RWDM Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RWDM Forum

5 posters

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu May 18, 2017 9:34 am


    HLN 18-5-2017

    Vandiepenbeeck "De cirkel is nu rond"

    Op Mechelen speelde Union een verdienstelijke partij, maar fysiek bleek na een uur het bobijntje op. Weer drie matchen in zeven dagen op dit moment van de competitie: het weegt door. Maar wie zich morgen zeker nog één keer helemaal zal opladen, is Vincent Vandiepenbeeck. Hij ruilt z'n Union-truitje daarna in voor dat van RWDM.

    Het zat er natuurlijk al weken aan te komen en nu is ook officieel alles afgerond: Vandiepenbeeck tekende een contract van twee jaar bij RWDM. Een keuze van het hart. "Ik had best graag nog een jaartje met Union op dit niveau blijven spelen. Maar het is anders gelopen. Natrappen ga ik zeker niet doen: ik heb hier supergraag gespeeld. Alleen voelde ik dat ik beter kon vertrekken."

    Enerzijds was er Grosjean die duidelijk de voorkeur gaf voor fulltime profs (en Vincent hield vast aan zijn job naast het voetbal) en anderzijds liet voorzitter Baatzsch niet na op het hart van de speler te trappen. Vorige week lachte die bij de nakende transfer nog breeduit: 'hij kan niet eens meer lopen'.

    Lopen, hard maar correct verdedigen èn leiding geven, Vandiepenbeeck kan het op z'n 32ste wel degelijk nog als de beste. Wat meer blessuregevoelig, dat wel. Maar bij RWDM krijgt hij wat meer recuperatietijd. "Vier trainingen per week en op tijdstippen die voor spelers te combineren valt met een job of studie. Dat komt me goed uit", aldus 'Vince'. "Maar ook RWDM is een club met véél ambitie. Molenbeek is pas kampioen geworden, maar als het opnieuw de kans krijgt om te promoveren, dan zal daar vol voor worden gegaan. En ik zal me daar ook voluit voor inzetten. RWDM is natuurlijk ook de club waarvoor ik al 17 jaar heb gevoetbald. Daar heb ik m'n jeugdreeksen rondgemaakt. Ik ken Thierry (Dailly, clubmanager, red.) al heel lang: het vertrouwen is navenant. Mijn contract heb ik nauwelijks of niet nagelezen. Is er een extra optie voor een bijkomend seizoen in vervat zoals bij Geoffrey Cabeke (die ook de overstap maakt)? Ik zou het niet eens weten. Hier mijn carrière beëindigen waar ze begonnen is, dat is mooi. De cirkel is rond."

    Volgt straks ook doelman Sadin het voorbeeld van Vandiepenbeeck en Cabeke? De kans is reëel. En hoe staat het intussen met de transfer van blikvanger Nicolas Rajsel richting Oostende? De Sloveense Fransman hult zich in stilte, zij het met twinkelende oogjes. Hij heeft een akkoord met de ploeg van Coucke en de kustjongens kwamen ook al even onderhandelen met het Union-clubbestuur. Dat de deal nog niet werd afgerond, heeft naar verluidt te maken met makelaarscommissies. Er moet nog wat tijd over gaan.

    Verder kijkt ook Tracy Mpati nog de kat uit de boom. Standard en STVV zouden geïnteresseerd zijn. "Ik heb nog geen enkel contact gehad, dus is er nog geen enkel concrete piste", aldus de Molenbeekse rechtsachter dinsdagavond in Mechelen. "Ik moet niet persé weg, maar als er een mooi aanbod komt van een ploeg uit eerste, dan ga ik daar zeker over nadenken. Maar de beslissing ligt niet bij mij: ik lig nog onder contract, dus moet er eerst met mijn club gepraat."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue May 30, 2017 9:56 am

    Nieuwsblad 30-5-2017

    RWDM toont zich bijzonder kooplustig: ''Spelers volgen hun hart”

    Een maand na het veroveren van de titel is RWDM vast van plan om zijn opgang door de nationale reeksen voort te zetten. De kapitaalkrachtige Brusselse club moet op termijn de tweede club worden in de hoofdstad. Union is gewaarschuwd.

    RWDM sloeg de voorbije twee weken hard toe op de transfermarkt met de aanwerving van het Union-trio Anthony Sadin, Vincent Vandiepenbeeck en Geoffrey Cabeke. Met de komst van Anthony Bova, topschutter in de reeks met 26 doelpunten en in het verleden actief bij Moeskroen, Mons en La Louvière, krijgt het dream team van RWDM stilaan vorm. Volgens de geruchtenmolen was er ook sprake van een terugkeer naar het oude nest van Steve Colpaert, maar dat bleek uiteindelijk fake news te zijn.

    Het zegt wel veel over de sportieve aantrekkingskracht van RWDM dat een speler van kampioen Antwerp wordt gelinkt aan de club en dat het in een klap drie sterkhouders van Union kan weghalen.

    ''Ik moest die jongens niet overtuigen om voor RWDM te kiezen'', vertelt manager Thierry Dailly. ''Ze hebben alle drie hun opleiding gehad bij RWDM en door nu terug te keren naar het oude nest hebben ze hun hart gevolgd. Tegen dat soort jongens heb ik al vaak gezegd: RWDM is jullie project. Mijn ervaring van ruim dertig jaar in het voetbal als speler en manager geeft mij ook een zekere geloofwaardigheid. Dat is heel belangrijk in het voetbal. Of we op termijn de concurrent van Union moeten worden? Dat is niet ons eerste doel, het hele project RWDM primeert boven alles.''

    Affiniteit is een ding, maar om drie jongens van Union te kunnen aantrekken, is ook het financiële argument van belang. Sadin en co hebben moeten inleveren, maar het mag duidelijk zijn dat RWDM er warmpjes bijzit. Dankzij het enorme supporterspotentieel - elke match zaten er ruim 3.000 toeschouwers op de tribunes het afgelopen seizoen - de merchandising en de kantine die op volle toeren draaien en de Viparrangementen, bouwden de Brusselaars op amper twee jaar tijd een stevige commerciële poot uit waar zelfs clubs in 1B jaloers op zijn.

    Het bestuur heeft begrepen dat RWDM een goudmijn is, een mini-versie van Beerschot-Wilrijk, dat dankzij zijn enorme financiële slagkracht in geen tijd de stap van eerste provinciale naar het tweede Belgische echelon kon maken.

    ''Maar denk nu niet dat wij volgend seizoen het grootste budget zullen hebben'', zegt Dailly. ''Clubs als La Louvière, Olympic Charleroi of Kelmis zullen het niet met minder doen. Mijn eerste betrachting wordt het vinden van een budgettair evenwicht. Wat wij nu moeten vermijden, is ons laten leiden door onze emoties. In dat opzicht wordt de rekrutering van nieuwe spelers belangrijk. De kern moet verjongd worden met vier tot vijf spelers die hun carrière bij ons willen lanceren. Wel, ik kan je verzekeren dat je als jonge speler een grote visibiliteit hebt bij een club als RWDM.''

    VOORBEREIDING

    Op woensdag 19 juli gaat Anderlecht op bezoek in het Denderleeuwse Van Roystadion. Voorts staat op zaterdag 22 juli FCV Dender-Tubeke gepland. Op woensdag 23 augustus is het de beurt aan RWDM voor een bezoek aan FCV Dender.

    HLN 26-5-2017

    Thierry Dailly bouwt aan sterke ploeg

    Na Geoffrey Cabeke en Vincent Vandiepenbeeck maakt ook doelman Anthony Sadin de overstap van eerste klasse B-club Union naar de buren van RWDM, dat volgend seizoen na het behalen van de titel in de Franstalige tweede klasse zal uitkomen. Het ziet er sterk naar uit dat Molenbeek een serieuze metamorfose zal ondergaan.

    Het stond in de sterren geschreven dat het trio de overstap zou maken van Union naar RWDM. Anthony Sadin tekende woensdagavond een contract van twee seizoenen met een optie voor een bijkomend seizoen. "Ik ben blij met zijn komst, want Sadin heeft veel ervaring", verklapt sportief manager Thierry Dailly. "Met het trio van Union hebben we ons serieus versterkt op drie cruciale plaatsen. Tegelijkertijd ben ik ook blij dat er een akkoord is met onze doelman van afgelopen seizoen, Santos Pravos. Hij zal volgend seizoen de doublure worden van Sadin. In tweede amateurklasse heb je immers twee goede doelmannen nodig. Als Sadin iets zou overkomen, dan hebben we dus nog een andere goeie keeper op de bank zitten."

    De jongste dagen waren er geruchten dat Cherif Haidara RWDM zou verlaten voor eerste amateurclub Dender. "Haidara blijft zeker bij ons. Ik had al drie weken geleden een mondeling akkoord met hem, maar dat is nu ook officieel op papier gezet. Voorts maak ik me sterk dat we ook Iliess Bruylandts nog een jaar langer kunnen lenen van Lierse. De speler zelf heeft zich afgelopen seizoen goed ontwikkeld en is graag bij ons." Door het vertrek van Nicolas Maeyens moest RWDM ook op zoek naar een nieuwe verdedigende middenvelder, ook al kan Haidara op die positie uitgespeeld worden. "Je hebt voor elke positie een dubbele bezetting nodig als je bovenaan wil meedraaien", stipt Dailly aan. "Daarom hebben we Amaury Mabika weggeplukt bij het naburige Grimbergen. Amaury heeft zijn opleiding bij de elitejeugd van Anderlecht gekregen en kan echt wel tegen een balletje trappen." Nog heel veel namen circuleren in de wandelgangen van het Machtensstadion. De ploeg zou er daarom volgend seizoen wel eens voor een groot stuk anders kunnen uitzien. Alleen Anthony Cabeke, Brouckaert, Bruylandts en in mindere mate Liard lijken nog zeker te zijn van een basisplaats. "We zijn met heel veel goeie spelers aan het praten. Ze komen zich zelfs spontaan aanbieden. Maar ik wil me niet in financiële gevaren storten", stipt Dailly aan. "Ik kan de fans wel verzekeren dat er een sterke ploeg zal zijn bij de start van de competitie."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jun 09, 2017 9:51 am

    HLN 9-6-2017

    Manager Thierry Dailly (RWDM): "Doodsbedreiging gekregen"

    Wie dacht dat de strijdbijl tussen de tweede Brusselse clubs RWDM en WS Brussel, die volgend seizoen tegen elkaar uitkomen in de Franstalige tweede amateurklasse, was begraven, gelooft nog in sprookjes. "In het verleden werden we al vaker gechanteerd en gepest door WS Brussel-eigenaar en trainer John Bico. "Maar nu heeft hij mij ook onrechtstreeks met de dood bedreigd", verklaart sportief manager Thierry Dailly. "Tegen onze teammanager Serge Beerens verklaarde hij dat ik niet moet schrikken als er op een dag iemand een revolver tegen mijn hoofd zou houden. Het spreekt voor zich dat dit niet door de beugel kan en daarom heb ik ook klacht neergelegd bij de politie. Wat de cohabitatie in het Machtensstadion betreft, die staat voor mij helemaal op de helling."

    John Bico lacht de aantijgingen van Dailly weg. Of wat had je anders verwacht.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Jun 16, 2017 10:18 am

    HLN 16-6-2017

    RWDM haalt Alan Richard en Mamadou Ba (Doornik)

    RWDM blijft zich roeren op de transfermarkt met het oog op volgend seizoen. Na Geoffrey Cabeke, Vincent Vandiepenbeeck en Anthony Sadin (Union), Amaury Mabika (Grimbergen), Anthony Bova (Rebecq) en Florian Petitpretz (LOSC) haalde RWDM ook Alan Richard en Mamadou Ba, die afgelopen seizoen aan de slag waren bij reeksgenoot RC Doornik. Vooral Richard was gegeerd wild, want Moeskroen, Luik, Virton en Olympic Charleroi zaten achter de offensieve middenvelder aan, die het voorbije seizoen zestien keer scoorde. Zijn teamgenoot Ba, een hangende spits, vond tien keer de weg naar doel.

    "We willen volgend seizoen geen mal figuur slaan", verklaart sportief manager Dailly de vele versterkingen. "Als je ook in tweede een vooraanstaande rol wil vertolken, heb je nu eenmaal goede spelers nodig. We zoeken nog een goede spits, maar ik denk dat we nog wat moeten wachten tot eersteklassers hun kern gaan afslanken."

    Bijna had RWDM zijn diepe spits beet, maar Vlad Rusu van Beerschot koos in extremis voor een buitenlands avontuur waar hij naar het schijnt dubbel zoveel kan verdienen dan bij RWDM. "Daar kan je niet tegenop en we gaan ook niet opbieden, want ik houd me aan de opgelegde budgetten", geeft Dailly nog mee
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jun 20, 2017 9:23 am

    Nieuwsblad 20-6-2017

    “Wij mikken niet hoger dan top vijf”

    Anderhalve maand na de kampioenstitel in de derde amateurklasse gaf Drazen Brncic maandag het officieuze startschot van het nieuwe seizoen. RWDM kocht een kampioenenelftal bij elkaar, maar niemand die het woord titel in de mond wil nemen.

    Zo'n vijftig supporters waren maandag op de afspraak voor de eerste training van RWDM. Deze week dient vooral om de spelers met elkaar kennis te laten maken. Er wordt tot zaterdag getraind en dan krijgen de spelers verlof tot half juli. Op 17 juli volgt de officiële start van het seizoen. Bij het overlopen van de spelersnamen is een ding duidelijk: Kelmis, La Louvière-Centre, Luik en Olympic Charleroi zullen straks de mouwen mogen opstropen om RWDM, op papier dé topfavoriet in de tweede amateurklasse aan Franstalige kant, de weg naar de titel versperren. RWDM haalde de voorbije weken het grof geschut boven op de transfermarkt.

    Bij Union haalde het Anthony Sadin, Vincent Vandiepenbeeck en Geoffrey Cabeke. Anthony Bova, vorig seizoen topschutter in de reeks met 26 doelpunten, kwam over van Rebecq en assistenkoning Alain Richard werd weggeplukt bij Doornik. Afgelopen weekend zette ook Nicolas Timmermans, overbodig bij Eupen, zijn krabbel bij RWDM. De Brusselaars versterkten zich nagenoeg enkel met jongens die een, twee, of zelfs drie reeksen hoger speelden vorig seizoen. Transfers waar de concurrentie enkel van kan dromen. Een dreamteam zeg maar. “Toch mikken wij niet hoger dan de top vijf”, zegt manager Thierry Dailly. “Luik, Olympic Charleroi en La Louvière beschikken minstens over een gelijkwaardig budget als dat van ons en hebben een ploeg dat op elkaar is ingespeeld. De reeks ken ik niet zo goed, maar het is jammer dat alle derby's wegvallen.”

