterin wilde Danny Ost er toch nog een ervaren speler bij. Het ziet ernaar uit dat hij die ook heeft gekregen.

    Sportief manager Thierry Dailly had de afgelopen weken verschillende gesprekken met potentiële centrale verdedigers, maar uiteindelijk werd er een akkoord bereikt met Sofiane Kheyari. Vorig seizoen speelde deze 30-jarige centrale verdediger nog bij tweedeklasser Tubeke, waar hij tot de sterkhouders behoorde en regelmatig een doelpunt meepikte. Hij is de missing link achterin.

    "Ik denk dat we als club de nodige inspanningen hebben gedaan de afgelopen dagen en weken om de groep te versterken op die posities waar dat nodig is. Het kan ook nooit geen kwaad om als ambitieuze club verschillende spelers te hebben die op een bepaalde plaatsen kunnen uitgespeeld worden. Zo kan je gemakkelijk een blessure of schorsing opvangen. Met het aantrekken van de intussen gekende spelers, steken we onze ambities niet meer onder stoelen of banken. Promoveren is geen kwestie van willen, maar van moeten. Er zijn nog 45 punten te verdienen. Alles is dus nog mogelijk, behalve de titel, want de kloof met Olympic Charleroi is veel te groot", weet een realistische Dailly.


    "Staf dankbaar dat ik mocht spelen"

    Er is niets plezanter voor een voetballer dan te voetballen voor een vol huis. En dat was zondag niet anders op Union. Met zo'n 5.000 fans in de tribunes was het heerlijk... oefenen. Al was het voor Vincent Vandiepenbeeck méér dan dat.

    Vandiepenbeeck is geboren in Molenbeek en hij speelde er ook van jongs af aan. Tot RWDM overkop ging. Nadien voetbalde hij voor onder meer Brussels, Geel, Willebroek en Woluwe en nu is hij al een paar jaar aan het werk bij Union. Dit seizoen begon hij in tweede klasse als kapitein, maar na een blessure verloor 'Vince' z'n plaats. In de oefengalamatch tegen RWDM mocht hij gelukkig weer opdraven in de basis... als kapitein. En hij vloekte stevig toen er met 0-1 verloren werd. "Voor sommige spelers was dit gewoon 'een derby', maar voor mij niet. Net als voor de Cabekes en Sadin speelde ik tegen de club waar het voor mij allemaal begon. Het is al een hele tijd geleden natuurlijk, maar het blijft speciaal. En ik ben dus de hele sportieve staf dankbaar dat ik deze match mocht spelen. Het was een bewuste keuze om de Brusselse spelers aan de aftrap te brengen. Ik weet dat alvast te waarderen."

    En al staat hij conditioneel weer helemaal paraat, toch denkt Vandiepenbeeck dat coach Grosjean straks weer voor Kocabas in centraal in de verdediging kiest. "Of ik tegen Lierse op een basisplaats reken? Nee, daar geloof ik niet in. Een elftal dat veel wint, daar stap je niet zomaar vanaf. Ik vermoed dus dat ik momenteel tweede keus blijf. Maar ik hou me klaar. Ja, ik ben fit, al drie maanden zelfs. Ben ik al terug de allerbeste Vandiepenbeeck? Neen, daarvoor heb ik drie of vier matchen in de basis nodig. Het echte matchritme doe je in de competitiewedstrijden op, niet in oefenpartijtjes. En ook niet op de bank."

    Felicitaties

    "RWDM won de wedstrijd en daar wil ik het voor feliciteren. Anderzijds primeert de competitie uiteraard. Oefenmatchen verlopen anders. Dat was zondag ook zo, met al die wissels in de tweede helft. Gebeurt dat niet, dan ben ik zeker dat RWDM na de rust achteruit zou zijn gemoeten. Fysiek gingen wij de bovenhand nemen. Maar geen probleem, zij deden wat wij niet konden: scoren."

    Algerijnse tester

    Tegen RWDM liet Union in de tweede helft een tester opdraven: Yousfi Abderrahmane. Een 21-jarige Algerijn die tot dusver voor Marseille B en Paris SG B uitkwam. Abderrahmane kwam met de TGV naar Brussel, maar vond naar verluidt het Union-stadion niet meteen. Hij kwam er pas dertig minuten voor de aftrap aan. Coach Grosjean liet de beloofde test doorgaan en bracht hem na de rust in. Om hem veelbetekenend in de 87ste minuut opnieuw te wisselen.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Jan 13, 2016 9:38 am

    HLN 13-1-2016

    "Op Union vertrouwen getankt"

    Voor zijn rode kaart tegen Francs Borains en zijn (derde) gele kaart tegen Waterloo moet doelman David Kempeneer twee wedstrijden brommen. Hij mist daardoor de duels tegen Doornik vanavond en zondag tegen Duffel. Zijn vervanger heet Samuel Diaz, die zijn competitiedebuut maakt.

    Tegen Doornik speelt RWDM een inhaalwedstrijd, die omwille van terreurdreiging niveau vier was afgelast. Door het forfait van Ath moest RWDM vorige zondag niet in actie komen in competitieverband, maar speelde het een heroïsche oefenwedstrijd tegen de buren van Union. RWDM won met het kleinste verschil, maar mocht die 0-1 zege vooral danken aan Samuel Diaz. De 20-jarige doelman bewees dat trainer Ost en de spelersgroep op hem kunnen rekenen.

    "Tegen Union was het een perfecte match voor mij. Voor de wedstrijd en tijdens de opwarming was ik nochtans behoorlijk nerveus.Het was toch een speciale belevenis, met zovéél supporters en tv-camera's. Eens de match op gang was gefloten en ik de eerste bal goed had gepakt, viel een pak stress van me. Naarmate de match vorderde, kreeg ik meer vertrouwen."

    Doelman Diaz was de grote uitblinker bij RWDM, want tot driemaal toe kwam een Unionspeler oog- in-oog te staan met hem. "Mijn sterke punten? Ik heb goede reflexen. Op mijn lijn ben ik redelijk moeilijk te kloppen. Ik ben niet zo groot, maar heb wel een redelijke goede detente, sprongkracht dus, en ik ben ook heel snel. Kan van pas komen als de ploeg hoog, dus zoveel mogelijk op de helft van de tegenstander, moet spelen. Ik heb heel veel vertrouwen getankt en hoop zowel tegen Doornik als tegen Duffel op hetzelfde niveau te presteren. Dat zijn natuurlijk wedstrijden met andere belangen. De competitie is nog steeds prioriteit. Ik ga mijn stinkende best doen om RWDM mee aan de nodige (zes) punten te helpen. Of ik op meer reken? David Kempeneer is een heel goede keeper met meer ervaring. Ik moet me neerleggen bij de keuzes van de trainer, maar ik denk dat het voor iedereen goed is te weten dat ik klaar sta indien men mij nodig he. Voor de rest blijf ik met beide voeten op de grond."

    RWDM SELECTIE

    Trainer Danny Ost kan nog geen beroep doen op zijn aanwinsten. Chirishungu en Rivituso zijn geblesseerd. Doelman Kempeneer is geschorst.

    Selectie: Diaz; El Quahidi, Haidara, De Troetsel, Bossio; Diansangu, Nollevaux, De Pever, Vanderhaegen; Koulibaly, Oneyka; Saigal, Witpas, Makengo, X.

    Nieuwsblad 13-1-2016

    Nieuwkomer John Nocente is bezig aan zijn beste seizoen in jaren

    Door het faillisement van Aat kon RWD Molenbeek zonder veel moeite aanvaller John Nocente op de kop tikken. De 26-jarige aanvaller is vanavond tegen Doornik evenwel nog niet speelgerechtigd.

    “Jammer, want in de heenronde scoorde ik twee keer in de derby tegen Doornik”, aldus Nocente. “We wonnen de derby uiteindelijk met 3-2. Op defensief vlak stelde die ploeg niet veel voor, hoor. Als mijn ploegmaats geconcentreerd voetballen, moeten ze dus altijd winnen.”

    Nocente kijkt reikhalzend uit naar zijn debuutwedstrijd tegen Duffel komende zondag. “Ik train al een tijdje mee met RWDM. Het was enkel wachten op de officiële aankondiging van het faillissement. Om heel eerlijk te zijn kende ik RWDM enkel van naam, het roemrijke verleden van de club was mij niet bekend.”

    “Tot ik met Aat op RWDM kwam spelen. Ik zag een paar duizend fanatieke supporters langs de zijlijn staan en toen wist ik dat het niet zomaar een club is. Op sportief vlak zet ik trouwens ook een stap vooruit.”

    De zes maanden die hij bij Aat spendeerde, omschrijft Nocente als “leerrijk”. “Ik zocht in het begin van het seizoen een club dicht bij huis. Mij opnieuw amuseren was mijn prioriteit”, vertelt Nocente, die in het verleden onder andere de kleuren verdedigde van Olympic Charleroi en RJ Waver.

    “Toen Aat kwam aankloppen, dacht ik dus: waarom niet? De club was net overgenomen door Nicolas Anelka en het bestuur was bijzonder ambitieus. In dat half jaar heb ik Anelka evenwel nooit gezien. Zijn rechterhand heeft een drietal wedstrijden bijgewoond, maar we werden op tijd betaald en ik stelde mij dus geen vragen.”

    Bij Aat klokte Nocente af op zeven doelpunten in elf wedstrijden. ''Dit is mijn beste seizoen in jaren! Ik was in het verleden niet altijd honderd procent gefocust op het voetbal en bleef ook niet gespaard van blessures. Bij RWD Molenbeek wil ik hoe dan ook op mijn elan verder gaan.”

    Nieuwkomers John Nocente, Sindou Cissé en Jordan Garcia-Calvete zijn niet speelgerechtigd aangezien het duel tegen Doornik een inhaalwedstrijd is. Tanguy Ponce Vazquez en Leon M'Bo verlieten de club. Voor het eerst sinds de aanslagen in Parijs op 13 november organiseert de club opnieuw een RWDM Village. (ela)

    Selectie: Black, Bossio, De Pever, De Troetsel, Diansangu, Diaz Menendez, El Ouahidi, Haidara, Kempeneer, Koulibaly, Makengo, Michel, Nollevaux, Onwuekelu, Serville, Vanderhaegen en Witpas.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Jan 14, 2016 10:30 am

    HLN 14-1-2016

    Te veel spelers onder hun niveau

    Na de knappe 0-1-zege in het oefenduel op Union kwam RWDM in zijn eerste competitiewedstrijd van 2016 niet verder dan een 2-2-draw tegen staartploeg Doornik. Veel spelers mogen vanaf zondag, als de nieuwkomers speelgerechtigd zijn, voor hun plaats vrezen.

    Voor de wedstrijd tegen Doornik kon trainer Danny Ost nog geen beroep doen op zijn aanwinsten. In vergelijking met de laatste wedstrijd van 2015 tegen Waterloo voerde de Molenbeekse coach wel vier (noodgedwongen) wissels door: doelman Kempeneer (geschorst), Serville, Astorino en Witpas werden vervangen door Diaz, De Troetsel (terug uit schorsing), Koulibaly (genezen) en Bossio.

    De wedstrijd kon niet beter beginnen voor RWDM, dat al na twee minuten op voorsprong klom via spits Oneyka, nadat die mooi de diepte was ingestuurd door Koulibaly. Iets voor het kwartier leidde een misverstand tussen doelman Diaz en De Troetsel bijna tot de gelijkmaker. Niet veel later werd het toch 1-1 toen Tambour een vrijschop van Fortuna over Diaz kon binnenkoppen. Nog geen zestig seconden later kwam RWDM heel goed weg toen een raket van Mula de onderkant van de lat trof. Doornik werd de betere ploeg, maar vijf minuten voor de rust knalde Diansangu de bal staalhard op de vuisten van de bezoekende doelman Henneton.

    Net zoals in de eerste helft was de eerste goede kans na rust voor RWDM. Op voorzet van Diansangu na ruim vijf minuten spelen kopte Koulibaly de bal op de lat. Iets voor het uur mocht RWDM blij zijn toen een uitschuiver van Haidara niet werd afgestraft.

    Halfweg die tweede periode kreeg Haidara weer een goede kans op voorzet van Bossio maar zijn kopbal werd spectaculair gered door de Doornikse goalie. Ruim tien minuten voor tijd mocht Koulibaly randje buitenspel op doel af gaan, op zijn knappe pas kon Oneyka zijn tweede van de avond scoren. Het venijn zat in de staart. In de toegevoegde tijd liet RWDM zich alsnog verrassen toen Breleur met een streep 2-2 maakte.

    RWDM: Diaz, El Quahidi, Haidara, De Troetsel, Bossio; Diansangu, Koulibaly, Nollevaux, De Pever (70' Marino), Vanderhaegen; Oneyka.

    Doornik: Henneton, Salembier (41' Fofana), Tambour, Romanjko, Berton, Scarpino, Pollet, Mula, Breleur, Fortuna, Dauchy

    Doelpunt: 2' Oneyka (1-0), 19' Tambour (1-1), 78' Oneyka (2-1), 93' Breleur (2-2).

    Geel: Haidara.

    Nieuwsblad 14-1-2016

    RWDM 2 - DOORNIK 2

    In de eerste tien minuten was er geen houden aan een ontketend RWDM. Na dertig seconden schoot De Troetsel naast en anderhalve minuut later trapte Onwuekelu de Brusselaars op voorsprong. Daarna kwam Doornik fel opzetten. Tambour profiteerde van een foutje van doelman Diaz Menendez om gelijk te maken, 120 seconden later ontsnapte RWDM aan de 1-2 na een trap van Mwika Mula tegen de lat.

    De tweede helft was een festival van gemiste kansen. Koulibaly kopte tegen de lat en

    ook Haidar was er met het hoofd twee keer dichtbij. Aan de overkant verloren Breleur en Fofana hun duel met de RWDM-doelman. In de slotfase scoorden beide ploegen nog elk een keer. In blessuretijd miste Marino de winning goal. (ela)

    Scheidsrechter: Schoenmaeckers. Doelpunten: 2' Onwuekelu 1-0, 20' Tambour 1-1, 78' Onwuekelu 2-1, 93' Breleur 2-2. RWDM: Diaz Menendez, El Ouahidi, De Troetsel, Haidara, Bossio, Diasangu (88' Makengo), Nollevaux, De Pever (69' Marino), Vanderhaeghen, Koulibaly, Onwuekelu. Doornik: Henneton, Salembier (44' Fofana), Tambour, Romanjko, Berton (58' Fairier), Scarpino, Pollet, Mwika Mula, Breleur, Fortuna, Dauchy. Gele kaarten: Haidara. Rode kaarten: geen.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Jan 16, 2016 11:57 am

    HLN 16-1-2016

    Maken nieuwkomers verschil?

    Zondag begint eindelijk de competitie voor RWDM. Dat wordt alvast beweerd omdat vanaf dan de winteraankopen speelgerechtigd zijn. Sofiane Kheyari, dé toptransfer, mag echter niet aantreden.Net zoals Moding: hij heeft geen toelating om officiële matchen te spelen.

    Sindou Cissé, John Nocente en Jordan Garcia Calvete zijn op papier zeker versterkingen. De twee spelers van Ath hebben dat ook al op het veld laten zien. Achter de naam van Calvete staan een aantal vraagtekens. Aan de gewezen Anderlechtspeler de eer en het genoegen om die laatste twijfels weg te nemen. Door de beschikbaarheid van deze drie jongens krijgt trainer Danny Ost meer ademruimte, meer mogelijkheden. Of de inbreng van de drie plots voor een serieuze verandering gaat zorgen, daar zijn de meningen toch verdeeld. Een ploeg staat niet bij één, twee en ook niet bij drie spelers. Als de rest van de groep niet mee wil, dan kunnen die drie niks forceren.

    Kapitein Jérôme Nollevaux weet waar het schoentje wringt. "Gewoon een gebrek aan kwaliteit", slaat hij de nagel op de kop. "Alleen als iedereen van de eerste tot de laatste minuut top is en honderd procent geconcentreerd is, kunnen we een goed resultaat neerzetten. En zowel tegen Doornik als in de twee laatste matchen voor de winterstop (Francs Borains en Waterloo, red.), die we we met wat geluk gewonnen hebben, was ons niveau gewoon niet goed. Dat de trainer ons na afloop de levieten heeft gelezen, lijkt me normaal. Tegen Doornik was het niet de eerste keer dat we in de slotminuten van een wedstrijd een goal incasseerden waardoor we verloren of een wenkende zege te grabbel gooiden. Tegen Châtelet, Fleurus-Charleroi, Rebecq, Ganshoren en nu Doornik lieten we op die manier negen punten liggen. Tel die bij ons huidig totaal en we zouden nu niet 21 maar dertig punten gehad hebben, goed voor een derde plaats en een topmatch tegen Duffel."

    Als straks alle nieuwkomers ook brengen wat van hen mag verwacht worden, dan mogen enkele jongens vrezen voor hun basisplaats en zelfs hun zitje op de bank. El Quahidi, Diansangu, Marino hebben de kwaliteiten niet. Koulibaly, De Pever, De Troetsel en Bossio hebben wel de intrinsieke kwaliteiten, maar die komen niet tot uiting op het veld. Hopelijk gaat hun rendement naar omhoog onder impuls van de aanwinsten.


    RWDM - Nieuwkomer Nocente, Cissé en Calvete zijn speelgerechtigd, Kheyari is dat vanaf volgende week. Chirishungu en Rivituso zijn geblesseerd. Kempeneer zit zijn laatste schorsingsdag uit.

    Selectie: Diaz; De Troetsel, Haidara, Serville, Bossio; Koulibaly, Nollevaux, Calvete, Cissé; Nocente, Oneyka; Saigal, Makengo, Vanderhaegen, El Quahidi, Diansangu, De Pever


    Nieuwsblad 16-1-2016

    “Niet van plan om snel terug te keren”

    RWDM verbaasde vriend en vijand door deze week middenvelder Sofian Kheyari binnen te halen. De Franse Algerijn was van 2013 tot 2015 een van de sterkhouders bij Tubeke. De voorbije zes maanden was de 31-jarige middenvelder actief bij het Algerijnse ASO Chlef. ''Toen ik in mei van vorig jaar Tubeke verliet, was het niet de bedoeling om naar België terug te keren. Zeker niet bij een vierdeklasser'', aldus Kheyari, die een contract tekende tot in juni.

    ''Manager Thierry Dailly heeft de juiste woorden gevonden om mij te overtuigen dat RWDM een goede stap is om mijn carrière opnieuw te lanceren. Zonder hem had ik niet getekend. De uitdagingen zijn immens, maar ik ben klaar om deze aan te gaan.'


    Gazet van Antwerpen 16-1-2016

    “Een extra motivatie”

    Met een logische uitzege bij Waterloo en het puntenverlies van tal van zijn concurrenten zette FC Duffel het nieuwe jaar uitstekend in. Maar zondag al staat de Duffelaars een verraderlijke valkuil te wachten met de trip naar RWDM.

    Stevig op promotiekoers zit FC Duffel op dit moment en die comfortabele positie wil de ambitieuze club maar wat graag bewaren. Een fraaie reeks van acht wedstrijden zonder nederlaag gaf de Duffelaars de voorbije weken en maanden een stevig duwtje in de rug. Een serie die FC Duffel straks wat graag een verlengstuk wil geven op bezoek bij RWDM.

    “Op basis van de heenmatch moet dat ook perfect mogelijk zijn”, weet Dimitri Hairemans. “We namen vlot afstand en ik vond het ook niet zo'n sterke ploeg. Maar daar schuilt net het gevaar. Zondag zitten er een paar duizend fans in de tribune om RWDM aan te moedigen. Het wordt dus sowieso andere koek. Maar voor zoveel volk voetballen moet ook ons een extra boost geven. Aan motivatie zal het ons niet ontbreken.”

    Ook niet bij Dimitri Hairemans zelf, die vorig weekend in Waterloo nog een keer tot scoren kwam, meteen zijn vierde treffer van het seizoen.

    “Het was alweer een poosje geleden dat ik had gescoord. Dan doet zo'n goaltje best wel deugd. Al lig ik er niet wakker van. Ik speel in een andere rol dan vorig seizoen bij Cappellen, toen de ballen er wel stevig invlogen. Kevin Spreutels produceert goals aan de lopende band en we pakken heel veel punten. Dat laatste, daar draait het vooral om. Als we op het einde van de rit bij de eerste drie finishen, zal heel Duffel tevreden zijn.”

    FC Duffel: Lars Van den Brande keert terug van de strafbank, maar nu moeten Vets en Gloub brommen. Spreutels geraakt tijdig hersteld van zijn hamstringblessure zodat voor het overige iedereen fit is.

    Kern: Hofmans, Kerckhofs, Vaesen, Van den Brande, Mariën, Tuteleers, Benali, Mezghrani, Hairemans, Rymenants, Spreutels, Shabi, D'Huyvetter, Didi, Van Bael.


    La Capitale 16-1-2016

    Kheyari pas encore qualifié, Stoica n’intéresse pas le RWDM

    ...Quant à Alin Stoica, il a été proposé au RWDM via son conseiller Georges Polimatidis. Mais pour le moment, les Molenbeekois ne paraissent pas intéressés par le joueur de 36 ans.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Jan 18, 2016 10:21 am


    HLN 18-1-2016

    Onverdiend onderuit tegen uitgekookter Duffel

    Na negen speeldagen zonder nederlaag weet RWDM opnieuw hoe de zure smaak van een verlies proeft. En de 0-1-nederlaag smaakte bitter, want de jongens van trainer Danny Ost verdienden meer, vooral op basis van hun sterke eerste helft gekruid met heel wat kansen.

    RWDM - Duffel 0-1

    In vergelijking met de midweekwedstrijd tegen Doornik wijzigde trainer Danny Ost zijn ploeg op vier (!) plaatsen. De Troetsel (ziek), Koulibaly (ziek), Vanderhaegen en Bossio (zelfs niet meer op de bank na één slechte wedstrijd, tegen Doornik) stonden niet meer in de basis. In hun plaats de nieuwkomers Cissé en Nocente en Astorino en Michel.

    RWDM startte sterk en al na vijf minuten knalde Diansangu op aangeven van Nocente op doel, maar zijn schot miste precisie. Nog voor het kwartier haalde Nocente uit, maar kon Van Den Brande de bal net op tijd ontzetten voor Oneyka het leder in doel kon verlengen. Pas halfweg de eerste helft kwam er gevaar van Duffel, maar doelman Diaz had een knappe redding in huis op een schot van Rymenants, die moederziel alleen stond en alle tijd had om af te drukken.

    Iets voorbij het halfuur was er alweer dreiging van Nocente, maar de bezoekende keeper Hofmans had een knappe reflex in huis, niemand was gevolgd om de rebound in doel te deponeren. Vijf minuten voor de rust kreeg RWDM het deksel op de neus, waarbij een terugspeelbal van Astorino naar doelman Diaz aan de basis lag. Rymenants legde de plaatselijke fans het zwijgen op.

    Strafschopmisser

    Na de pauze zakte het spelpeil en daar kon de inbreng van de derde nieuwkomer Calvete niet veel aan veranderen. Halfweg de tweede helft kon Cissé na een persoonlijke actie een penalty forceren, maar Daan De Pever, de vaste strafschopnemer, kreeg de bal niet voorbij doelman Hofmans. RWDM probeerde nog de bakens te verzetten, maar een uitgekookter Duffel, dat niet toevallig tweede staat, kon zonder veel moeite de match uitspelen.

    RWDM: Diaz, El Quahidi, Haidara, Michel, Astorino; Diansangu (Calvete), Nollevaux, De Pever (75' Vanderhaegen), Cissé; Oneyka, Nocente.

    FC Duffel: Hofmans, Vaesen, Van Den Brande, Tuteleers, Spreutels, Didi (D'Huyvetter), Hairemans (62' Kerckhofs), Mariën, Mezghrani, Benali, Rymenants (80' Mateso).

    Doelpunten: 40' Rymenants (0-1).

    Geel: Haidara, Calvete, Van Den Brande.

    Publiek: 1.800

    Rymenants bezorgt Duffel drie punten

    RWDM startte sterk en al na vijf minuten knalde Diansangu op aangeven van Nocente op doel, maar zijn schot miste precisie. Nog voor het kwartier haalde Nocente uit, maar Van Den Brande kon de bal net op tijd ontzetten voor Oneyka de bal in doel kon verlengen. Pas halfweg de eerste helft kwam er gevaar van Duffel, maar doelman Diaz had een knappe redding in huis op een schot van Rymenants, die moederziel alleen stond en alle tijd had om af te drukken. Nadien was er alweer dreiging van Nocente, maar de bezoekende keeper Hofmans had een knappe reflex in huis en niemand was gevolgd om de rebound in doel te deponeren. Vijf minuten voor de rust kreeg RWDM het deksel op de neus, waarbij een terugspeelbal van Astorino naar doelman Diaz aan de basis lag. Rymenants legde de plaatselijke fans het zwijgen op.

    Na de pauze zakte het spelpeil. Halfweg de tweede helft kon Cissé na een persoonlijke actie een penalty forceren, maar Daan De Pever kreeg de bal niet voorbij doelman Hofmans. RWDM probeerde nog de bakens te verzetten, maar een uitgekookter Duffel kon zonder veel moeite de match uitspelen.