    Voor RWDM zit de transferactiviteit er bijna op. De club gaat nu nog op zoek naar een diepe spits – gisteren mocht de Franse Kameroener John Nkomb alvast proefstomen. Verder hoopt Dailly het dossier van Ilies Bruylandts binnen afzienbare tijd rond te krijgen. “Met Lierse-voorzitter Maged Samy moet je geduld hebben”, zegt Dailly lachend.

    Net als vorig seizoen bouwde Dailly een ploeg uit rond een vaste kliek met jongens die een verleden hebben bij RWDM. De verdediging zou met Sadin, de broers Cabeke, Timmermans en Vandiepenbeeck zelfs honderd procent RWDM-getint kunnen zijn. Bij de samenstelling van zijn groep had Drazen Brncic vooral oog voor de mentale weerbaarheid van de rekrute.

    “Vanaf dag een heb ik duidelijk gemaakt dat elke speler ten dienste staat van RWDM”, zegt Brncic. “Wie geen concurrentie aanvaardt, mag beschikken. Vorig seizoen waren er te veel spelers die met zichzelf bezig waren. Tijdens de week liepen ze de kantjes ervan af en het maakte hen niet uit dat de ploeg een wedstrijd verloor. Ik heb dat intern geregeld: die jongens heb ik eruit gezwierd.”


    HLN 20-6-2017

    Nog wachten op een echte goalgetter

    Trainer Drazen Brncic riep gisteren zijn spelersgroep samen voor de eerste training. Voor een club uit tweede amateurklasse is dat bijzonder vroeg. "Een bewuste keuze", verklaart teammanager Serge Beerens."Anders zou de periode tussen de laatste match vorig seizoen en de start op het nieuwe seizoen veel te lang zijn."

    De voorbereiding bestaat dus uit twee delen. Deze week wordt er vijf keer getraind. Doel van deze trainingsweek is kennismaken en kijken waar de spelers staan op conditioneel vlak. Daarna moeten ze een individueel programma volgen. Vanaf afstand zullen en kunnen alle spelers gevolgd worden wat betreft hun conditionele vorderingen.

    "Als op 17 juli de echte voorbereiding begint, kunnen we ook echt van start gaan. De kennismakingronde is dan al gedaan. Het is ook de bedoeling om deze week alle praktische zaken te regelen zoals het toekennen van kledij en rugnummers", geeft Beerens voort toelichting. "Deze week zullen we telkens in het Machtensstadion trainen, want alle faciliteiten zijn hier voor handen."

    Op de eerste training ontbraken gisteren vier jongens. Anthony Sadin is nog op huwelijksreis, Lutula geniet nog van enkele dagen vrijaf in zijn land Congo. Ook Ngangué is met vakantie. Haidara kwam om onduidelijke redenen niet opdagen, terwijl Cissé met een halfuur vertraging het trainingsveld betrad, waardoor hij alleen rondjes mocht lopen. Ook Revituso, Geoffrey Cabeke en Timmermans beperkten de trainingsarbeid voornamelijk tot lopen.

    Deze week is er ook één tester op proef: John Ncom, een spits met een verleden bij PSG.

    Niet van de partij: Ilies Bruylandts, de flankaanvaller die vorig seizoen van Lierse werd gehuurd. RWDM wil hem graag nog een jaartje huren, maar voorlopig staan de onderhandelingen op 'on hold'. De oefenwedstrijd tegen Lierse, voorzien op 1 augustus, werd trouwens geannuleerd.

    De eerste training werd overigens druk bijgewoond door fans van het eerste uur. "We hebben goede versterkingen gedaan", klonk het gisteren in koor. "Maar we hebben nog minstens éne superspits nodig, ene die kan goals maken. Als we die kunnen binnenhalen, dan mogen we enige ambities koesteren komend seizoen."

    Sportief manager Thierry Dailly bevestigt dat hij met verschillende pistes bezig is. "Het is nog vroeg, we hebben geduld. We willen alleen een spits aantrekken waarvan we allemaal overtuigd zijn dat hij RWDM iets kan bijbrengen", klinkt het.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jul 04, 2017 9:37 am

    HLN 4-7-2017

    White Star laat zich nog niet uit Machtensstadion zetten

    De exit van White Star Brussel uit het Edmond Machtensstadion is dan toch nog geen feit. In mei besliste Molenbeek om het contract van de voetbalclub te ontbinden, maar daar besliste een rechter anders over. De gemeente wordt nu verplicht om de huurovereenkomst van White Star te respecteren, met een boete van 25.000 euro per inbreuk.

    White Star Brussel speelt in de tweede amateurdivisie, en zal dat tot nader order nog altijd in het Edmond Machtensstadion doen. Reeksgenoot RWDM moet de infrastructuur dus delen. Nochtans had de gemeente Sint-Jans-Molenbeek, eigenaar van het stadion, in mei beslist dat de huurovereenkomst met WS Brussel op 1 juli zou eindigen. De club was haar financiële verplichtingen immers niet nagekomen. Maar sterke man John Bico trok naar de rechter, en met succes. "De gemeente Molenbeek werd verplicht om de huurovereenkomst met onze club te respecteren, op straffe van 25.000 euro boete per inbreuk", klinkt het bij White Star Brussel. De club laat ook weten het standpunt van de gemeente een schande te vinden voor de lokale jeugd. "Wat zijn vijfhonderd jongeren in een specifieke sociale context waard tegenover populisme en kleine afspraakjes?"

    Gemeente gaat in beroep

    De gemeente Molenbeek gaat echter in beroep tegen de beslissing van de rechter. "Die uitspraak is er gekomen via een spoedprocedure", zegt Mustafa Er, woordvoerder van burgemeester Françoise Schepmans. "De rechter heeft dus een beslissing genomen zonder dat hij de tijd had om de zaak grondig te bestuderen. Wij werden overigens nooit gehoord en we weten ook niet wat de argumenten van White Star Brussel waren." De gemeente hoopt binnen de maand op een nieuwe uitspraak. "We zijn consequent in ons besluit: er is geen plaats meer voor White Star Brussel in het Edmond Machtensstadion. Eens de rechter beide kanten van het verhaal gehoord heeft, verwachten we dat de uitspraak heel anders zal zijn."

    Ook bij RWDM maakt men zich voorlopig niet al te veel zorgen. "We zijn op de hoogte van het feit dat de gemeente in beroep gaat tegen deze uitspraak", zegt Danny Vander Eeckt van RWDM. "We verwachten dan ook dat een nieuwe uitspraak heel anders kan zijn." Maar ondertussen moet RWDM wel op zoek naar een oplossing voor de trainingen van de jeugdspelers. "We hadden vanaf 1 juli het exclusieve gebruik van alle terreinen, en dat zijn we nu kwijt. We gaan in de komende dagen bekijken hoe we dat kunnen oplossen. We hopen echter dat er snel een nieuwe uitspraak zal volgen, en dat we dus geen oplossingen nodig zullen hebben."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Jul 10, 2017 9:50 am


    HLN 8-7-2017

    Abonnementenverkoop loopt als een trein bij RWDM

    De abonnementenverkoop loopt als een trein bij de tweede amateurklasser. Twee weken na de start werden al bijna 700 seizoenskaarten aan de man én vrouw gebracht. Dat er online besteld kan worden, heeft een positieve invloed, meldt de club. RWDM start officieel 17 juli met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en op 22 juli is er al de eerste oefenwedstrijd gepland tegen FC Knokke
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Jul 18, 2017 9:26 am

    Nieuwsblad 18-7-2017

    Brncic introduceert hartslagmeters

    Het seizoen van RWDM kan nu echt beginnen. Een kleine maand nadat de Brusselaars een eerste keer samenkwamen om kennis te maken, gaf Drazen Brncic het officiële startschot van wat een nieuwe veroveringstocht moet worden.

    Drazen Brncic verwelkomde maandag 23 spelers op training. Enkel Lutula, die nog in Congo zat om administratieve zaken te regelen, ontbrak. Hij wordt pas vandaag op training verwacht. Een opvallende verschijning was die van Jean-François Mbuba, een 25-jarige spits van Virton die er vorig seizoen in de eerste amateurreeks 22 binnen stampte. Mbuba tekende voor twee seizoenen en is in principe de laatste versterking van de Brusselaars. ''Al hopen we nog Illies Bruylandts te strikken'', zegt Brncic.

    ''Tijdens mijn korte vakantie in Kroatië heb ik het dossier van Bruylandts onvoldoende kunnen opvolgen, maar het zal de komende dagen wel duidelijk worden of het rond geraakt.''

    RWDM is hoe dan ook klaar om hun nieuwe reeks te bestormen. Met een nieuwe ploeg en een nieuw tactisch systeem. ''Ik wil iets anders proberen met deze kern. In Kroatië ging geen dag voorbij zonder dat ik aan voetbal dacht: de voorbereiding samengesteld, de trainingsstof gevisualiseerd enzovoort. Voetbal is wat mij betreft de aangenaamste ziekte die er bestaat. (lacht)” “Ik heb de spelers gerust gelaten. Tijdens het seizoen ben ik heel veeleisend - mentaal kan dat heel belastend zijn - maar ik weet wanneer ik de spelers een adempauze moet gunnen.''

    Nachtrust

    Op voorspraak van de technische staf wordt er vanaf deze week met hartslagmeters getraind. ''Het liefst had ik de spelers voorzien van een GPS, maar dat is voorlopig te duur voor een club als RWDM. Met een Polar kan je ook al een eind komen. De spelers zullen elke dag hun gegevens moeten opladen en doorsturen naar een server.”

    “Aan de hand van deze informatie zal ik bepaalde zaken kunnen constateren: hoe de spelers reageren op een prikkel, welke spelers lichamelijk in een dipje zit of hoe hun nachtrust is geweest. Het hart van een speler liegt nooit.''

    De professionalisering binnen de club geeft aan hoe ambitieus Brncic en co zijn. ''Dit is een nieuwe stap voorwaarts. Als je iets wil bereiken moet je alle mogelijkheden uitputten die voorhanden zijn. Maar die Polars zijn niet zaligmakend. Bij Union en Verviers heb ik nooit zo'n werkinstrument gehad en toch was ik er ook succesvol.''

    HLN 18-7-2017

    RWDM heeft met Mbuba (Virton) zijn targetspits

    Gisteren begon RWDM officieel aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met elkaar kennis maken hoefden de spelers niet meer want dat werd drie weken geleden al gedaan. Toch één nieuwkomer. RWDM verwelkomde immers zijn lang gezochte targetspits. Het betreft Jean-François Mbuba (25), die vorig seizoen bij Virton speelde. In eerste amateurklasse, met Beerschot als kampioen, werd hij met 22 doelpunten in 27 wedstrijden topschutter.

    De voorbije twee weken testte hij bij eersteklasser Moeskroen, maar de ploeg van Rednic aarzelde te lang waardoor RWDM met de fel begeerde spits aan de haal ging. Mbuba gaat mee op stage. Tenzij er nog een speler zou vertrekken wil sportieve manager nog een speler terug naar RWDM halen: Ilies Bruylandts van Lierse, die ook vorig seizoen op uitleenbasis bij Molenbeek speelde.

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Aug 08, 2017 11:00 am

    HLN 8-8-2017

    Brouckaert "Ruim verdiende kwalificatie"

    In de tweede ronde van de beker, de eerste cupmatch voor RWDM, heeft de Brusselse club gedaan wat ze moest doen tegen Leopoldsburg. De Limburgers konden op geen enkel ogenblik aanspraak maken op een zege tegen een te dominant RWDM, dat won dankzij onder meer twee doelpunten van Yohan Brouckaert.

    In vergelijking met de oefenmatch tegen de beloften van Lierse dinsdag, had trainer Drazen Brncic twee wijzigingen doorgevoerd in de basisploeg. Doelman Sadin en middenvelder Mabika zaten op de bank voor hun doublures Santos Pravos en Liard. De concurrentie is dan ook bikkelhard.

    Na een studieronde van een kwartier had RWDM door welk vlees het in de kuip had, waarna het enkele versnellingen hoger ging schakelen met bij momenten heel dominant voetbal. Met zijn twee treffers had Yohan Brouckaert een groot aandeel

    in de bekerkwalificatie, waardoor RWDM zaterdag in eigen stadion 'buur' KSK Londerzeel mag ontvangen. "Ruim verdiende zege, waarmee we terecht doorstoten naar de volgende ronde. De wil om te winnen was bijzonder groot bij ons, terwijl Leopoldsburg duidelijk was gekomen om de schade te beperken. Anders ga je toch niet met negen man achter de bal staan", analyseerde Brouckaert na afloop. "We hebben onze favorietenrol waargemaakt en mentaal is dat heel belangrijk. Dat betekent dat we met de druk, die vooral van buitenaf wordt opgelegd, om kunnen. Komende zaterdag moeten we er weer staan, want het is onze ambitie om zo ver mogelijk door te stoten. We kijken er naar uit om straks een ploeg uit eerste klasse A of B te kunnen loten, maar laat ons vooral realistisch blijven en wedstrijd per wedstrijd aan te pakken."

    Drazen Brncic liet op doelman Sadin na wellicht zijn type-elftal aantreden. "Ik weet niet of dit het type-elftal was. Onze kern is breed en telt nog veel potentiële basisspelers. Trouwens, een ploeg bestaat niet uit elf spelers, maar uit een ganse groep. Het is aan de trainer om telkens opnieuw de beste elf op te stellen in functie van de spelers die beschikbaar zijn en tegen welke tegenstander we spelen. Neem van mij aan dat we niet tegen elke opponent onze wil zullen kunnen opleggen, ook al zouden we dat wel graag doen."

    “Niks te verliezen op RWDM”

    SK Londerzeel wist zich zaterdag na strafschoppen te plaatsen voor de volgende bekerronde ten koste van La Louvière en mag zich opmaken voor een verplaatsing naar RWDM.

    Er werd niet gescoord zaterdag in het Tivolistadion, dat voor het eerst weer in gebruik werd genomen. “Je merkt toch dat dit een traditieclub is”, stelde Sander Van Eyk vast.

    “Het was hun eerste officiële match in het oude stadion en dat leeft daar wel. Hun aanhang is nog steeds zeer fanatiek. Het was een vrij gesloten match en we haalden het uiteindelijk via de strafschoppen. Opdracht volbracht, want die verplaatsing naar RWDM was het uiteindelijke doel.”

    Dat is opnieuw een club met een rijk verleden?

    “Inderdaad. Normaal moet je drie of vier speelronden overleven om een grote naam tegen te komen, maar wij hebben nu al een mooie affiche beet. RWDM is net als La Louvière een club met geschiedenis én een grote achterban. Ik vermoed dat ze ook over een heel sterke ploeg beschikken als ik naar de spelerskern kijk, maar wij hebben niks te verliezen tegen hen.”

    Nieuwsblad 8-8-2017

    Anthony Bova: “Mooier debuteren kan echt niet”

    Anthony Bova kende een droomstart tegen Leopoldsburg. De Franse aanvaller scoorde na vijftig minuten zijn eerste doelpunt voor RWD Molenbeek en lokte tien minuten later ook een strafschop uit.