    Nieuwsblad 18-1-2016

    RWD MOLENBEEK 0 - FC DUFFEL 1

    De 2.500 toeschouwers zagen een enthousiast RWDM aan het werk, maar de thuisploeg slaagde er niet in om Hofmans te verschalken. Duffel nam een afwachtende houding aan en op een van de schaarse kansen knalde Rymenants zijn ploeg op 0-1. Met nieuwkomer Garcia Calvete in de ploeg jaagden de Brusselaars tevergeefs op de gelijkmaker.

    Een kwartier voor tijd kreeg RWDM een unieke kans op langszij te komen nadat Cissé in de rechterhoek werd gehaakt door Van

    den Brande. De Pever ging achter de bal staan, maar Hofmans redde. Het slotoffensief leverde niets meer op. Voor RWDM was het de eerste nederlaag in negen duels. (ela)

    SCHEIDSRECHTER: Toeback. DOELPUNT: 43' Rymenants 0-1. RWDM: Diaz Menendez, El Ouahidi, Astorino, Haidara, Michel, Diasangu (55' Garcia Calvete), Nollevaux, De Pever (76' Vanderhaeghen), Nocente, Cissé, Onwuekelu. DUFFLE: Hofmans, Vaesen, Van Den Brande, Tuteleers, Spreutels, Rymenants (80' Mateso-Liongola), Didi (73' D'Huyvetter), Hairemans (63' Kerckhofs), Marien, Mezghrani, Benali. GELE KAARTEN: Haidara, Van Den Brande, Garcia Calvete.

    GVA 18-1-2016

    RWDM 0 - FC Duffel 1

    Duffel nam een afwachtende houding aan, maar op een van de schaarse kansen knalde Rymenants zijn ploeg op 0-1. De Brusselaars jaagden tevergeefs op de gelijkmaker. Een kwartier voor tijd kreeg RWDM een unieke kans om langszij te komen nadat Cissé in de rechterhoek werd gehaakt door Van den Brande. De Pever ging achter de bal staan, maar Hofmans redde. Het slotoffensief leverde niets meer op. Voor RWDM was het de eerste nederlaag in negen duels.

    SCHEIDSRECHTER: Toeback
    RWDM: Diaz Menendez, El Ouahidi, Astorino, Haidara, Michel, Diasangu (55' Garcia Calvete), Nollevaux, De Pever (76' Vanderhaeghen), Nocente, Cissé, Onwuekelu.
    FC DUFFEL: Hofmans, Vaesen, Van Den Brande, Tuteleers, Spreutels, Rymenants (80' Mateso-Liongola), Didi (73' D'Huyvetter), Hairemans (63' Kerckhofs), Marien, Mezghrani, Benali.
    DOELPUNT: 43' Rymenants 0-1.
    GELE KAARTEN: Haidara, Van Den Brande, Garcia Calvete.

    "Band brengt geen geluk"

    Dankzij een fel bevochten 0-1 zege bij RWDM en het puntenverlies van zijn concurrenten heeft FC Duffel een uitstekende zaak in de strijd om een plaats bij de top drie gedaan. De Duffelaars hebben nu al een bonus van negen punten.

    Een doelpunt van Yannick Rymenants voor de pauze bleek voldoende voor FC Duffel voor de volle pot. Met een zes op zes en krijgt de promotiedroom opnieuw wat meer vorm.

    "Dit zijn heel belangrijke punten", reageerde Lars Van den Brande. "Voor rust deden we het uitstekend, maar na de pauze kregen we het moeilijker. Met de steun in de rug van hun aanhang ging RWDM naarstig op zoek naar de gelijkmaker, maar die volgde gelukkig niet."

    Al hing de 1-1 na de pauze wel in de lucht, toen de bal op de stip ging na een vermeende fout van Van den Brande. "Mijn derde strafschopfout in mijn jongste twee matchen en telkens als aanvoerder. Het minste wat je kan zeggen is dat die band me geen geluk brengt", kon Van den Brande er om lachen. Doelman

    Hofmans ranselde de dubieuze elfmeter immers uit zijn kooi. "Ach, het was opnieuw totaal geen overtreding, maar ik lig er nu veel minder wakker van. Deze keer kost het ons geen punten."

    Integendeel: FC Duffel deed voor de tweede week op rij uitstekende zaken in het klassement. "We hebben nu een kleine marge, maar dat is geen overbodige luxe. Er wachten ons nog heel zware uitmatchen. We zullen dus vooral thuis niet al te veel meer mogen laten liggen."

    HLN 18-1-2016

    FORZA CAMPS

    Silvio Proto en Olivier Deschacht feliciteerden zichzelf met de puike tweede helft van Anderlecht. De doelman hield het erg familiair: "Mijn jongens..." Deschacht had zijn beste lijkbiddersgezicht op. Schaamte kenden ze niet, de heren.

    Hun ingeoefende pretentie nam bij mij het laatste greintje compassie weg. Ik balanceerde op de grens tussen leedvermaak en verachting.

    Dat spelers van de grootste club van het land verlies tegen AA Gent gaan relativeren met een hoge borst over een halfuurtje lomp draafvoetbal is al even treurig als de draak van een wedstrijd die ze speelden.

    Ongeneeslijk ziek.

    Creativiteit: nul. Doelkracht: nul. Omschakeling: tractorsnelheid. Esthetiek: dubbel nul! Je droomt vanzelf weg naar gevleugelde foetussen van het schoonspringen. Youri Tielemans en Dennis Praet wandelen op krukken. Matias Suárez is een oude man, der dagen zat. Niet één speler maakt nog het verschil. De afwezigheid van Steven Defour scheelt een slok op een borrel in viriliteit, maar troostend is het niet. Het accentueert alleen maar de heersende armoede. Een club als Anderlecht hoort vijf virtuoze jongens te hebben die een veld laten dansen.

    In het spel van Anderlecht is geen schim van ene Depoitre, Kums of Milicevic te bekennen. Je kan even goed naar RWDM gaan kijken.

    Zou het bij de clubleiding al doorgedrongen zijn dat er in het voetbal ook curiosa zijn, genaamd scout? Er was zondag niet één Anderlechtspeler voor wie je met goed fatsoen liefhebbers naar een wedstrijd mag lokken.

    Maestro, please, speel mij de tristesse van een fado.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jan 19, 2016 9:33 am


    HLN 19-1-2016

    "Er zit muziek in deze groep"

    Tegen Duffel speelde RWDM eindelijk nog eens een voortreffelijke wedstrijd, want dat was al een hele tijd geleden. Maar ondanks veel inzet en verschillende goede kansen via onder meer de bedrijvige John Nocente, moest RWDM toch in het zand bijten. RWDM zakt steeds verder weg in de ranglijst.

    Voor het eerst kon trainer Danny Ost een beroep doen op een aantal nieuwkomers die speelgerechtigd waren. John Nocente en Sindou Cissé kregen een basisplaats, Calvete moest vrede nemen met een zitje op de bank. Sofian Kheyari volgde de wedstrijd in de tribune. Ondanks de nederlaag moest John Nocente zich niks beklagen, want hij speelde een dijk van een wedstrijd.

    "Ik durf zeggen dat de ploeg een heel sterke prestatie heeft neergezet. En ook over mijn eigen wedstrijd ben ik best tevreden. Het had natuurlijk veel leuker geweest om minstens een punt te pakken, maar het heeft jammer genoeg niet mogen zijn. We hebben nochtans voldoende kansen kunnen creëren om minstens twee keer te scoren, maar de geluksfee stond niet aan onze zijde. Als Daan De Pever halfweg de tweede periode die penalty had kunnen benutten, dan had er zelfs nog een zege in gegeven."

    Geen excuses meer

    "Ondanks de nederlaag moeten we niet pessimistisch zijn, want in deze groep zit echt wel muziek. Dat hebben we bij momenten echt wel laten zien. Duffel is ook niet de eerste, de beste ploeg he. Je ziet dat die jongens heel goed op elkaar zijn ingespeeld. Vanaf volgende week tegen Leopold zijn er totaal geen excuses meer, want dan zal de concurrentie door de terugkeer van andere spelers, die er nu om uiteenlopende redenen niet bij waren, alleen maar groter zijn. Dat is gezond om iedereen scherp te houden", vindt John Nocente.

    Efficiëntie ontbrak

    Was trainer Danny Ost na het late gelijkspel tegen Doornik vorige woensdag razend, dan nam hij zijn spelers deze keer in bescherming.

    "Ik kan mijn jongens niets verwijten, want ze hebben veel inzet getoond. Alleen de efficiëntie ontbrak nog tegen Duffel, maar als we blijven kansen afdwingen dan moeten die doelpunten gewoon vallen. En dan moeten ook die zeges volgen."

    Voor de thuismatch tegen Leopold zouden Koulibaly, De Troetsel, Bossio, Kempeneer en Kheyari allemaal present moeten zijn. Van zware concurrentie gesproken dan.

    "Deze overwinning tegen RWDM is een stunt"

    FC Duffel liet zich niet verrassen in de heksenketel van RWDM en pakte de volle buit dankzij een goal van Yannick Rymenants. "Deze zege is een stunt", zegt hij.

    FC Duffel deed alweer een prima zaak met de 0-1-zege in Molenbeek. Leider Charleroi-Marchienne bleef weliswaar foutloos, maar de kloof met de nummers drie en vier groeide wel opnieuw aan tot respectievelijk zes en negen punten. Ook de manier waarop de Duffelaars de punten pakten in een sfeervol Edmond Machtensstadion mocht gezien worden. Beide ploegen bekampten elkaar met aantrekkelijk aanvallend voetbal en Duffel bleek het scherpst in de personen van Yannick Rymenants, die de enige goal maakte, en doelman Hofmans, die halfweg de tweede helft een penalty stopte.

    "Deze overwinning is een stunt", zegt Rymenants na afloop. "RWDM was gescout in zijn match tegen Doornik en daarin kwamen ze lang niet zo

    sterk voor de dag als nu. Je voelde aan alles dat ze absoluut wilden winnen. De thuisploeg begon met veel vertrouwen en werd zoals verwacht fel gesteund door zijn talrijk omgekomen supporters. Of we onder de indruk waren van de omstandigheden? Voor mij was het niet nieuw en het lawaai was zelfs een extra stimulans. De sfeer paste perfect bij de wedstrijd die wat mij betreft zelfs wat Engelse allures had. Tegen deze tegenstander voetballen was bijna een verademing in een reeks als deze. Het ging heel goed over en weer met kansen voor beide ploegen, maar de doelmannen speelden allebei hun wedstrijd. Vlak voor de openingsgoal had de thuisgoalie ook al een goeie parade in huis op een poging van mezelf en na de pauze kwamen we zelf goed weg wanneer Jeroen die strafschop stopte."

    "Bij het ingaan van de slotfase nam de druk van RWDM nog wel toe, maar we hielden goed stand en daarvoor verdient de hele ploeg complimenten. Het veld was zwaar, met aan de ene kant een strook ijs en aan de overzijde slijk omdat de zon aan die kant stond. Makkelijk was het dus in geen geval, maar we brachten het er wel heel goed vanaf. Dat geeft absoluut vertrouwen voor het vervolg en het zou dom zijn om nu al te denken dat we er al zijn", besluit Yannick Rymenants met de nodige voorzichtigheid.


    Nieuwsblad 19-1-2016

    ''Blij over prestatie nieuwkomers''

    Danny Ost stelde tegen Duffel drie van zijn vier nieuwkomers op, maar die slaagden er niet in om RWDM aan de zege te helpen. Toch lieten Nocente, Cissé en Garcia Calvete een goede indruk. “Ik mag niet klagen over hun inbreng”, aldus trainer Ost. ''Ze hebben de ploeg iets extra's bijgebracht en zullen zeker een rol van betekenis spelen.''

    Over de globale prestatie was Ost ook niet ontevreden. “We waren niet koelbloedig genoeg voor doel. Zelfs vanop de penaltystip lukt het ons niet om te scoren. Maar de spelers hebben wel tot het einde gevochten, die vechtlust ontbrak vier dagen daarvoor tegen Doornik. Het enige verschil met Duffel was de ervaring.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Jan 23, 2016 10:41 am


    HLN 23-1-2016

    Trainer Danny Ost onder druk

    De tijd van smoesjes en excuses is voorbij voor RWDM. Niet alleen voor de spelers, maar ook voor de trainer(s). Toegegeven, de kern waarmee in augustus werd gestart, was kwalitatief niet genoeg voor de top. Met de huidige groep moet de vierdeklasser in de top vijf geraken.

    Na de 2-2 tegen Doornik vorige week woensdag hoorde je in de tribune boe-geroep en fluitsignalen van ontevredenheid. Na de 0-1-nederlaag tegen Duffel afgelopen zondag was er echter optimisme, want de jongens van trainer Danny Ost hadden zich geweerd. De Molenbeekse coach nam ze daarom zelfs in bescherming.

    Maar het wordt hoog tijd dat RWDM eindelijk opveert en zijn ware gelaat toont. En dat moet nu zondag eindelijk gebeuren en liefst tot het einde van het seizoen, want de fans van Molenbeek willen resultaten zien en goed voetbal, als dat enigszins (erbij) kan.

    Trainer Danny Ost schreeuwde tijdens de winterstop om versterking. Hij werd voor een groot stuk op zijn wenken bediend. Er zal wellicht geen rechtsback meer bijkomen en middenvelder Brian Moding zal wellicht dit seizoen niet meer in actie kunnen komen voor de A-ploeg. Met Cissé, Nocente, Calvete en vooral Kheyari heeft RWDM meer dan een 'gewoon ploegske'. Bovendien kan trainer Danny Ost zondag tegen Leopold opnieuw een beroep doen op doelman Kempeneer, linksback Bossio, verdediger De Troetsel en flankspeler Koulibaly. Danny Ost heeft voor het eerst dit seizoen positieve selectieproblemen. Alleen daarom al staat hij onder druk, want met zo'n ploeg is alleen winnen goed genoeg.

    Sportief manager Thierry Dailly bekent dat zijn trainer nu over een sterke brede kern beschikt waarmee punten moeten gepakt worden.

    Niet ter discussie

    "Voor alle duidelijkheid, Danny Ost staat totaal niet ter discussie", opent Dailly. "In de heenronde heeft hij moeten roeien met de riemen die hem ter beschikking werden gesteld. En het is niet zijn fout dat bepalende spelers geblesseerd zijn uitgevallen. Het is overigens ook niet zijn schuld dat bijvoorbeeld De Pever vorige zondag tegen Duffel een strafschop gemist heeft, want De Pever schiet de strafschoppen normaal gezien met de ogen dicht binnen, bij manier van spreken. Maar ik begrijp de supporters, die allemaal hun mening hebben en die van mij ook mogen uiten. Ze willen resultaten zien. Woensdag werd er alvast een extra training ingelast en donderdag is de groep naar de bowling geweest gevolgd met een etentje. Kwestie van het groepsgevoel nog te versterken."

    RWDM

    Voor het eerst dit seizoen heeft trainer Ost positieve selectieproblemen. Kempeneer, Koulibaly, De Troetsel en Bossio keren terug. Kheayri is eveneens speelgerechtigd. Doelman Kempeneer zit zijn laatste schorsingsdag uit (?).

    Selectie: Kempeneer; De Troetsel, Haidara, Kheyari, Bossio; Koulibaly, De Pever, Nollevaux, Cissé; Nocente, Oneyka; Diaz, Vanderhaegen, Calvete, Makengo, Diansangu, Michel.

    "Deze wedstrijd staat met rood aangestipt"

    Als er één speler is die de partij tegen RWDM nauw aan het hart ligt, is het ongetwijfeld Michaël Jonckheere.

    "Ik speelde tien jaar bij deze club waarvan drie jaar in het eerste elftal van het toenmalig FC Brussels. Deze wedstrijd is bij de opmaak van de kalender al met rood in mijn agenda aangestipt. Des te meer omdat ik er in de heenwedstrijd wegens schorsing niet bij kon zijn. Deze week kreeg ik nogal wat berichten van de RWDM-supporters die me blijkbaar niet vergeten zijn. Het wordt een hartelijk weerzien maar de druk ligt bij hen. Hun ambities zijn duidelijk. Die waren er bij ons ook aan het begin van het seizoen. Daarom tekende ik hier. Maar het draaide anders uit. En om nu te gaan verkondigen dat we nog voor een mogelijke eindronde willen meespelen, lijkt me fors overdreven. We bekijken RWDM complexloos in de ogen. Over mijn toekomst kan ik niet veel zeggen. Ik vind het hier best leuk. Na FC Brussels besliste ik immers om wat lager te gaan voetballen wegens professionele en sociale omstandigheden."

    Derby Halle - RWDM op zaterdag 30 januari

    De derby tussen SK Halle en RWDM, die voorzien was op zondag zeven februari 2016 om 15 uur, is vervroegd naar zaterdagavond 30 januari om 19 uur. SK Halle drong op deze wijziging aan omwille van carnaval. (HUMOR?)

    Nieuwsblad 23-1-2016

    Jordan Garcia Calvete kwam na zoektocht terecht bij RWDM: “Ik wilde stoppen met voetballen”

    Vijf jaar geleden was Jordan Garcia Calvete de trotse aanvoerder bij de beloften van Anderlecht. Na een mislukte passage bij STVV en een Nederlands avontuur bij De Graafschap start de 23-jarige middenvelder van nul bij RWDM.

    Het wordt zondag uitkijken naar de eerste basisplaats van Jordan Garcia Calvete in het shirt van RWDM. Vorig week mocht de Brusselaar een halfuur invallen tegen Duffel, deze keer staat hij dichter bij een stek bij de eerste elf. Zijn laatste wedstrijd dateert intussen van 12 april 2015 met De Graafschap tegen Sparta Rotterdam.

    “Vorig seizoen speelde ik nog meer dan twintig wedstrijden in de Eerste Divisie”, aldus Garcia Calvete. “Maar ik geraakte niet verlost van een blessure aan de adductoren. Het bleef maar aanslepen, op geen enkel moment heb ik mij honderd procent fit gevoeld. In Nederland kon niemand mij vertellen wat er aan de hand was. Dokters hebben zelfs een experimentele procedure met bloed getest. Pas toen ik naar een Belgische specialist in België ben gestapt, kreeg ik een definitieve diagnose.”

    Einde contract

    Na 3,5 jaar bij De Graafschap en invalbeurten in de Eredivisie tegen Ajax, Feyenoord, Heerenveen en AZ raakten de twee partijen op elkaar uitgekeken. “Ik was einde contract, vaak geblesseerd. Voor het bestuur was ik meteen een prioriteit. Ondanks de promotie naar Eredivisie kampte de club met financiële problemen. Het budget moest naar omlaag, de club moest een pak schulden afbetalen. Was ik gebleven, dan had ik fors moeten inleveren. Op dat moment lag mijn besluit vast: ik wilde terugkeren naar België. Maar de zoektocht naar een club verliep héél moeizaam. Ik had geen makelaar meer en dan geraak je nergens binnen. Uit Nederland kreeg ik wel telefoon, maar ik bedankte vriendelijk. Ik heb toen een paar keer aan stoppen gedacht. Mijn hoofd stond niet meer naar profvoetbal.”

    Tot RWDM kwam aankloppen. “Alles klopte: het is een mooie club met supporters op het niveau van eerste klasse, het is dicht bij huis en ik kan het voetbal makkelijk combineren met mijn opleiding als commercieel afgevaardigde. Vierde klasse valt trouwens goed mee, dat heb ik tegen Duffel ondervonden.”

    RWDM

    In principe maakt nieuwkomer Sofian Kheyari dit weekend zijn debuut tegen Ukkel. Alle documenten werden naar de voetbalbond opgestuurd en volgens de club was het enkel wachten op groen licht.

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Jan 25, 2016 7:47 am

    HLN 25-1-2016

    Positie Danny Ost onhoudbaar

    De liefde tussen een deel van de RWDM-fans en trainer Danny Ost is flink bekoeld na de ontluisterende 0-2-nederlaag tegen Leopold. Na het tweede doelpunt van Leopold omstreeks het uur keerde een (groot) deel van hen zich tegen trainer Danny Ost en eiste zelfs zijn ontslag.
    RWDM is in crisis

    RWDM - Leopold 0-2

    Ondanks een bemoedigende prestatie vorige week tegen viceleider Duffel wijzigde trainer Danny Ost zijn ploeg opnieuw op vier plaatsen. Doelman Diaz zat weer op de bank voor titularis Kempeneer, El Quahidi werd naar de tribune verwezen, terwijl Diansnagu en De Pever vrede moesten nemen met een zitje op de bank. Ook in de tribune Serville en Bossio, die als zestiende man afviel voor de jonge Astorino als linksback. De Troetsel werd rechtsback terwijl Vanderhaegen en Calvete een basisplaats kregen.

    De eerste helft van de eerste periode was er nauwelijks wat te beleven. Uit het niets werd het echter 0-1 voor Leopold na balverlies van Astorino aan Burgo. Laatstgenoemde stuurde de bal perfect tot bij Agbar, die er beheerst 0-1 van maakte. In het derde kwartier zorgde RWDM voor lichte opwinding met schoten vanuit de tweede lijn. Omstreeks het uur werd het zowaar 0-2 langs Kuci op aangeven van Seoudi, die al te makkelijk de achterlijn kon halen en perfect kon afleggen. De dubbele achterstand en het lamentabele spel van RWDM zorgden voor heel wat ongenoegen in de tribune. Een bepaalde groep van supporters eisten het ontslag van Danny Ost, anderen riepen letterlijk 'Danny buiten' en 'Bye, bye Danny'.

    Zesde nederlaag

    Tussen het gejoel door probeerde RWDM via de ingevallen De Pever en De Troetsel nog de bakens te verzetten, maar het mocht niet meer baten. De zesde nederlaag was meteen een feit. Na het laatste fluitsignaal dropen de spelers en technische staf snel af naar de kleedkamers. Trainer Danny Ost blonk uit in afwezigheid en liet de pers links liggen. Niet echt respectvol, ook al zal de ontgoocheling vooral bij hem bijzonder groot geweest zijn.

    RWDM: Kempeneer, De Troetsel, Haidara, Michel, Astorino; Vanderhaegen (51' Diansangu), Nollevaux, Cissé; Nocente (51' Koulibaly), Calvete (64' De Pever), Oneyka.

    Leopold: Hatefi, Lacroix, Chairi, Devos (39' Vanonckelen), Maiga, Durvaux, Jonckheere, Agbar (78' Deghislage), Burgo, Saoudi, Kuci (63' D'Alessandro).

    Doelpunten: 24' Agbar (0-1), 59' Kuci (0-2).


    Nieuwsblad 25-1-2016

    RWDM 0 - UKKEL 2

    Danny Ost en zijn troepen lijken het noorden helemaal kwijt. Tegen Ukkel slaagde RWDM er voor de derde thuiswedstrijd op rij niet in om te winnen. Ukkel speelde goed in blok en stuurde aan op een gelijkspel. Halfweg de eerste helft klommen de bezoekers op voorsprong via Agbar. Na rust probeerde Ost tevergeefs het vuur de bakens te verzetten, maar de reactie van zijn spelers was flauw. Toen Ukkel op het uur de score verdubbelde begon het publiek te morren. Op een vluchtschot van de De Pever na hing de aansluitingstreffer nooit in de lucht. Diep in de tweede helft miste Vanonckelen de 0-3. Na het laatste fluitsignaal moesten de spelers onder licht gejoel het veld verlaten.

    Scheidsrechter: Alexis.
    Doelpunten: 25' Abgar, 0-1, 60' Kuci 0-2.
    RWDM: Kempeneer, Astorino, Haidara, De Troetsel, Michel, Vanderhaeghen (53' Diansangu), Nollevaux, Garcia Calvete (66' De Pever), Cissé, Onwuekelu, Nocente (53' Koulibaly).
    Ukkel: Hatefi, Lacroix, Chairi, Abgar (80' Deghislage), Burgo, Saoudi, Dandois (40' Vanonckelen), Maiga, Durvaux, Kuci (65' D'Alesandro), Jonckheere.
    Gele kaarten: Maiga, Jonckheere, Astorino.
    Rode kaarten: geen.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jan 26, 2016 8:16 am


    HLN 26-1-2016

    Trainer Danny Ost op de wip

    De kans dat Danny Ost komende zaterdag op het veld van SK Halle nog als hoofdtrainer op de bank zit bij RWDM is na de 0-2 nederlaag tegen Leopold bijzonder klein geworden. Gisterenavond was het bestuursvergadering met als hoofditem "Hoe kan de sportieve crisis bezworen worden?"

    Na de heroïsche zege in de oefenwedstrijd op Union (0-1), glijdt RWDM in de competitie steeds verder af. Met een één op negen tegen Doornik, Duffel en Leopold presteerde RWDM zwaar onder de verwachtingen. Na de 2-2 tegen Doornik klonk het excuus dat er nog geen beroep kon gedaan worden op de nieuwkomers. Na de 0-1 nederlaag tegen Duffel klonk het excuus dat Duffel wel een topploeg is. Maar tegen Leopold waren er geen excuses, Leopold is geen topploeg en alle nieuwkomers waren beschikbaar, behalve Sofian Kheyari. Of wordt zijn afwezigheid ook als een excuus ingeroepen? Dat zou dan een vroege (Halse ?) carnavalgrap zijn, want een ploeg zou niet mogen vallen of staan bij één speler, ook al is hij - op papier - steengoed.

    Een halfuur na de wedstrijd verklaarde een speler, die anoniem wenste te blijven, dat de groep een 'shock' nodig heeft. Maar dat die 'shock' in de eerste plaats wel moet komen van de spelersgroep. De groep fans die Danny Ost verantwoordelijk acht voor de sportieve malaise wordt met de week groter. "Hij heeft genoeg krediet gekregen", klinkt het bij de harde kern RWDM-supporters. "Verliezen met goed voetbal is één zaak, maar slecht spelen en verliezen, dat is nog een ander paar mouwen", klonk het zondag in koor bij hen. "Zeker als je ziet welke ploeg 'wij' op papier hebben."