    “Ik had echt niet beter kunnen debuteren”, aldus Bova, die in het tussenseizoen van de grote rivaal van vorig seizoen US Rebecq overkwam, “maar scoren is heus geen obsessie voor mij.”

    “Vorig seizoen zat ik aan 23 doelpunten, maar als flankspeler vind ik het ook belangrijk om de beslissende pass te geven aan een medespeler. Het zal dit seizoen niet anders zijn.”

    Bova was één van de zes nieuwkomers die van trainer Drazen Brncic in de basis mocht beginnen.

    “We moeten de automatismen er nog inslijpen, maar ik voel dat we in elke match vooruitgang boeken.”

    “Tegen Lierse een paar dagen eerder ging het redelijk vlot, tegen Leopoldsburg trokken we die goede lijn gewoon door.”

    “We controleerden de match en deden het best aardig in balbezit. Het was nog niet perfect, maar we komen wel een stap dichter bij het voetbal dat de coach wil zien.”

    “Zoals elke coach zou hij graag alle matchen winnen met mooi voetbal, maar hij vraagt in de eerste plaats dat we efficiëntie koppelen aan resultaten. Ik ben er echt wel zeker van dat we tegen het begin van de competitie eind augustus helemaal gerodeerd zullen zijn.”

    HLN 7-8-2017

    Brusselaars klaren snel de klus

    De intenties van beide ploegen waren van begin af aan heel duidelijk. RWDM wilde zo snel mogelijk de klus klaren terwijl de bezoekers er alles aan deden om geen doelpunten te slikken. Ondanks de egelstelling van de Limburgse club kon RWDM halfweg de eerste periode toch een eerste keer scoren: Geoffrey Cabeke stuurde Cissé diep en die kon de bal afleggen tot bij Brouckaert, die het leder in de verste hoek kon deponeren.

    De Molenbeekse ploeg bleef dominant, maar kon pas na de rust de score voort uitdiepen via Bova op een listige doorsteekpass van Liard. Diezelfde Bova lokte op het uur een penalty uit die door Brouckaert feilloos werd opgezet. Na enkele wissels en nonchalanter spel bij RWDM kon Leopoldsburg tien minuten voor tijd de eer redden. Op voorzet van Vandebroek kon de ingevallen Eyckmans de 3-1-eindcijfers op het bord zetten. In de volgende ronde krijgt RWDM het bezoek van SK Londerzeel.

    RWDM: Santos Pravos; Petitpretz, Timmermans, Vandiepenbeeck; A. Cabeke (72' Jonckheere), Brouckaert, Liard, G. Cabeke; Cissé (70' Mabika), Bova (75' Ngangué), Mbuba.

    Leopoldsburg: Ghijsens, Tutellers, Vandebroek, Vankrunkelsven, Appeltans, Bosman, Grevendonck, Jansens (46' Eyckmans), Folglia (46' Odeurs), Peetermans, Claes (85' Schouteden).

    Doelpunten: 21' Brouckaert (1-0), 55' Bova (2-0), 60' Brouckaert (3-0, pen.), 81' Eyckmans (3-1).


    Alan Richard vergeet identiteitskaart

    RWDM Voor de bekerwedstrijd tegen Leopoldsburg zou Alan Richard normaal gezien in de ruime selectie opgenomen worden, maar omdat hij zijn identiteitskaart niet bij had, moest hij vrede nemen met een zitje in de tribune. In zijn plaats zat Dino Jonckheere in de brede kern. Haidara, tevens afwezig, wordt donderdag geopereerd aan de knie (meniscus). Hij zal een drietal weken out zijn en mist de competitiestart. Vanderhaegen (enkel) en Mamadou (knie) waren tevens niet fit.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Aug 10, 2017 9:46 am

    HLN 10-8-2017

    "Morgen gebeuren er ongelukken"

    Voetbalclubs RWDM en White Star stonden gisterenavond letterlijk neus aan neus op het oefenveld van het Edmond Machtensstadion. De reserven van RWDM hadden er een oefenpartij gepland tegen de reserven van Union, terwijl de jeugd van White Star er wilde trainen. De sfeer was gedurende meer dan een uur grimmig, maar het liep niet uit de hand. "Deze situatie kan niet blijven duren. Morgen vallen er gewonden", klinkt het bij de gemeente.

    De vete tussen White Star en RWDM duurt nu al twee jaar en bereikte gisterenavond een triest hoogtepunt. Supporters, bestuursleden en spelers van beide clubs stonden meer dan een uur tegenover elkaar in een grimmige sfeer. RWDM had namelijk een oefenmatch ingepland op het B-terrein, maar de jeugd van White Star wilde daar trainen. "Dit is een explosieve situatie. Elke dag komen onze trainers en spelers hier aan met stress omdat ze niet weten wat er deze keer kan gebeuren. Deze clubs zijn al langer niet meer bevriend en kunnen samen geen stadion delen. De gemeente moet hier nu iets aan doen, want deze situatie is niet meer houdbaar", aldus Thierry Dailly, manager van RWDM.

    Provocatie

    "De meeste jongeren van White Star die vandaag op het oefenveld stonden, zijn nog niet eens aangesloten bij de club. Dit was gewoon een provocatie om onze match te boycotten. Het scheelde niet veel of er waren ongelukken gebeurd. Dit was een zeer netelige situatie, die nooit meer mag voorvallen", vult bestuurslid Danny Van der Eeckt aan. Moïse Boissy van White Star was gisterenavond aanwezig in het stadion, maar wilde niet reageren. "Alles wat RWDM zegt is de waarheid. Wij zijn de slechteriken en zij doen alles goed. Meer heb ik niet te zeggen", klonk het cynisch. Franklin Kimbongila, die de training gisteren leidde, vond de situatie vooral jammer voor de jongeren. "Wij waren niet op de hoogte van deze oefenmatch. Wij willen gewoon dat de jongeren van deze wijk kunnen voetballen bij ons."

    Verdere stappen

    De spelers van Union verlieten na een half uur het veld en even later kwamen politieagenten de gemoederen bedaren. In totaal waren zij met vier patrouilles aanwezig. Voor gemeenteraadslid Youssef Lakhloufi, die in allerijl kwam kijken, is de situatie niet meer houdbaar. "We hebben een tijd geleden het besluit genomen dat White Star niet meer welkom is in het Edmond Machtensstadion, en RWDM wel. Vandaag is het zeer duidelijk gebleken dat beide clubs absoluut geen stadion kunnen delen. Vandaag zijn er geen ongelukken gebeurd, maar morgen is dat misschien wel het geval, en dat willen we absoluut vermijden.

    Donderdag gaan er verdere stappen genomen worden. We gaan de rechtbank vragen deze zaak dringend te behandelen alvorens er ongelukken gebeuren." Klein detail: gedurende de hetze lag een derde oefenterrein volledig leeg.

    Pepingen-Halle ontvangt vanavond RWDM

    Vanavond neemt Pepingen-Halle het thuis op tegen RWDM. Het gaat om een oefenpot, maar bij beide ploegen mag verwacht worden dat er een duidelijke progressie in het spel zit.

    Pepingen-Halle kon de voorbije week niet helemaal overtuigen. Op zich is dat in deze fase van de voorbereiding ook geen probleem. Tegen Ganshoren speelde de fusieploeg op het tempo van de (technisch sterke) tegenstander. Het gelijkspel was billijk. De bekermatch tegen Sterrebeek liet een dubbel gevoel na. De eerste helft was zorgwekkend, de tweede toonde een duidelijke vooruitgang. Aan die 45 minuten moet de ploeg zich optrekken. Voor het eerst moest trainer Geert Criquielion keuzes maken. Definitief zullen die wellicht nog niet zijn, maar ze geven wel al deels een richting aan.

    Bij Pepingen-Halle kon men de voorbije dagen niet rekenen op Sébastien Lheureux en Ricci Lufimbu. Eerstgenoemde zal niet te lang buiten strijd zijn. Voor Lufimbu liggen de kaarten anders. Hij sukkelt met een stressfractuur en wordt pas ten vroegste half september in de kern verwacht.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Aug 12, 2017 10:37 am

    HLN 12-8-2017

    Nicolas Timmermans (RWDM): "SK Londerzeel goede waardemeter"

    RWDM krijgt vanavond in de derde ronde van de Belgische beker het bezoek van SK Londerzeel, dat zich vorige week kon plaatsen na het winnen van de strafschoppenepiloog tegen La Louvière. Voor de mannen van trainer Brncic wordt het duel tegen de buren een eerste serieuze test voor de competitiestart.

    SK Londerzeel is al vele jaren een vaste waarde in aanvankelijk derde klasse en sinds de hervorming tweede amateurklasse. Net zoals RWDM heeft het in zijn rangen ook heel wat spelers met ervaring lopen. SK Londerzeel kende echter een minder seizoen en onderging tijdens de zomermercato een (kleine) metamorfose.

    De bekercompetitie is voor RWDM heel belangrijk en daar wordt tijdens de voorbereiding rekening mee gehouden. Zo werden afgelopen donderdag in de oefenwedstrijd op SK Pepingen-Halle (0-0) heel wat jongens uit voorzorg aan de kant gehouden. Naast Geoffrey Cabeke, Vincent Vandiepenbeeck en Anthony Sadin ook Nicolas Timmermans. Andere sterkhouders speelden slechts een twintigtal minuten.

    "Ik had wat last in de bil. Niets ernstigs, maar met de bekermatch tegen SK Londerzeel in het vooruitzicht wilden de coach en ikzelf geen enkele risico nemen", verklaarde Timmermans, die zich nog geen seconde heeft beklaagd dat hij voor RWDM heeft gekozen

    "Van Eupen naar RWDM. Op papier is dat sportief een stap terug, maar zo voel ik het niet aan. Bij Eupen heb ik vorig seizoen door een zware blessure slechts één wedstrijd kunnen spelen, bij RWDM hoop ik uit te groeien tot een sterkhouder, die mee zijn steentje kan bijdragen tot het vervullen van de ambities van deze club. Daarvoor zijn ook al die andere aanwinsten naar Molenbeek gekomen. Er staat hier een mooi voetbalproject in constructie. Het einddoel is nog lang niet bereikt", lacht Timmermans, die een spannend seizoen verwacht.

    Favoriet

    "Als ik de kenners mag geloven zal een vijftal clubs strijden voor de titel. Onze concurrenten bombarderen ons tot favoriet, maar dat is gewoon om de druk bij hen weg te houden. Ik denk dat Club Luik en Olympic Charleroi de te kloppen ploegen worden. Club Luik heeft zich serieus versterkt en wil absoluut promoveren. Op de tweede speeldag trekken we naar Luik en zullen we al meer weten over de waardeverhoudingen.

    RWDM

    Voor de bekerwedstrijd tegen SK Londerzeel kan trainer Drazen Brncic over quasi al zijn spelers beschikken. Haidara (knie) is out.

    Selectie: Sadin; Petitpretz, Timmermans, Vandiepenbeeck; A. Cabeke, Brouckaert, Liard, G. Cabeke; Cissé; Bova, Mbuba, Santos-Pravos; Mabika, , Richard, Rivituso, Ngangué, Vanderhaegen.

    Nieuwsblad 12-8-2017

    Anthony Cabeke “Ik kon band niet weigeren”

    Zonder ongelukken begint Anthony Cabeke het seizoen als aanvoerder van RWDM. De 28-jarige back moet RWDM voorbij Londerzeel loodsen. “De beker is een doel op zich. Wie weet zit er straks een match aan te komen tegen een ploeg uit 1A of 1B.”

    Door het vertrek van Sofiane Kheyari moest coach Drazen Brncic op zoek naar een nieuwe aanvoerder. De keuze viel niet helemaal onverwacht op Anthony Cabeke. De rechtsback is pas aan zijn tweede seizoen bezig in het Edmond Machtensstadion, maar was in het verleden zes jaar aanvoerder van Union.

    “De trainer was mij vorig seizoen al komen opzoeken toen Kheyari een lange tijd out was door een schorsing. In zijn ogen was ik zijn natuurlijke opvolger. Als de trainer jou vraagt om de ploeg aan te voeren, dan kan je dat gewoon niet weigeren. Maar ik ga mijn persoonlijkheid niet veranderen omdat ik nu aanvoerder ben. De spelers mogen mij altijd komen opzoeken als er iets scheelt.”

    “Door die band heb ik wel meer verantwoordelijkheden gekregen. Mijn telefoon staat niet stil. Ik word opgebeld door ploegmaats omdat ze geen vervoer hebben om naar een match te gaan. Of ik moet praktische zaken regelen zoals de kleren die we op training moeten dragen. Ik zal mij de komende maanden goed moeten organiseren om alles onder controle te hebben.”

    Interessante test

    Maar eerst volgt de wedstrijd tegen Londerzeel, een stevig subtopper in de tweede amateurreeks. “Londerzeel wordt opnieuw een interessante test voor ons. Ze spelen al jaren samen en ze voetballen blijkbaar goed in blok. Toch denk ik dat de neutrale supporter zich zal vermaken.”

    “Dat we voor de tweede keer op rij thuis mogen spelen? We nemen zoveel volk mee op verplaatsing dat we elke match het gevoel hebben een thuismatch te spelen. We zullen onze supporters wel nodig hebben, want net als vorig seizoen wordt het RWDM tegen de rest. Die vier magische letters prikkelen de tegenstander, maar we zijn intussen al veel gewoon hoor.”

    De Brusselaars hebben zich versterkt met het oog op een tweede opeenvolgende promotie, maar willen in de beker ook zo ver mogelijk doorstoten. “We hebben van de beker een doel gemaakt. Binnen een paar rondes kunnen we misschien een ploeg uit 1A of 1B loten en iedereen kijkt er naar uit om zich met zo'n ploegen te meten.”

    Tim Scheers: “We gaan voluit onze kans in Molenbeek”

    Het is de week van de traditieclubs voor SK Londerzeel. Vorige week werd La Louvière uit de beker geknikkerd, woensdag werd tegen Racing Mechelen geoefend en vanavond trekt trainer Tim Scheers met zijn ploeg naar RWDM.

    “Allemaal leuke tegenstanders”, vindt de coach, “clubs met een grote achterban, dat zorgt steeds voor een aangename sfeer naast het veld. Ik verwacht behoorlijk veel volk op Molenbeek en hoop dat onze fans massaal de verplaatsing maken. Sportief gezien wordt het een moeilijk te omzeilen klip, want RWDM heeft een sterke kern, maar wij beschikken ook over een stevige ploeg en gaan voluit onze kans.”