    Sportief manager Thierry Dailly wilde gisteren niet ontkennen noch bevestigen dat het bestuur het vertrouwen in Danny Ost als trainer heeft opgezegd.

    "Alvorens er een beslissing wordt genomen zullen alle aspecten geëvalueerd worden. Danny is en blijft in mijn ogen een toptrainer, maar de resultaten pleiten echter niet in zijn voordeel. Zondag heb ik na de match lang gepraat met de technische staf om een verklaring te vinden. Dat de supporters niet happy zijn, dat kan ik ook ten volle begrijpen. Maar in moeilijke momenten moet je het hoofd koel proberen te houden. We moeten handelen in het belang van de club én in alle sereniteit en met respect.

    SK Halle "Eén op zes deed ons niet twijfelen"

    SK Halle won zondag op het veld van Waterloo met 0-3. Na twee wedstrijden waarin Halle geen loon naar werken kreeg deed de zege bijzonder veel deugd. Omdat concurrenten Wolvertem, Rebecq en Fleurus zondag steken lieten vallen deed Halle in het klassement een goede zaak. Het deelt nu de vierde plaats met Sterrebeek en komt steeds dichterbij het behoud in vierde klasse.

    "We konden een overwinning goed gebruiken", vertelt doelman Bart Pauwels. "De voorbije weken speelden we telkens heel goed, maar we moesten vrede nemen met een magere één op zes. Daarom was de partij op Waterloo heel erg belangrijk. Bovendien waren we uit op revanche na de nederlaag uit de heenwedstrijd. Waterlo begon goed, maar we kwamen op geen enkel moment in de problemen. Na de openingstreffer van Cunche hebben we de wedstrijd onder controle gehouden. Met de thuiswedstrijd tegen RWDM

    in het vooruitzicht was het belangrijk om de drie punten mee huiswaarts te nemen. Nu dat gelukt is kunnen we de topper van komend weekend in alle rust voorbereiden." Dankzij de zege op het veld van Waterloo kon Halle de mindere start van de terugronde min of meer goed maken. "Die één op zes deed ons niet twijfelen", vertelt Pauwels. "Hadden we tegen Wolvertem en Francs Borains onder gelegen, dan was er reden geweest om aan onszelf te twijfelen. We hebben echter beide wedstrijden gedomineerd, maar kregen niet wat we verdienden. In twee wedstrijden kregen we vijf tegendoelpunten om de oren. Dat was iets teveel van het goede. Daarom was het belangrijk om zondag tegen Waterloo de nul op het bord te houden. We komen opnieuw drie puntjes dichter bij het behoud en dat blijft nog altijd ons doel." Komend weekend neemt Halle het op eigen veld op tegen RWDM. Een match waar men op Lamme Guiche naar uitkijkt. "Een match tegen RWDM brengt doorgaans veel volk op de been en dat zorgt altijd voor een bijzondere sfeer. Dit is een wedstrijd waar ik naar uit kijk. RWDM is heel ambitieus, maar voorlopig kan het de verwachtingen niet inlossen. Vroeg of laat zal de ploeg wel ontploffen, maar hopelijk wachten ze daar nog een weekje mee."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Jan 27, 2016 10:03 am


    HLN 27-1-2016

    Danny Ost leidde gisteren de training bij RWDM niet

    Geen trainer Danny Ost gisteren op de training van RWDM. En ook geen assistent-trainer Pascal Hofman. Een veeg teken? Het ziet er dus naar uit dat de laatste uren van de Brusselaar zijn geteld als hoofdcoach van RWDM. In de wandelgangen circuleren reeds de namen van mogelijke opvolgers zoals Patrick Thairet, Marc Wuyts en Philip Droeven (ex-Waterloo). Mogelijk wordt de nieuwe trainer vandaag of morgen voorgesteld en zit hij zaterdag op Halle al op de bank.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Jan 28, 2016 9:26 am


    Nieuwsblad 28-1-2016

    ''Het bestuur moest ingrijpen''

    Danny Ost is niet langer trainer van RWDM. De tegenvallende resultaten na de winterstop en een ontevreden spelersgroep kostten Ost zijn job bij de Brusselaars. “De breuk met de spelers was niet meer te herstellen'', vertelt manager Thierry Dailly.

    RWDM moet op zoek naar een nieuwe coach. Na de verrassende thuisnederlaag tegen Ukkel vroeg manager Thierry Dailly nog bedenktijd om over het lot van Ost te beslissen, gisteren zette het bestuur de samenwerking dan toch stop.

    Krediet opgebruikt

    Ook assistent-trainer Pascal Hofman moet opstappen.

    De recente 1 op 9 in drie thuiswedstrijden en de teleurstellende tiende plaats in het klassement waren er te veel aan.

    “Het was een moeilijke, maar weloverwogen beslissing'', aldus Dailly.

    ''We hebben als bestuur alle parameters onderzocht en we zijn tot de conclusie gekomen dat we nu moesten ingrijpen.''

    Ondanks de komst van een rits nieuwe spelers tijdens de winterstop - John Nocente, Sindou Cissé, Jordan Garcia Calvete - slaagde Ost er niet in om RWDM uit de buik van het klassement te loodsen.

    Binnen de spelersgroep was het krediet van Ost al een tijdje helemaal opgebruikt. Meteen na het verlies tegen Ukkel kwam de spelersraad bestaande uit Nollevaux, De Troetsel en De Pever samen om overleg te plegen met een deel van de sportieve staf. Uit dat gesprek bleek dat de overgrote meerderheid van de spelersgroep niet meer achter Ost stond.

    De spelers voelden dat ze een elektroshock nodig hadden om de laatste rechte lijn van de competitie in te gaan.

    “Danny is een uitstekende trainer, maar zijn boodschap kwam niet meer aan”, bevestigt Dailly.

    “De voorbije weken kregen we verschillende signalen vanuit de spelersgroep dat de chemie was uitgewerkt. In een kern van 25 spelers is het normaal dat niet iedereen door dezelfde deur kan als de trainer. Maar als driekwart van de groep en een deel van de technische staf uitgekeken is op de trainer, dan is het over en out.”

    “Er zijn een paar zaken gebeurd waardoor de breuk onherstelbaar is. Danny is een vechter, maar deze strijd kon hij onmogelijk winnen.''

    Het lijkt er dus op dat de spelers een putsch hebben gepleegd om Ost buiten te werken.

    Niet gehaast

    “Of de spelers de macht hebben gegrepen? Dat zal nooit gebeuren, toch niet onder mijn bewind. Ik verwacht hoe dan ook een reactie van hen. Ik heb hen gewaarschuwd dat de discipline wordt aangescherpt en dat we bij de minste misstap strenger zullen optreden.''

    Voorlopig nemen Fabian Lambot en Seth Nkandu de fakkel over.

    “Ik heb al enkele kandidaturen ontvangen, maar we zijn niet gehaast om een nieuwe trainer aan te stellen. Ik zoek sowieso iemand die vertrouwd is met het voetbal in derde en vierde klasse'', besluit Thierry Dailly.

    HLN 28-1-2016

    Nieuwe coach tegen SK Halle

    Na de 0-2-thuisnederlaag zondag tegen Leopold stond het in de sterren geschreven dat dit trainer Ost zijn kop zou kosten. En zo is ook gebeurd. Gisteren werd officieel een einde gemaakt aan de samenwerking tussen RWDM en Danny Ost.

    Niemand die eigenlijk verbaasd is over het ontslag van Danny Ost. In het voetbal bestaat immers een ongeschreven wet dat de trainer quasi altijd het gelag betaalt als de resultaten tegenvallen. En ook Danny Ost is hieraan niet ontsnapt.

    De schitterende voorbereiding, met enkele heroïsche zeges in de beker van België, deden de hoop op een goed seizoen hoog oplaaien bij vooral de RWDM-fans. De club uit Molenbeek begon met een zes op zes, maar behalve de (enige) schitterende wedstrijd op het veld van Leopold, was het spelniveau niet om over naar huis te schrijven. Voor de winterstop kon Danny Ost nog zijn hachje redden met een zes op zes tegen Francs Borains en Waterloo, maar vriend en tegenstander moesten bekennen

    dat dit niet met goed voetbal was. Mede op zijn verzoek werden versterkingen binnengehaald. Pas tegen Duffel kon hij er een beroep op doen en zag je één helft een opflakkering in het spel. Tegen Leopold zondag was het alweer huilen met de pet op. Het gros van de achterban keerde zich tegen trainer Danny Ost. Zij riep onder meer "Bye, Bye Danny", "Merci Danny" (ironisch) en "Danny buiten". Voor het bestuur het signaal om in te grijpen.

    "Als bestuur hebben we alles gedaan om de rust te bewaren, ondanks het feit dat het spel en de resultaten niet strookten met de verwachtingen", vertelt bestuurslid Danny Vander Eeckt. "Na de toffe 0-1-zege op Union hadden we gehoopt dat de trein zou gelanceerd zijn en dat we in de drie komende thuismatchen een 9 op 9 zouden pakken, maar we sprokkelden slechts één puntje. We vinden het bijzonder jammer dat we afscheid hebben moeten nemen van Danny, maar na enkele interne gesprekken hadden we bijna geen andere optie meer. Het woord is nu aan de spelers. Zij moeten allemaal eens voor de spiegel gaan staan en zichzelf in vraag stellen. Maar we geloven in hun kwaliteiten en hopelijk pakt de mayonaise met de nieuwe trainer wel."

    Het ziet er naar uit dat ook T2 Pascal Hofman niet meer deel zal uitmaken van de technische staf.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jan 29, 2016 9:29 am

    Nieuwsblad 29-1-2016

    Rits is nieuwe trainer RWDM

    Amper een dag na het ontslag van Danny Ost heeft RWDM een nieuwe oefenmeester aangesteld. Christian Rits komt over van derdeprovincialer Asse Z 2002 en krijgt de zware taak om het ambitieuze RWDM in de top van het klassement te parkeren. De Brusselaars staan momenteel op een tiende plaats op zeven punten van de vijfde stek. “Na een screening van alle kandidaten is onze keuze gevallen op Rits, een trainer die een zekere affiniteit heeft met het Edmond Machtens Stadion”, klinkt het bij de Brusselse club.

    Rits is dus geen onbekende in het Edmond Machtensstadion. In 2011 was hij trainer van FC Brussels. Enkele jaren geleden vormde Rits bij Ternat al een succesvol tandem met sportief manager Thierry Dailly. Het duo loodste Ternat van de provinciale reeksen tot in derde klasse.

    “Rits kent het huis, het merendeel van de spelers en is ook vertrouwd met de lagere reeksen in België. We twijfelen er niet aan dat zijn discours zal aanslaan bij de spelers.” De 51-jarige Brusselaar gaf donderdag zijn eerste training en zit zaterdag voor de verplaatsing naar Halle op de bank.

    HLN 29-1-2016

    "Groep met veel kwaliteit"

    Nog geen 24 uur na het officieel ontslag van Danny Ost heeft RWDM een nieuwe trainer aangesteld. Christian Rits, die bij derdeprovincialer Asse Z 2002 A werd weggeplukt, kreeg een contract tot het einde van dit seizoen.

    Het bestuur van RWDM heeft dus niet lang getalmd om een nieuwe coach aan te stellen. Christian Rits, die in het verleden met succes heeft overgenomen van Michel Dewolf bij het toenmalige FC Brussels, leidde gisterenavond al zijn eerste training. Alvorens het trainingsveld op te zoeken, sprak hij de voltallige spelersgroep toe, waarin hij rekent op het eergevoel van de spelers. "De eerste contacten dateren van zondagavond, ook al was dat toe zeer informatief", geeft hij aan. "Toen was er dus helemaal nog niets concreet. Maar de dagen daarop zijn er wel concrete gesprekken gevoerd en de wil om samen te werken was sterk aanwezig langs beide kanten", vertelt Rits, die zich eerst moest vrijmaken bij Asse, maar zaterdag op Halle wel al op de bank zal zitten.

    "Wat ik in twee dagen kan doen? Vooral veel praten met de jongens. Ik heb vanavond ook een tactische training ingelast. Behalve de jongens vertrouwen geven, wil ik ook een duidelijke tactiek hanteren zodat iedereen weet wat zijn taken zijn. Een goede organisatie is nu onontbeerlijk."

    "Als supporter heb ik heel wat wedstrijden gezien van RWDM. Ik ken ook heel wat jongens van de huidige brede kern. Hoewel het de voorbije weken niet zo goed ging, ga ik niet alles overhoop gooien. Ik heb een type-ploeg voor ogen, maar iedereen zal zich opnieuw moeten bewijzen. Niet zozeer voor mij, maar voor het bestuur, dat de afgelopen zes maanden heel veel heeft gedaan voor de club en vooral ook de supporters. Voor hen moeten iedereen zijn truitje nat maken, voor hen moeten de spelers van de eerste tot de laatste seconde de ziel uit hun lijf lopen."

    De nieuwe technische staf zal bestaan uit Christian Rits, Fabian Lambot, Patrice Detienne en Seth Nkandu.
    Hopje
    Hopje


    Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 2015-09-02

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Hopje Fri Jan 29, 2016 12:04 pm

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Jan 30, 2016 9:03 am

    HLN 30-1-2016

    RWDM

    Nieuwe trainer Rits heeft positieve selectieproblemen daar iedereen fit is. Kheyari is eveneens speelgerechtigd. Doelman Kempeneer zit zijn laatste schorsingsdag uit.

    Kern: Kempeneer; De Troetsel, Haidara, Michel, Bossio; Koulibaly, Kheyari, Nollevaux, Cissé; Nocente, Oneyka; Diaz, De Pever, Vanderhaegen, Calvete, Serville

    Nieuwsblad 30-1-2016

    “Spelers moeten beseffen dat ze voor RWDM voetballen”

    Christian Rits leidde deze week zijn eerste twee trainingen bij RWDM en staat vanavond al voor een lastige opdracht tegen Halle. “De mentaliteit op training was uitstekend. Ik verwacht dezelfde ingesteldheid tijdens de wedstrijd”, aldus Rits. “Geen negentig minuten, maar tot het moment dat de scheidsrechter affluit. De wedstrijdmentaliteit was blijkbaar een probleem de voorbije wedstrijden. Supporters voelen dat. Mijn discours was heel duidelijk: jullie spelen niet voor om het even welke provincieclub. De spelers moeten respect hebben voor het vierletterwoord RWDM. Ik heb op training dus de nadruk gelegd op het mentale aspect. Ik wil dat iedereen zich betrokken voelt, ook de bankzitters. De groep moet ook beseffen dat het deels verantwoordelijk is voor de slechte gang van zaken. Zij hebben schuld aan het ontslag van Danny Ost en zijn assistent.”

    De zoektocht naar een nieuwe trainer was duurde slechts 24 uur. Woensdag werd Ost ontslagen, donderdag stond Rits al voor de deur. Pikant detail: Rits en Ost zijn boezemvrienden. “Danny en ik kennen elkaar ruim veertig jaar. We waren ploegmaats bij Union. Net als onze broers en vaders. Toen ik hem het nieuws vertelde, was Danny niet kwaad. Hij neemt mij niets kwalijk. Waarom zou hij ook? Ik heb hem niet ontslagen en ik hem ook mijn cv niet gestuurd. De club heeft mij gecontacteerd. Als ik niet was gekomen, dan had een andere trainer zijn plaats genomen.

    “Alleszins op mijn hoede”

    Zaterdag om 19 uur wordt het over de koppen lopen op de Lamme Guiche. SK Halle verwacht voor de derby met RWD Molenbeek immers de grote volkstoeloop. Voor trainer Alan Haydock, die als speler de kleuren van RWDM droeg, wordt het een speciale match.

    “Niet elk seizoen krijg je de kans om voor een vol huis te spelen”, aldus de Halse trainer Alan Haydock. “We hechten dan ook veel belang aan een goede organisatie en alles moet tiptop in orde zijn. In de druk bijgewoonde eindrondematch vorig jaar tegen Stokkel bewezen we een topper in goede banen te kunnen leiden. Dat zal nu niet anders zijn. We willen de fans prima ontvangen.”

    “RWDM en zijn aanhang blijven me trouwens na aan het hart liggen. Ik was er tien jaar actief als speler, vijf jaar bij RWDM en vijf jaar bij FC Brussels, en was ook aanvoerder. Ik maakte er mooie momenten mee en speelde Europees

    tegen Besiktas. Ik was dan ook blij dat RWDM dit seizoen weer uit zijn as herrees. Hoed af voor de initiatiefnemers, die de club weer op de rails zetten.”

    Heel moeilijk

    “Vanavond kruisen we voor de tweede keer dit seizoen de degens met de Brusselaars. Op RWDM werd het 0-0 na een gesloten wedstrijd. Het belooft ook nu heel moeilijk te worden. Na hun 1 op 9 en met de komst van Christian Rits in de plaats van de ontslagen trainer Danny Ost, zal RWDM zich willen bewijzen. Aan kwaliteit is er zeker geen gebrek. Bovendien spelen ze meer ontspannen buitenshuis, omdat er dan minder druk is. Ik ben alleszins op mijn hoede.”

    “SK Halle hield een schitterende generale repetitie op Waterloo. We scoorden driemaal en hielden de nul. Net als in de heenronde tellen we na vier wedstrijden 7 op 12. Regelmaat is dus echt aan ons besteed.”

    “Ik heb een goede groep en de sfeer is optimaal. Druk is er niet, maar we proberen wel zo hoog mogelijk te eindigen.”

    “Vanaf volgende week beginnen de onderhandelingen met de spelers. De kern zo veel mogelijk behouden is het doel.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Feb 01, 2016 9:49 am


    HLN 1-2-2016

    Christian Rits debuteert met draw op SK Halle

    Nauwelijks 48 uur na zijn aanstelling als nieuwe hoofdtrainer pakte Christian Rits met RWDM een punt op het veld van Halle, dat in het slot nog het dichtst bij de overwinning was, maar tot tweemaal toe doelman Kempeneer op zijn weg vond.

    SK Halle - RWDM 1-1

    In vergelijking met de wedstrijd tegen Leopold vorige week voerde de nieuwe RWDM-coach vier wissels door. Drie spelers die in ongenade waren gevallen bij ex-trainer Danny Ost stonden weer in de basisploeg: linksachter Bossio, De Pever en Diansangu. Kheyari maakt zijn debuut. Uit de basisploeg: Astorino, Calvete, Vanderhaegen en Nocente. Op de eerstgenoemde na zaten de andere drie wel op de bank.

    SK Halle begon het gretigst en zorgde in de eerste twintig minuten van de eerste helft voor de meeste dreiging met enkele schoten vanop afstand via Musoni en Buscema. Pas op het einde van het tweede kwartier kon RWDM - heel gevaarlijk - dreigen, maar een pegel van De Pever van net buiten de grote driehoek werd door Ophalvens op de lijn gekeerd. Vijf minuten voor de rust nog even opwinding toen bezoeker Cissé zonder kijken de bal achteruit speelde waardoor Halle de tegenaanval kon inzetten, maar toch niet kon scoren.

    De thuisploeg begon ook goed aan de tweede helft en dat leverde al snel de voorsprong op waarbij het centraal duo Kheyari-Michel zich iets te makkelijk liet verrassen door Musoni, die na een dieptepas van Buscema alleen voor doelman Kempeneer kwam en scoorde: 1-0.

    Kempeneer redt in slot

    De Halse pret was van korte duur, want krachtpatser Oneyka werd gelanceerd, liep er twee plaatselijke verdedigers af om finaal met een streep de 1-1 te maken. Daarna zakte het spelpeil tot tien minuten voor tijd Diansangu op aangeven van Nocente moest scoren, maar doelman Pauwels knappe redde. In de toegevoegde tijd moest RWDM-doelman Kempeneer nog twee reddingen uit zijn mouw schudden.

    SK Halle: Pauwels, Dubois, Phiri, Lovenweent (76' Duret), Dailly, Cunche, Pête, Duchesne, Buscema (84' Elmjouzi), Van Ophalvens, Musoni,

    RWDM: Kempeneer, De Troetsel, Kheyari, Michel, Bossio; Diansangu (81' Vanderhaegen), Haidara, De Pever (60' Nocente), Nollevaux, Cissé (66' Calvete), Oneyka

    Doelpunten: 53' Musoni (1-0), 56' Oneyaka (1-1)

    Geel: Oneyka, Buscema,

    Publiek: 1500

    "Goede mentaliteit, maar nog te veel afval in spel"

    Nieuwe RWDM-trainer Christian Rits maakte na afloop ruim de tijd om de pers te woord te staan, een groot verschil met zijn voorganger. Rits was ook eerlijk in zijn analyse en zocht geen excuses.

    "Ik denk dat de jongens een goede mentaliteit hebben getoond en dat is zeer hoopgevend voor de toekomst. Maar ons spel moet nog beter, veel beter. Op papier beschik ik over veel spelers met sterke kwaliteiten, maar we moeten nu werken aan een ploeg die als een geoliede machine gaat spelen. Ik zag nog te veel afval in ons spel,

    zowel verdedigend als aanvallend. Je zag ook dat sommige jongens last hadden van zenuwen. Wat me het meest dwars zit, is dat ons tegendoelpunt ontstaan is door een fout bij ons en niet omdat Halle zelf die kans heeft afgedwongen. Langs de andere kant wel knap dat we na de 1-0-achterstand de veerkracht hadden om snel terug te slaan. Ik denk dat een puntendeling logisch is, ook al hadden we hier graag gewonnen, maar we hebben als RWDM zijnde nu eenmaal het effect van een rode lap op een stier."

    Match van het seizoen

    "Tegen ons speelt iedere tegenstander de match van het seizoen. Tegen de komende thuismatch tegen leider Ol. Charleroi wil ik dat we nog meer onze wil kunnen opdringen. Maar dan moeten we wel nog wat aan de conditie werken, want die is niet helemaal in orde", stelde hij vast

    Nieuwsblad 1-2-2016

    Alan Haydock en ook Christian Rits tevreden

    “Ontgoocheld met de draw, een beetje, want ik zag een prima SK en op basis van de kansen hadden we kunnen winnen”, aldus trainer Alan Haydock. “Even voor het einde kwamen we dicht bij 2-1. Op technisch vlak waren we top en we legden mooie en vloeiende acties op de mat.”

    RWDM herbergt natuurlijk veel individueel talent, maar we boden meer dan weerwerk. Halle bewees eens te meer het niveau aan te kunnen. De spelers toonden alweer veel mentaliteit en karakter en hun noeste trainingsarbeid legt ze geen windeieren.”

    “Jammer genoeg konden we na het doelpunt van Elyakim Musoni onze voorsprong niet lang vasthouden. Na slecht uitverdedigen lieten we wat te veel ruimte en zo'n kans mag je een snelle spits als Onwuekelu niet geven.”

    “Toch ben ik tevreden en fier op mijn spelers. Iedereen liep zich te pletter en werkte voor de ploeg. Het collectief primeert ook. Met 29 punten en een vierde plaats doen we het trouwens uitstekend en zijn we aan een heel regelmatig parcours bezig.”

    “Op Halle punten komen rapen is niet makkelijk”, aldus kersvers RWDM-trainer Christian Rits. “SK speelde goed georganiseerd, gaf weinig of niks weg en bleek offensief sterk. Ik zag een goede mentaliteit bij mijn spelers. Na de achterstand toonde de ploeg weerbaarheid en kon ze terugslaan. Dat stemt me tevreden.”

    “Het ontbreekt wat aan automatismen. De voorbije dagen heb ik op mentaal vlak gewerkt. De spelers moeten het vertrouwen terugvinden. Er is nog werk aan de winkel, maar ik heb nu 14 dagen om alles op punt te stellen voor de match tegen leider Olympic.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Feb 02, 2016 9:24 am


    HLN 2-2-2016

    "Nog niet alles perfect tegen Halle"

    RWDM heeft op het veld van Halle een negatieve spiraal halt toegeroepen, ook al levert het behaalde 1-1 gelijkspel maar een puntje op waardoor de Molenbeekse club niet echt kan opschuiven in de ranglijst. Kapitein Jerôme Nollevaux zag veel inzet, maar weet dat nog niet alle perfect was.

    De derby tegen Halle betrof een vooruitgeschoven wedstrijd, waardoor RWDM volgend weekend vrij is. De nieuwe trainer Christian Rits heeft zodoende twee weken de tijd om de ploeg naar zijn hand te zetten en de spelers te kneden.

    "Op twee dagen kan en mag je geen wonderen verwachten van de nieuwe coach, maar ik denk dat ik mag en kan zeggen dat we als ploeg toch op een positieve manier hebben gereageerd na ons debacle een week geleden tegen Leopold. We hebben met enorm veel inzet

    gespeeld. Ik denk dat onze fans dat gewaardeerd hebben, want ze hebben ons echt aangemoedigd tijdens de wedstrijd. Tenzij ik slechte oren heb, denk ik niet dat er één negatieve reactie vanuit het publiek is gekomen. Geen boe-geroep, noch afkeurende fluitsignalen. De derby tegen Halle is een nieuwe start, waar we verder op moeten bouwen. Er zijn nog tien wedstrijden te gaan, we moeten er het beste van maken."

    Tellers voor iedereen op nul

    Jerôme Nollevaux wilde nog één keer terugkomen op het ontslag van Danny Ost.