    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Aug 14, 2017 9:47 am

    HLN 14-8-2017

    Gevleide kwalificatie door zeer licht toegekende strafschop

    RWDM overleefde de derde ronde van de Belgische beker dankzij een nipte zege tegen SK Londerzeel na een zeer licht toegekende strafschop. Rymenams kwam mee verdedigen in het eigen strafschopgebied en in een duel met Cissé ging laatstgenoemde graag plat. De ref twijfelde echter geen seconde, Brouckaert scoorde. Door deze kwalificatie speelt RWDM komende zaterdag om 19 uur opnieuw thuis tegen Hamme.

    In vergelijking met de bekerwedstrijd tegen Leopoldsburg deed RWDM-coach Brncic twee wissels, waarvan een noodgedwongen vermits Geoffrey Cabeke door een blessure moest afhaken. In zijn plaats kreeg de jonge Jonckheere zijn kans. Santos-Pravos werd onder de lat vervangen door Sadin. Bij SK Londerzeel moest Stoclet vanuit de tribune toekijken, zijn jonge vervanger Verlinden deed het echter meer dan voortreffelijk.

    De intenties van Londerzeel waren duidelijk: RWDM het spel laten maken en op de counter speculeren. Het was toch de thuisploeg die voor de eerste opwinding zorgde, maar een kopbaldoelpunt van Brouckaert op een vrije trap van Liard werd - onterecht - afgekeurd. In dat eerste kwartier moest Brouckaert het enkele keren zwaar ontgelden door venijnige tackles van de bezoekers.

    1-0 in plaats van 0-1

    Pas in het tweede kwartier verliet SK Londerzeel steeds meer zijn egelstelling. Met succes, want twee keer Mahau zorgde voor doelgevaar. Ook in het laatste kwartier van de eerste periode had SK meer overwicht, maar in plaats van 0-1 via Vangrunderbeek, werd het vijf minuten later aan de overzijde 1-0 na een zeer licht toegekende strafschop, die knap werd omgezet door Brouckaert.

    Saaie tweede helft

    De tweede helft was bij momenten heel saai omdat RWDM de match gewoon dood wou maken en SK Londerzeel wachtte op de fouten bij RWDM om toe te slaan. In het laatste kwartier nam SK wel meer risico's en ging het veel hoger speler om druk te zetten op de helft van RWDM. Bijna werd die aanpak tien minuten voor tijd afgestraft door Mbuba, voor de rest onzichtbaar, maar doelman Sulman was bij de pinken.

    RWDM: Sadin; Petitpretz, Timmermans, Vandiepenbeeck (50' Rivituso); A. Cabeke, Brouckaert, Liard, Jonckheere (52' Mabika); Cissé (88' Ngangué); Bova, Mbuba.

    SK Londerzeel: Sulmon, Vangrunderbeek, Dellevoet, Mahau (70' Serrou), Van Eyck, Deflem, De Groodt, Van Den Broeck, Verlinden, Rymenams, De Boeck (62' Lkoutbi).

    Doelpunt: 42' Brouckaert (1-0, pen.).

    Geel: Timmermans, Rivituso, Van Eyck, Van Den Broeck, Rymenams.

    Toeschouwers: 1.000

    Tim Scheers (SKL): "Pijnlijke vergissing van referee"

    De bekermatch tussen RWDM en SK Londerzeel was geen hoofvlieger en verdiende ook geen schoonheidsprijs. De trainers van beiden kampen waren half tevreden, weliswaar om verschillende redenen. "Ik kan alleen maar echt tevreden zijn met de kwalificatie", verklaarde Brncic. "Langs de andere kant was dit een zeer interessante wedstrijd waaruit we kunnen leren. SK Londerzeel hield de boel met een strakke organisatie goed op slot. Het was heel moeilijk om daarin een gaatje te vinden. Wellicht zal ons dit komende seizoen nog vaker overkomen en ook dan zullen we oplossingen moeten vinden om een gaatje te vinden. Hoewel de jonge Jonckeere het prima heeft gedaan, hebben we toch wel de snelheid en ervaring op de linkerflank gemist. Ook aanvallend hebben we iets te weinig op de Londerzeelse defensie gewogen."

    Tim Scheers, de T1 van SKL, zag er ondanks de uitschakeling blijer uit dan zijn collega. "Enkel jammer dat het bekeravontuur eindigt na een sterke match tegen een sterke opponent. We hebben niet verloren van RWDM, maar wat een pijnlijke vergissing van de ref. Het was in geen honderd jaar penalty. Ik ben wel fier op mijn spelersgroep, want de tactiek klopte als een bus en iedereen gaf het beste van zichtzelf.

    Nicolas Vanderhaegen van RWDM naar Crossing Schaarbeek

    In de oefenwedstrijd op Pepingen-Halle vorige donderdag heeft Nicolas Vanderhaegen zijn laatste wedstrijd voor RWDM gespeeld. De linkerflank is na Lutula de tweede speler in één week tijd die tijdens de voorbereiding de Molenbeekse club verlaat. "Ik heb het hier twee seizoenen uitstekend naar mijn zin gehad, maar voetbal op dit niveau was niet langer te combineren met mijn professionele activiteiten. Maar ook omwille van privé-redenen verlaat ik met pijn in het hart deze sympathieke club", verklaarde Vanderhaegen, die tegen SK Londerzeel niet meer in actie kwam en zijn geluk gaat beproeven bij het ambitieuze Crossing Schaarbeek in eerste provinciale. "Ik wens RWDM heel veel geluk toe komend seizoen en zal zo vaak als ik kan komen kijken", gaf Vanderhaegen nog mee.

    Door de komst van Geoffrey Cabeke zag de 33-jarige Vanderhaegen natuurlijk zijn speelkansen behoorlijk slinken. Daarom heeft RWDM hem dan ook geen strobreed in de weg gelegd. De komst van Bruylandts (Lierse) zou in een finaal stadion zitten. En ook met de onderhandelingen betreft een extra spits gaat het de goede richting uit.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Aug 16, 2017 10:11 am

    Nieuwsblad 15-8-2017

    Brncic “Onder niveau door gebrek aan frisheid”

    RWD Molenbeek had genoeg aan een strafschopdoelpunt van Brouckaert, zeer licht toegekend door de ref overigens, om SK Londerzeel te kloppen en een ronde verder te gaan. “Daarmee is dan ook alles gezegd”, geeft trainer Drazen Brncic volmondig toe.

    “Mijn spelers moeten hun niveau opkrikken. Londerzeel was weliswaar een goede tegenstander, maar we hebben hen ook deels geholpen. Ze wachtten ons op tegen de eigen zestien en wij namen in de passing onnodige risico's, die er toe leidden dat zij heel makkelijk in de tegenaanval konden trekken.”

    Reactie

    “Wij hadden vaak niet de juiste reactie in huis om hen te beletten te counteren. Dat had dan weer te maken met een gebrek aan frisheid. Twee dagen voor de match speelden we nog een oefenduel op een synthetisch veld tegen Pepingen-Halle.”

    Voor trainer Brncic is de beker helemaal geen doel op zich. “Het laat mij wel toe om mijn spelers op tactisch vlak te prikkelen. We speelden al tegen een ploeg uit derde amateurreeks en één uit tweede amateurreeks. Die pasten zich aan ons aan.”

    “Tegen Vigor Wuitens Hamme, dat een reeks hoger speelt dan wij, zullen we geconfronteerd worden met een nieuwe situatie. Ik verwacht wel dat wij, zeker in onze thuiswedstrijden, meer initiatief gaan nemen.

    RWDM

    RWDM kampt met blessures: Haidra (knie), Geoffrey Cabeke (hamstrings), Vandiepenbeeck (adductoren), Liard (adductoren), Jonkheere (bil), Laurent (enkel) en Mbuba (dij) zijn allen out. Ba hervat deze week de trainingen. Trainer Brncic hoopt enkele spelers te recupereren voor de bekermatch tegen Hamme zaterdag. Nicolas Vanderhaegen (33) trekt naar Crossing Schaarbeek. Door de komst van Geoffrey Cabeke werd de concurrentie groot op de linkerflank, waardoor Vanderhaegen eieren voor zijn geld koos.

    De oefenwedstrijd tegen Waterloo, die gepland was vanavond om 19u30, gaat uiteindelijk niet door omwille van veiligheidsredenen. Trainer Drazen Brncic zal er wellicht niet rouwig om zijn rekening houdend met de voorbereiding op de bekerwedstrijd tegen VW Hamme komende zaterdag om 19u in het Machtensstadion.

    SK Londerzeel “Onterechte penalty kost ons uitschakeling”

    Het bekeravontuur zit er op voor SK Londerzeel. De Vlaams-Brabanders verloren zaterdag met het kleinste verschil op RWDM. “Uiteindelijk beslist een onterechte penalty over winst en verlies”, aldus nieuwkomer Daimy Deflem. “Jammer dat het op zulke manier diende te gebeuren, want we gaven amper iets weg. Ik schat RWDM toch vrij hoog in als ploeg, maar ze hebben ons zeker niet overklast.”

    “Lang zal de ontgoocheling niet blijven hangen. Uiteindelijk blijft dit een voorbereiding. We gingen de beker niet winnen, al ware het misschien wel leuk geweest om nog wat door te gaan en dan een echt grote naam te loten. Het heeft niet mogen zijn.”

    VW Hamme: “Bekeren is bibberen”

    Vigor Wuitens Hamme heeft de derde ronde in de Croky Cup overleefd. De 2-1-zege tegen eersteprovincialer Zwevezele kwam er niet zonder slag of stoot. Doelman De Vroe hield blauwzwart in de finale overeind. Bekervoetbal bleek vooral bibbervoetbal voor Hamme.

    “De eerste ronde in een beker van België is vaak de moeilijkste”, vond ook speler-trainer Jamaïque Vandamme. “Je komt tegen ploegen terecht die meestal onder jouw niveau staan en die uiteraard supergemotiveerd zijn om te stunten. Dat zal altijd zo blijven en dat was bij Zwevezele ook zeker zo.”

    Toch moeten we opmerken dat Zwevezele geen doodgewone eersteprovincialer is. Spelers van het kaliber Tim Smolders, Hans Cornelis en Stijn Minne, allemaal stuk voor stuk mannen met ervaring tot zelf Europees niveau, heeft Hamme niet in haar rangen. De West-Vlamingen willen zo snel mogelijk nationaal voetbal spelen nadat ze de voorbije drie jaar al telkens konden promoveren. Het was dan ook geen verrassing dat de bezoekers, vooral na de rust, het betere voetbal brachten en dat er een zucht van opluchting door het lege Wuitensstadion zweefde toen de ref de partij affloot.

    “We hebben nog wat tijd maar uiteraard niet veel meer. Binnen dik twee weken begint de competitie. Er kan zeker nog wat kwaliteit bij en ook in de breedte is er nood. Met Stijn De Wilde hadden we zondag slechts een fitte spits die beschikbaar was. Jari Mariën zal meerdere maanden buiten strijd zijn. Vits en D'Haeseleer speelden wel ook al hadden ze voordien amper kunnen trainen en zelf ben ik ook pas weer beginnen lopen na een spierverrekking”, analyseert trainer Vandamme.

    Maar finaal is het doel bereikt en hebben de Wuitens zich verzekerd naar een trip naar RWDM, de 'volksclub' uit Molenbeek waar, in tegenstelling tot White Star Brussel, wel nog een pak publiek naar het Edmond Machtensstadion komt. Zo zaten er vorige zaterdag meer dan 3000 mensen te kijken naar RWDM - SK Londerzeel. Ook voor de komst van Hamme volgende zaterdag wordt een groot aantal fans verwacht.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Aug 17, 2017 9:22 am

    HLN 17-8-2017

    RWDM leent Lucas Damblon van STVV

    RWDM heeft alweer een spraakmakende transfer gerealiseerd. Sportief manager Thierry Dailly slaagde er in om na weken onderhandelende de talentrijke aanvaller Lucas Damblon voor één seizoen te lenen van eersteklasser Sint-Truiden. Damblon wordt in november pas 21 jaar en speelde behalve voor STVV ook voor Sprimont en Geel. Hij moet de concurrentie aanwakkeren met Mbuba en Mamadou. Normaal gezien moet hij voor de bekerwedstijd tegen Hamme van nu zaterdag al speelgerechtigd. Voorts ziet het er naar uit dat ook Iliess Bruylandts zal terugkeren naar RWDM. Na lange en moeizame onderhandelingen met Lierse lijkt er een oplossing in de maak waarmee alle partijen tevreden zijn. Het is wellicht nog een kwestie van uren of dagen.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Aug 19, 2017 9:59 am

    HLN 19-8-2017

    Debuteert Lucas Damblon?

    Voor de derde keer op rij mag RWDM bekeren voor eigen volk. In de vierde ronde van de Belgische beker krijgen de mannen van trainer Drazic Brncic het bezoek van VW Hamme, een club uit eerste amateurklasse. Wellicht is recente aanwinst Lucas Damblon, die overkomt van STVV, dan al speelgerechtigd.

    Sportief manager Thierry heeft er alvast alles aan gedaan om de bijna 21-jarige spits van de Kanaries nog op tijd voor RWDM te laten tekenen. "Met Lucas zelf ben ik al een tijdje rond, maar de onderhandelingen met Sint-Truiden zelf hebben wat langer geduurd dan ik aanvankelijk zelf had kunnen denken. Ik begrijp dat STVV zijn spelers liefst aan een ploeg uitleent die zo hoog mogelijk speelt. Lommel United en Rupel Boom waren ook sterk geïnteresseerd in de diensten van Damblon. Dat zijn grootvader supporter is geweest van RWDM heeft mee een invloed gehad op zijn beslissing. Er is dus nog wel degelijk sentiment in het voetbal", stelt Thierry Dailly met genoegen vast.

    "Logisch dat Lucas erg gewild was. In de voorbereidingsperiode scoorde hij reeds acht doelpunten in vijf wedstrijden. Dat springt natuurlijk in het oog. Tegen Lommel maakte hij er zelfs drie, vandaar de sterke interesse van de Limburgse club uit eerste amateurklasse. Lucas heeft ook één wedstrijd van onze ploeg gevolgd en was enorm enthousiast over de sfeer die er rond RWDM heerst."

    De kans is niet gering dat hij zaterdagavond tegen Hamme al in actie komt. "Daarover beslist de trainer. Maar vermits Mbuba niet honderd procent is wegens een lichte blessure en Lucas zelf in bloedvorm is, bestaat die kans. Uiteindelijk zijn er niet meer zoveel wedstrijden voor de start van de competitie, die mits een zege tegen Hamme met één week wordt uitgesteld voor ons."

    Door de (lichte) blessures van Vandiepenbeeck en Geoffrey Cabeke, die bovendien gevoeliger zijn voor blessures, denkt Thierry Dailly er sterk aan om nog een extra linksvoetige voor de back- en/of flank positie aan te trekken. In de wandelgangen circuleert meer dan een sterk gerucht dat die versterking wel eens van de buren van Anderlecht zou kunnen komen.