    "Het is natuurlijk niet alleen zijn fout geweest dat onze prestaties onder de verwachtingen waren. Maar in het voetbal bestaat er nu eenmaal een ongeschreven wet dat de trainer bijna altijd geslachtofferd wordt als de resultaten tegenvallen."

    Ingewijden weten dat Danny Ost niet alleen om de tegenvallende resultaten aan de deur gezet, maar vooral ook omdat het gros van de spelers gewoon niet meer door één deur kon met hem omwille van zijn soms speciale aanpak.

    Christian Rits is alvast een heel ander type trainer. Maar toch zal de spelersgroep moeten opstaan.

    "Door de versterkingen enerzijds en weinig blessures anderzijds beschikt onze trainer over een ruime kern. De onderlinge concurrentie zal de komende weken alleen maar toenemen.

    Iedereen zal dus het beste van zichzelf moeten geven om een stekje in de selectie te veroveren. De coach heeft alvast aangegeven dat de tellers voor iedereen terug op nul staan en dat de besten zullen spelen.

    "Dit is een logische uitslag"

    SK Halle speelde zaterdagavond 1-1 gelijk in de topper tegen RWDM. In een zenuwachtige wedstrijd kwam Halle op voorsprong via Musoni, maar RWDM bracht de stand snel opnieuw in evenwicht en kwam in de slotfase zelfs nog een paar keer dicht bij het winnende doelpunt.

    Op Lamme Guiche was men niet ontevreden met de puntendeling tegen de Brusselaars. "Een gelijkspel is volgens mij correct", vertelt middenvelder Thomas Van Ophalvens. "Wij waren voor de rust baas. We speelden heel geconcentreerd en kregen een paar mooie kansen, maar helaas kwamen we niet tot scoren. Dat lukte wel kort na de rust. Jammer genoeg konden we die voorsprong amper vijf minuten vasthouden. We dachten dat we na die goal van Musoni op weg waren naar winst, maar lang duurde de vreugde niet. Misschien zorgde die goal er wel voor dat we even de concentratie verloren. In het slotkwartier kwam RWDM nog een paar keer gevaarlijk opzetten. Ik denk dat een gelijkspel voor beide ploegen perfect aanvaardbaar is." De wedstrijd tegen RWDM bracht ondanks het hondenweer aardig wat supporters op de been. Volgens Van Ophalvens zorgde de komst van RWDM voor iets meer nervositeit bij de thuisploeg.

    "Vooral de eerste helft was heel intens", zegt Van Ophalvens.

    "Dit zijn de wedstrijden waar je het voor doet. Er was heel veel volk en als voetballer is het altijd leuker spelen met veel supporters langs de zijlijn. Bovendien kennen beide ploegen mekaar heel goed en heeft trainer Alan Haydock een verleden bij RWDM. Dat gaf deze wedstrijd nog wat extra piment. Het is altijd leuker om dit soort wedstrijden te spelen. Dat we ondanks de hoge inzet toch een punt uit de brand wisten te slepen is mooi meegenomen." Komend weekend komt Halle niet in actie, maar nadien volgen met wedstrijden tegen Duffel en Leopold een paar zware opdrachten. "Dat weekje zonder competitievoetbal zal deugd doen", zegt de 26-jarige Van Ophalvens. "Het seizoen is al heel zwaar geweest en links en recht beginnen wat kleine blessures op te duiken. Zo'n vrij weekend is de ideale gelegenheid om wat rust te nemen. Nadien volgen nog uitwedstrijden tegen alle topploegen. Aan ons om even goed te doen dan in de heenronde."

    Nieuwsblad 2-2-2016

    ''We vormen opnieuw één team''

    Onyeka Onwuekelu was andermaal trefzeker voor RWD Molenbeek. Voor de Nigeriaanse aanvaller was het al het achtste competitiedoelpunt van het seizoen. “'Nog vier stuks en ik evenaar mijn twaalf doelpunten van bij Temse”, aldus Onwuekelu.

    “Als ik op mijn elan doorga, is dat aantal zeker haalbaar dit seizoen. Dat ik zo vlot de weg naar doel vind, heeft puur met vertrouwen te maken. Vanaf dag één voelde ik het vertrouwen van het bestuur, mijn ploegmaats en ook trainer Danny Ost.”

    “Ook de nieuwe trainer maakt mij belangrijk. Wanneer je de onvoorwaardelijke steun krijgt van de coach, kan je door een muur lopen. Zelfs toen de club met John Nocente een concurrent aantrok, werd ik niet nerveus.”

    “Alle spelers die het team kunnen helpen, zijn hier welkom. Geeft de trainer de voorkeur aan een andere aanvaller, dan moet ik gewoon harder knokken en tonen dat ik beter ben.”

    Het 1-1-gelijkspel bij Halle was voor de hele ploeg een ferme opsteker. “Als je op verplaatsing een 1-0-achterstand kan ophalen tegen een ploeg als Halle, dan zit het goed met de mentaliteit. Dat is veranderd sinds de aanstelling van Christian Rits.”

    “We hebben dan wel niet gewonnen, maar er is opnieuw sprake van één team. In tennis ben je op jezelf aangewezen, voetbal is een ploegsport waar iedereen voor elkaar moeten vechten.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Feb 03, 2016 9:17 am

    HLN 3-2-2016

    GRIMBERGEN

    Vanavond speelt de derdeklasser op het oefencomplex Ter Wilgen een oefenwedstrijd tegen vierdeklasser RWDM. Aftrap om 19.30 uur.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Feb 10, 2016 9:58 am


    HLN 8-2-2016

    Topchef maakt stoemp voor RWDM

    Het eerste eetfestijn van het nieuwe RWDM was het voorbije weekend een schot in de roos. De bekende topchef Albert Verdeyen, privékok en kookadviseur, vatte post achter de kookpotten.

    "Mijn pot schaft onvervalste Brusselse kost: wortel-, prei- en ajuinstoemp met spek en worst", zegt Verdeyen, die duidelijk in zijn sas was.

    Ook voorzitter Thierry Dailly was in de wolken. "Albert is uiteraard een echte 'Brusseleir'. We hebben samengezeten en beslist om voor ons eetfestijn een echte Brusselse plat te voorzien. Iets anders dus dan de traditionele kost die je overal op de eetfestijnen terugvindt."

    Dat de stoemp in de smaak viel mag duidelijk zijn. Tussen de 600 à 700 mensen vonden de voorbije drie dagen hun weg naar de zaal Sippelberg.

    Nieuwsblad 10-2-2016

    “Vaderschap is nu belangrijker dan een transfer”

    Het gaat de Schepdaalse midvoor Sebastien Dufoor (35) voor de wind. De bonkige spits vond op de Liedekerkse Heuvelkouter vier keer de weg naar de netten en wil met Schepdaal naar tweede provinciale promoveren.

    Van op de Liedekerkse bank werd je onheus bejegend met verwijten over jouw zwaarlijvig figuur, maar dat keerde als een boemerang terug in hun gezicht?

    Sebastien Dufoor: “Tegenstrevers noemden me inderdaad een dikkerdje. Ik speelde van eerste klasse tot derde provinciale en leerde dat je altijd respect moet tonen voor een tegenstrever. Dat respect ontbrak bij de Liedekerkse B-coach die me een dikzak van 200 kilo noemde na een gemiste kans. Dat motiveerde me wel.”

    “Voor een vent van honderd kilogram ram ik de balletjes wel nog goed raak hé? Ik scoorde dit seizoen al meer dan het hele Liedekerkse team samen. Ik vind dat droef, maar troost me met het respect bij de maats.”

    Jij werd door de fans van RWDM gepolst om terug te keren naar het Edmond Machtensstadion, maar je paste?

    “Mijn nakende vaderschap is belangrijker dan een transfer. Ik voel me goed bij Schepdaal en wil daar mijn carrière verder zetten. Ik ben een 'Ketje' en verklaarde ooit wel dat ik mijn carrière zou afsluiten bij RWDM, maar op mijn 35ste kan ik geen drie trainingen per week meer aan.”

    “Ik blijf wel fan van Molenbeek en vind het fantastisch dat de schitterende ambiance van weleer terug is, maar mijn familie komt voortaan op de eerste plaats.”

    Met Schepdaal kan je als kers op de taaret van jouw carrière straks nog een promotie vieren?

    “Het zou een enorme ontgoocheling betekenen als we niet naar tweede stijgen. Zelfs de titel kan nog. In de titelmatch tegen Wambeek misten we helaas een handvol doelrijpe kansen waarna we het deksel op de neus kregen. Ik zit nu aan 21 goals waardoor ik nog vijf doelpunten achterstand tel op Gunter Thiebaut die eens zes keer scoorde in één match en zo een kloof sloeg. Belangrijker is Schepdaal, een familiale en toffe club waar de spelers, trainers en bestuur aan één zeel trekken.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Feb 13, 2016 10:34 am

    HLN 13-2-2016

    "Geen Club Med meer hier"

    De spelersgroep van RWDM heeft de voorbije twee weken mogen ondervinden hoe nieuwe trainer Christian Rits de zaken aanpakt: hard trainen en hameren op discipline. "De jongens zijn hier om te werken, het is hier geen Club Med (meer)", stelt hij duidelijk.

    T1 Christian Rits wil dat iedereen scherp staat, geconcentreerd is voor wat komen gaat. Vanavond komt niemand minder dat autoritair leider Olympic naar het Machtensstadion afgezakt. Het zal vriend en tegenstander benieuwen of het mentaal opgelapte RWDM er in zal slagen om eens een topploeg te vloeren.

    De Molenbeekse coach heeft zelf alvast niets aan het toeval overgelaten en van de nood een deugd gemaakt. Door het voetballoze weekend is de nieuwe T1 vorige zaterdag Olympic Charleroi gaan scouten en was hij zondag aandachtig toeschouwer tijdens de wedstrijd van Ganshoren.

    "Het lijkt me niet meer dan normaal dat ik onze twee komende tegenstanders persoonlijk ben gaan bekijken. Uit de wedstrijd van Charleroi heb ik niet zo heel veel geleerd, want de leider heeft zeker niet met zijn sterkste ploeg aangetreden tegen Waterloo. Ik vond zelfs dat Charleroi gevleid heeft gewonnen. Maar ik ga me zeker niet blind staren op die wedstrijd, want ik heb heel wat videobeelden gezien van onze tegenstander van vanavond en weet dus heel goed hoe sterk hij is. En ik kan je verzekeren dat de tweede club uit Charleroi niet toevallig aan de kop staat", houdt Rits de druk weg. "Maar we hebben ook een goede ploeg, hoor. Zeker als iedereen doet wat van hem gevraagd wordt en het groepsbelang voorop stelt. Gezien onze plaats in de rangschikking én rekening houdend met de ambitie van de club is er geen ruimte voor individualisten. We moeten als groep ademen, spelen, vechten en resultaten boeken", stelt Rits, die niet alleen aan de conditie heeft gewerkt.

    Juiste mentaliteit

    "Ik stel met plezier vast dat iedereen weer met veel goesting traint. Ook mentaal zit het goed, al kan dat vertrouwen alleen maar een extra boost krijgen door positieve resultaten te pakken", stelt Rits, wiens ex-ploeg Asse het ook zonder hem goed doet.

    "Ik stel met genoegen vast dat Asse zes op zes heeft gepakt. Ik ben blij voor Thierry Capouet die van T2 naar hoofdcoach is gepromoveerd. Natuurlijk blijf ik de prestaties van Asse volgen."

    RWDM

    De Troetsel is geblesseerd. Koulibaly en Makengo (beiden ziek geweest) vallen naast de selectie. Bossio, Witpas en El Quahidi zijn niet weerhouden en moeten de match vanuit de tribune volgen

    Selectie: Kempeneer; Serville, Kheyari, Michel, Cissé, Diansangu, Haidara, Nollevaux,, De Pever; Nocente, Oneyka; Saigal, Astorino, Vanderhaegen, Calvete, Marino

    Nieuwsblad 13-2-2016

    “In Algerije speelde ik voor 20.000 man”

    Sofian Kheyari vond na een half seizoen bij het Algerijnse ASO Clef opnieuw onderdak in België. “Het project van RWDM sprak mij meest aan”, aldus de Franse Algerijn, die van 2013 tot 2015 bij Tubeke in tweede klasse actief was. ''Ik wilde sowieso terug naar België, want ik was uitgekeken op het Algerijnse voetbal. Op sportief vlak viel het best mee, ik speelde zelfs voor 20.000 toeschouwers, maar ik kreeg het op mijn heupen van de mentaliteit. Ik moest elke maand om mijn geld zeuren en de spelers hadden lak aan discipline. Een halfuur te laat komen op training zonder de coach te verwittigen is daar de normaalste zaak ter wereld. Ik wilde mij niet meer druk maken om zulke zaken.”
    Hopje
    Hopje


    Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 2015-09-02

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Hopje Mon Feb 15, 2016 9:38 am

    KNVB vindt bewijs voor matchfixing eredivisie


    15/02/16 - 06u16  Bron: Belga  
    Ibrahim Kargbo. © pro shots.