    "Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik een linksvoetige speler wil die een meerwaarde kan zijn voor de ploeg. Dit ter vervanging van Vanderhaegen. Vanwaar die komt, is van ondergeschikt belang", stelt Dailly duidelijk.

    Hamme: "Er zijn al wat mogelijkheden"

    Hamme trekt vanavond al naar Molenbeek in de bekercompetitie. De Brusselaars zijn aan een zoveelste opmars bezig en staan ondertussen in tweede amateurklasse. Hamme is favoriet en wil graag doorstoten naar de vijfde ronde van de Croky Cup waar een treffen wacht met La Louvière of Bergen.

    Dat het geen makkelijke klus zal worden voor de Wuitens tegen RWDM staat vast. De generale repetitie deze week tegen Racing Club Gent was alvast geslaagd. Er werd gewonnen met 2-1. Nieuwkomer Gilles Van Remoortere die overkwam van Waasland-Beveren schat de kansen in tegen Racing White Daring. "Ik weet niet of ik er zal bij zijn,

    want ik heb last van mijn enkel en ben deze week bij de kine geweest voor verzorging. In de vorige bekerwedstrijd tegen Zwevezele kreeg ik er een trap op in de laatste minuut. Maar we zijn sowieso klaar om tegen RWDM te spelen. Zelf ben ik nog maar drie weken bezig bij Hamme, toch zie ik dat we heel wat mogelijkheden hebben met onze ploeg. Vorig seizoen bij de beloften van Waasland-Beveren zei ik al tegen mezelf dat ik op mijn 20ste wilde spelen in een eerste elftal. En dat is nu een feit. Iedereen bij ons heeft zijn kwaliteiten en hopelijk passen de mijne in het plaatje en kan ik een basisplaats afdwingen."

    Ook RDWM zal moeten ondervinden dat Hamme al redelijk ver staat. "We hebben al enkele goede oefenwedstrijden afgewerkt en de Brusselaars kunnen misschien wel op een goed moment komen. Het wordt een leuke wedstrijd. Daar ben ik zeker van. Ongetwijfeld zal er ook wel wat volk op afkomen. Wij willen doorstoten en daar zullen we alles aan doen. Normaal zouden wij het moeten halen omdat zij een reeks lager staan dan ons, toch hebben ze ook een goede ploeg. Het is nog geen competitie, maar het is een wedstrijd met inzet. We weten dat we de beker niet zullen winnen. We moeten zo'n wedstrijden bekijken in het kader van ons groeiproces. Elke bijkomende bekerronde die we halen, houdt in dat we een sterkere tegenstander ontmoeten. Dat maakt dat wij ook nog wat beter worden.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Aug 21, 2017 3:34 pm

    HLN 21-8-2017

    Nieuwkomer Lucas Damblon maakt samen met bedrijvige Bova verschil

    Veel vlotter dan verwacht heeft RWDM zich gekwalificeerd voor de volgende bekerronde na een verdiende en ruime 3-0-overwinning tegen VW Hamme, ploeg uit eerste amateurklasse. Alle doelpunten vielen na de rust: twee van RWDM-aanwinst Lucas Damblon en eentje van Bova.

    Net zoals bij Hamme ontbraken ook bij RWDM enkele titularissen zoals Vincent Vandiepenbeeck en Philippe Liard. In vergelijking met de bekerwedstrijd tegen Londerzeel een week eerder kwamen in hun plaats Geoffrey Cabeke en Mabika aan de aftrap. Mbuba, die nauwelijks had getraind door een blessure, werd in de basis vervangen door de pas aangetrokken Lucas Damblon. Richard kwam aan de aftrap voor de geblesseerde Jonckheere.

    Bova zorgde al na tien minuten voor de eerste opwinding op een voorzet van Damblon. Iets voorbij het kwartier kwam Hamme goed weg toen een afstandsschot van Anthony Cabeke na een één-twee met Richard de dwarsligger trof. In het zicht van de rust slaagde RWDM erin om in twee minuten tijd evenveel kansen de nek om te wringen. Op voorzet van Damblon had Bova wat moeite met de balaanname, waardoor het leder in hoekschop kon verwerkt worden. Op slag van rust had keeper De Vroe een schitterende reflex in huis op een schot van Brouckaert.

    Waar Hamme voor de pauze niet één keer was in geslaagd, dan kon het na de koffie wel: een kans creëren. Ben Liou kopte een voorzet echter voorlangs. Maar daar is het uiteindelijk ook bij gebleven. Kort daarna hadden zowel Bova als Mabika alweer goede kansen om de score te openen, maar technische fouten lagen opnieuw aan de basis dat het 0-0 bleef. Halfweg de tweede periode kreeg RWDM dan toch loon naar werken: Richard stuurde Cissé op links weg die de bal kon inleveren bij Damblon die op zijn beurt dan toch het stadion kon laten ontploffen. Een kwartier voor tijd was de match gespeeld als alweer Damblon op aangeven van Bova de stand kon verdubbelen. De bedrijvige Bova zette na goed storend werk van de ingevallen Mbuba, zijn goede prestatie kracht bij door zelf de derde en laatste goal van de avond te maken, waardoor RWDM zaterdag in de vijfde ronde van de beker tegen La Louvière Centre, een reeksgenoot, speelt.

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Petitprez, Timmermans, G. Cabeke (35' Rivituso); Richard, Brouckaert, Mabika (66' Ngangué), Bova; Cissé, Damblon (85' Mbuba).

    VW Hamme: De Vroe, Dujardin, Ivens, Kurtulus, Vergeylen, Mariën, Ben Liou, Speltfdooren, D'heer, Clays, Dekuyper (33' Vits).

    Doelpunten: 67' Damblon (1-0), 75' Damblon (2-0), 86' Bova (3-0).

    Geel: Bova, Vergeylen, Mabika

    Publiek: 1.800

    Door de bekerkwalificatie tegen Hamme speelt RWDM komende zaterdag in de vijfde ronde thuis tegen reeksgenoot La Louvière Centre. Daardoor wordt de eerste competitiewedstrijd, tegen Meux, uitgesteld. Mogelijke speeldata om de wedstrijd in te halen, zijn dinsdag 29 augustus, woensdag 30 augustus of woensdag 6 augustus. Hierover wordt intern overleg gepleegd. Er zal ook een akkoord moeten gevonden worden met Meux zelf.

    Thierry Dailly (RWDM) wil nog twee transfers realiseren

    RWDM heeft tegen het een reeks hoger spelende Hamme voor een kleine stunt gezorgd. Niet alleen met een ruime 3-0-zege, maar vooral met de manier waarop. RWDM domineerde van de eerste tot de laatste minuut.

    Sportief manager Thierry Dailly was natuurlijk een zeer tevreden man toen hij na het laatste fluitsignaal om een reactie werd gevraagd. "Ik was niet helemaal gerust in een goede afloop. We moesten toch enkele sterkhouders missen, bovendien was ook Geoffrey Cabeke na een halfuur uitgevallen. Ik heb met grote ogen vastgesteld dat hun doublures hun kansen met beide handen hebben gegrepen. Konden we voor de rust onze kansen nog niet meteen verzilveren, dan ging dat na de pauze bijna met de ogen dicht. Niet alleen de score springt in het oog, ook de manier waarop doet het beste verhopen voor de competitie. Ik ben ook blij met het debuut van Lucas Damblon, die meteen getoond heeft dat hij een neus voor doelpunten heeft", lachte Dailly, die graag nog twee transfers wil afronden. "Ik wil nog twee flankspelers, een rechtsvoetige en één die op links uit de voeten kan. Ik hoop deze transfers deze week te kunnen afronden, ook al zijn het geen gemakkelijke dossiers."

    Hamme voetbalt amper kansen bij elkaar

    RWDM VW Hamme 3-0

    VW Hamme is er niet in geslaagd door te stoten naar de volgende ronde in de beker. Het verloor van RWDM, een ploeg uit de Waalse tweede amateurklasse. Waar Hamme voor de pauze niet één keer was in geslaagd, kon het na de koffie wel: een kans creëren. Ben Liou kopte een voorzet echter voorlangs. Maar daar is het uiteindelijk ook bij gebleven. Halfweg de tweede periode kreeg RWDM dan toch loon naar werken: Richard stuurde Cissé op links weg die de bal kon inleveren bij Damblon die op zijn beurt dan toch het stadion kon laten ontploffen. Een kwartier voor tijd was de match gespeeld als alweer Damblon op aangeven van Bova de stand kon verdubbelen. De bedrijvige Bova zette na goed storend werk van de ingevallen Mbuba, zijn goede prestatie kracht bij door zelf de derde en laatste goal van de avond te maken.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Aug 22, 2017 10:03 am

    HLN 22-8-2017

    Lucas Damblon (RWDM) geeft tegen Hamme zijn visitekaartje af

    In de bekerwedstrijd tegen Hamme stond Lucas Damblon meteen in de basis nadat hij amper vier dagen eerder was neergestreken in het Machtensstadion. En meteen gaf de van STVV gehuurde spits zijn visitekaartje af door twee van de drie doelpunten voor zijn rekening te nemen.

    Zijn ogen twinkelden na afloop. "Als je de eerste wedstrijd met inzet bij je nieuwe club kan winnen, waarin je bovendien twee keer kan scoren, dan kan je niet anders dan happy zijn hé. Het gaf een fantastisch gevoel om voor zoveel volk die bal tegen de netten te kunnen knallen. Maar de kwalificatie is vooral de verdienste van de ganse ploeg. Natuurlijk moet je op het juiste moment op de juiste plaats staan, maar de assists van Cissé en Bova waren telkens perfect."

    "Ik had een goed voorgevoel dat ik zou starten, want in de aanloop naar de wedstrijd hebben we veel getraind op tactiek. Fysiek was ik zeker gereed, want ik heb de trainingen op het nieuwe seizoen hervat op vijftien juni. Een match bij de grote jongens in tweede amateurklasse is anders dan bij de beloften. Het gaat een tikkeltje sneller, de duels zijn heviger."

    In tegenstelling met de vorige wedstrijd greep trainer Drazen Brncic - voor het eerst - naar een viermandefensie. Wellicht had dit niet alleen te maken met de afwezigheid van Vincent Vandiepenbeeck maar ook met de tegenstander, die echter geen maat was voor RWDM. "Het niveau ligt veel hoger dan dat ik zelf had durven denken. Dat we Hamme hebben kunnen uitschakelen, hebben we te danken aan onze tactiek en strakke organisatie. Iedereen heeft zijn taken uitgevoerd zoals de coach heeft gevraagd. En als iemand al eens een steekje liet vallen, dan was er direct iemand anders om deze op te rapen."

    Met Mamadou, Bova en Mbuba heeft trainer Brncic al offensieve weelde. Toch is Damblon niet bang van de concurrentie.

    "Twee spitsen is niet voldoende als je een heel seizoen bovenaan wil meedraaien. Bovendien kunnen Mamadou en Bova ook op de flanken terecht. En waarom zou ik niet samen met Mbuba kunnen spelen als we bijvoorbeeld eens in een 4-4-2 zouden aantreden. Ach, bij een topclub moet je tegen concurrentie kunnen. Als iemand anders speelt, moet je harder knokken om je opnieuw in de gunst van de trainer te spelen", vindt Damblon

    Hamme uitgeschakeld in de Beker "Uitslag geeft vertekend beeld"

    Het werd allesbehalve de geluksdag voor Hamme zaterdag tegen RWDM. De Wuitens zetten een punt achter de bekercampagne voor dit seizoen, want ze werden verslagen door de Brusselaars met 3-0. Bovenal creëerde Vigor nagenoeg geen enkele kans. En dat mag zorgen baren een paar weken voor de competitiestart.

    Na de vierde ronde is het dus over voor Hamme in de Croky Cup. En de manier waarop stemt niet echt tot tevredenheid. "Er raakten enkele ploegmaats geblesseerd in de match tegen RWDM", doet Yoshi Mariën het verhaal. "Waaronder Mitch Dekuyper het zwaarst. Hopelijk valt de diagnose mee, maar er wordt gevreesd voor zijn gewrichtsbanden aan zijn voet. Tot het uur ging de wedstrijd nochtans gelijk op. Al speelden we niet echt kansen bij elkaar. Toen Mitch er af was, bleek het moeilijk om voorin iemand aan te spelen. We probeerden het met diepe ballen waar ik achter liep, met weinig resultaat."

    Voorbij het uur kwamen de Wuitens op achterstand. "Tot dat doelpunt hebben we het nog redelijk gedaan, maar de verdubbeling kwam er snel en toen kregen we een mentale tik. We hadden graag nog een ronde doorgestoten, nu kunnen we ons alleen nog op de competitie focussen. En dat is belangrijk genoeg. De beker is iets raars. Daar kan veel gebeuren. Het was toch ook wel leuk om in zo'n bekend stadion voor heel wat volk te mogen spelen. Er was ook veel sfeer."

    Binnen veertien dagen moet Vigor klaar zijn voor de confrontatie met Farciennes. "We hebben al wel stappen gezet de voorbije weken, toch blijkt dat we nog altijd wat zoekende zijn naar een juiste manier om stevig voor de dag te komen. Al moet er zeker ook gezegd worden dat RWDM maar drie echte kansen heeft gekregen en die zijn allemaal omgezet in doelpunten. De uitslag geeft dus absoluut een vertekend beeld. Tegen de start van de competitie zijn er nog enkele werkpunten. Zo moeten we onze laatste pass wat meer verzorgen. Scoren lukt, dat hebben we in de vorige wedstrijden bewezen."

    Tempo Overijse ontvangt RWDM voor galamatch

    Tempo Overijse beleeft hoogdagen in de beker van België nadat het zondagavond Sparta Petegem versloeg na een ware thriller.

    Voorzitter Vercarre was opgelucht en trots dat de ploeg terugknokte na een 0-2-achterstand. "Zonder echter blind te zijn voor de tekortkomingen in de eerste 20 minuten, mag ik toch terecht trots zijn op de ploeg. Hoe de spelers zich weer in de wedstrijd hebben geknokt en er altijd zijn blijven in geloven. Ze hebben de kopjes niet laten hangen en hebben weerbaarheid getoond."

    Vanavond ontvangt Tempo dan ook nog eens RWDM voor een galamatch in het Begijnhofstadion. "Eindelijk", zegt de voorzitter. "We vragen al drie jaar om eens een oefenwedstrijd bij ons te komen afwerken. En dit jaar is het eindelijk gelukt. We hopen dat dit de start mag zijn van een mooie traditie. Onze club heeft immers heel wat raakvlakken met RWDM. Heel wat van onze medewerkers en ikzelf hebben op de één of andere manier een band gehad met het grote RWDM van weleer. Ik was nog actief bij het oude Racing White en onze coach Ewen heeft ook een aantal jaren bij RWDM gespeeld. Ook onze teamdokter Kinnen was begin van de eeuw de clubarts van de Brusselaars. Onze regio telt ook heel wat trouwe fans van RWDM die blijkbaar nog regelmatig naar het Edmond Machtensstadion trekken."

    "We willen er een galawedstrijd van maken met heel wat ambiance. We verwachten niet de massale toeloop, maar hopen toch dat heel wat voetballiefhebbers vanavond naar de wedstrijd komen kijken.

    De wedstrijd start om 19u30, maar we vragen wel om tijdig naar het stadion af te zakken. Door de Druivenfeesten in het dorp wordt ook aangeraden om te parkeren aan de sporthal, Mariendal of aan de Terhulpsensesteenweg. De weg naar het stadion zal duidelijk aangegeven zijn.


    Nieuwsblad 22-8-2017

    Lucas Damblon “De beker brengt mij geluk”

    RWDM mag een ronde verder na een stuntzege tegen Hamme. Lucas Damblon, voor een jaar gehuurd van STVV, was de grote held met twee goals.

    “Een leuke binnenkomer”', lacht Damblon, “en zeggen dat ik slechts driemaal mee trainde met de groep. Bij die drie lange trainingen lag de nadruk op tactiek: dat verklaart waarom ik tegen Hamme meteen wist hoe en waar ik moest lopen. Het is heerlijk om te scoren voor een fanatiek publiek als dat van RWDM. Bij Geel kwam er ook een pak volk kijken, maar dat was anders.”

    Dat Damblon de Brusselaars over de streep trok, is niet verrassend. De 20-jarige spits heeft een bijzondere band met de beker. Vorig seizoen wipte hij met Geel eigenhandig Standard met twee treffers.

    “Ik heb er ook geen uitleg voor, maar de beker brengt mij geluk. De jongste twee seizoenen scoorde ik zesmaal. Daar kunnen er in deze campagne nog enkele bijkomen. Nu zijn we bezig met onze eerstkomende tegenstander La Louvière. Als we ons plaatsen, hopen we een topploeg uit eerste klasse te loten.”

    De bekerheld kende vorig seizoen een einde in mineur. “Na de winterstop stond ik vier maanden aan de kant met een hernia en een gebroken ruggewervel. Ik mocht de voorbereiding bij de A-kern van Sint-Truiden beginnen, maar na een tijdje werd ik teruggezet naar de beloften, het sein om een nieuwe club te zoeken.”

    “Ik had enkele losse contacten met clubs uit 1B, maar het werd nooit concreet. RWDM was dat wel. Ik zit nu in mijn laatste contractjaar bij Sint-Truiden, al kan de club een optie lichten op een extra seizoen. Alles hangt af van hoe ik bij RWDM presteer.”

    Hamme: “Amper nog een elftal op de been”

    Vigor Wuitens Hamme ligt uit de Beker van België. Een verrassing is dat niet echt. De ploeg moest op het veld van RWDM liefst 7 basisspelers missen. Daarnaast viel Mitch Dekuyper al snel uit. Hij zal voor lange tijd buiten strijd zijn. Speler-trainer Jamaique Vandamme, Lander De Keersmaeker, Jari Mariën, Stijn De Wilde, Jorrit D'Haeseleer, Gilles Van Remoortere en Brian Vercruysse lagen al voor de wedstrijd in de lappenmand. “We moesten dus met een echte noodploeg naar Molenbeek en kwamen daar tegen een thuisploeg uit die behoorlijk intimiderend speelde. Al in de eerste minuut zat het spel er op de wagen. Maar uiteraard is dat niet de oorzaak van ons falen. We hadden gewoon te weinig kwaliteit om een echte kans te maken”, bekende manager De Paepe zag zijn team vanuit de tribunes amper één kans bij elkaar voetballen. “Aanvallend konden we te weinig brengen en als je na een halfuur zonder je enige echte aanvaller verder moet dan weet je dat het hopeloos wordt.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Thu Aug 24, 2017 9:31 am


    Nieuwsblad 24-8-2017

    Brncic roept spelers RWDM van het veld

    Lichte opschudding in het slot van de oefenpot tussen Overijse en RWDM. Met nog vier minuten op de klok stapten de spelers van RWDM een voor een van het veld.

    Op aangeven van trainer Brncic zo blijkt. Die kreeg een paar beledigingen naar het hoofd geslingerd door een speler van Overijse.

    ''Toen ik een wisselspeler wilde inbrengen, werd ik zonder aanwijsbare reden uitgescholden'', zegt Brncic. ''Ik weet niet wat die speler bezielde: ik ken hem niet en tot dan was de match in een goede sfeer verlopen. Maar ik kon dat niet zomaar laten passeren. RWDM heeft respect voor zijn tegenstanders en we verwachten hetzelfde van de andere ploegen. Bij ons weet elke speler waar zich aan te houden. We hebben een lijn getrokken die niemand mag overschrijden. Een paar maanden geleden was er bij ons het geval Ibrahim Somé: hij gedroeg zich niet naar de normen van de club en we hebben hem vriendelijk bedankt.”

    “Dit seizoen heb ik in een oefenmatch tegen Asse een speler van het veld gehaald die zich op het veld onrespectvol had gedragen (Ali Nasa, red). Wel, ik heb dat duel met tien uitgespeeld.''

    De match (1-1) eindigde trouwens helemaal in mineur voor RWDM. Vandiepenbeeck en Brouckaert moesten voortijdig gewisseld worden wegens een knieblessure.

    Vandaag gaan ze op onderzoek om de schade op te meten
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Aug 25, 2017 11:06 am

    HLN 25-8-2017

    Opnieuw bikkelharde titelstrijd voor RWDM

    Niet zonder moeite en met hulp van de geluksfee is RWDM er vorig seizoen in geslaagd om de titel te pakken dankzij een beter doelsaldo dan Rebecq, dat via de eindronde ook promoveerde. De volksclub uit Molenbeek deed heel wat inspanningen om ook komend seizoen geen mal figuur te slaan. De bekercompetitie doet alvast het beste verhopen.

    Eindklassement 2016-2017: kampioen

    Nieuwe reeks een zegen of een vloek?

    In de Franstalige tweede amateurklasse is er maar één reeks, die enkele clubs met een historisch verleden telt. Naast RWDM zijn dat zeker ook titelfavoriet Club Luik en Olympic Charleroi. Maar ook fusieclub La Louvière-Centre, Rebecq, degradant Sprimont-Comblain en zelfs Solières worden te duchten tegenstanders in de strijd om de titel en de eindrondeplaatsen.

    Wie wordt de seizoensrevelatie?

    Met de bedoeling opnieuw een vooraanstaande rol te kunnen vertolken een reeks hoger, onderging de ploeg van trainer Drazen Brncic, die mee zijn zegje had in de transferpolitiek, een redelijke metamorfose. Tot dusver werden twaalf nieuwe spelers aangetrokken, waarvan er zeven in principe een basisplaats hebben. Hoewel het er in de oefen- en bekerwedstrijden nog niet volledig is uitgekomen, wordt veel verwacht van Anthony Bova. De offensieve ingestelde Fransman werd vorig seizoen immers topschutter bij reeksgenoot Rebecq en had in het tussenseizoen aanbiedingen van onder meer Beerschot-Wilrijk en ploegen uit de hoogste amateurreeks.

    Wat zijn de plus-en minpunten van de ploeg?

    Trainer Brncic beschikt over een ruime kern en heeft voor elke positie een dubbele bezetting, wat positief is in geval van blessures en/of schorsingen. Bovendien kan hij ook verschillende tactieken toepassen. De bekerwedstrijd tegen Hamme (3-0-zege) heeft aangetoond dat op het eerste zicht niet-titularissen in een andere veldbezetting, ook knappe prestaties kunnen neerzetten. Keerzijde van de medaille is dat hij er ook zal moeten in slagen om de vrede te bewaren.

    Technische staf: T1 Drazen Brncic, T2 Sebastien Huyghe, KT Thierry Berghmans

    Doelmannen: Anthony Sadin, Miguel Santos-Pravos

    Verdedigers: Anthony Cabeke, Anthony Rivituso, Nicolas Timmermans, Vincent Van Diepenbeek, Geoffrey Cabeke

    Middenvelders: Florian Petitprez, Cherif Haidara, Philippe Liard, Anthony Mabika, Sindou Cissé, André Nagangué, Dino Jonckheere, Yohan Brouckaert

    Aanvallers: Jean-François Mbuba, Lucas Damblon, Anthony Bova, Mamadou Ba, Kenneth Laurent


    Nieuwsblad 25-8-2017

    Thierry Dailly “ 's Nachts droom ik van RWD Molenbeek”

    “Met een plaats in de top vijf zijn we tevreden.” Tot daar het officiële discours van promovendus RWDM. Stiekem hoopt general manager Thierry Dailly op meer. Op lange termijn wil hij de Brusselse volksclub opnieuw naar het profvoetbal loodsen.

    RWDM is volgend seizoen vijand nummer één in de tweede amateurreeks aan Franstalige kant. Wie spelers uit 1A en 1B kan aantrekken (Timmermans, Vandiepenbeeck, Sadin, Cabeke), de beste spelers van de reeks kan vastleggen (Richard, Bova) én een beloftevolle speler van Rijsel onder contract kan nemen (Petitprez) is gewapend om tot het einde mee te doen voor de titel.

    In het Edmond Machtensstadion hoeden ze zich voorlopig voor grootspraak. “Met deze ploeg moeten we probleemloos in de top vijf kunnen eindigen”, aldus Thierry Dailly, “maar in het voetbal spelen zoveel onbekende factoren mee. Je hebt in een seizoen een tikkeltje geluk nodig.”

    Merknaam

    “Je kan evenmin inschatten hoe de spelers op mentaal vlak om zullen gaan met de druk. De ambitie van de club op lange termijn? RWDM brengen waar het thuishoort: eerste klasse. Ik plak er geen termijn op: het kan nog drie, vier, vijf of tien jaar duren.”

    Dailly bereidt de club nu al voor op betaald voetbal. ''Mochten we eraan beginnen wanneer we effectief in 1B spelen, dan zal het al te laat zijn. De merknaam RWDM is ijzersterk, maar ik denk dat de club maar aan 30 procent van haar potentieel zit. We hebben nog 70 procent te gaan wat betreft het sportieve, de infrastructuur en de commerciële poot. Ik zit al 30 jaar in het vak en weet intussen wat een club nodig heeft om succesvol te zijn: een goede fundering, financiële stabiliteit en véél geduld.”

    Zonder Dailly zou RWDM niet meer zijn dan een vierletterwoord met een rijke geschiedenis. Het is een wonder dat het project daadwerkelijk van de grond kwam. Enkele dagen voor de lancering trokken de belangrijkste geldschieters zich terug. Wellicht werden ze onder druk gezet door enkele politieke zwaargewichten uit de gemeente.

    “Op 8 juni 2015 stond ik er plots alleen voor. Ik had niets - geen stadion, geen logo, geen spelers - en toch heb ik doorgezet. Ik was er elke dag 15 tot 16 uur mee bezig.”

    “Mijn familie heeft eronder geleden en ze moesten grote opofferingen doen. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele voetbalmatch van mijn oudste zoon kunnen bijwonen en mijn jongste zag ik hooguit twee keer aan het werk. RWDM is mijn leven. Ook 's nachts droom ik van RWDM.”

    Zelfs nu de Brusselse club op kruissnelheid is, neemt duizendpoot Dailly geen gas terug.

    “Wie denkt dat ik alles alleen doe en alle beslissingen neem, mag gerust een kijkje komen nemen. Het klopt wel dat ik het voorzitterschap combineer met een functie als general manager, een beetje zoals Bruno Venanzi bij Standard. Heel lang hielden we de stoel van voorzitter vrij, maar nu zoeken we niemand meer: 90 procent van de spelers, sponsors en supporters noemen mij trouwens monsieur le président.”
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Aug 26, 2017 10:01 am

    Nieuwsblad 26-8-2017

    Florian Petitprez ‘'Ik heb mezelf aangeboden”

    In geen tijd groeide verdediger Florian Petitprez, die ook op het middenveld uit de voeten kan, uit tot een van de sterkhouders van RWDM. “Ik bood mezelf aan in het Edmond Machtensstadion”, zegt Petitprez.

    De 22-jarige Fransman was lange tijd aanvoerder bij Lille B en verkoos een avontuur in België boven een verlengd verblijf in de lagere Franse reeksen.

    ‘'Ik was einde contract en ik had gerust in Frankrijk kunnen blijven'’, vertelt Petitprez.

    ‘'Ik ben gaan testen bij ploegen uit derde klasse en er was zeker interesse. Maar het sleepte wat mij betrekt te lang aan.'’

    De manier waarop Petitprez zijn transfer versierde is op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk.

    ‘'Illies Bruylands, met wie ik nog samen heb gespeeld bij de jeugd van Lille, heeft mij vorig seizoen een paar keer uitgenodigd om een match bij te wonen en ik was meteen verkocht. Het Belgische voetbal sprak mij toen al erg aan en ik had zin om een iets nieuws te proberen. Aangezien ik niet erg van makelaars hou, heb ik zelf manager Thierry Dailly gecontacteerd. Eigenlijk heb ik mezelf aangeboden bij RWDM en in geen tijd was alles rond.'’

    Tot een paar maanden geleden had Petitprez niets anders gekend dan het domein van Luchin, de plek waar het vermaarde opleidingscentrum van Lille huist.

    ‘'In 2003 heb ik mij bij Lille aangesloten en ik moet zeggen dat ik veel spelers heb zien passeren. Bij de U19 en de beloften heb ik Divock Origi en Baptiste Guillaume leren kennen. Af en toe mocht ik meetrainen met de A-kern, maar een selectie voor de Ligue 1 zat er niet in. De concurrentie achterin was moordend. Ik speelde dus mijn matchen bij de B-ploeg die in vierde uitkomt. Bij RWDM zal ik op hetzelfde niveau spelen als in Frankrijk. Met dat verschil dat ik thuis voor een vol stadion zal spelen. In mijn carrière heb ik nog nooit voor zoveel volk gespeeld als bij RWDM. Meer dan twee- tot driehonderd toeschouwers komen er niet opdagen in vierde klasse.'’

    RWDM

    Trainer Brncic selecteerde een ruime groep omdat tal van spelers nog hoogst onzeker zijn. Over het lot van Geoffrey Cabeke, Liard en Brouckaert, die kampen met kleine blessures, moest Brncic na de training van vrijdag beslissen. Haidara en Vandiepenbeeck zijn sowieso out. Uit een eerste onderzoek blijkt dat het meevalt met de knieblessure van Vandiepenbeeck. Er werd geen letsel vastgesteld, maar er is sprake van vochtophoping. Volgende week laat de verdediger een MRI nemen.

    Selectie: Ba, Bova, Brouckaert, A. Cabeke, G. Cabeke, Cissé, Damblon, Jonckheere, Mabika, Mbuba, Ngangue, Petitprez, Richard, Rivituso, Sadin, Santos Pravos, Timmermans.