    UPDATE De Nederlandse voetbalbond (KNVB) heeft voor het eerst officieel vastgesteld dat er in het Nederlandse betaald voetbal matchfixing heeft plaatsgevonden. Uit onderzoek van de integriteitseenheid van de KNVB blijkt dat Ibrahim Kargbo, een oud-speler van Willem II met ook een verleden in België, een afspraak maakte met matchfixer Wilson Raj Perumal uit Singapore over een nederlaag van Willem II in de wedstrijd tegen FC Utrecht op 9 augustus 2009 (0-1).


    Het duo heeft volgens het onderzoek ook een benefietwedstrijd van Willem II tegen Sierra Leone georganiseerd met als doel deze te manipuleren voor gokdoeleinden. Ze maakten ook afspraken om interlands van Sierra Leone te beïnvloeden. "Het Nederlandse voetbal heeft op dit gebied als een van de laatste in Europa officieel zijn onschuld verloren", bevestigt operationeel directeur Gijs de Jong van de KNVB. "We weten dat matchfixing niet stopt bij de landsgrenzen en de KNVB zegt al lang dat het ook in de Nederlandse competities voor kan komen. Toch is het slikken nu het officieel vaststaat. Voor Willem II, hun fans en iedereen die betrokken is bij het voetbal. Tegelijkertijd hopen we dat dit ook iets oplevert. Namelijk dat het bijdraagt aan de urgentie in Nederland om deze plaag in de sport te bestrijden."

    De inmiddels 33-jarige Kargbo, een ex-speler van RWDM, Charleroi en Brussels, heeft in e-mailconversaties met de beruchte matchfixer aangegeven dat Michael Aerts, destijds aanvoerder en doelman van Willem II, en een derde voetballer voor 25.000 euro per persoon met hem zouden meewerken om het duel met FC Utrecht te beïnvloeden. Perumal sprak van een 'mislukte fix' omdat FC Utrecht met meer dan één doelpunt verschil had moeten winnen. Voor de KNVB staat echter vast dat er afspraken waren over de uitslag van het bewuste duel. De bond heeft onvoldoende wettig bewijs tegen Aerts en de onbekende derde persoon.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Feb 15, 2016 9:51 am

    HLN 15-2-2016

    Thuisploeg verdient meer, maar mist de kansen

    Tweede gelijkspel op rij voor nieuwe trainer Christian Rits die met een verrassende ploegopstelling kwam aandraven tegen leider Charleroi-Marchienne. Op basis van een sterke tweede helft, waarin RWDM alle offensieve registers opentrok, verdiende de thuisploeg meer dan een punt.

    RWDM - CHARLEROI-M. 1-1

    In vergelijking met de wedstrijd op Halle twee weken geleden voerde trainer Christian Rits liefst vier wissels door, waarvan één noodgedwongen omdat De Troetsel geblesseerd was. De Pever en Cissé moesten vrede nemen met een zitje op de bank, Bossio moest de wedstrijd volgen vanuit de tribune. Vanderhaegen en Calvete kregen opnieuw een basisplaats, terwijl Serville en Marino uit het niets werden heropgevist, want onder ex-trainer Danny al waren beiden al lang afgeschreven.

    Behalve vier wissels voerde de Molenbeekse coach ook enkele positiewissels door. De meest opmerkelijke was die van kapitein Nollevaux, die zijn plaats als verdedigende middelvelder moest afstaan aan Serville om op de rechtsachter positie te spelen.

    Rits opteerde voor een veilige tactiek: 4-1-4-1, waarbij Serville voor de defensie als buffer werd uitgespeeld. RWDM liet het initiatief in de beginfase van de match over aan de leider, die dreigde met afstandsschoten van Fievet en El Khaida. Iets voor het halfuur kwam Charleroi dan toch op voorsprong als El Khaida op een vrijschop van Lesage iets te makkelijk de 0-1 in doel mocht koppen.

    Niet aangeslagen

    RWDM was niet aangeslagen en reageerde prompt. Bij de eerste echte aanval bracht de mee opgerukte Haidara op aangeven van Oneyka de bordjes weer in evenwicht. Vlak voor de rust werd een misser van Kheyari bijna nog afgestraft.

    Na de koffie ging RWDM volop op zoek naar de overwinning. Omstreeks het uur zorgde Oneyka zowaar voor de 2-1 maar zijn doelpunt werd wegens vermeend buitenspel afgevlagd. Luttele minuten daarna had Vanderhaegen altijd moeten scoren op aangeven van Oneyka, maar hij knalde de bal van kortbij onbegrijpelijk naast. RWDM probeerde met enkele wissels nog de bakens te verzetten, maar moest zich toch tevreden stellen met een gelijkspel.

    RWDM: Kempeneer, Nollevaux, Kheyari, Michel (74' De Pever), Marino, Diansangu (67' Cissé), Haidara, Serville, Calvete, Vanderhaegen (67' Nocente), Oneyka.

    Charleroi M.: Tanguy, Lella, Buyuktopac, Lesage, Kalincik (68' Meo), Fievet (55' Giorlando), El Khaida, Durieux, Misbaou, Jatta, Sonkey (85' Mokabila).

    Doelpunten: 27' El Khaida(0-1), 30' Haidara (1-1).

    Geel: Nollevaux, Oneyka, Lella, Kalincik, De Pever.

    Toeschouwers: 2500

    Nieuwsblad 15-2-2016

    RWD MOLENBEEK 1 - Olympic CHARLEROI 1

    RWDM kon alweer niet winnen in eigen Edmond Machtensstadion. Na twee nederlagen en een draw bleef het nu tegen toekomstig kampioen Charleroi op 1-1 steken. Nochtans legden de Brusselaars veel goede wil aan de dag tegen een goed georganiseerd Charleroi, dat voor een punt was gekomen. Het doelpunt van de bezoekers kwam er tegen de gang van het spel in. El Khaida werd moederziel alleen gelaten op een corner en knopte in de kleine rechthoek zijn ploeg op voorsprong.

    RWDM reageerde meteen: na een lang uitgesponnen aanval trapte Haidara de gelijkmaker binnen. RWDM had na rust steriel overwicht, maar het kon dat amper omzetten in serieuze kansen.

    SCHEIDSRECHTER: Lagaert.
    DOELPUNTEN: 28' El Khaida 0-1, 31' Haidara 1-1.
    RWDM: Kempeneer, Kheyari, Michel (73' De Pever), Marino, Haidara, Serville, Vanderhaegen (66' Cisse), Diansangu (74' Nocente), Calvete, Onwuekelu.
    CHARLEROI: Moriconi, Lella, Misbaou, Lesage, Durieux, Fievet (53' Giorlando), Buyuktopac, Kalincik (74' Meo), El Khaida, Sonkey (84' Mokabila), Jatta.
    GELE KAARTEN: Onwuekelu, Nollevaux, Lella, Kalincik, De Pever.
    Hopje
    Hopje


    Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 2015-09-02

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Hopje Mon Feb 15, 2016 10:15 am

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Feb 16, 2016 10:01 am


    HLN 16-2-2016

    Nollevaux "Back in belang van ploeg"

    Je moet het maar doen. Of beter, je moet het maar durven doen. Twee verloren zonen terughalen en hen direct in de basis droppen én uw kapitein van het middenveld weghalen om die maar op de rechtsachter positie te laten spelen. Christian Rits deed het. Met een geslaagd resultaat.

    Onder ex-trainer Danny Ost waren ze 'gedegradeerd' tot 'opvullers' van de brede kern. Voor Kevin Serville en Anthony Marino was de trainerswissel dan ook een godsgeschenk. Aan de nieuwe trainer Christian Rits konden ze bewijzen dat Ost ongelijk had door hen week na week links te laten liggen. Blijkbaar moeten ze de voorbije twee weken op training serieus indruk gemaakt hebben op Christian Rits want ze kregen prompt een basisplaats, tegen leider Charleroi-Marchienne dan nog wel. Straffer nog, ze mochten zelfs de negentig minuten vol maken. Serville moest op het einde wel serieus pompen, maar verzuipen deed hij niet. Marino speelde van de eerste tot de laatste minuut een perfecte wedstrijd. Hij heeft vriend en tegenstander verbaasd.

    Voor het eerst dit seizoen geen Nollevaux op het middenveld. Na overleg met trainer Christian Rits was die zonder morren bereid om op de rechtsachter positie te spelen.

    "Als kapitein heb ik een voorbeeldfunctie", verklaarde Nollevaux. "Als de trainer van mening is dat ik hem kan depanneren of helpen door op een andere plaats te spelen dan deze die ik normaal gezien gewoon ben, dan doe ik dat zonder morren. De groep primeert. Ergens is het ook normaal dat de trainer bij mij is uitgekomen. Revituso is langdurig geblesseerd, maar ook stand-in De Troetsel moest geblesseerd afhaken. Bovendien ben ik in een ver verleden al rechtsback geweest, meer bepaald in tweede klasse bij FC Brussels."

    En het dient gezegd, Jérôme Nollevaux deed het uitstekend. De Luikenaar dweilde de lijn af als een jong veulen.

    "Neen, vier longen heb ik niet. Niet meer, misschien nog wel drie", lachte Nollevaux. "Ik kan met tevredenheid terugblikken op mijn 'depannage'. Ik ben vooral blij dat we als groep een schitterende prestatie hebben neergezet en met een goede mentaliteit hebben gespeeld. Op deze manier moeten we elke week voetballen en dan kunnen overwinningen niet lang(er) uitblijven."

    Met zijn schitterende prestatie heeft Nollevaux misschien wel zichzelf en de trainer is een lastige situatie gezet, want in het middenveld kon hij opgevangen worden terwijl hij als rechtsback de beste was tot dusver dit seizoen.

    Nieuwsblad 16-2-2016

    ''Na rust stond er nog één ploeg op het veld”

    RWDM deed tegen koploper Charleroi meer dan enkel standhouden. Op basis van de tweede helft verdienden de Brusselaars zelfs drie punten. “In het openingskwartier deden we niet mee”, aldus trainer Christian Rits.

    “Ik zag enkele spelers op hun benen trillen, ze hadden schrik om iets verkeerd te doen. Het is niet altijd een voordeel om voor een paar duizend supporters te spelen. Na rust stond er maar één ploeg op het veld, maar we misten de ene kans na de andere.”

    Voor RWDM was dit het vierde puntenverlies op rij in eigen stadion. “Doodjammer, we moeten dringend iets doen aan onze thuisreputatie.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Feb 18, 2016 10:00 am

    HLN 18-2-2016

    RWDM gaat spelers én ouders ook naast het veld begeleiden

    Voetbalclub RWDM heeft gisteren haar nieuwe jeugdacademie voorgesteld. Jongeren zullen meer dan ooit centraal staan in het Edmond Machtensstadion, maar ook gezinnen die het moeilijk hebben, mogen op een helpende hand rekenen.

    "Ons nieuw jeugdproject is meer dan een sportief plan om jongeren te laten voetballen", legt manager Thierry Dailly uit. "Voetbal is uiteraard onze hoofdbekommernis en daar hebben we een batterij perfect opgeleide jeugdtrainers en begeleiders voor aangesteld. Voorts lanceren we ook een interactief platform waar we online onze jongeren sportief kunnen opvolgen."

    Klappen gekregen

    Maar RWDM heeft net als in het roemrijke verleden van de club ook een sociale taak te vervullen, vindt Dailly. "Het Molenbeek dat wij vroeger kenden, heeft zware klappen gekregen", legt hij uit. "Als club willen wij gezinnen die het moeilijk hebben, bijstaan en begeleiden in bijvoorbeeld de zoektocht naar een nieuwe of betere job. We gaan daarvoor in zee met een bedrijf dat gespecialiseerd is in human resources, opleidingen en het begeleiden van werkzoekenden. In de praktijk betekent dit dat wij ouders tijdens de trainingen van hun kinderen kunnen helpen met het opstellen van hun cv, en het zoeken naar werkaanbiedingen en opleidingen. We kunnen de ouders zo ook bijstaan in hun zoektocht naar de juiste school en begeleiding."

    Ook jeugdspelers zullen die mogelijkheden krijgen. "Niet elke voetballer wordt prof", aldus Dailly. "Sommigen zullen dus hun weg naast het voetbal moeten zoeken. Spelers die op zoek zijn naar een job of verder willen studeren, kunnen ook op onze steun en begeleiding rekenen. Molenbeek heeft nood aan een plaats waar iedereen zich thuis kan voelen en waar een familiale sfeer heerst. In deze turbulente tijden is dat de taak van het nieuwe RWDM."

    Sponsored content


    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 3 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Current date/time is Mon May 13, 2024 12:32 am