    Samenwerking met jeugd RWDM

    Anderlecht en RWDM gaan de handen in elkaar slaan op het vlak van jeugdwerking. De twee clubs hopen zo jong talent in de regio te houden door hen een kwaliteitsvolle omkadering binnen de eigen stad aan te bieden. Concreet gaan ze een talentdetectie- en een opleidingsprogramma uitwerken waarin er aandacht zal zijn voor de elitejeugd en het sociale luik. Daniël Renders, video-analist van Anderlecht en ex-speler en coach van RWDM, coördineert het project.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Aug 28, 2017 9:29 am

    HLN 28-8-2017

    Cordier kwelduivel van Brusselaars

    Het bekeravontuur zit er op voor RWDM. Tegen reeksgenoot La Louvière-Centre moest de Molenbeekse club het onderspit delven in de strafshoppenreeks, omdat drie van de zes penlaty's werden gemist of gepakt door ex-Brussels-doelman Cordier. RWDM mist nu een topaffiche tegen een club uit de Jupiler Pro League.

    RWDM LA LOUVIÈRE-CENTRE 1-1 (3-4)

    Voor de wedstrijd tegen La Louvière-Centre moest trainer Brncic alweer sleutelen aan zijn ploeg in vergelijking met vorige week. Rivituso kwam in de plaats van de geblesseerde Geoffrey Cabeke, terwijl Mbuba de voorkeur kreeg op Richard. Liard, Haidara en Van Diepenbeek zaten andermaal in de tribune wegens blessures. Net zoals tegen Hamme opteerde de Molenbeekse coach wederom voor een viermanshoede om de aanvalsgolven van de Wolven te kunnen opvangen.

    Voor de eerste opwinding van de match zorgde bezoeker Falzonne, maar zijn kopbal kon vlot worden gepakt door doelman Sadin. Nog voor het eerste kwartier was verstreken, waren er tweede goede mogelijkheden voor de thuisploeg. Op een voorzet van Rivituso trapte Mbuba het leder ter hoogte van de kleine rechthoek naast en niet veel later was er een actie tussen Mbuba en Bova, waarbij laatstgenoemde zichzelf vrijspeelde en op doel knalde, maar doelman Cordier duwde de bal in hoekschop.

    Na de rust hetzelfde spelbeeld met tevens wisselende kansen voor beide ploegen. Na tien minuten werd Brouckaert knap aangespeeld door Bova, maar eerstgenoemde knalde onbesuisd op een bezoekend lichaam. Kort daarna was er een reuzekans voor bezoeker Dominguez, die aan de buitenspelval ontglipte, maar Sadin kon verhinderen dat de beste man op het veld kon scoren. In het laatste kwartier probeerden beide ploegen nog iets te forceren, maar verlengingen waren onvermijdbaar.

    In de eerste verlenging had RWDM duidelijk de bovenhand. Toen Brouckaert na 104 minuten kon scoren vanop de stip na een fout op Anthony Cabeke, leek de buit binnen. Ba had kort daarna de 2-0 aan de voet, maar in plaats daarvan viel tien minuten later de gelijkmaker via Lesaga op een voorzet van Ulens. Na vijf strafschoppen stond het 3-3. Sadin en Bova hadden gemist. Ngangué miste de beslissende voor RWDM, waardoor het bekeravontuur erop zit.

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Petitprez, Timmermans, Rivituso; Cissé (113' Ngangué), Mabika, Brouckaert, Bova; Mbuba (106' Mamadou, Damblon (58' Richard).

    La Louvière-Centre: Cordier, Van Den Kerkhof, Wautier, Kieran (112' Poulain), Falzonne (116' Ndikumana), Sbaa (77' M. Sceletta), Dominguez, Utshinga, Issorat, Ulens, Lesaga.

    Doelpunten: 104' Brouckaert (1-0, pen.), 114' Lesaga (1-1).

    Geel: Brouckaert, Timmermans, Kieran, Sbaa.

    Rood: 119' Ulens (2x geel).

    Toeschouwers: 2.800.

    Doelman Sadin (RWDM): "Jammer op deze manier"

    Tijdens de wedstrijd zelf heeft doelman Anthony Sadin niet zoveel werk gehad, al moest hij enkele keren wel bij de pinken zijn om La Louvière-Centre van een doelpunt te houden. En hoewel hij in de strafschoppenepiloog er twee pakte, was dat niet voldoende voor de kwalificatie.

    "Op deze manier uit de beker gewipt worden, is bijzonder jammer. Beide ploegen waren elkaar waard. Het wedstrijdverloop was vaak in ons voordeel. Eerst omdat we kort voor het einde op 1-0 zijn gekomen. Als kort daarna Ba had gescoord, stonden we nu te feesten. Maar ook in de strafschoppen stonden we even in het voordeel toen La Louvière bij een 2-2 een strafschop miste. Het vervolg hoef ik niet meer te vertellen, hé", grijnsde een aangeslagen Sadin, die vooral onthoudt dat in deze groep veel muziek zit. "We hebben een mix van karakter en kwaliteit, maar tegen goede ploegen zullen we allemaal top moeten zijn. Ik wil ook de supporters bedanken voor hun steun gedurende dit bekeravontuur, waarbij we liefst vier keer voor eigen volk hebben mogen aantreden. De spelers rekenen ook op hen in de competitie."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Aug 29, 2017 9:47 am

    HLN 29-8-2017

    Anthony Cabeke en RWDM missen topaffiche: "Herstellen van mentale tik"

    Geen topaffiche voor RWDM in de volgende ronde van de beker van België. De Molenbeekse club is immers op de meeste vervelende manier uit de cup geknikkerd. "We wilden strafschoppen vermijden, want dat is altijd een loterij", verklaarde Anthony Cabeke. "De voetbalgoden hebben er echter anders over beslist."

    Met het bekertreffen tegen la Louvière-Centre kreeg RWDM meteen een serieuze test om te kijken waar het staat een week voor de competitiestart. En hoewel de beker niet hetzelfde is als de competitie, mogen we voorzichtig concluderen dat trainer Drazen Brncic over een goede ploeg beschikt, maar terecht niet als topfavoriet voor de titel naar voor wordt geschoven. De top vijf is wel een realistische ambitie. De bekeruitschakeling is hoedanook keihard aangekomen bij de club en spelers. "Mentaal hebben we een serieuze tik gekregen", verklaarde Anthony Cabeke kort na afloop. "Hoewel we onze tegenstander nooit hebben onderschat in de aanloop naar het bekerduel, hadden we er wel op gerekend om door te stoten en een mooie affiche te loten in de volgende ronde. De voetbalgoden stonden vorige zaterdag tegen la Louvière-Centre echter niet aan onze zijde. Dat is nu eenmaal voetbal. Het is nu aan ons om te herstellen van deze mentale dreun. Dat zal ook nodig zijn met het oog op onze eerste competitiematch komende zondag op rivaal en titelkandidaat nummer één, Club Luik", probeert Anthony Cabeke de druk weg te houden. "Toch mogen we terugblikken op een voortreffelijke bekercampagne. Naarmate we bleven winnen, zat er steeds meer volk in de tribune. We hebben de steun van onze duizenden fans zeker gevoeld. Aan hen heeft het niet gelegen dat we uitgeschakeld zijn", gaf de rechtsachter nog mee.

    Sportief manager Thierry Dailly zoekt nog steeds naar versterkingen."Vorige week heb ik nauwelijks tijd gehad om aan dossiers te werken. Ik verwacht dat in de laatste rechte lijn van de zomermercato nog een en ander zal bewegen. We blijven bij ons standpunt dat we alleen nog spelers aantrekken die een directe meerwaarde zijn voor de club. We gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit."

    In de wandelgangen circuleert dat RWDM in vergevorderde onderhandelingen is met een linksbuiten (van Anderlecht?) en een verdedigende middenvelder. En dan is er nog steeds het aanslepende dossier Bruylandts van Lierse.

    Nieuwsblad 29-8-2017

    Drazen Brncic: ‘'Ik neem spelers die strafschop misten niets kwalijk'’

    Een volgepakt Machtensstadion, verlengingen, een late gelijkmaker, een rode kaart en een bloedstollende strafschoppenreeks. Het bekerduel tussen RWDM en La Louvière verdiende geen verliezer, maar de Brusselaars trokken finaal aan het kortste eind.

    'De match tegen La Louvière heeft een ding aangetoond: RWDM is niet de super favoriet voor de titel

    Acht minuten stonden er nog op de klok in de tweede verlenging toen RWDM de 1-1 moest incasseren. Het maakte de ontgoocheling over de uitschakeling des te groter.

    ‘'Ik heb vooral te doen voor mijn spelers en de supporters'’, zegt trainer Drazen Brncic. ‘'Het had er helemaal anders kunnen uitzien mochten we net voor de gelijkmaker van La Louvière de 2-0 gemaakt hebben. Dat was hét keerpunt van de match. Maar ik heb mijn spelers voor de rest niets te verwijten.”

    “De inzet en de wil om te winnen waren zeker aanwezig. Het viel mij wel op dat er gaandeweg nervositeit in de ploeg sloop en dat de laatste pass niet altijd goed was door een gebrek aan luciditeit. Misschien ging het in de vorige rondes te makkelijk voor ons en moesten we wennen aan een taaie tegenstander als La Louvière?'’

    Na de late gelijkmaker van de bezoekers was RWDM een beetje van slag en het begon met een psychologisch nadeel aan de strafschoppenreeks. Die bleken er te veel aan voor RWDM. Zowel Sadin, Bova als Ngangue konden het elfmeter niet omzetten.

    ‘'Ik neem de jongens die getrapt hebben niets kwalijk. Ik moet hen feliciteren omdat ze hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen. Een strafschoppenreeks is een loterij en de trekking was ons blijkbaar niet goed gezind. Alleen jammer dat we op enkele minuten stranden van een galamatch. In ons geval hadden we tegen Charleroi mogen spelen. Geen aantrekkelijke loting voor de supporters, maar het blijft een eersteklasser.'’

    De bekermatch tegen reeksgenoot La Louvière was voor Brncic de perfecte generale repetitie op de competitiestart van komende zondag op het veld van Luik.

    ‘'De match tegen La Louvière heeft alvast een ding aangetoond: RWDM is niet de super favoriet voor de titel zoals overal wordt gesuggereerd. Luik is dat wel. Stel dat we La Louvière geklopt hadden. Dan zouden mijn spelers meer relaxed toegeleefd hebben naar het weekend. Weet je wat er gebeurt met een ploeg die minder op zijn hoede is? Die is vatbaarder voor verslapping. Mijn spelers gedragen zich zeker niet als vedetten en ze weten vanwaar ze komen, maar ze zijn de voorbije weken wellicht onbewust mee beginnen te surfen op het enthousiasme van de supporters.'’
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Sep 01, 2017 9:48 am


    HLN 1-9-2017

    RWDM opent seizoen tegen titelfavoriet FC Luik

    Als we de kenners mogen geloven, spelen dé twee titelfavorieten bij uitstek hun eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen elkaar. FC Luik-RWDM wordt meteen ook bestempeld als een risicowedstrijd. Trainer Brncic zal voor deze topper - weeral - niet op zijn sterkste ploeg kunnen rekenen.

    De kans dat Philippe Liard en Vincent Vandiepenbeeck zondag immers in actie komen, laat staan het scheidsrechterblad halen, is zo goed als onbestaande. Beide ervaren spelers blijven op de sukkel met kwaaltjes en om erger te voorkomen, zal de Brusselse coach hen extra rust geven. De kans dat Geoffrey Cabeke, ook een blessure gevoelige speler, zijn wederoptreden maakt, is dan weer een stuk groter. Afgelopen week werd alvast alles in het werk gesteld om de linkspoot fit te krijgen, want RWDM loopt door het vertrek van Nicolas Vanderhaegen niet dik met linksvoetige flankspelers. Precies daarom werd er tot gisterenavond laat nog druk onderhandeld met verschillende spelers voor die positie. Ook met een ervaren box-2-box speler werd nog gesproken. Maar bij het ter perse gaan was er geen witte rook.

    De hamvraag is hoe RWDM de bekeruitschakeling tegen reeksgenoot La Louvière-Centre heeft verteerd. Is de knop omgedraaid? Zal nodig zijn, want FC Luik heeft extra vertrouwen getankt door eersteklasser Eendracht op eigen veld te verslaan met 1-2. Daarmee heeft de club uit de Vurige Stede zijn titelambities alvast kracht bijgezet.

    "Het wordt wellicht een competitie met twee snelheden", vermoedt bestuurslid Danny Van der Eeckt. "Ik verwacht dat zes ploegen voor de titel en ereplaatsen zullen strijden en de rest om niet in de gevarenzone te komen. FC Luik wordt de te kloppen ploeg, maar wij, Durbuy, Solières, Olympic Charleroi en La Louvière-Centre zullen de titelfavoriet het vuur aan de schenen leggen. De tweede amateurklasse reeks in Wallonië, waarvan er maar één is, moet qua kwaliteit overigens niet onderdoen voor het niveau in de tweede Vlaamse reeksen. Hoewel de beker anders is dan de competitie, heeft de bekerwedstrijd tegen La Louvière-Centre aangetoond dat we elke wedstrijd top zullen moeten zijn als we een vooraanstaande rol willen vertolken", geeft trainer Brncic nog mee. "Hopelijk blijven we gespaard van te veel blessures en schorsingen."

    Voor de competitiewedstrijd op FC Luik zijn Haidara, Liard en Vandiepenbeeck out.

    Selectie: Sadin; A. Cabeke, Petitprez, Timmermans, G. Cabeke; Bova, Brouckaert, Mabika, Cissé; Damblon, Mbuba. Santos-Pravos, Richard, Rivituso, Jonckheere, X, Y.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Sep 04, 2017 9:33 am

    HLN 4-9-2017

    Promovendus wint spektakelmatch tegen titelfavoriet

    FC LUIK 2 - RWDM 3

    De absolute topper tussen titelfavoriet FC Luik en het ambitieuze RWDM is uitgegroeid tot een waar spektakel.

    Bij RWDM kon trainer Brncic opnieuw een beroep doen op Geoffrey Cabeke, die na twee weken inactiviteit en slechts twee trainingen in de benen toch aan de aftrap verscheen. Brncic verraste ook door Ngangué in de basis te droppen.

    FC Luik kwam na ruim vijf minuten bijna op voorsprong, maar de loeier van Electeur werd door doelman Sadin gepareerd. Op de tiende minuut opende Broeckaert op vrije trap van Bova de score, maar diens doelpunt werd onterecht afgevlagd wegens buitenspel. In plaats van 0-1 werd het aan de overzijde 1-0 via Jiyar na een slechte interceptie van Timmermans. Een minuut voor de rust ontsnapte FC Luik aan een penalty wegens handspel.

    RWDM begon fel aan de tweede helft en van 1-0 ging het naar 1-2 via treffers van Brouckaert (op aangeven van Bova) en Bova zelf op een snelle counter. Damblon had de 1-3 aan de voet, maar aan de overzijde werd het 2-2 na een misverstand in de defensie. Daarna kon het alle kanten uit, want beide ploegen kregen kansen bij de vleet. RWDM trok aan het langste eind met een treffer van Liard op aangeven van de ingevallen Ba.

    FC Luik
    : Matthijs, Corstjens, Vandebon, Jiyar, Lamort, Dethier, Caratta (81' Winandts), Electeur (67' Teruel), Kenne (39' Monbongo), Massa, D'Ostilo.

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Petitprez, Timmersmans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika (74' Liard), Ngangué (80'), Bova, Cissé, Damblon (5§' Mbuba).

    Doelpunten: 25' Jiyar (1-0), 49' Brouckaert (1-1), 51' Bova), 56' Lamort (2-2), 88' Liard (2-3).
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Wed Sep 06, 2017 9:41 am


    HLN 6-9-2017

    Voetbal om van te smullen

    De afwezigen hadden dit keer groot ongelijk. Ook al konden de fans van RWDM er niet aan doen dat hun club slechts 250 tickets ter beschikking had gekregen voor de topper tussen titelfavoriet FC Luik en 'uitdager' RWDM. Het werd een spektakelstuk om van te smullen.

    De ingrediënten voor een leuke pot voetbal waren alleszins aanwezig: veel volk (meer dan 3000 toeschouwers, red.), stralend zonnetje, aangename temperatuur en twee coaches die met niets minder dan de zege tevreden zouden zijn. Dat moest vonken geven. En de gensters hebben in het rond gevlogen, want de intensiteit lag bijzonder hoog. Ook aan kansen geen gebrek.

    Zeggen dat David Goliath heeft verslagen, is de waarheid geweld aan doen. Maar de rol van underdog kwam RWDM goed van pas.

    Viermansdefensie

    Door de afwezigheid van Vincent Van Diepenbeeck koos trainer Brncic noodgedwongen alweer voor een viermansdefensie. Daar is niks mis mee. Al zeker niet als het resultaat positief is. Sterker: Brncic speelde op de koop toe met twee verdedigende middenvelders. Naar de normen van de Kroaat dus vrij defensief. "Het is niet iedereen gegeven om op Luik te winnen, want de ploeg van collega Brogno heeft echt wel een heel goede ploeg. Organisatorisch en tactisch deed iedereen bij ons zijn werk. Alle jongens hebben gevochten als leeuwen voor elkaar. Jongens, wat een grinta en goesting. Als promovendus hebben we na de bekermatch tegen La Louvière-Centre bevestigd dat we ons mannetje kunnen staan in een hogere reeks."

    Ondanks de onverhoopte 2-3-zege bleef de Molenbeekse coach niet blind voor de tekortkomingen. "Luik heeft kunnen scoren door onze fouten en niet omdat het voorafgaand die kansen zelf heeft kunnen creëren. Bij de eerste tegentreffer miste Timmermans zijn interceptie omdat de bal op het synthetische veld anders botste. Bij de tweede was er duidelijk een misverstand."

    Wie dacht dat Brncic met een 2-2-gelijkspel tevreden was geweest, kent hem duidelijk niet. Mabika werd noodgedwongen vervangen door de iets offensievere Liard en Ngangué moest eruit voor aanvaller Ba. Je moet het maar durven in het hol van de leeuw. "Achteraan was Luik te pakken. Ons tweede doelpunt was er één op een snelle tegenaanval. Daar speculeerde ik op met mijn twee wissels. Met het gekende resultaat", knipoogde coach Brncic.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Sep 08, 2017 10:49 am


    HLN 8-9-2017

    Philippe Liard blijft met voeten op de grond

    De euforie na de toch wel onverwachte, maar niet onverdiende 2-3-zege op het veld van titelfavoriet FC Luik heeft intussen plaatsgemaakt voor realisme. Niet alleen bij de spelersgroep van RWDM, maar zeker ook bij matchwinnaar Philippe Liard.

    De ervaren middenvelder beseft als geen ander dat glorie tijdelijk is. In het voetbal tot de volgende match. En die is opnieuw op zondag én alweer op verplaatsing. "Wat we in FC Luik getoond hebben, doet het beste verhopen. Maar we moeten met beide voeten op de grond blijven. Die wedstrijd is één van de dertig", weet Liard.

    Of één van de achtentwintig als White Star Brussel door financieel wanbeheer of/en forfaits definitief geschorst wordt door de voetbalbond.

    "Positief is alvast dat we tegen een goede ploeg bewezen hebben ons mannetje te kunnen staan in deze reeks. Langs de andere kant gaan de tegenstanders ons willens nillens mee in de rol van titelfavoriet duwen om de druk in ons kamp te leggen. Daar mogen we ons niet door laten leiden. We moeten vasthouden aan de gedachte dat we als ambitie hebben de top vijf halen. En dat heeft niets te maken met valse bescheidenheid, maar met een grote portie zin voor realisme."

    Vriend en tegenstander waren het er over eens dat de topper tussen FC Luik en RWDM propaganda was voor de Belgische populairste balsport, maar dat geen van beide ploegen dit elke week zullen kunnen brengen.

    Resultaat belangrijker

    "We gaan ons best doen om elke match het onderste uit de kan te halen. Maar op dit niveau is het resultaat net iets belangrijker dan de manier waarop", stelt Liard duidelijk en terecht. "Maar om een mooie wedstrijd te hebben, moet je ook wel met twee ploegen zijn om spektakel te brengen. Vorige zondag was dat zeker het geval. Zelfs bij een 2-2-tussenstand gingen de twee ploegen nog voluit voor de zege. Ik vrees echter dat niet alle tegenstanders deze intentie genegen zijn", lacht Liard. "En ergens kan ik dat wel begrijpen hoor. Elke ploeg probeert in functie van de eigen kwaliteiten en in functie van de sterkte van de tegenstander zijn tactiek af te stemmen. Er zit echter veel kwaliteit in onze groep, zodat we zelfs in moeilijke momenten met een individuele actie het verschil moeten kunnen maken tegen defensief ingestelde ploegen."
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Sat Sep 09, 2017 10:09 am

    Nieuwsblad 9-9-2017

    Bova: ‘'Euforie na eerste zege is snel gaan liggen'’

    Sint-Jans-Molenbeek - Anthony Bova liet vorige week tegen Luik meteen zijn torinstinct zien.

    ‘'Ik mag zeker niet klagen over mijn start. Ik weet niet precies hoeveel doelpunten ik heb gemaakt in de voorbereiding, maar ik voelde mij van meet af aan goed. Tegen Luik heb die lijn gewoon doorgetrokken. Mijn snelle integratie zit er zeker voor iets tussen. Ik kende veel spelers bij naam en met sommige jongens was ik voor mijn transfer naar RWDM zelfs al bevriend. Als je in een nieuwe club komt, is het altijd goed om een paar mannen te kennen. Hoe groot de euforie was na de zege in Luik? Die is snel gaan liggen hoor. Het is knap wat we gepresteerd hebben, maar we moeten dat elke week herhalen.'’

    Vandiepenbeeck is tot de winterstop out. Ook Richard (adductoren) en Haidara, die intussen de looptrainingen heeft hervat, ontbreken. Liard is opnieuw fit, Laurent (buikgriep) is onzeker. Nieuwkomer Rezou is speelgerechtigd maar kampt met een conditionele achterstand.

    Kern: Sadin; A. Cabeke, Petitprez, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Liard, Bova; Damblon, Cissé, Mbuba; Santos-Pravos, Ba, Richard, Rivituso, Jonckheere, Mabika.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Fri Sep 22, 2017 9:52 am

    HLN 22-9-2017

    Drazen Brncic: "Toch tevreden over seizoenstart"

    Het is de fans, die RWDM aan het werk hebben gezien op Akren-Lessines en thuis tegen Sprimont-Comblain, ook wel opgevallen dat hun ploeg twee handen vol kansen heeft gecreëerd, maar slechts met één doelpunt verschil heeft kunnen winnen. Trainer Drazen Brncic wil dat er efficiënter wordt omgesprongen met de kansen.

    Voor alle duidelijkheid: zowel tegen Akren-Lessines als tegen Sprimont-Comblain was de zege telkens ruim verdiend. Maar in het voetbal bestaat er een ongeschreven wet die zegt: 'wie niet scoort, niet wint'. Zo ver kwam het dus nog niet voor RWDM omdat de twee vernoemde ploegen - in alle eerlijkheid - geen toppers zijn.

    "Dat je tegen Luik tot de laatste minuut keihard moet knokken om punten te pakken, dat lijkt me niet meer dan normaal", stelt de Molenbeekse coach. "Maar op basis van de vele kansen die we gekregen hebben op Akren-Lessines en thuis tegen Sprimont, moest de wedstrijd reeds bij de rust beslecht zijn. Ik stel vast

    dat we nog steeds niet voldoende efficiënt zijn voor doel, ook al hebben we daar de aanvallers voor en trainen we daarop. Heeft het te maken met nervositeit? Of druk? Nochtans, het zijn toch jongens met de nodige ervaring en maturiteit. Langs de andere kant zie ik ook dat we achterin niet altijd even secuur zijn. Wat tegen Sprimont gebeurde, mag ons echt geen tweede keer overkomen. Als je omstreeks het uur 2-0 voorstaat en de betere ploeg bent, moet je die wedstrijd op routine kunnen uitspelen. Tot mijn eigen verbazing stond het tien minuten later 2-2 tegen Sprimont. Niet alleen de supporters, maar ook ik was er stil van geworden. Op dat moment kan je de armen laten zakken of nog eens in een Spaanse colère schieten om het recht te zetten. Ik ben blij dat die gezonde agressiviteit ons over de streep heeft getrokken tegen Sprimont."

    Lessen trekken

    "We moeten alvast lessen trekken uit deze wedstrijden. Met alle respect voor Akren-Lessines en Sprimont: in onze reeks zitten sterkere tegenstanders. Dan is het van groot belang dat je heel efficiënt bent in de afwerking en achterin géén 'missingen' doet", drukte Brncic zich eufemistisch uit. "Laat ons vooral positief denken en blijven. Als nieuwkomer in deze hogere reeks mogen we tevreden zijn over onze start. Niet alleen de resultaten zijn goed, ook ons voetbal mag gezien worden. Op Ciney gaan we de lijn proberen door te trekken", klinkt Brncic strijdvaardig.

    RWDM ontvangt Meux al op vier oktober (20u)

    Voetbal kort RWDM De uitgestelde wedstrijd tegen Meux op 26 augustus wegens bekervoetbal, die aanvankelijk werd verschoven naar 18 oktober, zal gespeeld worden op woensdag vier oktober om 20 uur in het Machtensstadion. Op 18 oktober ontvangt buur Anderlecht immers PSG in de Champions League.
    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Mon Sep 25, 2017 9:26 am

    HLN 25-9-2017

    RWDM geeft voorsprong nog uit handen

    Op speeldag vier is RWDM zijn maximum kwijt na een 2-2-gelijkspel op het veld van Ciney, dat nochtans voor het uur tegen een 0-2-achterstand aankeek door doelpunten van Mbuba en Bova. Door het verlies van La Louvière-Centre is RWDM virtueel leider.

    RWDM nam van bij het begin het heft in handen en dat resulteerde in verschillende goede kansen. Mbuba, op voorzet van Cissé en op een inzenden van Brouckaert, liet echter twee keer na de om de score te openen. Aan de overzijde was het oppassen voor de snelle counters van Ciney. Op slag van rust kwam RWDM dan toch niet onverdiend op voorsprong via een treffer van Mbuba na slechte interceptie in de plaatselijke defensie.

    Al vrij vroeg in de tweede helft leek RWDM op rozen te zitten als Bova er 0-2 van maakte. Maar net zoals vorige week tegen Sprimont liet RWDM de tegenstander iets te veel komen. En dat resulteerde in de aansluitingstreffer vanop de stip via Bojovic, die doelman Sadin de verkeerde kant opstuurde. Een kwartier voor tijd zorgde Tshiala-De Wouters voor de gelijkmaker. Met Damblon en Ba probeerde coach Brncic nog het tijd te keren. Vijf minuten voor tijd zorgde Hernandez echter bijna voor een hold-up. Aan de overzijde had Bova nog een goeie kans, maar het bleef 2-2.

    Ciney: Salmon, Dion, Etienne, Lelou Petre (63' Lecomte), Hernandez, Fiasse, Mohimont (56' Guiot), Colinet, Tshiala-De Wouters (87' Sbaa), Eloy, Bojovic

    RWDM: Sadin, A. Cabeke, Rivituso, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika (80' Damblon), Liard, Bova (90' Ngangué), Cissé (54' Ba), Mbuba

    Doelpunten: 45' Mbuba (0-1), 55' Bova (0-2), 60' Bojovic (1-2, pen.), Tshialla-De Wouters (2-2).

    Geel: Dion, Leleu-Petre, Mbuba, Guiot.

    Nieuwsblad 25-9-2017

    CINEY 2 - RWDM 2

    De Brusselaars lieten hun eerste punten liggen en moeten daarvoor de handen in eigen boezem steken. Molenbeek nam het grootste stuk van de eerste helft voor hun rekening met kansen voor Cissé en Timmermans. Toch was het wachten tot in de blessuretijd van de eerste helft na een flater van doelman Salmon om via Mbuba op voorsprong te klimmen. Op het uur kon Bova het lakse verdedigen afstraffen en leek de buit binnen. Bojovic kon vanop de stip snel milderen en de Luikenaars kregen nu vleugels. De verdiende gelijkmaker kwam er ook en daar bleef het ook bij.

    avatar
    Belgiomediaman


    Aantal berichten : 349
    Registratiedatum : 2015-08-24

    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Belgiomediaman Tue Sep 26, 2017 9:27 am

    Nieuwsblad 26-9-2017

    ''We zijn enige ongeslagen ploeg''

    RWDM werd in Ciney genekt door twee discutabele fases, en zo werd een geruststellende 0-2 nog uit handen gegeven. “Bij de 1-2 floot de ref handspel van Timmermans, terwijl de bal tegen zijn bovenarm botste en bij de gelijkmaker was er sprake van buitenspel”, aldus verdediger Anthony Rivituso. “Hadden we de match moeten dichtgooien? We hebben misschien een risico genomen door op zoek te gaan naar een derde doelpunt, maar zijn geen ploeg die opeens zal stoppen met spelen. Een gelijkspel op Ciney is trouwens altijd goed. Met tien punten in drie wedstrijden Very Happy doen we het zelfs uitstekend als promovendus. Door de nederlaag van La Louvière zijn we de enige overgebleven ongeslagen ploeg.”

    Sponsored content


    PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS) - Page 9 Empty Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

    Post by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Current date/time is Fri Apr 26, 2024 6:35 pm